Het Nederlandsch Weertopic -> Deel 13!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:48

blauw00gje schreef:
Steffie89 schreef:
Hier sneeuwt het ook flink hard! Niet via Deurne naar Venray gereden. De wegen zijn hier heel mooi schoon! Ik erger mij alleen dood aan automobilisten die op een provinciale weg 40 km gaan rijden. Ja, zo krijg je file vorming en gebeuren er ongelukken.. Gewoon met de andere auto's mee rijden en niet op de rem trappen.

Ik snap je irritatie wel, maar ik vind dat je met dit weer moet rijden hoe je zelf vindt dat dat goed is. Als auto's harder rijden dan ik eigenlijk wil, echt niet dat ik met ze mee rij :P

Uiteraard zit er een grens. Maar 40/50 km kom op. De wegen zijn sneeuwvrij. De strooiwagens hebben goed hun best gedaan vannacht. En daarbij is het poedersneeuw die nu valt. Dat zorgt niet voor gladheid als we weg schoon was.
Uiteraard rij ik met flinke gladheid en sneeuwstorm wel rustig!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:55

Steffie89 schreef:
blauw00gje schreef:
Ik snap je irritatie wel, maar ik vind dat je met dit weer moet rijden hoe je zelf vindt dat dat goed is. Als auto's harder rijden dan ik eigenlijk wil, echt niet dat ik met ze mee rij :P

Uiteraard zit er een grens. Maar 40/50 km kom op. De wegen zijn sneeuwvrij. De strooiwagens hebben goed hun best gedaan vannacht. En daarbij is het poedersneeuw die nu valt. Dat zorgt niet voor gladheid als we weg schoon was.
Uiteraard rij ik met flinke gladheid en sneeuwstorm wel rustig!

Ik snap wel wat je bedoelt hoor :P
Hier is het alleen geen poedersneeuw die nu valt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:55

Afstand houden is belangrijker dan snelheid. Op een lege snelweg kan je gemakkelijk 110 rijden, ook op sneeuw, mits je redelijke banden hebt en er geen orkaan staat. Op provinciale wegen kan je dus ook gewoon 80 rijden, wel een goeie 50 meter afstand houden bij die snelheid.

Inhalen is in het algemeen erg dom bij gladheid..

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:56

Hier is het ook redelijk wit, en het sneeuwt nog steeds.
Stond vanmorgen al in een kleine file op weg naar school hahaha
doe er normaal een min of 5 over nu ruim een kwartier |(
Andere kind moest met de bus naar school (hellevoetsluis - brielle)
en de bus die hij normaal neemt kwam niet, dus te laat op school,
maar ja dat waren de andere leerlingen dus ook hahahahaha
Een beetje sneeuw en alles van streek hier :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:57

Hier sneeuwt het ook nog steeds en ligt een dik pak sneeuw..
Hoe de weg is weet ik niet, ben nog niet buiten geweest haha :P

Annetje

Re: Het Nederlandsch Weertopic -> Deel 13!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:05

Ik zit niet ver van Steffie89 vandaan zie ik. Hier sneeuwt het erg hard en ligt er al een mega dik pak sneeuw. Het is ook nog steeds -7 (ongeveer hetzelfde als gisteren) volgens mij waait het niet, dus het zal wel minder koud voelen dan gisteren denk ik.
Ik kan me die automobilisten wel voorstellen trouwens hoor. Als ik nu op de schone wegen met de fiets kom (heb geen rijbewijs) dan ga ik ook stapvoets! Ik ben veel te bang dat het ergens toch per ongeluk opgevroren is en ik kei-hard onderuit ga.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:08

Ik ga zo de weg op met de auto. Zitten zomerbanden op (wel nieuwe overigens) en op de auto zit een sneeuwstand (automaat) dus ben benieuwd!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:12

Ik ben nu in Nijmegen. Hier is het slechter weer dan dat het bij ons was.

Maar ik denk dat ik er een groot verschil is tussen fietsen, en autorijden met winterbanden op. Met fietsen ben ik ook voorzichtig.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:16

Still snowin here

Btw, ik zit nu ook in waalwijk :))

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:18

Hier sneeuwt het ook behoorlijk, blij dat ik nu vrij heb door mijn draaiende 5 ploegendienst.. Helaas moet ik zaterdag met de SCOOTER := naar het werk.. :\

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:18

In Utrecht is het aan het motsneeuwen. Weet iemand hoe hard het in Den Haag sneeuwt?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:22

Hier is ook een laagje gevallen.
En het sneeuwt nu nog steeds.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:23

De sneeuwvlokjes zijn hier wel kleiner geworden gelukkig. :)
Maar het blijft voorlopig nog wel ff sneeuwen volgens de radar.

@mieske: dat is eng. :\ Ik heb dat vorig jaar geprobeerd maar na 10 meter maar weer omgedraaid omdat het gewoon echt niet werkte.
@Steffie89: ja het is echt een groot verschil. Mijn vriend heeft er winterbanden op liggen en die wilde vorig jaar nogal eens de auto in de slip trekken met de handrem als er ergens geen auto's stonden, maar dat lukt nu dus gewoon echt niet meer. Zo'n groot verschil, had ik eigenlijk helemaal niet verwacht.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:24

Ehhhm het sneeuwt hier toch wel :P
Heeeeel licht maar blijft toch goed liggen..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:33

Nou hier ook weer een hoop sneeuw!
En ben het met Steffie89 eens, ik reed vanmorgen lekker door, gooit een auto zich ervoor, moet ik sterk op de rem (dat is pas gevaarlijk!) en gaat minstens 2x zo langzaam voor mn neus tuffen... Wacht dan gewoon even met ervoor gooien, echt sommige mensen :roll:

Ik ben nog optijd op mn werk aangekomen, maar vrees wel een beetje voor vanmiddag.. :=

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:38

Hier sneeuwt het ook lekker door. Wel kleine volkken, maar er is toch wel al een centimeter of 2 gevallen. En ik moet zo nog een half uur naar het station fietsen.... :brr:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:44

Hier is nergens gestrooid.. niet eens op de autowegen. Ik moest naar school fietsen, eerst nog ergens in het begin gestopt bij een bushalte maar er kwam geen bus dus weer verder gefietste maar het is geen doen, halverwege ben ik onderuit gegleden, nou toen heb ik het maar opgegeven.. Zit nu weer thuis.. Bij de autó's is ook een dikke file..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:45

Aukelizzy schreef:
Hier sneeuwt het ook lekker door. Wel kleine volkken, maar er is toch wel al een centimeter of 2 gevallen. En ik moet zo nog een half uur naar het station fietsen.... :brr:

Hier (gld) ook. ;( Ik moet straks echt naar stal, maar ik zoek het niet om de weg op te gaan met de auto. Echt dapper ben ik niet. ;)

Ik hoop dat het snel gaat dooien, want ik voel me toch wat beperkt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:48

Haha dat probleem heb ik dus ook. Ik kan met de auto naar school, maar ben een beetje een scheiterd haha.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:49

Hier ligt een aardig pak sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Gelukkig wel minder dan eerst.

Heb ook eigenlijk geen idee of er gestrooid is. Ik woon aan het einde van een doodlopende straat en hier is niks gebeurd, maar dat is wel eens vaker zo. Dan zijn de overige wegen wel vrij alleen bij ons niet.

Ik moet ook nog naar stal, dus hoop dat het op z'n minst zo meteen eens stopt met sneeuwen......

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:49

*kijkt uit het raam*

het sneeuwt nog steeds, kleinere vlokjes maar nog wel aardig door :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:50

Winddancer schreef:
Hier ligt een aardig pak sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Gelukkig wel minder dan eerst.

Heb ook eigenlijk geen idee of er gestrooid is. Ik woon aan het einde van een doodlopende straat en hier is niks gebeurd, maar dat is wel eens vaker zo. Dan zijn de overige wegen wel vrij alleen bij ons niet.

Ik moet ook nog naar stal, dus hoop dat het op z'n minst zo meteen eens stopt met sneeuwen......

ja bij ons wordt ook haast nooit gestrooid in de straat, dat vind ik niet zo erg.. Maar gewoon de hele hoofdweg niet.. En dan denk je van, als ik doorrijd misschien dan wel, maar helemaal niks.. Stonden er een paar mannetjes met emmertjes zout te strooien, nou wauw dat helpt!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:51

Hier sneeuwt het ook al vanaf 6 uur vanochtend.
Zijn niet echt dikke vlokken, maar het gaat wel hard.
Waait niet zo hard, maar ik wel goed koud.
Er zat vanmorgen een laag van 20/25 cm ijs op de waterbakken, kreeg het bijna niet door...

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:51

Paula1990 schreef:
Ik ga zo de weg op met de auto. Zitten zomerbanden op (wel nieuwe overigens) en op de auto zit een sneeuwstand (automaat) dus ben benieuwd!

Wat is dat sneeuwstand?
Wij hebben ook een automaat,maar kennen dat niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:54

Mijn automaat heeft dat ook niet.. Heeft waarschijnlijk iets te maken met langzamer schakelen, toch?