Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:49

Colorado, welke school bedoel jij dan? Die van mij zit aan een gracht, tram gaat er aan de andere kant langs, maar niet vlák langs of er bijna doorheen. :P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:28

Colorado, Noorwegen is inderdaad heerlijk, alleen ontzettend duur... :=

Wat betreft woonplaatsen, ik woon nu in Leusden (vlakbij Amersfoort) en tot een jaar geleden echt heerlijk wonen :) Maar sinds een jaar zijn ze bezig met een nieuwe wijk (waren ze al langer, maar vanaf vorig jaar heb ik er echt last van...) dag weilanden, hallo drukte en ongelofelijk irritante kinderen...
Je zit zo in Amersfoort waar je alles hebt, de rust hier was heerlijk. Mn pony staat net buiten het dorp, geen last van de drukte enz. Als ik de kans had gehad om hier te wonen... Haha.
Wat dat betreft ben ik echt geen stadsmens, een dag is leuk, 2 gaat ook nog wel maar dan ben ik het ook echt zat...

Iedereen die in de Randstad woont (volgensmij bijna iedereen) hebben jullie niet veel last van die drukte en altijdaar op je vingers gekeken worden?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:29

Spanje...........ooit eens :j :j :j

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:37

Grappig om te lezen dat er toch nog best veel mensen zijn die dit hebben....

Ik heb het al sinds mijn vroege jeugd met Denemarken. We gaan meerdere keren per jaar en dat voelt voor mij echt als thuiskomen. Zo gauw als we de grens overgaan komt er een bepaalde rust over me heen die zo heerlijk voelt! De mensen, de omgeving, alles eigenlijk! Heel apart!
Vind het dan ook vreselijk wanneer ik weer naar huis moet, voel me dan echt een tijdje naar en wil ook zo snel mogelijk terug.
Ooit willen we ons daar helemaal vestigen. Nu is dat nog een heikel punt i.v.m mijn zusje. Meisje van de dag om het even kort te zeggen en wanneer er dan iets gebeurd is 10 uur rijden mij toch te lang.

Stadsmens ben ik sowieso niet dus zal altijd het platteland opzoeken. Hier in NL ben ik ook geen stadspersoon.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:41

Ik heb het met Frankrijk, altijd gehad, en dan vooral Noord-Frankrijk. Ik heb er zelfs nog een half jaar gewoond en ik mis het elke dag nog. Als ik 's avonds in bed lig of er gewoon overdag aan denk voel ik het steken.
Ik wil zo graag terug. Daar was ik zoveel gelukkiger dan hier, daar was elke dag fijn, alleen maar omdat ik daar was :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:44

Inderdaad grappig, er zijn zoveel mensen die dat hebben!
Ik heb heerlijk de hele avond op het strand gehangen en gegeten, voel me daar toch het best hoor. Zon, zee.. Zoiets moet ik toch wel hebben. :j

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:46

Faux schreef:
Jaa Vue jouw straatje is zo leuk. Ik weet nog de eerste keer dat ik daar kwam.. waande me ook nog net niet in het buitenland! :j

Wat dat betreft is mijn woonplaats ook wel fantastisch hoor. Ik woon in een dorpsstraat boven een kapper, en het is echt leuk hier. Zeker in de zomer voelt het echt als een vakantiehuisje ofzo, dat zeggen meerdere vrienden van me ook als ze hier zijn.

Ik heb niks met SLC ( :D ), maar jouw appartement is inderdaad geweldig. Het straatje zelf ook. Helemaal niet zoals het nieuwe centrum etc. :n

Marloes schreef:
Iedereen die in de Randstad woont (volgensmij bijna iedereen) hebben jullie niet veel last van die drukte en altijdaar op je vingers gekeken worden?

:n
Ik woon randje centrum Delft, maar heb er geen last van. Wij wonen hier in een rustig straatje dat 'dorps' aandoet.. De trein hoorde ik na 2 dagen al niet meer en de drukte van de auto's merk ik ook niet. Ik ben zelf niet persé een stadsmens, voel me overal thuis met de juiste mensen om me heen. Ik heb de gezelligheid nodig maar ook de rust en die vind ik hier prima.
Daarbij laat iedereen elkaar hier met rust (gewoon allemaal eengezinswoningen afgewisseld met bovenhuizen en studentenwoningen) en heb ik geen last van de buurtbewoners of mensen die me op de vingers kijken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:51

