Veel plezier nog hier! Ben benieuwd wie nog meer de theorie kritischer durft te bekijken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lovely schreef:In ieder geval iets beter onderbouwd dan slechts een 'maar het hoeft niet .
) Sypheron schreef:Nee, maar daarom denk ik dat je best een aantal elementen mag combineren om er over door de filosoferen, en je niet bij een enkele theorie hoeft stil te staan. Zoveel te meer er over nagedacht wordt en zoveel te minder er uitgesloten wordt, zoveel te groter de kans is dat je een deel van de waarheid boven de tafel kan krijgen.
Sypheron schreef:daar ben ik het mee eens. de theorie van graham hancock heeft als basis het werk van vele verschillende wetenschappers, waaronder hapgood van het stukje wat ik postte. je kan dus bij zijn theorie niet praten over een theorie van 1 man, maar van verschillende wetenschappers, en grotendeels bewezen.Nee maar SP, ik denk niet dat je aan mag nemen dat 1 man alleen de hele theorie omtrend dit gebeuren in zijn eentje perfect en foutloos uit kan stippelen..
SuperPepeijn schreef:mag ik dan franca vragen om nog in simpele en korte taal te vertellen hoe zij het liefst de theorie van graham hancock uitgebreid wilt hebben waarmee en waarom. voor de discussie verzandt in een ja/nee spelletje.
ik sta open voor nieuwe ideeen, maar zoals ik al postte en zoals lovely al zegt, ik wil ze graag wel onderbouwd zien met argumenten die gekoppeld zijn aan feiten. en dat is in het verhaal van franca me tot nu toe nog een beetje vaag gebleven.
Anya schreef:En vooralsnog is er geen sprake van een "major paradigmashift" richting de theorie van Hancock. Dat doet mij dan aannemen dat...
1. wetenschappers kennelijk niet op de hoogte zijn van zijn werk
2. zijn werk wetenschappelijk toch echt onvoldoende onderbouwd is (bijvoorbeeld omdat hij heeft gekozen voor een omissie van argumenten of feiten die de eigen theorie niet ondersteunt (hij zou de eerste echt niet zijn).
3. zijn werk voldoende wetenschappelijk onderbouwd is, maar onvoldoende eenduidig om de paradigmashift te bewerkstelligen
4. een paradigmashift gaande is, waar ik me... als wetenschapper in de marge.... nog niet van bewust ben.
5. een argument dat ik vergeten ben te vermelden.
SuperPepeijn schreef:volgens de vroeg-zuidamerikaanse volkeren gaat de kalender ook niet verder dan 5000 jaar. zij wisten namelijk de oorsprong daarvan. volgens hun overleveringen wordt de zon elke 5000 jaar "opnieuw geboren".