Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:07

Fiffill schreef:
Hinata schreef:
Meid, waarom verkoop je je paard niet? Waarom heb je een paard als je hem niet kan betalen? Of waarom heb je een auto als je hem niet kan betalen? Waarom doe je een studie als je hem niet kan betalen? Zou je niet gewoon een keuze moeten maken. Een paard is een luxe in mijn ogen, en als je dat niet kan betalen, waarom verkoop je hem niet? Dan hoeft jou tekort aan geld ook niet ten koste van zijn gezondheid te zijn.

Haar paard wordt door haar moeder betaald, niet door haarzelf. ;) Dus die lijdt er verder niet onder oid.

Maar ze kan nu toch niet her deken voor haar paard betalen? Dan lijdt het paard er toch wèl onder, want paard is al geschoren?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:21

Maar volgens mij wil ze alleen die deken kopen zodat haar moeder niet alles hoeft te betalen, dus wss zou haar moeder 'm anders kopen. Dat is wat ik eruit opmaakte, TS sorry als ik het verkeerd heb. :)
Overigens heeft ze al een (goedkopere) deken gekocht zoals je kunt lezen op de vorige pagina. :j

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:21

klopt, mijn paard komt nooit en te nimmer te kort!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:37

Ik heb niet alles doorgelezen, dus weet ook niet of dit al is genoemt of niet..

TS, Hoe kan het dat jij scheel betaalt aan benzine terwijl je recht hebt op gratis OV? Dat klopt volgens mij niet helemaal.. je veroorzaakt het probleem zelf door niet verder te kijken dan je neus lang is, of het is een kwestie van te lax zijn. Want volgens mij weet iedere student dat je vanaf je 18de recht hebt op gratis OV, zowel thuiswonend als uitwonend. Al woon je 10 minuten van je studie of 2 uur van je studie af, je hebt er recht op en het kost je geen cent. MAAR je zal wel zelf die OV kaart moeten aanvragen..

En als je je auto ook nog eens verkoopt, hoef je geen verzekering en wegenbelasting te betalen, en dan ga je sparen voor een andere auto voor na je studie.

Jij hebt echt last van een luxeprobleem. :j

Zonnebloem

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:01

Wij hebben een dubbele hypotheek, we hebben een nieuwbouwhuis gekocht en het lukt maar niet om ons oude huis te verkopen. Zijn net een eigen bedrijf begonnen dus we werken echt voor de bank. Daarnaast had de belasting vorig jaar een rekenfout gemaakt waardoor wij nu tot het eind van het jaar elke maand 500 euro extra betalen, was geen regeling voor te treffen en volledig hun fout waar wij nu voor opdraaien Als we aan het eind van de maand 10 cent overhouden zijn we blij. En geloof me, dan word je vanzelf creatief. Enne mijn paard heeft een waterdichte deken voor 75 euro, scheelt je weer 100 euro.
Ik werk overgins in ruil voor stalling van mijn paard anders kan ik haar niet houden als we dat zelf moeten betalen.

Dus ik snap het als iemand zegt dat geld WEL gelukkig maakt, maar TS ik den kdat jij zelf een heleboel kan veranderen aan jou situatie

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:15

xx_Kelly_xx schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, dus weet ook niet of dit al is genoemt of niet..

TS, Hoe kan het dat jij scheel betaalt aan benzine terwijl je recht hebt op gratis OV? Dat klopt volgens mij niet helemaal.. je veroorzaakt het probleem zelf door niet verder te kijken dan je neus lang is, of het is een kwestie van te lax zijn. Want volgens mij weet iedere student dat je vanaf je 18de recht hebt op gratis OV, zowel thuiswonend als uitwonend. Al woon je 10 minuten van je studie of 2 uur van je studie af, je hebt er recht op en het kost je geen cent. MAAR je zal wel zelf die OV kaart moeten aanvragen..

En als je je auto ook nog eens verkoopt, hoef je geen verzekering en wegenbelasting te betalen, en dan ga je sparen voor een andere auto voor na je studie.

Jij hebt echt last van een luxeprobleem. :j

Ze heeft géén recht op een OV-kaart omdat het een Cursus Hondentrimmen is. ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:31

Een cursus is geen studie, dus met de cursus kan ze stoppen. En voor de studie kan ze dan met het OV.
Voor wat, hoort wat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:33

Ze krijgt dus geen OV, volgens mij is die cursus ook de 'studie'?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 13:40

ik doe idd cursus hondentrimmen, dat heb je niet in een ROC dan moet je 3 jaar lang dieren verzorging doen en leer je nog heel weinig over de hond zelf ( wat ik dus alleen maar moet weten ) en is de rest niet nodig!

