Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:40

caroline_max schreef:
Elke keer als ik dit topic lees ben ik weer zóó blij met mijn vriend..

haha en ik met mn vent, waar ik al 32 jaar mee samen ben.... <3

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:08

opisop_shop schreef:
Met een man als die van TS zou ik dus geen relatie kunnen hebben.

ik ook niet...zowiezo geen vent die in de auto blijft zitten en mij zware dingen laat dragen...

Caesar

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:15

Tjaa, het kan zo dubbel zijn allemaal. Ik heb mijn paard aan huis staan, waardoor ik in 1,5 uur tijd de stal gedaan heb, de verzorging en gereden heb. Tot mijn grootste verbazing kom ik regelmatig op pensionstallen waar dat rustig 1,5 x 3 gedaan wordt. Er wordt alleen maar gekletst, bij elkaar gekeken of aan de bar gehangen. Op die momenten vraag ik me af of zij dan geen vriend hebben, geen andere huisdieren of een gezin met kinderen. Hoe wordt dat dan allemaal geregeld of werken zij niet fulltime?

Ik begrijp dan dat er mannen thuis zitten die zich afgeven op de paardenhobby van hun vriendin. Echter praat ik niet goed dat zij dit dan in de openbaarheid zo neerzetten en daarbij doet dit niets af aan het feit dat je er voor elkaar hoort te zijn op bepaalde momenten....

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:51

heb niet alle posts gelezen, maar toen ik mijn vriend leerde kennen was het voor hem meteen al duidelijk dat mijn beestjes op nr.1 staan :o Hij wist niets van paarden, helemaal niet van dieren in het algemeen en vond het vooral viezig en was een beetje bang (heb ook nog een hondenvoddenbaaltje bij hem geintroduceerd en een geit die echte geitenstreken heeft <3 )

Mijn paard verzorg ik geheel zelf, dus ik besteed veel tijd aan de verzorging, stal enz. Langzaamaan heeft hij mijn hobby (of beter gezegd mijn leven ;) ) leren kennen en in het begin vond hij het wel best en bemoeide zich er niet mee. Het begon met het geven van een snoepje en voorzichtig stukje lopen met binnenzetten. Inmiddels helpt hij me nu als ik het even niet red met werk, ziekte of dagje vrij. Ik kan hem nu bellen of hij wil voeren, uitmesten of binnen zetten.

En hoewel het nog steeds niet zijn hobby is en hij ook niet rijdt, vind ik het wel erg fijn en belangrijk dat hij ook voor mij (of beter gezegd mn dieren) klaarstaat. Als hij wel eens mee is, helpt hij gewoon met voeren enz. En als ik hem bel voor hulp gaat hij zonder morren even langs en verzorgt ze. Verder vindt hij het prima dat een deel van ons inkomen naar mn dieren gaat. Omdat hij weet hoe belangrijk het voor me is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:48

Vanmorgen aan de telefoon voeg mijn man, en hoe gaat het met Usar.Hij heeft het niet koud? Ik was zoooooooo verbaasd,haha ja echt. Dus ts het kan nog komen hoor gewoon moed houden.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:56

Ik heb 10 paginas meegelezen en beschouw mijzelf maar weer als een gelukkig en gezegend mens.

Interesse voor elkaar is (in mijn ogen) een van de belangrijkste dingen in een relatie. Dat wil niet zeggen dat je enthousiasme hoeft te veinzen voor de hobby van de ander, soms is dat gewoon totaal niet je eigen ding. En dat is ook goed.
Maarrrrr....ik vind wel dat je elkaar moet helpen waar mogelijk, en ik ben dan ook ontzettend blij met mijn gentleman, die op zondagochtend 7 uur vraagt of ie mee moet fietsen naar het land met het 20 kilo westernzadel :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:01

Mijn paard staat bij mijn ouders en scheelt dus ontzettend veel werk. Zonder mijn ouders zou ik ook geen paard kunnen hebben.
Zij voeren 4 x per dag en gaan met mij naar wedstrijden, manege etc.

Mijn vriend heeft niets met paarden en zit ook regelmatig te zeuren als ik mijn paard ga doen.

