Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:MamboBeach schreef:killyenn, dat is zeker mijn keuze!![]()
En over het wel of niet vlees eten is voor mij geen keuze. Ik ben van MENING dat ieder met mate vlees nodig heeft. En dat er mensen zijn die dat kunnen of willen vervangen is ieders mening. Bij mij uit zich dat met het eten van een stukje vlees. In mijn ogen hoort een stukje vlees eten er dus gewoon bij.
Maar waarom ben je er zo van overtuigd dat iedereen vlees nodig heeft? Ik leef nu 11 jaar zonder vlees, vanaf mijn zevende levensjaar en ben dus mijn puberteit doorgekomen zonder vlees. Ik ben gezond, weinig ziek, ben fit, heb een goede conditie, ik heb nog altijd een goed stel hersens, en het mooiste is nog dat ik absoluut geen uitzondering ben. Als geen vlees eten inderdaad ongezond is, waarom zijn zoveel mensen die vegetarisch leven dan prima in staat om zonder te doen?
Of laat ik het anders vragen: is er iets dat jou zou kunnen overtuigen dat vegetarisch leven wel gezond is?
F_Orumster schreef:Killyenn schreef:a) je kind wel vlees laten maken is ook de keus maken voor je kind
b) een mens mist niets zonder vlees, mits hij een gezond dieet heeft. Dat geldt voor een vleeseter net zo goed.
c) en ik wil ook niet dat ze ziek thuiskomen als ze een keer iets anders vreemds eten, maar toch voer ik ze niet alles wat er op de wereld te eten valt. Daarnaast zie ik niet in waarom een kind een fricandel zou moeten eten bij iemand anders. Dat is uberhaupt iets wat ik mijn kind, zelfs als ik het vlees zou geven, niet zou laten eten, omdat ik dat rotzooi vind.
Het is jouw keuze, je kind kan nog niet kiezen. Daarom vind ik dat je er héél goed aan doet je kind bewust te laten worden van wat vlees is, waarom je het beter niet eet en dat als je het niet eet, bewuster op je dieet moet letten (vervanging bepaalde stoffen). Daarom vind ik het nog wel een goede zaak dat je kind het af en toe wel krijgt. Daarnaast, de kans dat je kind later het leven voortzet als vegetariër is groter als hij/zij daar zelf voor kiest.
Killyenn schreef:MamboBeach schreef:killyenn, dat is zeker mijn keuze!![]()
En over het wel of niet vlees eten is voor mij geen keuze. Ik ben van MENING dat ieder met mate vlees nodig heeft. En dat er mensen zijn die dat kunnen of willen vervangen is ieders mening. Bij mij uit zich dat met het eten van een stukje vlees. In mijn ogen hoort een stukje vlees eten er dus gewoon bij.
Maar waarom ben je er zo van overtuigd dat iedereen vlees nodig heeft? Ik leef nu 11 jaar zonder vlees, vanaf mijn zevende levensjaar en ben dus mijn puberteit doorgekomen zonder vlees. Ik ben gezond, weinig ziek, ben fit, heb een goede conditie, ik heb nog altijd een goed stel hersens, en het mooiste is nog dat ik absoluut geen uitzondering ben. Als geen vlees eten inderdaad ongezond is, waarom zijn zoveel mensen die vegetarisch leven dan prima in staat om zonder te doen?
Of laat ik het anders vragen: is er iets dat jou zou kunnen overtuigen dat vegetarisch leven wel gezond is?
MamboBeach schreef:Fiffill schreef:Oh gatverdamme, als er iets smerig is.Echt niet alle kinderen zijn dol op die dingen.
Lekkere fricadelle lust ik ook wel...Maar ik ben geen kind meer...
![]()
Fiffill schreef:Killyenn schreef:
Ik ben opgevoed door twee vegetariërs dus sinds m'n geboorte vegetariër al heb ik wel dingen geproefd en gegeten (ook uit nieuwsgierigheid) vooral als kind, ik vind het merendeel vooral niet lekker. Het enige wat ik echt lust is rookworst.
Maar waarom wil je per se mensen overhalen? Laat iedereen toch zelf kiezen wat hij/zij eet.Als mensen een beetje bewust over hun voeding nadenken is dat alleen maar goed, en dan zijn ze ook in staat zelf keuzes te maken. Of dat nou wel of geen vlees eten is, imo moeten ze dat gewoon zelf weten.
Fiffill schreef:[/quote]Ik was van de kaassoufflé bij de patatjes, of nog lekkerder (maar dat hebben ze niet overal), een groentekroket.