Bij een cursus krijg je GEEN OV

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:44

Sja van werken wordt je ook niet rijk..

Maar zolang je iedere avond in een warm bed slaapt en een bord eten voor je neus hebt, is het even balen dat je niks 'extra's' kan doen. Maar als dat alles is? heb je het zo slecht toch nog niet?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:15

Bij ons op scool heb je gewoon een hondentrim opleiding, met OV.

Het is een opleiding van 3,4 jaar.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:14

chaatje16 schreef:
ik doe idd cursus hondentrimmen, dat heb je niet in een ROC dan moet je 3 jaar lang dieren verzorging doen en leer je nog heel weinig over de hond zelf ( wat ik dus alleen maar moet weten ) en is de rest niet nodig!

Bij een cursus krijg je GEEN OV

Je zit dus niet op school? Om heel eerlijk te zijn, snap ik het probleem niet, behalve dan dat je wat krapper zit?
Dan maar niet uitgaan, kan ik op dit moment ook niet omdat ik meebetaal aan mijn paardje en ik ben 17. Is dat nou zo erg? Kom op zeg... we leven (gelukkig) nog langer op deze aardbol. Dus na je studie heb je genoeg tijd om uit te gaan.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:41

Faux schreef:
Wil je 't (luxe)probleem oplossen?

Verkoop al die Anky dekjes, kan je best nog een leuk prijsje voor vangen denk ik, stop met je paard, kies een studie dichterbij huis! Of ga dus extra werken omdat je al die tijd over hebt omdat je niet meer naar je paard hoeft. Dan heb je meer geld. Wil je dat niet? Klaag dan ook niet want je kiest er zelf voor. :)

Ben ik het wel mee eens maar ik snap ook wel dat TS baalt! Gewoon even doorzetten! Als je dat diploma op zak hebt kun je lekker gaan verdienen en heb je een hele last minder! Komt wel weer goed, nu gewoon even zuinig doen!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:59

ik ben 20 werkhard en mn ouders betalen niks.heb nog geen rijbewijs dus vind eigenlijk als ik het zo lees dat je niksvte klagen hebt. ik moet een uur fietsen voordat ik op mn werk ben. stalling incl is 150 euro voor mn paard maarheb totaal 610 euro aan vaste lasten per maand.
en geloof me hou ook echt geenvetpot over.

meissiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:57

hallo,
toen wij nog wat kleiner waren en nog niet in staat waren om te werken.
hadden wij allemaal een eigen pony ik en mijn zusjes,
mijn ouders betaalden alles omdat dat toen nog kon. en het is de hobby van het hele gezin.
mijn vader werd toen ontslagen al weer wat jaren geleden,
en gelukkig konden wij het nog lang uit zingen en konden wij dus als gezin nog paardrijden,
maar op ten duur werd de kosten zoveel dat wij moesten verhuizen en konden dus echt niet meer paardrijden omdat het ons te duur werd.
en wij moesten alles verkopen omdat er ook niet 1 paardje meer gehouden kon worden, hebben er heel veel verdriet om gehad.

maar gelukkig heeft mijn vader weer werk een tijdje. maar ik en mijn zusjes moeten onze hobby helemaal zelf betalen, en hebben het ook niet altijd makkelijk, maar ik vind dat je daar zelf voor kiest, bij ons komen ze niks te kort dat zeer zekers niet,( en als ze dat wel kwamen en je zit iedere maand van hoe moet ik dit nou en je komt in de problemen dan vind ik dat je er mee moet stoppen zal heel moeilijk zijn wij weten hoe het is maar ik vind je kan niet van je leven 1 groot probleem moet maken omdat je je paard moet onder houden al wil je dat nog zo graag ten eerste word jij er niet gelukkig van en je paard ook niet.
en er komt altijd wel weer een tijd dat je een paard kan kopen (niet iedereen dan). en als je dan soms spullen voor je paard nodig heb dan weet je gewoon dat je die maand maar met de andere dingen rustig aan moet gaan doen,

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:38

Ik ben 24 en red het elke maand steeds net niet..waardoor ik helaas een (kleine) schuld aan het opbouwen ben. De vaste kosten zijn gewoon hoog, ookal ben je alleenstaand. Toch heb ik alles zo goedkoop mogelijk :)
Ook mijn paard.