Ik hoeft nog geen eens iedere dag heen dus zo vaak ben ik nog niet eens weg.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:07

Er wordt hier ook geroepen dat de hobby wordt opgedrongen, dat de mannen regelmatig mee moeten. Maar dat is helemaal niet zo, het ging er JUIST om of dat de man een steentje bij wilde dragen mocht zijn vriendin/vrouw ziek zijn, wat gebroken hebben, etc. Zo raar is dat toch niet? De hobby wordt echt niet opgedrongen bij ze...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:08

simongek, ik zou dat persoonlijk niet trekken, iemand die elke keer dat ik naar mn paard toe gaat zeurt. Paarden zijn ons leven, hebben ons gemaakt tot wie wij zijn. Kan een man dat niet respecteren dan respecteert hij mij ook niet.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:10

Calanddra schreef:
Er wordt hier ook geroepen dat de hobby wordt opgedrongen, dat de mannen regelmatig mee moeten. Maar dat is helemaal niet zo, het ging er JUIST om of dat de man een steentje bij wilde dragen mocht zijn vriendin/vrouw ziek zijn, wat gebroken hebben, etc. Zo raar is dat toch niet? De hobby wordt echt niet opgedrongen bij ze...

mee eens :j een relatie houdt toch ook in voor elkaar klaar staan (m.i. wel iig)

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:11

Volgens mij heb ik het ook goed getroffen als ik sommige reacties hier lees! Mijn vriend gaat ook elke dag mee naar de paarden, ook al heeft hij de hele dag gewerkt (eigen zaak). Als ik vraag of hij niet liever thuis blijft zegtie: 'ja maar dat is toch niet leuk voor jou?' Ook als ik ziek ben doet hij alles, uitmesten, voeren, binnen/buiten zetten. Hij is zelfs aan het lessen! Momenteel staan de paarden nog in pension op 5 minuten van huis, maar het is de bedoeling dat ze in de toekomst aan huis komen te staan. Dan is het helemaal ideaal!

Het is ook gewoon gezellig om samen te gaan, als hij de hele dag van huis is geweest en we zijn net een uurtje thuis en ik vertrek weer voor een uur, tja das toch minder leuk. We nemen dan de honden mee en als we klaar zijn bij de paarden wandelen we nog een rondje. Zijn werk is zijn hobby, en ik zeur dan ook niet dat hij lange dagen maakt en bijna geen weekend houdt (kan niet stilzitten ;)). Ik help hem ook mee met de zaak en dat vind ik ook leuk om te doen, werkt twee kanten op!

Al met al ben ik erg blij met zo'n behulpzame vriend :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:20

vanLotje schreef:
20 kilo westernzadel

offtopic maar jeetje wat een zwaar zadel!

Mijn man zegt heel vaak 'ga maar lekker heen!' terwijl ik dan weleens twijfel of ik niet even thuis moet blijven bij hem.
enige waar hij zich aan stoort is als ik teveel van huis ben door mn werk, maar zeker niet door de paarden want dat doe ik voor mijn plezier. Ik kan niet op handen en voeten tellen hoevaak hij meegaat om te filmen, helpen, foto's maken of voor de gezelligheid. En daar ben ik erg blij om! Ik kan niet samenleven met iemand die geen interesse heeft in mijn paarden, want dan heeft diegene duidelijk geen interesse in mij of in wat er in mij omgaat.

Datzelfde geldt ook voor vrienden en familie. Mijn zus ging vaak surfen maar wilde niet alleen (als vrouw alleen op een afgelegen strandje) dus dan ging ik mee om te helpen, toezicht te houden en te filmen. Andersom ging zij ook weleens mee naar mijn paard om foto's te maken. Nou, prima toch!

TS ik vraag me echt af of de relatie verder wel goed zit want ik vind het nogal ongezond klinken hoe hij je zo bij derden afkraakt en hoe vreselijk ongeinteresseerd hij is (en je laat sjouwen met zware spullen, wat is dat nou voor vent?!).

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:44

Ik vind dat als je een relatie hebt, je op elkaar moet kunnen rekenen. Een hobby/sport/passie o.i.d. opdringen aan iemand of iemand verplichten om erbij betrokken te zijn, is natuurlijk niet goed. Maar ik heb niet het idee dat daar sprake van is in de situatie van TS. Ze vindt niet dat haar man ook in paarden geïnteresseerd moet zijn, ze weet dat het haar hobby is en doet het dus ook zelf. Maar als zij ziek is dan zou het natuurlijk wel fijn zijn als haar man dan aan biedt om even de paarden te voeren. Het is niet zijn plicht, het is immers de hobby van TS en niet van hem dus zij moet het oplossen. Alleen als ik lees dat hij in het huishouden eigenlijk ook liever niets doet, dan vraag ik me af of ze überhaupt wel op hem kan rekenen (dus ook los van de paarden)..

