Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:55

Ik ben nog steeds thuis. Ga wel een dezer dagen naar mijn moeder heb ik afgesproken. Vriend is net weer vertrokken met vrienden. Ben benieuwd hoe laat hij thuis is. Weer een eenzame avond thuis in bed dus. Voel me, alweer, behoorlijk aan m'n lot overgelaten en ongelukkig op dit moment...

unicorn_kiss

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:02

Poeh meid, dat vind ik erg voor je... kan je niemand bellen om even een bezoekje en een dvd'tje te brengen?

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:05

ik volg al een tijdje dit topic..

Ik vind het echt Kl*te voor je deze situatie!! ik hoop ook dat er gauw wat zonniger tijden voor je gaan komen!

Is je vriend nu wel op de hoogte dat je weggaat?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:50

Denk dagelijks aan je, zoals velen hier.
Hou je 'kop dr veur', zoals we hier dan zeggen. Oftewel, kop op meid!

Fijn te horen dat je contact hebt met je moeder en je daar terecht kunt. Kun je je eindelijk concentreren op beter worden en dan de draad van je leven weer oppakken.

Komt allemaal weer goed hoor, moed houden.

Woont je moeder in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:19

Wat voel ik me rot voor jou!! Wat een laml*l. Ik begreep dat je niet echt een goed contakt had met je moeder? Hoe heb je dat aangepakt? Zou wel fijn zijn als dat contakt goed word hersteld zodat je iig iemand heb waar je van op aan kan (en dus niet op straathef te 'zwerfen') en als dat dan ook nog je eigen moeder is, moet dat wel vertrouwd zijn. :j
Sterkte meid en idd kopop!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:06

Woonde ik maar bij je in de buurt, dan was ik even langs gekomen bij je.
Het is wel fijn dat je contact hebt met je moeder en dat je daar terecht zou kunnen!
Wat zei zij verder van de situatie... :(:)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:17

Eleionomae schreef:
Pff daar zou ik dus echt niet tegen kunnen :n dat je allebei lekker je eigen leventje leidt naast het leven wat je samen hebt is prima, en impulsieve acties hoeven ook niet erg te zijn, maar het moet niet zo zijn dat je vervolgens geen afspraak meer met hem kan maken omdat hij ze toch nooit na komt.. Je zit samen in een relatie en dat betekend voor mij ook dat je ook samen afspraken moet kunnen maken en ook samen na komt.. Ik zou er dus nog eens goed over praten en als hij niet wil veranderen, goed over nadenken of je hier wel tegen kunt..

Misschien dan ook een optie om zelf gewoon een poosje precies te doen waar je zelf zin in hebt, zodat hij ook eens kan voelen hoe irritant het is?

Eens, ik zou er niet tegen kunnen!
Tuurlijk heb je je eigen leven, maar je hoort wel rekening met je partner te houden.. Afspraak is afspraak..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:35

Weten zijn vrienden van jouw situatie? En sorry dat ik het aanzwengel, maar hij is zo vaag ontwijkend... Is er een ander?. Begrijp me goed, wil je niet verder in de put praten, maar vind de situatie zo vreemd. Ga voor jezelf zorgen meid, laat iemand even voor je gaan zorgen. Het is belangrijk dat je beter wordt; dan kun je grote beslissingen maken. Sterkte en beterschap!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:40

ik heb eerder het idee dat er meer aan de hand is (en ik denk niet per se aan iemand anders), en dat hij zich in het nauw gedreven voelt door je, hoewel ik me je reactie levendig kan voorstellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:53

I ga met Lielle mee, ongeacht of het terecht is of niet.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:18

Pfffff meid wat vind ik dit klote voor je zeg..
Heb het hele topic gevolgt, meer in 'afwachting' van een goede afloop, maar dit ziet er echt niet tof uit zo..

Heel veel sterkte, hoe is het nu verder met je? Hoelaat was hij uiteindelijk thuis?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:23

:(:)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:59

Wat fijn dat je in elk geval contact hebt gehad met je moeder en dat je daar binnenkort heengaat.
Er moeten gekke dingen gebeuren wil een kind niet meer welkom zijn bij haar ouders ;)

Sterkte meis! laat je niet kisten

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:06

Lielle schreef:
ik heb eerder het idee dat er meer aan de hand is (en ik denk niet per se aan iemand anders), en dat hij zich in het nauw gedreven voelt door je, hoewel ik me je reactie levendig kan voorstellen.

Bedoel je daar dan mee dat je dat een gegronde reden voor zijn afwezigheid vind?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:09

nee, dat zei ik niet. Maar als ik dat stuk over die ruzie lees op de vorige bladzijde, krijg ik sterk de indruk dat er veel meer aan de hand is en dat hij in feite aan het vluchten is. Dat praat ik niet goed, en ik snap de frustratie van TS, maar ik denk dat het de moeite waard kan zijn om eens verder te vragen naar wat er nu echt speelt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:13