Als ik te lang niet in frankrijk geweest ben, krijg ik heimwee naar de zuid-franse zon, het leven daar, de geuren en de lavendel velden :) Ja, zuid frankrijk is geweldig :)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:51

Frankrijk en Nederland zijn beide een beetje mijn thuis. Ik ben nu weer terug in Nederland, maar ik zou niet kunnen kiezen, als ik een voorkeursland moest aanwijzen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:39

Fiffill schreef:
Colorado, welke school bedoel jij dan? Die van mij zit aan een gracht, tram gaat er aan de andere kant langs, maar niet vlák langs of er bijna doorheen. :P

De Haagse Hoge School, is dat niet de enige dan?
Mag me in dat geval wel een beetje schamen dat ik niet wist dat er nog een andere school in Den Haag zat :+

Ik heb nooit echt last gehad van het gevoel dat er aldoor op mijn vingers gekeken wordt, ben toch echt de enige in mijn huis. Alleen op het balkon heb ik het zo nu en dan, als de mensen onder of daar net naast in hun tuin zitten. Dat is wel een beetje, ongemakkelijk ofzo :P En in ons oude huis zaten we eigenlijk nooit in de tuin, tuin aan de verkeerde hand, en zo wel dan had ik nergens last van. Liep 's ochtends halfnaakt door de tuin altijd (douche was in huis, mijn kamer in de 'schuur' en vergat regelmatig de helft van mijn kleren mee te nemen), dus nee hoor, voelde me vrij genoeg _O-

Wat grappig trouwens dat zoveel mensen dit gevoel in Frankrijk hebben, vind het ook een heerlijk land trouwens, Zuid-Frankrijk dan wel, in Noord-Frankrijk heb ik alleen geskied en ben ik een keer naar Parijs geweest. In de buurt van de zee, tussen de bergen, boeren en slechte gatenpaden naar die boeren toe. Altijd leuk, om een half uur te doen over een pas van 500 meter :+ Nee, maar ik snap jullie wel, fijn land, fijne mensen :D behalve in het verkeer

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:40

Marloes schreef:

Helemaal geen last van :n . De drukte heb ik thuis amper, maar kan het in vijf minuten opzoeken. En op mijn vingers kijken? Nee, niet meegemaakt voor zover ik weet :+

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:53

Ik heb 't hier soms wel hoor.. In de dorpsstraat is het eigenlijk altijd druk en er is altijd wel wat gaande, en als er festivals ofzo zijn is dat altijd precies onder mijn raam want ik woon schuin boven hét pleintje van de straat.. Dat is soms wel vervelend. Maar ik heb genoeg uitwijkmogelijkheden. :j

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:57

Ik woon in het gebouw wat haaks op een pleintje staat, dus heb er weinig last van me. Tegenover een spoor, waar tot een aantal maanden geleden de randstadrail reed. Nu halen ze de leidingen weg en maken ze er (in een paar jr) een park op hoogte van :j . Dus lekker rustig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:45

Ik moet zeggen; vroeger voelde ik me nooit thuis in Nederland. Was verliefd op Curacao, verliefd op London, verliefd op Fuertuventura, verlieeeefd op Frankrijk..
Maar sinds ik heel Nederland door wielren ben ik zo'n beetje verliefd geworden op Nederland. Mensen die zeggen dat het plat is, en overbevolkt, moeten echt de stad eens uit.. Zoveel bloedmooie natuur, heuvels, bossen, weides, dijken, water. Vriendelijke mensen, zonnige terrasjes in heerlijke dorpjes en kleinere stadjes.
Van kinds af aan ben ik het gelukkigst in de stad, hoe drukker hoe beter, dus echte natuur boeide me geen reet. Maar op de fiets is alles zoveel mooier, omdat je meer tijd hebt om dingen te bekijken en op plekken komt waar een auto niet kan komen. Ik ben nu echt verliefd op NL.
Wil nog steeds alleen maar in de stad wonen hoor, daar niet van. Maar zeggen dat Nederland niets te bieden heeft zal ik noooit meer doen. :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:50

Pfff ik had gisteravond weer hele erge 'heimwee' weer vliegtickets opgezocht om te kijken hoe duur enzoovoorts, en het is echt dat ik een leasepaard heb staan die veelste veel verhuisd is 't afgelopen jaar (en ik zou meteen voor 6 maanden weg blijven ;) ) anders dan zat ik volgende maand al in amerika.... Ik kon gisteravond wel janken zo sterk was dat gevoel :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:55