Ik heb een vriend gehad die fanatiek met wielrennen bezig was en ik ben veel op de manege te vinden. Af en toe was dat moeilijk, maar we hebben er steeds voor gezorgd dat we genoeg tijd voor elkaar vrij maakten. Voor hem was wielrennen heel erg belangrijk, voor mij de paarden en daarom begrepen we elkaar ook wel. Ik had niet echt iets met wielrennen, ik vond het af en toe wel leuk om een stukje te zien op tv maar dat was het. Bij hem toonde ik er wel meer interesse in, niet omdat het wielrennen opeens heel interessant was maar omdat het een groot deel van zijn leven is, omdat het belangrijk is voor hem. Dus ik vroeg regelmatig hoe het trainen ging, hoe een wedstrijd ging, we zaten soms samen wielrennen te kijken en ik ben ook een aantal keer met hem mee geweest toen hij een wedstrijd moest rijden. Dat deed ik omdat het iets is wat hem gelukkig maakt en ik vond het heel leuk om hem te zien genieten van die sport. Hij had ook niks met paarden, maar kwam ook wel eens naar een wedstrijd kijken en ik weet nog wel dat 'ie een keer uit zichzelf op de manege kwam kijken terwijl ik les had. Toen zei hij 'ik vind het gewoon leuk om je zo bezig te zien met die paarden'. Ik vond het wel mooi dat ik iets heb wat heel belangrijk voor mij is en hij ook en dat we elkaar daar in steunden :) Het gaat niet zozeer om interesse in een bepaalde sport of hobby, maar om interesse in wat voor de ander een belangrijk deel van zijn/haar leven is.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:56

Pfff, sorry TS maar met een vriend als die van jou zou ik vrij snel klaar zijn :N.
Ik heb dan weer het enorme geluk dat mijn vriend ook paardrijdt en een eigen paard heeft, dus we gaan bijna altijd samen naar stal; ik doe de paarden overdag wanneer hij werkt en 's avonds gaan we nog even dekens wisselen of een stukje door de bak rijden...ideaal dus, ik krijg nooit geklaag over de paarden en hoevaak ik erheen ga; hij is er net zo idioot van als ik!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:30

opisop_shop schreef:
vanLotje schreef:
20 kilo westernzadel

offtopic maar jeetje wat een zwaar zadel!

dat is ook wel ietsjepietsje overdreven :)
(maar het voelt wel zo, achter op de fiets op zondagochtend :D

Wat mij nu opvalt is dat je, TS, in het subject schrijft 'niet geinteresseerd in paarden/mij'.
Dat eerste hoeft niet echt een probleem te zijn....het tweede in mijn ogen wel...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:35

Ts, hoe gaat het, hopelijk heb je het uit kunnen praten met je man en snapt hij ook wat er in zijn gedrag naar jou toe mis ging en hoe jij je daaronder voelt.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:06

maradhja schreef:
Oké, maar nu ga ik het verhaal een beetje verdraaien!
Ik had namelijk een 2,5 jaar durende relatie. Met een jongen die ineerste instantie niks van paarden wist.
Na het eerste halfjaar van onze relatie leek alles leuk te gaan, hij ging mee op wedstrijden, of als ik in het bos ging rijden. Alles ging goed.
Totdat meneer alles uit mijn handen wilde halen. Ik moest iedere keer zeggen dat het MIJN hobby was, dat ik de dingen die ik deed (stal uitmesten of zadel poetsen of andere klusjes) echt als MIJN hobby beschouw en dat ik het niet erg vind dat hij me een beetje helpt maar dat het mijn hobby blijft en dat hij zijn voetbal had.
Plotseling wilde hij voortaan iedere dag met me mee... Daar zat ik dan, het was dat hij nog net niet op mijn paard kroop!
Ik werd er zo geirriteerd van, man ga je eigen hobby zoeken! Daarna draaide hij totaal om (of mag ik het door noemen)?
Ik moest mijn paard niet op de 1e plaats zetten, maar daar moest hij staan en anders moest ik maar thuis blijven, voor hem!
(hij zat al bijna 24 u per dag bij mij thuis) behalve als ik op school zat en op een gegeven moment was dat echt mijn rust plek van HEM! (ohja ik moest mijn paard ook voor hem opgeven want inprincipe had hij nog niet genoeg aan 24/7 aandacht van mij!)

Achteraf denk ik ook van? hoe heb ik het zo lang kunnen uithouden?!

Ik heb de relatie beëindigd en tegen mijn nieuwe vriend heb ik gezegt,
ik wil dat je dit weet, mijn paard is mijn alles, ik hou van jou maar ik zal mijn paard nooit laten vallen voor welke jongen dan ook! Ik ben iedere dag met mijn paard bezig en wanneer je dat niet accepteerd accepteer je mij niet zoals ik ben, dus dan denk er maar even overna :Y) :D
Gelukkig gaat hij vaak vissen en heeft hij wel een ik zal maar zeggen echte hobby waar ik ook niet constant bij hoef te zijn.
Al met al ik ben gelukkig met een vriend die minder om paarden geeft

omgedraaide wereld dus! :o

Ik heb ook zo'n vriendje gehad... Die ging alles doen wat ik leuk vond, dus ook paardrijden... Pl*ur toch lekker een eind op... Was ook totaal niet oprecht, en hobbelde de hele dag maar achter je aan.

Ik mijn hobby, mijn vriend de zijne. En als er wat met mijn paard is zorgen mijn ouders ervoor aangezien mijn paard daar staat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:25

orienta schreef:
Nou ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik heb dan wel geen paarden aan huis maar verwacht niet van mijn vriend dat hij meegaat, het is niet zijn ding nou prima.
Ik heb daarintegen niets met zijn hobby, ik ga ook niet zaterdag's bij het voetbalveld staan en als ik een keertje ziek ben heb ik vriendinnen om mijn paard eruit te halen.

Als ik mijn paard ooit aan huis zou krijgen verwacht ik ook niet dat hij daarmee helpt, vind het een beetje raar dat je je vriend moet "lastig vallen" met jouw problemen van je hobby.

Mijn vriend wil graag een hond als we samen gaan wonen, nou prima maar zijn verantwoording, ook als hij ziek is, ik laat dat beest niet uit.

als ik jouw vriend was zou ik dus geen hond nemen,
arm beest komt in een situatie waarbij de 1 hem leuk vind, de ander zegt verrek maar en het beest is er uiteindelijk de dupe van
of het hele gezin staat erachter (de partners) of het gebeurt gewoon niet, althans, zo gaat het hier, zeker als we het over levende wezens hebben

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:29

inderdaad Sonja. Dat dier hoeft niet de dupe te worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:30

tinkermina schreef:
opisop_shop schreef:
Met een man als die van TS zou ik dus geen relatie kunnen hebben.

ik ook niet...zowiezo geen vent die in de auto blijft zitten en mij zware dingen laat dragen...

dat zou me dan weer niets uitmaken, ik heb idd de hobbie, daar horen dingen als sleuren met hooibalen en jerrycans bij, ik zou hem vierkant uitlachen als ie me dat allemaal uit handen wil nemen omdat ik het vrouwtje ben, komop we leven niet meer in 1950 of wel ?
(geloof ook dat als ik hem met de kruiwagen met vier jerrycans door de wei stuur dat de jerrycans heel de wei door stuiteren, ik ben daar iets behendiger in )

nu is het wel zo dat mijn vriend echt wel meehelpt indien nodig, met een heining repareren, de paarden poetsen, wandelen etc , geen enkel probleem
ik help hem ook indien nodig
gewoon een kwestie van elkaar steunen , respect hebben voor elkaar en elkaars bezigheden en elkaar dat geluk ook gunnen.
maar ook al zou hij dat niet doen (buiten de noodgevallen om ) dan is dat ook prima, maar ik verwacht wel dat hij mijn passie ook accepteerd en respecteert... iemand die dingen die zo een wezenlijk deel van jezelf uitmaken niet kan respecteren?
dan zou hij toch heel snel een ander moeten gaan zoeken
je kiest voor een persoon...compleet en geheel...niet compleet en geheel met uitzondering van

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:33

Mijn vriend heeft niet echt iets met paarden maar gunt mij men hobby. Zal ook niet gaan voeren als ik ziek ben, maar ik deel mijn hobby met mijn ouders dus hijn hoeft ook niet, als ik echt niet kan en de dieren zouden er de dupe van zijn dan zou hij wel inspringen. Maar ik vind dit geen probleem, het is namelijk mijn hobby en doordat het niet zijn hobby is kan ik ook gaan als ons kleintje niet mee wilt en gerust 4 uur wegblijven of een hele dag in het weekend als er werk is aan de stal of wei.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:39

Ik heb niet het hele topic door gelezen, sorry. Maar zag in je 2e post staan dat je man meer geinteresseerd is in boten. Toen dacht ik he da's herkenbaar.

