pff ik heb eens even bijgelezen
VeerenAshley schreef:@ Ronne; jij zegt wat ik denk.
En nogmaals: ieders eigen keuze! Het jammere vind ik in deze discussie dat de mensen die aangeven 'het gewoon galant' (o.i.d.) te vinden dat de man betaalt, (meestal) niet aangeven WAAROM ze dat vinden, en ook niet aangeven WAAROM dit niet ook voor een vrouw zou gelden.
En als ze dit wel doen en zeggen op dit gebied 'van de oude stempel' te zijn, maar op andere gebieden wél voor emancipatie te zijn, geven ze helaas niet aan waarom ze er juist OP DIT GEBIED traditionele opvattingen op na houden. En daar zou ik persoonlijk graag achter komen.
om maar even hierop te reageren:
Zoals ik al eerder zei, vind ik dat er een verschil is tussen een man en een vrouw. Deze kunnen naar mijn mening dan ook nooit gelijkwaardig aan elkaar zijn. Mannen hebben nu eenmaal andere kwaliteiten als een vrouw. Als een vrouw in de bouw werkt heeft ze het nu eenmaal zwaarder als een man die in de bouw werkt (Om maar even een voorbeeld te noemen). De vrouw krijgt de kinderen, dat kan een man gewoon niet. En de vrouw heeft het dan gewoon zwaarder als de man. Dat is toch ook niet gelijkwaardig?
Als ik alles zou betalen op de eerste date zou ik me gewoon een stuk minder vrouwelijk voelen (eh ja ik heb het over een eerste date, voordat hier meteen wordt geroepen dat ik tijdens een hele relatie een profiteur ben).
Ik vind dat een man, de vrouw het hof moet maken, vrouw mag behandeld worden als prinses . Ben dus ook niet het type wat A: op een man af zou stappen, en B: een man mee op date zou vragen. Tja, in die zin ben ik dus ook niet ge-emancipeerd.
Vervolgens laat ik de man ook de date uitkiezen, die persoon weet dan ook goed wat hij te besteden heeft en ook zo kom je iets over iemand te weten (en niet of ie veel centjes verdient, maar of hij creatief is etc
). Of dat nou een ijsje eten is, skydiven, of een luxe resaturant. Ik ben dus echt niet zo dat ik aandring op het beste restaurant in town.
Ik voel me echt niet 'afhankelijk van' als een man de eerste date betaald, hetzelfde geldt voor dat ik de man dan 'iets' verplicht ben
(wat hier eerder in het topic werd genoemd).
in een verdere relatie vind ik ook dat een man thuis de mannenklusjes mag doen, en ik doe dan wel het huishouden. Waarom zou ik het mezelf moeilijk maken als ik beter ben in poetsen, dan een fietsenband vervangen?
En dan nog iets, ik houd gewoon niet van gemekker over geld of cadeautjes. Ik was gister naar de bios met een vriendin en ik heb het kaartje betaald, is zij dan nu afhankelijk van mij?
Als iemand mij een cadeautje geeft, zou ik het altijd aannemen. Iemand heeft zijn best gedaan om voor mij iets uit te zoeken. Ik vind het zo teleurstellend als mensen waar ik iets voor heb gekocht zeggen 'ach, dat had echt niet gehoeven', of 'dat kan ik toch niet aannemen'. Volgens mij beslis ik nog altijd zelf of ik iets koop en of ik dat geef aan iemand.