Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:07

Ik ook niet hoor, ik rook ook niet :) het enige wat ik "gebruik" is af en toe een biertje. Vind het allemaal niet nodig. Biertje voor de smaak, ik vind het lekker, maar dat is er dan ook wel mee gezegd.

Ingmar_

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:08

Ik rook makkelijk een pakje op een dag. Bier drink ik alleen wanneer er ècht niets anders is of wanneer ik niet zoveel geld bij heb. Ik vind het niet heel vies, maar waarom bier drinken als ik voor een euro meer een veel lekkerder drankje heb?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:10

Ik zou het ook niet durven, daarom doe ik het niet.. (pillen)
ik zou het denk ik dan ook vaker gaan gebruiken mij kennende :+

even editje :+
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 18-11-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:11

Ingmar_ schreef:
Ik rook makkelijk een pakje op een dag. Bier drink ik alleen wanneer er ècht niets anders is of wanneer ik niet zoveel geld bij heb. Ik vind het niet heel vies, maar waarom bier drinken als ik voor een euro meer een veel lekkerder drankje heb?

Dat vind ik ook, maar ik lust zoiezo geen Bier..
ik heb het een paar keer geprobeerd, maar vind het echt smerig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:11

Heb je verhaal even gelezen Ingmar, da's een pittige jeugd die je hebt gehad. Maar zou het dan niet verstandiger zijn om hulp te zoeken om je zelfbeeld omhoog te krikken en vooral je ervaringen uit het verleden te kunnen verwerken? Ik ken je natuurlijk niet, maar volgens mij zou ik prima met jou een gezellig gesprek aan de bar kunnen hebben onder het genot van een glaasje cola :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:13

Ik ben altijd in voor een gezellig gesprek aan de bar, maar ik ga daar dus niet de hele avond aan hangen.

Mijn zelfbeeld is al heel erg omhoog gekrikt, hulp..sja. Ik zou niet weten waar en bij wie.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:14

bij wie maakt toch niet uit? het is maar waar je eigen interesse ligt, het opent in ieder geval een hoop deuren!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:15

Ingmar_ schreef:

Haha ik vind bier juist lekker, ik lust geen wijn en mixdrankjes vind ik maar zoete zooi. :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:16

DDW1190 schreef:
Ik zou het ook niet durven, daarom doe ik het niet.. (pillen)
ik zou het denk ik dan ook vaker gaan gebruiken mij kennende :+

Een Jointje heb ik weleens gerookt, maar daar liggen mijn interesses niet in...
Als je het over sloom worden hebt, dan word je het daar wel van!
en vooral dom.. :+

Als ik zie hoe sommige vrienden van mij worden na een jointje hoef ik ook niet... zo sloom en suf... nee niks voor mij. :n
Daarbij ben ik al gevoelig voor medicijnen, ik wil niet weten hoe ik reageer op andere pillen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:17

Ik kan echt genieten van een perfect geschonken Hertog jannetje. Het gekke is, ik ging in Heemskerk van naar Cafe Lokaal en kwam daar altijd goed dronken weer vandaan, zal het aan de Hertog jan liggen en het feit dat hij goed geschonken wordt? Want ik kon daar bijna nooit maat houden, heel apart!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:19

Ingmar_ schreef:
Ik ben altijd in voor een gezellig gesprek aan de bar, maar ik ga daar dus niet de hele avond aan hangen.

Mijn zelfbeeld is al heel erg omhoog gekrikt, hulp..sja. Ik zou niet weten waar en bij wie.

Bang dat je wat mist als je daar de hele avond 'hangt'?
Ik denk dat je best hulp kunt vinden als je het zou willen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:20

Even Oftopic, ik ken Ingmar van dichtbij en ik denk niet dat hij proff. hulp nodig heeft. Op zich is hij wel sterk genoeg maar onzeker, maar dat hebben mensen vaker op die leeftijd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:25

oeps...zie nu onderaan de pagina...Stop met drinken en Test je drankgebruik :)
Ik heb geen idee Joolien, ik ken hem niet irl. Blijkbaar is het voor mij makkelijk praten omdat ik alcohol echt vies vindt, net als roken. Eventuele onzekerheid moet je dan anders oplossen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:26

Joolien schreef:
Ik kan echt genieten van een perfect geschonken Hertog jannetje. Het gekke is, ik ging in Heemskerk van naar Cafe Lokaal en kwam daar altijd goed dronken weer vandaan, zal het aan de Hertog jan liggen en het feit dat hij goed geschonken wordt? Want ik kon daar bijna nooit maat houden, heel apart!

Haha denk dat het dan inderdaad aan de Hertog Jan ligt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:26

Ja ik heb die test gedaan en ik ben niet verslaafd :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:27

Heel herkenbaar Kinke, bij mij hetzelfde

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:27

Haha gelukkig maar :+ anders word het nog Het leed dat verslaving topic heet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:29

DDW1190 schreef:
Haha gelukkig maar :+ anders word het nog Het leed dat verslaving topic heet :+

Ik ben ook totaal niet verslavingsgevoelig dus dat scheelt. Ik gok al jaren op paarden maar altijd hou ik maat en het is in de 6 jaar dat ik dat doe altijd hetzelfde bedrag gebleven. Ook ben ik laatst ineens vanuit het niets gestopt met roken :D

Dit weekend naar JiMaastricht, aan de ene kant denk ik mmm lekker drinken!!! Maar dan denk ik WAAROM?!?!?! Ik ben ook een beetje ziekjes dus t is niet verstandig. MAar toch denk ik de hele tijd aan BIER!!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:33

haha doe je goed dan, bij mij is het juist wel zo! daarom doe ik niet al te gek! gelukkig ben ik goed ziek geweest van al het gerook en al het gedrink! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:35

Grappig, een onderwerp waar ik toevallig vandaag overna heb gedacht.

Ik drink hooguit 2 a 3 glaasjes alcohol tijdens het uitgaan/feestje, daarna stap ik over op fris. Simpelweg omdat het van mij niet hoeft. Ik heb al diverse mensen in mijn omgeving ontmoet die óf rare dingen uithaalden door drankgebruik óf alcoholist zijn.

Een hekel heb ik aan mensen die drinken tot ze er bij neervallen. Een paar glaasjes oké, prima, maar ken je grenzen. Je hoeft geen alcohol te drinken om dronken te worden en het een stuk gezelliger te hebben. Je hoeft geen alcohol te drinken om stoer te worden gevonden. Echte mannen (vrouwen ook trouwens) durven 'nee' te zeggen ;)

Zo. Dat was even mijn statement.

Wat ik nog even wil toevoegen: zelf heb ik nooit echt behoefte gehad aan drinken/roken. Mijn vriend zei ooit eens tegen mij 'dat komt nog wel'. Ik denk eerder dat er een tijd komt dat hij er zelf zat van is. Misschien heb ik een soort fase overgeslagen ofzo, ik weet het niet precies :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:37

Joolien schreef:

Hertog Jan is ook gewoon het beste bier. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:40

Fiffill schreef:
Joolien schreef:

Hertog Jan is ook gewoon het beste bier. 8-)

Nee ok dan ligt het niet aan mij :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:42

Haha stelletje bierdrinkende vrouwen, waarom lus ik nou geen bier, heb er best zin aan als ik dit hoor.. tot de eerste slok natuurlijk :+

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:43

Jeetje goeie eigelijk...waarom drink je?

Denk om ze zelfde reden als Joolien...even niet die sleur...maand terug was het zover gegaan dat ik niks meer weet van die avond..heb dus een drink pauze ingelast van ?? tot ik weer denk het kan weer.

(Heb trouwens ook nooit last van een kater...dat scheelt ook wel om gewoon door te zuipen..ja zuipen..drinken kan ik mijn gedrag niet noemen)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:29

Leuk geschreven!

Zelf drink ik geen druppel, ik heb weleens een klein slokje genomen van iemand, maar vond het echt niet lekker. Zit bij een studentenvereniging maar daar zijn meer mensen die ook niet drinken hoor!
Als mensen mij vragen waarom ik niet drink, vind ik het soms vreemd dat ze verbaasd zijn. Sommigen vinden het goed van je, anderen kijken je aan alsof je gek bent. Maar waarom zou ik wel drinken? Ik vind mezelf al niet de slimste, dus op de hersencellen die ik heb, ben ik zuinig! Ik wil de controle over mezelf niet kwijt, ik ben doodsbang dat als ik alcohol drink, ik van alles ga vertellen wat ik liever niet kwijt wil. Verder kan ik gezellig genoeg zijn zonder alcohol, terwijl ik toch écht een heel verlegen meisje ben! Het gaat om het loskomen en dat doe je toch echt zelf...
Overigens hoor ik weleens 'het is dat ik weet dat je niet drinkt, anders dacht ik écht dat je dronken was'. :')