Mijn partner en ik zijn circa 10 jaar samen. Ik heb de passie paarden en hij boten. Hij is zelfs bang voor paarden, maar hij weet dat ik paarden heel belangrijk vind.
Ik heb samen met mn 2lingzus een kleine pensionstal waar in totaal 15 paarden staan. 6 paarden zijn van ons zelf. Daarnaast werk ik ook nog 40 uur en heb 1 wedstrijdpaard. Je voelt hem al aankomen, hier ben je flink druk mee en ik ben dan ook weinig in huis. Maar mijn partner heeft wel alle begrip voor mijn hobby (eigenlijk meer passie) en ingeval van ziekte oid van een (eigen) paard is hij altijd bereid financieel in te springen. Hier heb ik overigens nog nooit geen gebruik van gemaakt hoor. Maar ik hoef niet te denken dat hij mee zal helpen stro of hooi lossen of andere klussen die paardgerelateerd zijn. Vind ik soms wel wat kinderachtig maar ik ga ook niet zijn boten staan teren, dus da's dan weer de andere kant van het verhaal.

Ik denk dat het ingeval van jouw man ook iets kan zijn wat hij je gunt. En dat je er druk mee bent; ja natuurlijk is dat een eigen keuze, maar hij hoeft het niet onmogelijk voor je te maken.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:45

Heeeel herkenbaar. Heb ook zon ex gehad ( 7 jaar lang) die echt niks met paarden had . Hielp ook nooit mee of ging nooit mee naar stal. Was altijd aan het klagen over de paarden .

Hij gunde mij ook mijn hobby niet.Elke dag was het strijdje voeren pfffff doodvermoeiend.

Nu heb ik sinds 3 jaar een giga lieve vent die de paarden net zo leuk vind en elke dag mee gaat ( behalve dan in het weekend ) dan wil hij kaarten met vrienden . Dat kan nog net hahahhahha.

Hij mest uit , wandeld , veegt en voert . Rijden doet hij niet vaak omdat hij 3 keer geopereerd is aan een rughernia . Maar het is echt een wereld van verschil.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:51

robesh schreef:
Heeeel herkenbaar. Heb ook zon ex gehad ( 7 jaar lang) die echt niks met paarden had . Hielp ook nooit mee of ging nooit mee naar stal. Was altijd aan het klagen over de paarden .

Hij gunde mij ook mijn hobby niet.Elke dag was het strijdje voeren pfffff doodvermoeiend.

Nu heb ik sinds 3 jaar een giga lieve vent die de paarden net zo leuk vind en elke dag mee gaat ( behalve dan in het weekend ) dan wil hij kaarten met vrienden . Dat kan nog net hahahhahha.

Hij mest uit , wandeld , veegt en voert . Rijden doet hij niet vaak omdat hij 3 keer geopereerd is aan een rughernia . Maar het is echt een wereld van verschil.

Toch vind ik het geen probleem hoor dat mijn man niets met paarden heeft of er iets mee wil doen. Tis ook echt mijn ding. Ik hoef met mijn partner niet alles te delen. Pffff moet er niet aandenken.
Het belangrijkste is dat je gesteund wordt (zeker met verdrietige momenten) en dat hij het je gunt. Ik denk dat het ook wel eens jaloerzie kan zijn bij sommige mannen. En dan ontstaat er vaak strijd dat de paarden meer aandacht krijgen dan zij.

Gelukkig heb jij in elk geval een fijne partner gevonden en beleef je daardoor meer plezier aan je hobby.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:25

Heb een beetje moeite met de term gunnen die veel mensen hier gebruiken, net als of je toestemming moet vragen voor een hobby, je zegt toch ook niet dat je je man/vriend je gezelschap/liefde whatever gunt, je hebt een hobby of pakt het later weer op en soms moet er even bijgesprongen worden in geval van nood.
En als je veel om je partner geeft dan doe je dat zonder te mopperen omdat het er in een goede relatie voor mij gewoon bij hoort.