Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:22

Jaime_ schreef:
Oooh men, eindelijk een topic waar ik mn vuur kan spuwen.. ik was laatst zo pissig!!!

Ik boodschappen doen bij AH, hele kar vol boodschappen, onderop een kartonnen treetje met blikjes drinken.. en een paar pakjes voetbalplaatjes.. gelijk 100000000 kinderen op me afgestormt, niet eens netjes vragen he, ik kwam er bijna niet doorheen.. dus uit frustratie maar die voetbalplaatjes in hun hand gedrukt (normaal gaat dat buiten mijn principes om, zo moedig je dat schooiergedrag alleen aan) maar goed dan kon ik er tenminste door.. loop ik 3 meter verder, scheurt dat kartonnen treetje kapot, alle blikjes rolden alle kanten op.. en die kinderen begonnen te lachen.. echt, dat je lacht omdat het grappig is prima, maar hun wezen met hun vinger mijn kant op, en begonnen buiten proportie te lachen, op een gegeven moment was het lachen om het uitlachen en niet eens lachen omdat het grappig was.. ik was echt laaiend.. ben eerst naar die kinderen gelopen en heb mn voetbalplaatjes teruggegist en ze heel boos aangekeken, toen was het lachen ze ineens vergaan.. daarna rustig al mn blikjes bij elkaar gezocht, nog steeds kwaad, begonnen ze me uit te schelden voor de meest vreselijke dingen, ben heel snel weggelopen want had echt zin om die kinderen iets aan te doen... blegh!

En hoe ze daar ook staan, het waren stuk voor stuk onbeschofte kinderen, geen mevrouw mag ik alstublieft uw voetbalplaatjes? Maar nee, opdringen en schreeuwen GEEF ME DIE VOETBALPLAATJES!! stuk voor stuk waren het dikke kinderen, met in hun ene hand een zak chips en in de andere hand een blikje cola.. maarja eigenlijk kun je het de kinderen niet kwalijk nemen, het ligt denk ik grotendeels aan de opvoeding. No way dat ik vroeger het lef had om zo brutaal op iemand af te stappen of een in mijn ogen volwassen persoon zo uit te lachen..

Ik vind jouw bewoordingen ook niet echt netjes te noemen.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:23

Bij ons is het ook een gekkenhuis in de AH. Toch snap ik het wel en geef ik altijd mijn plaatjes weg. Ik woon in een buurt waar veel verschil is tussen arm en rijk. De kinderen waarvan de ouders het minder hebben zullen wel niet zo veel speelgoed hebben en zijn blij dat ze eindelijk ergens aan mee kunnen doen daarbij gaan die ouders echt niet naar de AH om hun boodschappen te doen. Ik geef mijn plaatjes altijd aan dit soort kinderen, die er overigens heel dankbaar voor zijn en keurig dankjewel zeggen. De kinderen die ik ken hebben allemaal ouders die wekelijks voor een fiks bedrag bij de AH kopen, die komen dus wel aan hun voetbalplaatjes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:24

@kaja: Nogmaals. Ik heb NIETS tegen kinderen. Ik heb iets tegen onopgevoede kinderen. Lachen, willen spelen, willen kletsen weet ik het wat: allemaal prima, ik sta regelmatig in een rij kiekeboe te spelen, houd gesprekken met kinderen, allemaal leuk. Mensen uitschelden en lastig vallen: niet prima.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:24

MamboBeach schreef:
Ik denk dat je zelf nu eigenlijk niet begrijpt wat je schrijft. :D

ja hoor, ik begrijp prima wat ik schrijf. Dat jij dat niet doet is dan weer niet mijn probleem.

Jij voelt je aangesproken (anders reageer je er niet op) door een stukje hele algemene tekst van mij. Dat zegt dan meer over jou dan over mij, ja toch?

LadyMadonna

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:25

Vjesta. bespaar je de moeite, je hoeft jezelf niet te verdedigen IMO. Al had je wel een hekel aan kinderen, dan is dit nog steeds iets wat jij op dat moment zo ervaren hebt, en daar kan een ander niet over oordelen. Een andere mening hebben ja, oordelen nee....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:25

@ Mindim, vertel op, wat is mis met mijn bewoording?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:27

Ik zeg altijd NEE ik hou ze zelf.

Erg kinderachtig misschien maar kan me hier ook zooooooo aan irriteren. Vind het ronduit asociaal.... :n

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:28

Vjestagirl schreef:
@kaja: Nogmaals. Ik heb NIETS tegen kinderen. Ik heb iets tegen onopgevoede kinderen. Lachen, willen spelen, willen kletsen weet ik het wat: allemaal prima, ik sta regelmatig in een rij kiekeboe te spelen, houd gesprekken met kinderen, allemaal leuk. Mensen uitschelden en lastig vallen: niet prima.

