Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar het is sowieso voor mensen heel moeilijk om zich buiten hun perspectief te plaatsen. Dat merk ik ook vaak tijdens mijn werk, er is niemand die zich kan verplaatsen in een ander. Mensen met kleine kinderen willen per se een speelplaats en snappen niet dan niet iedereen daar zin in heeft, diezelfde mensen staan zelf weer het hardst te schreeuwen als er gesproken wordt over een hangplek voor jongeren. Terwijl dat evengoed kinderen zijn die behoefte hebben aan een plek. Mensen zonder hond zeuren over het feit dat die poepen, terwijl er in die gemeente geen enkele hond meer los mag lopen en iedereen de poep moet opruimen. Een klein kind moet een kind kunnen zijn ten koste van alles en iedereen, maar een hond mag geen hond zijn, een ouder kind mag geen kind zijn etc. Angelita schreef:Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik.
) en dan willen ze na verloop van tijd toch wel wat actie. Als wij zelf met de kids ergens willen gaan eten zoeken we juist wel iets op met speelgelegenheid, dus ons zie je inderdaad vaak op de pannenkoekenboerderij
kohtje schreef:Angelita schreef:Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik.
Zoveel kinderen zitten elke dag de hele dag in de kinderopvang. Dan is een middag wat regelen raar,moeilijk ?
Overigens vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen als je ze complete middagen in een kinderopvang moet dumpen, maar dat is een ander onderwerp..
Angelita schreef:Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik.
Wat een bullshit zeg.
)
[/quote]
Angelita schreef:Een kinderopvang is in handen van mensen die (als het goed is) hun best doen om de kinderen goed te behandelen en weten wat not done is, een willekeurig buurmeisje of een middag alleen is heel wat anders.Overigens vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen als je ze complete middagen in een kinderopvang moet dumpen, maar dat is een ander onderwerp..
Angelita schreef:Ik heb het niet over een kinderdagverblijf, maar heel specifiek over een kind alleen laten of bij iemand waar je niet goed bekend mee bent, simpelweg omdat je begod niet weet wat diegene met jouw kind doet en misschien wel denkt dat je een kind moet negeren als die in paniek is (bijvoorbeeld). Als je een jong kind langdurig alleen laat en als het vervolgens in paniek raakt dan kan dat traumatiserend zijn, komt veelvoudig voor. Is heel duidelijk uit mijn reactie te halen hoor dat ik het niet over een kinderdagverblijf heb, dat is puur jouw eigen invulling.
Als je niet in staat bent om goed te lezen moet je niet reageren, dat is het beste voor iedereen.
femke27 schreef:funnyhorses schreef:Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.
Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.
kohtje schreef:Zoveel kinderen zitten elke dag de hele dag in de kinderopvang. Dan is een middag wat regelen raar,moeilijk ?
hyppolyte schreef:Niemand zegt dat ze allemaal onopgevoed zijn, maar er zijn er heel veel die echt strontirritant zijn. Zo zwart/wit wordt er niet eens gedacht door de kinderlozen (of niet-liefhebbers), maar juist ouders van kinderen denken maar 1 kant op. En dat jij jouw manier van opvoeden niet dramatisch vindt is maar goed ook, maar houdt niet in dat een ander zich niet groen en geel kan ergeren aan jouw kinderen.
Het gekke is juist dat de kinderlozen zich hier en daar beter kunnen inleven in mensen met kinderen dan andersom.
? Ik reageer op diverse mensen die aangeven bij voorbaat al een hekel aan kinderen in het algemeen te hebben (en ja, ze zijn er, lees maar eens goed). Ik heb er zelf al genoeg over gezegd en geloof dat iemand als TS met mij niet zoveel problemen zou hebben. Mits ze maar even goed communiceert, gewoon open en eerlijk en niet in vaag gedoe beland. Want ik denk dat je daarmee de meeste ellende in dit soort situaties aanricht.
WowAmigo schreef:Nou ja, die van mij gaan 2 complete dagen, dus ook de ochtend.Probeerde me even te bedenken hoe je tegenover kinderopvang staat, maar niet zo positief dus.
Wat is jou oplossing dan? Thuisblijven?
Angelita schreef:Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik.