caroline_max schreef:Elke keer als ik dit topic lees ben ik weer zóó blij met mijn vriend..
haha en ik met mn vent, waar ik al 32 jaar mee samen ben....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Calanddra schreef:Er wordt hier ook geroepen dat de hobby wordt opgedrongen, dat de mannen regelmatig mee moeten. Maar dat is helemaal niet zo, het ging er JUIST om of dat de man een steentje bij wilde dragen mocht zijn vriendin/vrouw ziek zijn, wat gebroken hebben, etc. Zo raar is dat toch niet? De hobby wordt echt niet opgedrongen bij ze...
vanLotje schreef:20 kilo westernzadel
opisop_shop schreef:vanLotje schreef:20 kilo westernzadel
offtopic maar jeetje wat een zwaar zadel!
maradhja schreef:Oké, maar nu ga ik het verhaal een beetje verdraaien!
Ik had namelijk een 2,5 jaar durende relatie. Met een jongen die ineerste instantie niks van paarden wist.
Na het eerste halfjaar van onze relatie leek alles leuk te gaan, hij ging mee op wedstrijden, of als ik in het bos ging rijden. Alles ging goed.
Totdat meneer alles uit mijn handen wilde halen. Ik moest iedere keer zeggen dat het MIJN hobby was, dat ik de dingen die ik deed (stal uitmesten of zadel poetsen of andere klusjes) echt als MIJN hobby beschouw en dat ik het niet erg vind dat hij me een beetje helpt maar dat het mijn hobby blijft en dat hij zijn voetbal had.
Plotseling wilde hij voortaan iedere dag met me mee... Daar zat ik dan, het was dat hij nog net niet op mijn paard kroop!
Ik werd er zo geirriteerd van, man ga je eigen hobby zoeken! Daarna draaide hij totaal om (of mag ik het door noemen)?
Ik moest mijn paard niet op de 1e plaats zetten, maar daar moest hij staan en anders moest ik maar thuis blijven, voor hem!
(hij zat al bijna 24 u per dag bij mij thuis) behalve als ik op school zat en op een gegeven moment was dat echt mijn rust plek van HEM! (ohja ik moest mijn paard ook voor hem opgeven want inprincipe had hij nog niet genoeg aan 24/7 aandacht van mij!)
Achteraf denk ik ook van? hoe heb ik het zo lang kunnen uithouden?!
Ik heb de relatie beëindigd en tegen mijn nieuwe vriend heb ik gezegt,
ik wil dat je dit weet, mijn paard is mijn alles, ik hou van jou maar ik zal mijn paard nooit laten vallen voor welke jongen dan ook! Ik ben iedere dag met mijn paard bezig en wanneer je dat niet accepteerd accepteer je mij niet zoals ik ben, dus dan denk er maar even overna![]()
![]()
Gelukkig gaat hij vaak vissen en heeft hij wel een ik zal maar zeggen echte hobby waar ik ook niet constant bij hoef te zijn.
Al met al ik ben gelukkig met een vriend die minder om paarden geeft
omgedraaide wereld dus!
orienta schreef:Nou ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik heb dan wel geen paarden aan huis maar verwacht niet van mijn vriend dat hij meegaat, het is niet zijn ding nou prima.
Ik heb daarintegen niets met zijn hobby, ik ga ook niet zaterdag's bij het voetbalveld staan en als ik een keertje ziek ben heb ik vriendinnen om mijn paard eruit te halen.
Als ik mijn paard ooit aan huis zou krijgen verwacht ik ook niet dat hij daarmee helpt, vind het een beetje raar dat je je vriend moet "lastig vallen" met jouw problemen van je hobby.
Mijn vriend wil graag een hond als we samen gaan wonen, nou prima maar zijn verantwoording, ook als hij ziek is, ik laat dat beest niet uit.
tinkermina schreef:opisop_shop schreef:Met een man als die van TS zou ik dus geen relatie kunnen hebben.
ik ook niet...zowiezo geen vent die in de auto blijft zitten en mij zware dingen laat dragen...
robesh schreef:Heeeel herkenbaar. Heb ook zon ex gehad ( 7 jaar lang) die echt niks met paarden had . Hielp ook nooit mee of ging nooit mee naar stal. Was altijd aan het klagen over de paarden .
Hij gunde mij ook mijn hobby niet.Elke dag was het strijdje voeren pfffff doodvermoeiend.
Nu heb ik sinds 3 jaar een giga lieve vent die de paarden net zo leuk vind en elke dag mee gaat ( behalve dan in het weekend ) dan wil hij kaarten met vrienden . Dat kan nog net hahahhahha.
Hij mest uit , wandeld , veegt en voert . Rijden doet hij niet vaak omdat hij 3 keer geopereerd is aan een rughernia . Maar het is echt een wereld van verschil.