Ik vrees alleen dat in de huidige toestand van TS, dat dat heel erg moeilijk gaat worden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:14

wsl wel. Maar een beetje tegengeluid bij alle berichten die haar vriend tot op de grond toe afbreken leek me ook niet zo verkeerd.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:15

winnie03 schreef:
Ik heb, tevergeefs, nogmaals gevraagd waarom hij er zich niet aan houdt, waarom hij compleet zijn eigen gang gaat en of het hem dan totaal niets doet dat ik op hem wacht en dus in dit geval doodziek thuis lag te wachten tot hij eindelijk op zou komen dagen. Hij bleef antwoorden met: ik wil er niet over praten, laat me met rust, ik weet het niet, ik weet het niet.., Heb gevraagd of hij het ten minste kan erkennen en hoe hij het denkt op te gaan lossen. Ook dat wist hij niet., Hij weigert om erover na te denken of er ook maar een normaal volwassen gesprek over te voeren. Op een gegeven moment liepen de gemoederen zo hoog op dat hij uitschreeuwde, iets wat ik al dacht maar hij had het nooit gezegd, 'Ik wil geen afspraken maken! Ik wil geen afspraken maken hoor je dat! Ik wil doen waar ik op dat moment zin in heb!'. Ik was zo met stomheid geslagen dat ik daar niks op terug had. Heb hem later gevraagd of hij meende wat hij zei en of hij besefte dat als dat het geval was dat ik morgen weg zou zijn. Na mijn vraag eerst met 20 wedervragen beantwoordt te hebben antwoordde hij 'Ja ik meen wat ik zei'..

Volgens mij heeft de TS wel geprobeerd een gesprek te voeren, maar wilt haar vriend dat niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:16

Wat er ook aan de hand is. Dat kan onder geen enkele voorwaarde een goede reden zijn om je doodzieke vriendin (die verdorie naar spoed mocht) zo aan haar lot over te laten zonder je zelfs maar schuldig te voelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:21

daar ben ik het ook helemaal mee eens, Ayasha. Maar ik vraag me dus af wat de achterliggende reden ervan is, tot op heden begrijp ik van TS dat hij erg gemakkelijk is met afspraken maar niet dat het een egoistische schoft is die niets om haar geeft.
En mss voelt hij zich wel schuldig en weet hij niet hoe hij daarmee overweg moet, en is dit vluchtgedrag? Nogmaals, ik spreek zijn gedrag niet goed, maar het is ook wel erg gemakkelijk om hem nu tot op de grond af te branden.

Liedje, mijn reactie was juist naar aanleiding van dit bericht. Ik kan me goed voorstellen dat TS hier - begrijpelijk - erg fel/boos/verdrietig/teleurgesteld is geworden en dat hij zich juist daardoor in het nauw gedreven heeft gevoeld en/of daar niet mee kan omgaan. Zo komen zijn antwoorden op mij iig over.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:24

Maar ook al kun je er niet mee omgaan of voel je je in het nauw gedreven. Dan nog..als iemand zo ziek is en ze al een keer met spoed naar het ziekenhuis mocht dan mag je toch verwachten dat er in elk geval iets meer interesse is. Al is het maar door geregeld een sms te sturen of alles nog oke is.

Hoe dan ook...ze zijn niet compatible. Want hij veranderd waarschijnlijk nooit...en zij heeft behoefte aan mee stiptheid.
Dat ze nu ziek is en verzorgd moet worden is een verhaal apart..en op dat gebied vind ik dat hij een banketstaaf <- ik typte dus l u l h a n n e s :P) is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:31

Tja , misschien wil hij al langer van haar af en hoopt hij nu met dit gedrag duidelijk zijn punt te maken dat ze niks van hem moet verwachten ?
Of heeft hij het gevoel dat hij het toch nooit goed kan doen en vlucht hij daarom weg uit de situatie ?
Het is in ieder geval wel duidelijk dat die jongen ook niet gelukkig is in deze situatie , en dan kunnen mensen rare dingen doen :)

Zoals ik eerder al zei heb ik ook het gevoel dat er een groot stuk informatie ontbreekt.

Waarom was de TS een aantal weken dakloos ? Waarom heeft ze geen contact meer met haar ouders ? Waarom reageert een op zich lieve jongen zo lamlendig , vluchtend en ontwijkend ?

TS klinkt hier verder hartstikke aardig en netjes dus dat kan ik ook niet helemaal thuisbrengen..... :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:35

pmarena schreef:
Waarom reageert een op zich lieve jongen zo lamlendig , vluchtend en ontwijkend ?

en dat is precies wat ik me dus ook afvraag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:37

Natuurlijk kan de TS hartstikke pech hebben met zowel ouders als vriend :(:)

Maar het "voelt" gewoon een beetje raar.... ze verdient beter dan dit , maar waar er 2 vechten hebben er vaak toch ook wel 2 schuld , al is het maar dat je het zelf toestaat dat je niet goed behandeld wordt :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:39

even een paar regels eruit geplukt.
winnie03 schreef:
Hij bleef antwoorden met: ik wil er niet over praten, laat me met rust, ik weet het niet, ik weet het niet..,

Op een gegeven moment liepen de gemoederen zo hoog op dat hij uitschreeuwde, iets wat ik al dacht maar hij had het nooit gezegd, 'Ik wil geen afspraken maken! Ik wil geen afspraken maken hoor je dat! Ik wil doen waar ik op dat moment zin in heb!'.

Na mijn vraag eerst met 20 wedervragen beantwoordt te hebben antwoordde hij 'Ja ik meen wat ik zei'..

dat (en met name het eerste stukje) komt op mij toch echt over als iemand die het ook totaal niet meer weet, en niet als een asociale klootzak.