Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:42

Maar dat lijkt me ook heel normaal Femke, had niet helemaal begrepen dat er nog geen selectie gemaakt is? Ik dacht dat die al gemaakt was maar dat er gewoon geen bewerkte foto's daarvan getoond werden. Maar miss heb ik het dan verkeerd begrepen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:42

Ik heb gevraagd om 1 actiefoto en 1 portret/standfoto ... als voorbeeld ... Het lijkt me inderdaad anders als ik 40 foto's zou willen zien, want die zal ik heel waarschijnlijk nooit bestellen. Maar ik zou wel graag zien wat ze met 1 van die actiefoto's + een 'gewone' foto doet .. aangezien ik daar normaal wel een bestelling van zal doen.

Als ze trouwens wil dat ik een selectie maak zouden de foto's wel eerst weer beschikbaar moeten komen := Maar ik neem aan dat ze dat wel weet? :+ (heb in mijn vorige e-mail trouwens ook gevraagd of ze, als ze het voorstel wat vindt, de foto's weer zichtbaar zou willen maken).

Anoniem

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:45

Tja, 2 foto's zou inderdaad totaal geen énkel probleem moeten zijn ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:58

Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. en ik denk ook niet dat het een probleem moet zijn om enkele foto's nabewerkt te zien. Maar ook ben ik het met Femke eens, ik bewerk liever alleen de foto's waarvan ik zeker weet dat ze ook nabesteld zullen worden ;) Het nabewerken van foto's kost gewoon best veel tijd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:44

Faux schreef:
Verder zag ik nog een korte discussie over een modellencontract, maar naar mijn weten gebruikt men dat (over het algemeen) niet bij dit soort shoots. Een modelrelease (zoals ik ze altijd noem) is pas van toepassing wanneer er mensen worden gefotografeerd, en ik gebruik ze dan nog niet eens altijd. Hangt af van het soort foto's en voor welke doeleinden ze zijn. Als ik een gezinnetje in opdracht fotografeer haal ik er geen modelrelease bij bijvoorbeeld. Die foto's zijn puur en alleen voor de klant, ik doe er verder niks mee qua publiceren o.i.d. Mocht ik dat dan later alsnog ineens willen, kan ik ze altijd nog benaderen met een release. Allerlei andere regels en duidelijkheden m.b.t. mijn werk heb ik in mijn algemene voorwaarden staan. :)

Een modellencontract lijkt mij sowieso niet van toepassing in het geval van dieren. ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:06

sflj schreef:
Faux schreef:
Verder zag ik nog een korte discussie over een modellencontract, maar naar mijn weten gebruikt men dat (over het algemeen) niet bij dit soort shoots. Een modelrelease (zoals ik ze altijd noem) is pas van toepassing wanneer er mensen worden gefotografeerd, en ik gebruik ze dan nog niet eens altijd. Hangt af van het soort foto's en voor welke doeleinden ze zijn. Als ik een gezinnetje in opdracht fotografeer haal ik er geen modelrelease bij bijvoorbeeld. Die foto's zijn puur en alleen voor de klant, ik doe er verder niks mee qua publiceren o.i.d. Mocht ik dat dan later alsnog ineens willen, kan ik ze altijd nog benaderen met een release. Allerlei andere regels en duidelijkheden m.b.t. mijn werk heb ik in mijn algemene voorwaarden staan. :)

Een modellencontract lijkt mij sowieso niet van toepassing in het geval van dieren. ;)

Dat is toch ook precies wat ik zeg in 't gedeelte dat je van me quote? ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:38

Hoe is het op dit moment? Of is alles al netjes afgerond :) ?

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

Ben ik ook erg benieuwd naar! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:09

Sorry, druk, druk, druk :o

Uh .. afgerond ... tja ..
In theorie is het opgelost, er zou een gedeelte van het geld teruggegeven worden en we zouden alsnog de afdrukken kunnen uitkiezen (foto's zou ze dan bewerken voor het afdrukken). Echter heb ik alweer een tijdje niks vernomen, er is nog geen geld teruggestort en de foto's staan ook nog niet online dus uitkiezen wordt moeilijk ..

Moet er dus weer eens een mailtje naar sturen, maar heb nu even andere dingen aan mijn hoofd .. Zal iets voor volgende week zijn, het zal nu ook niet meer op een paar dagen steken, toch? :+ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:26

Even terug reageren omdat het nog steeds niet opgelost is en ik er toch stilaan wel moedeloos van word ^)

Ik heb op 8/12 een mail ontvangen dat 'morgen' (9/12 dus) de website weer volledig in orde zou zijn en dat ze dan de foto's weer online zou zetten. Jullie kunnen het al raden ...

Omdat ik het zelf druk had heb ik het even gelaten, maar rond kerstmis waren er nog steeds geen foto's te zien. Toen heb ik haar een e-mail gestuurd of het kon dat ik nog geen foto's had gevonden, of ze misschien op een andere plaats zouden staan ofzo. Heb toen ook maar gezegd dat ze het geld van de korting gewoon op mijn rekening mocht storten en dan zou ik het regelen met de rest van de mensen. Diezelfde e-mail heb ik een week later (maandag dacht ik) nogmaals gestuurd, met leesbevestiging.

Daarvoor als ik dat deed had ik vaak dezelfde dag nog reactie, nu heb ik nog niks gehoord. Misschien wil ik te snel ofzo, maar ik wil het toch wel graag zo stilaan achter de rug, of ligt dit nu aan mij? :\

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:29

frustrerent. Weet niet meer of het al eerder is gevraagd, maar heb je geen telefoonnummer van haar? dan zou ik haar even bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:32

Ik heb een telefoonnummer dus dat kan ik wel proberen :j Heb ik echter toen ook geprobeerd (omdat tot de dag voor de shoot nog niet duidelijk was wanneer het precies zou doorgaan en als je een heel aantal mensen mobiliseerd is dat toch wel handig om te weten) en daar kreeg ik toen geen gehoor op ... Maar misschien was ze toen niet thuis natuurlijk (al had ze wel gezegd dat ze mij zou bellen voor de laatste details te regelen).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:59

wat een gedonder zeg!
kan je verder niet helpen maar kan me voorstellen dat je er nu wel ene keertje klaar mee bent!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:06

Erg onproffesioneel allemaal.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:09

toch maar proberen te bellen dan... niet leuk voor je!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:13

Nou, daar zou ik dus nooit van mijn leven meer een fotoshoot nemen. Met zo'n houding raak je echt potentiele klanten kwijt. Dat schaadt je meer dan wanneer je geld teruggeeft na een fotoshoot die niet goed bevallen is.
Ik ben blij dat ik weet over welke fotograaf het gaat, nu weet ik tenminste wie ik niet moet hebben. Genoeg andere goede fotograven.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:17

Snoekiej schreef:
Ik ben blij dat ik weet over welke fotograaf het gaat, nu weet ik tenminste wie ik niet moet hebben. Genoeg andere goede fotograven.

Dit vind ik dan ook weer een beetje jammer. Je weet maar een kant en misschien hebben andere mensen wel goede ervaringen.

Al moet ik wel zeggen, als er over mij zo'n topic zou zijn zo ik daar wel van schrikken en zo snel mogelijk tot een oplossing komen en alles afronden. Ik vind dit niet slim van de persoon in kwestie. Dat er zoiets een keertje gebeurt is al erg vervelend maar vooruit, maar na dat er een heel topic over is die de fotograaf ook heeft gelezen vind ik het niet slim dat diegene nu het niet gewoon snel afrond.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:22

[***] schreef:
Ik heb op 8/12 een mail ontvangen dat 'morgen' (9/12 dus) de website weer volledig in orde zou zijn en dat ze dan de foto's weer online zou zetten. Jullie kunnen het al raden ...
Misschien wil ik te snel ofzo, maar ik wil het toch wel graag zo stilaan achter de rug, of ligt dit nu aan mij? :\

9/12 is bijna een maand geleden. Dus: 'nee', je bent echt niet te snel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:24

MerelxG_R schreef:
Snoekiej schreef:

Dit vind ik dan ook weer een beetje jammer. Je weet maar een kant en misschien hebben andere mensen wel goede ervaringen.