Guttegut, je doet in elk geval wel je best om aardig gevonden te worden door de kindertjes hè?

Citaat:
ik sta regelmatig in een rij kiekeboe te spelen, houd gesprekken met kinderen, allemaal leuk

:+

Scheldende kinderen en kinderen die mensen lastig vallen is in mijn ogen ook not done, maar het is maar net hoe zwaar je ergens aan tilt. Volgens mij is het namelijk zo dat zodra de voetbalplaatjes bij de AH weer in aantocht zijn, jou haren al recht overeind gaan staan...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:30

Vjestagirl schreef:
MamboBeach schreef:
20 jaar geleden was de plaatjestijd er nog niet hoor. Wel de flippotraditie. Ik geloof niet dat het 20 jaar geleden beter was dan nu of dat de kinderen anders waren.

Maar 20 jaar geleden lag snoep ook op ooghoogte toch?

Het voordeel van de flippo's was dat bij de winkel staan en erom vragen geen zin had omdat iedereen ze thuis pas vond. Plus dat dat lays was, en je die dus bij iedere winkel kon krijgen, ipv alleen bij 1 zaak.

Ja, daar lag het 20 jaar geleden ook al. Ik heb ook wel eens gezeurd om een snoepje hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:30

MamboBeach schreef:
Ik doe boodschappen bij de Jumbo, heerlijke winkel!

Maar eh... in mijn vorige dorp ging ik altijd naar de AH en werkelijk waar, nog nooit 1 keer last gehad...
Ook ik denk dat je kunt overdrijven.

Daarbij komend, de onopgevoedde kinderen vallen jou extra op, het is maar waar je je druk om maakt denk ik dan. Kinderen vragen toch niet al tussen de schappen? Alleen bij de deur, nou die 10 seconden is zo erg toch niet... Anders blaf je een keer en dan zijn ze weg...

Stef schreef:
Sorry maar nu wordt Vjesta veroordeeld omdat zij het niet acceptabel vind dat ze door een KIND voor prutsmuts of kankerwijf uitgemaakt wordt? Beetje omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Is dat normaal dan? Zou ik ook niet accepteren hoor (ook niet van een volwassene trouwens, dat terzijde)

Stef, deze posts staan direct onder elkaar, vind je het dan vreemd dat Mambobeach op jouw post reageerde. Het ziet er naar uit, dat je post voor haar bedoeld was.
Jouw opmerking "wie de schoen past trekke hem aan", was dan ook enigszins vreemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:31

stef schreef:
MamboBeach schreef:
Ik denk dat je zelf nu eigenlijk niet begrijpt wat je schrijft. :D

ja hoor, ik begrijp prima wat ik schrijf. Dat jij dat niet doet is dan weer niet mijn probleem.

Jij voelt je aangesproken (anders reageer je er niet op) door een stukje hele algemene tekst van mij. Dat zegt dan meer over jou dan over mij, ja toch?

En jij pent het neer om een reactie toch? What's the problem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:32

Jaime_ schreef:

Als je nou zelf je post een terug leest, wat denk je dan wat er niet netjes aan is? Als ik je dat moet gaan vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:32

Electra63 schreef:
@Peannutbutter
Vind jij jezelf nu niet een beetje kinderachtig?

Intereseert me niet !! De volgende keer laten ze je met rust ..
Denk je echt dat het uitmaakt als ik zeg ' willen jullie alstublieft aan de kant gaan !'

Nee hoor ik treiter ze lekker terug !! en idd extreem en hard mensen uitlachen als iets valt of dergelijke .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:33

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:
Ik doe boodschappen bij de Jumbo, heerlijke winkel!

Maar eh... in mijn vorige dorp ging ik altijd naar de AH en werkelijk waar, nog nooit 1 keer last gehad...
Ook ik denk dat je kunt overdrijven.

Daarbij komend, de onopgevoedde kinderen vallen jou extra op, het is maar waar je je druk om maakt denk ik dan. Kinderen vragen toch niet al tussen de schappen? Alleen bij de deur, nou die 10 seconden is zo erg toch niet... Anders blaf je een keer en dan zijn ze weg...

Stef schreef:
Sorry maar nu wordt Vjesta veroordeeld omdat zij het niet acceptabel vind dat ze door een KIND voor prutsmuts of kankerwijf uitgemaakt wordt? Beetje omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Is dat normaal dan? Zou ik ook niet accepteren hoor (ook niet van een volwassene trouwens, dat terzijde)

Stef, deze posts staan direct onder elkaar, vind je het dan vreemd dat Mambobeach op jouw post reageerde. Het ziet er naar uit, dat je post voor haar bedoeld was.
Jouw opmerking "wie de schoen past trekke hem aan", was dan ook enigszins vreemd?

Daarom mijn reactie dat ze het zelf niet helemaal begrijpt. ;)

Jij doet nog veel moeite om te quoten, thanx! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:33

maikeltje schreef:
Peanutbutter schreef:
Tsja .. wat niet weet wat niet deert .. Ik vind ook leuk om te roepen naar ze ' Wie is er voor Ajax ' !! nou allemaal gillen ikke ikke
Dan zeg ik ' jammer jonges ik ben voor Ado en dan loop ik door hahahahah heerlijk die gezichten }>

En het dan serieus gek vinden dat die kinderen een grote mond open trekken. Ze krijgen ook zo'n fijn voorbeeld :roll:
Leuk he, treiteren? 8)7

Ik geloof niet dat ik een voorbeeld hoef of moet zijn !! Daar heb je ouders/familie voor ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:34

Peanutbutter schreef:
Electra63 schreef:
@Peannutbutter
Vind jij jezelf nu niet een beetje kinderachtig?

Intereseert me niet !! De volgende keer laten ze je met rust ..
Denk je echt dat het uitmaakt als ik zeg ' willen jullie alstublieft aan de kant gaan !'

Nee hoor ik treiter ze lekker terug !! en idd extreem en hard mensen uitlachen als iets valt of dergelijke .

Als je je zelf niet beter gedraagt, heb je eigenlijk niets om over te klagen toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:34

Mindim schreef:
stef schreef:

En jij pent het neer om een reactie toch? What's the problem.

Dacht ik ook, nogmaals, zelf begrijpt ze het niet. :) Lekker laten gaan! ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:35

Mindim schreef:
Jaime_ schreef:

Als je nou zelf je post een terug leest, wat denk je dan wat er niet netjes aan is? Als ik je dat moet gaan vertellen?

Vertel het me maar, ik gebruik namelijk nergens grof of onbeschoft taalgebruik in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:36

Peanutbutter schreef:
Ik geloof niet dat ik een voorbeeld hoef of moet zijn !! Daar heb je ouders/familie voor ...

Wil je daarmee zeggen dat die van jou tekort zijn geschoten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:36

Het valt me wel op dat de meeste mensen zelf heel kinderachtig doen en het van andere kinderen niet pikken. LEES, de meeste mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:37

@Mindim : er zijn mensen die elke dag boodschappen doen !! als je dan elke dag dit soort
onopgevoed uitschot voor je neus krijgt ga je het maar op ' hun eigen manier' terug doen !!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:37

Gelukkig zij ze bij ons niet zo brutaal. ''Mevrouw, heeft u nog voetbalplaatjes?'' ''Nee sorry, we sparen ze zelf'' ''Oke''. Dus dat zit wel goed hier. Volgens mij doen ze ook ruilbeursen hier.

zelf ben ik begonnen met het sparen van de Troetels van de PLUS :')
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 01-02-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:39

MamboBeach schreef:
Dacht ik ook, nogmaals, zelf begrijpt ze het niet. :) Lekker laten gaan! ;)

Wil je misschien ophouden met persoonlijk te worden en voor een ander te denken? Ik kan prima voor mezelf denken :j

Verder geef je aan dat jij vroeger ook weleens om een snoepje zeurde... Bij je ouders neem ik aan? Want ja, dat doet elk kind gok ik. Maar bij vreemden? No way :n

Daarbij geeft het niet dat mensen anders over bepaalde zaken denken, maar ik vind het respect voor elkaars mening in dit topic érg ver te zoeken op het moment.
Jou waarheid is niet dé waarheid (let op he, deze is dus weer algemeen)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:40

Heb vorige keer dat ze zo stonden te drammen ze voor hun neus uitgepakt, verscheurd en ben weggelopen, voelde echt heerlijk :D Heb er niks mee, die schooierds, als ze t lief vragen, prima, als ze gaan lopen dramen en zeuren hebben ze aan mij echt een verkeerde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:41

Mindim schreef:
Peanutbutter schreef:

Wil je daarmee zeggen dat die van jou tekort zijn geschoten?

Heb je wel gelezen wat er staat ?? En waar die reactie op slaat :') misschien eerst lezen en dan quoten
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt