Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:15

Heb je ook gelezen dat een ander in discussie ging daarna gedreigd is met politie en die ook daadwerkelijk kwamen, de persoon die in discussie ging agressief werd naar een agent enz?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:17

A had zijn eten opgeborgen ja vienna2007, maar B ging een discussie aan met de beveiliger.
Deze voelde zich niet veilig en riep de politie erbij.
Vervolgens heeft de politie de beslissing genomen om meerdere busjes erbij te roepen, dit doen ze ook niet zonder reden! Zeker de hondenwagen roepen ze niet om onbenullige dingen op.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:21

1 ding begrijp ik niet van de politie nml waarom ze niet eerst de hele bus ontruimd hebben.Hups effe iedereen uitstappen en de deuren sluiten,dan verhaal halen bij de "daders".(die dan nog in de bus zitten)
Veiliger voor politie en een stuk rustiger dan met zn allen op een kluitje gedrukt staan,toch?
(is maar een idee hoor)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:22

Omdat ze dan waarschijnlijk een stuk of 30 van de persoon B situaties krijgen :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:22

Jemig Bente dat is wel heel heftig...
Wat ik eerlijk gezegd niet snap (Ik heb niet het hele topic doorgelezen alleen de openingspost) waarom haalt de politie niet eerst iedereen uit de bus... Waarom moeten al die mensen nog in de bus zitten?? Haal ze er eerst allemaal uit..
En tja het geweld... als hij niet wil luisteren, wat moet je dan. Hij gaat niet mee, wat moet de politie dan...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:23

Wat ik erg vind, is dat er zoveel politie aan te pas moet komen om 1 persoon. Ik wordt dagelijsk niet netjes aangesproken en als ik dan maar elke dag ruzie moet gaan zoeken...kom opzeg...

Omdat hij niet netjes werd aangesproken is hij zowat niet meer de boosdoener...
Hij had gewoon moeten luisteren, dan was er geen probleem geweest. Het is toch van de zotte dat de politie op deze manier moet ingrijpen om iemand mee te krijgen.
Ik vind dat de politie nog heel lang heel netjes blijft...ik had hem allang een draai om z'n oren gegeven.

Dit soort mensen (mensen die oevral een punt van maken en zich snel achtergesteld voelen) verzieken het hier in nederland. Zo jammer en wat ik nog erger vind is dat hier veel mensen vinden dat die jongen nog in zijn gelijk staat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:23

Tja die hadden ze toch al?
Ik bedoel het lijkt me geen lekker gevoel om met mn rug naar een bezopen branieschopper te moeten staan als politie.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:24

sporter schreef:
B*llshit dit is nu precies wat er al zoveel jaar verkeerd gaat in dit land. Als je moet gaan slaan doe je iets verkeerd :Z Wat een onzin net alsof je een stel dronken idioten in bedwang houd door ze aan te kijken.
In mijn ogen moeten ze een stuk vaker slaan en een stuk harden. Zodat de volgende keer als er een idioot in de bus zit en de politie stapt binnen dat hij zo bang is dat ie er niet meer aan denkt om uberhaubt zijn mond open te trekken.

Je haalt me de woorden uit mn mond! _/-\o_

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:24

em_papillon schreef:
Omdat ze dan waarschijnlijk een stuk of 30 van de persoon B situaties krijgen :)

Dit had gigantisch uit de hand kunnen lopen als heel de bus zich tegen de politie had gekeerd...
Ze hebben dit gewoon poedersuiker aangepakt. Ze zijn als katten in het nauw als heel die bus het kwaad krijgt.

Ze hadden deze persoon gewoon moeten boeien, en naar buiten moeten brengen als ze er gevaar zien. Niet eerst 5 minuten discussie aangaan, waarin beide partijen alleen maar geirriteerder worden. Je moet altijd proberen geweld buiten spel te houden, de politie wachtte gewoon veel te lang in dit geval, en resultaat is dan dat ze met 4 man op 1 gozer in staan te hakken...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:26

Van mij hadden ze die jongen die niet uit de bus wilde (B?) met die stok de bus úit mogen slaan. Wat een onzin zeg. Je maakt gebruik van die bus, dus moet je je aan de regels houden. A wil dat eerst niet, maar bergt zijn eten op. Prima. B weigert uit de bus te gaan nadat ie waarschijnlijk niet al te netjes is geweest tegen die beveiliger. Nou die mogen ze van mij de bus uit meppen :j. Wie niet horen wil moet voelen.

En dan die kansloze mensen met het IQ van een tuinhek die staan te schreeuwen en te filmen. Kom op zeg :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:27

Daarom allemaal uit die bus en lekker naar huis laten lopen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:27

Volgens mij zitten er ook mensen in de bus die wel hun gemak houden. Je kan het niet maken die mensen eruit te gooien en naar huis te laten lopen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:28

Vienna2007 schreef:
em_papillon schreef:

Dit had gigantisch uit de hand kunnen lopen als heel de bus zich tegen de politie had gekeerd...
Ze hebben dit gewoon poedersuiker aangepakt. Ze zijn als katten in het nauw als heel die bus het kwaad krijgt.

Ze hadden deze persoon gewoon moeten boeien, en naar buiten moeten brengen als ze er gevaar zien. Niet eerst 5 minuten discussie aangaan, waarin beide partijen alleen maar geirriteerder worden. Je moet altijd proberen geweld buiten spel te houden, de politie wachtte gewoon veel te lang in dit geval, en resultaat is dan dat ze met 4 man op 1 gozer in staan te hakken...

mee eens :j
de pliessie was er met 4 man, die kunnen die gast wel naar buiten tillen. ieder een arme en een been en gaan. ze mogen van mij echt wel kordaat en hard optreden, beter zelfs. maar toch krijg ik hier een naar gevoel bij, nav hoe Fief het vertelt en gezien heeft (schoppen op hoofd, inhakken, hond,..).

die joelende menigte die hadden wat mij betreft ook wel ff meegenomen mogen worden, stelletje aso's.

Koekje_

prakkie schreef:
Wat ik erg vind, is dat er zoveel politie aan te pas moet komen om 1 persoon. Ik wordt dagelijsk niet netjes aangesproken en als ik dan maar elke dag ruzie moet gaan zoeken...kom opzeg...

8 man op 30 jongeren vind ik nog wel wat meevallen! Als ze hele bus zich echt de politie zou keren had de politie niks te zeggen gehad. Je kan niet 2 agenten zo'n bus in sturen naar mijn mening. Er waren sowieso een paar agenten nodig om de rest van de bus in bedwang te houden

Jaimyliefje

Nou, ik noem dit zinloos geweld.
Dat was echt niet nodig en zo'n hond in de bus los laten is hartstikke gevaarlijk!
Ik snap die jongen best, gewoon een beetje attitude tegenover de beveiliging. Waarom mag je niet eens een beetje in discussie gaan met zo'n hoge pief? Het zijn maar woorden.
Zoals fiffil zegt, hij schold niet eens, hij deed niet gewelddadig tegenover de beveiliger. Hij gebruikte pas helemaal op het laatst geweld.
Waarschijnlijk was B. gewoon overweldigd door het hele gebeuren en duwde hij daarom een duw uit naar de agente. Bovendien kunnen die agenten echt behoorlijk angstaanjagend zijn, dan bijt je wel van je af ja, als ze (onterecht!) met z'n allen ineens om je heen staan. Je kunt geen kant op, en je hebt niet eens iets fout gedaan!

Ik vind het echt vreselijk hoe dit maar mag gebeuren, op iemand inhakken met van die stokjes, en zomaar een hond erop loslaten. Weet je hoe vreselijk veel pijn dat doet?
Als ik me niet vergis hoor je die jongen ook echt krijsen van de pijn aan het einde.. (of het was één van die hysterische types...)

Ik zeg niet dat die jongen alles geweldig deed, maar ik heb echt 0,0 goede ervaringen met politie, en ik weet ook dat ze soms gewoon rammen om het rammen. Dat mag dan wel niet nee, maar ik heb bij een agente in huis gewoont en zij heeft me álles verteld.. Álles uit haar zeker 25 jaar ervaring... Dus ik heb mijn mening wel kunnen vormen over de politie...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:29

Volgens mij gaat het allemaal niet zo zeer omdat persoon A aan het eten was... maar werd persoon B boos om de manier waarop ze persoon A aanspraken.. En uit mijn ervaring zijn ze inderdaad nooit zo vriendelijk..
Als je er dan zo op in gaat .. tsja.. eigen schuld dikke bult..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:29

Vienna2007 schreef:

Als dat zo simpel was geweest, zouden ze het dan niet zo gedaan hebben denk je? :+ Iemand die zit en van zich af schopt is nl nogal moeilijk te boeien.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:30

Ayasha schreef:
Als dat zo simpel was geweest, zouden ze het dan niet zo gedaan hebben denk je? :+ Iemand die zit en van zich af schopt is nl nogal moeilijk te boeien.

hij is niet meteen gaan schoppen en slaan las ik en zag ik in het filmpje.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:30

Kiwipitje schreef:
Volgens mij zitten er ook mensen in de bus die wel hun gemak houden. Je kan het niet maken die mensen eruit te gooien en naar huis te laten lopen.

En waarom niet?Oke,erg jammer voor degene die wel rustig waren maar volgens mij waren dat er maar 2 nml de ts en dr vriend.
Punt is dat de volgende keer het wel 3x bedacht word om rel te trappen want tja lopen vinden allemaal niet zo leuk,toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:31

Neen, hij is dat beginnen doen zo gauw ze in zijn buurt kwamen... (toen ze dus nog niets gedaan hadden maar hem idd wilde naar buiten brengen)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:32

Ayasha schreef:
Neen, hij is dat beginnen doen zo gauw ze in zijn buurt kwamen... (toen ze dus nog niets gedaan hadden maar hem idd wilde naar buiten brengen)

volgens mij pas toen ze hem gingen slaan, niet? en dat is ook niet goed van die gast hoor absoluut niet. maar ik denk dat de politie, zoals eerder gezegd, eerder strenger had moeten optreden en niet in discussie gaan eerst. dat hadden ze dan beter buiten kunnen doen imo.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:33

funnyhorses schreef:
Kiwipitje schreef:
En waarom niet?Oke,erg jammer voor degene die wel rustig waren maar volgens mij waren dat er maar 2 nml de ts en dr vriend.
Punt is dat de volgende keer het wel 3x bedacht word om rel te trappen want tja lopen vinden allemaal niet zo leuk,toch?
Laat ik het zo stellen. Als ik in een bus zit en een stel idioten begint te rellen, maar IK houd mijn gemak. Dan hoop ik niet dat ze MIJ naar huis laten lopen aangezien ik niets verkeerd gedaan heb. In dat geval denk ik dat ik ook niet meer zo blij zou zijn met de hele situatie. Ik zou zeker geen grote bek opentrekken tegen de politie of wat dan ook, maar wel de rekening van de taxi die ik vervolgens pak op laten sturen :evaw:.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:33

Ariebombarie schreef:
volgens mij pas toen ze hem gingen slaan, niet? en dat is ook niet goed van die gast hoor absoluut niet. maar ik denk dat de politie, zoals eerder gezegd, eerder strenger had moeten optreden en niet in discussie gaan eerst. dat hadden ze dan beter buiten kunnen doen imo.

Neen, hij geeft eerst een andere politie agente een flinke duw (pakt haar zelfs achterop haar hals als ik het goed zie), dan grijpen de agenten in door er tussen te komen waarop hij schopt/slaat. Politie zal meestal eerst rustig proberen voordat ze overgaan tot gewoon plat leggen en boeien. Ken maar weinig agenten die in dit soort situaties met plezier over gaan tot hardhandige arrestatie.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:34

Sorry hoor Jaimyliefje, maar volgens mij ben je nu wel erg naief...

Waarom zou hij zich niet hoeven te gedragen. Mensen die op de nachtbus meerijden voor de veiligheid van iedereen, doen hun werk en zitten niet op ruzie's etc te wachten. Die willen aan het eind van hun werktijd weer veilig en gezond naar huis.

Hij hoort die discussie gewoon niet aan te gaan en te accepteren dat er regels zijn. Wil hij zich daar niet aan houden, ook goed, maar dan de bus uit.

Enne, 1 politieagente met haar verhalen , dat zegt niet dat alles en iedereen bij de politie zo is.
We mogen nooit groeperingen over 1 kam scheren, maar de politie nu ineens wel??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:35

Goed idee Kiwipitje (hihi wat een melige naam trouwens :+ )dan kunnen ze de rekening meteen doorsluizen naar de amokzaaiers!
Kom je de lui aan de beurs dan knijpen ze de volgende keer hun gat wel dicht.