Ik snap wat je bedoelt, ben het er ook grotendeels mee eens, maar over de zin hierboven:
Ik zou gewoon het risico niet nemen. Er zijn zoveel goede fotograven, waarom zou je dan precies zo iemand kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:26

Ik wil wel nog even zeggen dat ik met dit topic niet het doel heb dat mensen gaan zeggen "oh, nu wil ik daar geen shoot meer" (als ze al weten over wie het gaat, want dat zijn echt maar een beperkt aantal mensen en een héél aantal mensen had al een vermoeden..) want er worden echt wel leuke/goede foto's gemaakt. Anders had ik die fotograaf ook niet gekozen. Alles zag er goed uit, ook topics hier op bokt enzo waren leuke foto's. En ik kan me heel goed voorstellen dat een heel aantal mensen wel heel tevreden zijn.

Alleen is het bij ons toevallig niet gelukt, en dat is jammer, maar kan altijd eens gebeuren. Dit topic is er gewoon omdat de afhandeling van het probleem verre van vlot verloopt, om eens andere meningen te horen over wat mogelijk is of "hoe het hoort" .. want ik ken er natuurlijk ook niet alles van. Dus dat is de enige reden dat het topic er is, en niet om de fotograaf zwart te maken en ervoor te zorgen dat mensen geen fotoshoot meer boeken ;)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:30

Snoekiej schreef:
MerelxG_R schreef:

Ik snap wat je bedoelt, ben het er ook grotendeels mee eens, maar over de zin hierboven:
Ik zou gewoon het risico niet nemen. Er zijn zoveel goede fotograven, waarom zou je dan precies zo iemand kiezen?

En daar heb jíj weer gelijk in. De fotograaf zal hier uit eindelijk ook niet beter van worden want meerdere mensen zullen zo denken. Maar bedenk dat er altijd twee kanten zijn en dat je dus dit niet te snel moet roepen.

TS: Ik hoop dat de fotograaf dit allemaal snel afhandelt en ik snap dat je dit topic niet hebt geopend om klanten weg te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:53

Snoekiej schreef:
Er zijn zoveel goede fotograven, waarom zou je dan precies zo iemand kiezen?

Omdat je van tevoren natuurlijk aan de advertentietekst en portfoliofoto's niet zal kunnen aflezen dat 't uiteindelijk zal gaan tegenvallen :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:13

Nouks schreef:
Snoekiej schreef:
Er zijn zoveel goede fotograven, waarom zou je dan precies zo iemand kiezen?

Omdat je van tevoren natuurlijk aan de advertentietekst en portfoliofoto's niet zal kunnen aflezen dat 't uiteindelijk zal gaan tegenvallen :D

Ik heb het natuurlijk niet over de TS. Van tevoren kun je dit nooit voorspellen. Maar in mijn geval: Nu ik dit weet, zal ik geen fotoshoot meer bij haar nemen.

@ Ts, ik begrijp dat dat niet jouw bedoeling is, maar de wijze waarmee de fotografe hiermee omgaat zorgt er uiteindelijk wel voor.
Maargoed, ik zal me er verder niet meer in mengen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:37

Het is wel zo dat alle verhalen twee kanten hebben. Ik heb beide kanten gehoord en er is voor beide kanten ook wel iets te zeggen :) Al kun je natuurlijk alleen objectief beoordelen als je er zelf ook bij was.

Voor de TS is het wel heel rot dat het nu nog steeds niet is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:02

Van mij mag ze haar kant dan ook gerust eens laten weten hoor, want die heb ik nog niet gehoord ... Blijkbaar heb ik/hebben wij dan ook dingen verkeerd gedaan als ik het zo lees, maar dan mag dit ook eens naar mij toe gezegd worden. Uiteraard zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal, maar als zij ergens problemen mee heeft/had vind ik wel dat ze dat ook aan haar klant(en) mag laten weten, in plaats van het enkel tegen "vreemden" te vertellen ;)