Heb je wel eens gezien hoe ze frikandellen maken? Dat is pas écht vies om te zien, een grote grijze massa drek.
MamboBeach schreef:Killyenn schreef:
Ik denk dat je me niet begrijpt. Vlees eten is nodig of in ieder geval vervanging daarvan. DUS, geen vlees, prima maar zorg dan wel voor een goede vervanging. Heb je die niet, dan gaat het noet goed met je. Begrijp je wat ik bedoel?
Killyenn schreef:Fiffill schreef:
Ik ben opgevoed door twee vegetariërs dus sinds m'n geboorte vegetariër al heb ik wel dingen geproefd en gegeten (ook uit nieuwsgierigheid) vooral als kind, ik vind het merendeel vooral niet lekker. Het enige wat ik echt lust is rookworst.
Maar waarom wil je per se mensen overhalen? Laat iedereen toch zelf kiezen wat hij/zij eet.Als mensen een beetje bewust over hun voeding nadenken is dat alleen maar goed, en dan zijn ze ook in staat zelf keuzes te maken. Of dat nou wel of geen vlees eten is, imo moeten ze dat gewoon zelf weten.
Omdat de discussie geopend wordt, en ik discussieren nu eenmaal bijzonder leuk vindVerder ben ik van mening dat er erg veel verborgen gehouden wordt, of dat dat althans geprobeerd wordt, en dat het daarom voor de gemiddelde mens lastig is om in aanraking te komen met beide kanten van het verhaal. Daarom probeer eik de andere kant van het verhaal zo goed mogelijk duidelijk te maken als mensen de discussie aan willen gaan. Ik breng het onderwerp zelf nooit naar boven, maar als anderen dat doen ga ik er graag op in.
MamboBeach schreef:Fiffill schreef:Ik was van de kaassoufflé bij de patatjes, of nog lekkerder (maar dat hebben ze niet overal), een groentekroket.
Heb je wel eens gezien hoe ze frikandellen maken? Dat is pas écht vies om te zien, een grote grijze massa drek.
Wanneer gaan we aan tafel?![]()
Ach, maar dat is met zoveel dingen zo, dat je echt niet wil weten hoe het wordt gemaakt of wat er in zit.
Killyenn schreef:MamboBeach schreef:Ik denk dat je me niet begrijpt. Vlees eten is nodig of in ieder geval vervanging daarvan. DUS, geen vlees, prima maar zorg dan wel voor een goede vervanging. Heb je die niet, dan gaat het noet goed met je. Begrijp je wat ik bedoel?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar 'vlees eten' is niet nodig. Wat nodig is, is het binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen. Vlees eten is een gemeenschappelijk zeer geaccepteerde manier, maar daarom niet per definitie de betere. Dus in plaats van uit te gaan van 'vlees eten' ga ik liever uit van 'het binnen krijgen van de juiste stoffen'. Zo zou ik dus ook nooit zeggen dat je vervanging voor vlees nodig hebt: wel dat je gezond moet eten.
Killyenn schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar 'vlees eten' is niet nodig. Wat nodig is, is het binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen. Vlees eten is een gemeenschappelijk zeer geaccepteerde manier, maar daarom niet per definitie de betere. Dus in plaats van uit te gaan van 'vlees eten' ga ik liever uit van 'het binnen krijgen van de juiste stoffen'. Zo zou ik dus ook nooit zeggen dat je vervanging voor vlees nodig hebt: wel dat je gezond moet eten.
MamboBeach schreef:Killyenn schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar 'vlees eten' is niet nodig. Wat nodig is, is het binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen. Vlees eten is een gemeenschappelijk zeer geaccepteerde manier, maar daarom niet per definitie de betere. Dus in plaats van uit te gaan van 'vlees eten' ga ik liever uit van 'het binnen krijgen van de juiste stoffen'. Zo zou ik dus ook nooit zeggen dat je vervanging voor vlees nodig hebt: wel dat je gezond moet eten.
Mensen eten het niet voor niets, daar ben ik echt van overtuigd. Dat er een andere manier van eten is om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen is helemaal goed, alleen niet mijn manier.Ik eet verder best wel gezond en bewust denk ik maar als ik stop met vlees eten moet er een vervanger zijn. Ik kan niet alleen op mijn groente teren 's avonds...
F_Orumster schreef:Volgens McGee is de mensheid zich los gaan vormen naast de apen door het eten van vlees
MamboBeach schreef:![]()
Eeeeh, ik ben blond maar wie is McGee