Guernica schreef:
Ik moet zeggen; vroeger voelde ik me nooit thuis in Nederland. Was verliefd op Curacao, verliefd op London, verliefd op Fuertuventura, verlieeeefd op Frankrijk..
Maar sinds ik heel Nederland door wielren ben ik zo'n beetje verliefd geworden op Nederland. Mensen die zeggen dat het plat is, en overbevolkt, moeten echt de stad eens uit.. Zoveel bloedmooie natuur, heuvels, bossen, weides, dijken, water. Vriendelijke mensen, zonnige terrasjes in heerlijke dorpjes en kleinere stadjes.
Van kinds af aan ben ik het gelukkigst in de stad, hoe drukker hoe beter, dus echte natuur boeide me geen reet. Maar op de fiets is alles zoveel mooier, omdat je meer tijd hebt om dingen te bekijken en op plekken komt waar een auto niet kan komen. Ik ben nu echt verliefd op NL.
Wil nog steeds alleen maar in de stad wonen hoor, daar niet van. Maar zeggen dat Nederland niets te bieden heeft zal ik noooit meer doen. :D

Zo voel ik dat ook hoor. Nederland heeft ook echt heel veel moois te bieden.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:57

Zucht in heb dat met Limburg..
Ik woon zelf in Rotterdam, maar ga meerdere malen per jaar naar Limburg (schin op geul, walem, valkenburg)
en ik vind ht ect geweldig daar!!

Ooit kom ik er te wonen, want gelukkig deelt mn partner deze mening!
Of we gaan die kant op als we hele kleine kinderen hebben, of we gaan die kant op als we later grote kinderen hebben (18+) want dan kunnen ze zelf bepalen hoe en wat!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:05

@DaanCats, mijn ouders hebben deze droom ook (gehad). Het enige waar zij tegenaan liepen is dat Limburgers niet altijd gastvrij zijn tegenover mensen die vanuit een compleet andere streek komen :) . Ik ken meerdere verhalen van mensen die er lang voor nodig hadden om hun draai te vinden of die zelfs van ellende weer verhuisd zijn!

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:15

heel herkenbaar..ik heb nu bijna een jaar, sinds ik terug in NL ben, heimwee naar Hong Kong. Heb daar een half jaar gewoond en voelde me daar zo heerlijk thuis! Toen ik terug naar huis ging (moest, anders was ik gebleven), heb ik het eerste uur jankend in het vliegtuig gezeten :P Terwijl ik NL nooit een seconde heb gemist, haha (alleen mijn ouders en vrienden enz dan wel, maar viel eigenlijk ook heel erg mee) Ja, ooit....wil ik daarheen verhuizen :D Het lekkere eten, het klimaat, de mensen, de 'echt grote stad', shoppingmalls, alles.. mis het heel erg!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:27

Herkenbaar :-)
Daarom gaan wij volgend jaar verhuizen naar Curacao. We voelen ons daar thuis sinds de eerste keer dat we er waren. Inmiddels vele malen teruggeweest. Veel vrienden. Elke keer een poedersuiker als je weer naar NL moet. Ik hou van Nederland, ik woon prachtig mooi in de weidse polder. Maar het tempo, de mentaliteit, het spreekt me niet aan. Ons huis is inmiddels verkocht en begin volgend jaar staat de grote oversteek gepland. Enige waar ik op reis altijd heimwee naar heb zijn mijn eigen beestjes en spullen. Die gaan mee, en da's alles wat ik nodig heb...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:30

herkenbaar, ik heb het met frankrijk!

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:33

oh wat fijn om dat in het vooruitzicht te hebben picobello! Heb hier zelf in NL helemaal niks te klagen maar het leven hier spreekt me gewoon ook niet aan..het is gewoon mijn soort land niet ;) kan niet wachten om ook de stap te zetten maar wil eerst mijn studie afmaken en mijn vriend ook..nog een paar jaartjes :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:41

@ sanne: verstandig. Wij dromen er ook inmiddels al jaren van, maar de situatie moet het wel toelaten.
Maar na je studie ben je vrij om te gaan en staan waar je wil :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:43

Marloes schreef:

Juíst niet :n :n
Iedereen is heel individualistisch en met zichzelf bezig. Niet perse gezellig dus, maar op je vingers kijken doen ze niet.

Hoewel ik graag buiten de randstad wil gaan wonen is het "ons-kent-ons" van een dorp iets wat me enorm afschrikt :))

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:08

Ik denk dat iedereen dat weer anders ervaart inderdaad. :)
Ooohh ik wil op REISSS.