Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:51

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:54

Juventus schreef:
ik ga zilveren kruis eens bellen voor die 120 contributie die je terugkrijgt,.. en die perry bon,. ben inderdaad ook bang dat je maar 25 ipv 120 contributie terugkrijgt oid.

fbto is mij al 2 jaar lang goed bevallen, daar weet ik zeker wat ik heb, goeie 100% tandartsvergoeding voor 20,400,800 en voor 500 of 1000 fysio en de pil wordt vergoed.

Die 120 euro krijg je zeker terug. Er zit alleen geen korting op de basisverzekering!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:12

je krijgt inderdaad echt 120 euro retour, en dit zal jaarlijks zo zijn, tenzij de KNHS dit wijzigt,.. dit en de perry sport bon wordt in maart uitgekeerd (perrysport dan in de vorm van een bon per post)

ik zal eens uitrekenen of ik meer betaal dan bij FBTO,..

plus moest ik bij mijn huisarts navragen of mijn doorverwijzing nd fysio chronisch is,.. heeft ie niks over gezegd, maar dat zou schelen hoef ik niet onbeperkt fysio af te sluiten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:16

Ik wil ook over gaan stappen.
Zit nu bij het Groeneland en dan ga ik 165 per maand betalen volgend jaar.

Ik zit nu bij AnderZorg te kijken maar heeft iemand ervaring met de zorg verzekeraar kwa
je nota´s doorsturen ?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:52

Ik zit nu bij de Agis en heb een comfortpolis als extra aanvuling. Moet straks € 155,- gaan betalen! :$ :( 8)7 Dat vind ik echt veel te gek worden!
Zit soms wel eens te denken geen verzekering meer te nemen, want heb bijna nooit wat, maar ja, ben te schijterig om toch alles op te zeggen en wil dan ook weer niet alleen een basisverzekering... :+

Heb zowel op Independer als op Consumentenbond gekeken B-) :list: , maar ze geven allebei een ander advies... :o? -O-
Tja, wat moet je dan?? :roll:

flicka

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:17

155 euro is echt te gek hoor. Als je amper iets mankeert kun je die 55 euro av wegzetten, heb je toch een potje van 660€ per jaar!

Ik wil alleen basis + fysio, FBTO heeft ook fysio voor 350 per jaar. Als ik die verzekering dan collectief kan afsluiten ben je voor 108 euro of zo klaar. Tandartsverzekering dus via Kruidvat, de goedkoopste, daar red ik het mee. 8 euro per maand. Vanmiddag nog naar de mondhygieniste geweest voor de laatste schoonheidsbeurt, nu is het potje leeg ;)

Iedereen moet zich alleen verzekeren voor de noodzakelijke dingen. De pil kost volgens mij als je hem bij de apotheek betaalt ook niet heel veel. Ik ben die leeftijd voorbij....

Heb je genoeg geld achter de hand, dan kun je alleen met de basiszorg toekomen. Zeker met een goed gebit, gezond lijf e.d.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:43

Het kost een hoop geld allemaal...
Gelukkig hebben we nog even de tijd om het een en ander uit te zoeken

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:53

Gelukkig wel, die ik nu op het oog heb kan me 40 euro in de maand schelen.

En aangezien me baas vindt dat me loon niet hoeft te stijgen is het idd een hoop geld ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:21

Welke verzekering heb je op het oog?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:36

Ik heb zitten kijken bij AnderZorg.nl .

Heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen die ik had en kijken wat voor antwoord
ze daarop gaan geven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:27

paddington schreef:
Ik heb zitten kijken bij AnderZorg.nl .

Heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen die ik had en kijken wat voor antwoord
ze daarop gaan geven.

Da's voor mij geen optie; geen fatsoenlijke dekking voor orthodontie van de kinderen.
Lekkere vergelijking ook op die site, je kan de korting bij de andere verzekeraar niet meenemen in de premieberekening. Zo kan ik ook goedkoper lijken....

En even bellen met anderzorg tikt ook aan zeg! 70 cent per minuut....
Dichtsbijzijnde gecontracteerde apotheek zit lekker dichtbij ook; is maar 69 km verderop!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:39

Juventus schreef:
je krijgt inderdaad echt 120 euro retour, en dit zal jaarlijks zo zijn, tenzij de KNHS dit wijzigt,.. dit en de perry sport bon wordt in maart uitgekeerd (perrysport dan in de vorm van een bon per post)

ik zal eens uitrekenen of ik meer betaal dan bij FBTO,..

plus moest ik bij mijn huisarts navragen of mijn doorverwijzing nd fysio chronisch is,.. heeft ie niks over gezegd, maar dat zou schelen hoef ik niet onbeperkt fysio af te sluiten

Hou je er rekening mee dat niet alle aandoeningen onder chronisch vallen ;) Ook al is het wel chronisch er zijn bepaalde lijsten waar de chronische en niet chronische aandoeningen op vermeld staan.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:36

Kan het ook zijn dat je apotheek niet samen werkt met alle verzekeringen? Daar heb ik namelijk nog niet over nagedacht.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:19

Emytje schreef:
Kan het ook zijn dat je apotheek niet samen werkt met alle verzekeringen? Daar heb ik namelijk nog niet over nagedacht.

Dat kan, en dan moet je elke nota zelf indienen bij de verzekeraar. Vind ik niet handig.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:21

ik zit al jaren bij menzis en betaal op dit moment 130 euro per maand. En ook ik ben inmiddels al overgestapt, naar DSW! Wat een prijzen voor volgend jaar, het is gewoon schandalig...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:30

Mijn vriend en ik overwegen om ons beiden te verzekeren bij Anderzorg. Dat scheelt ons samen 25 euro per maand.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:37

hoe zit dat eigenlijk,.. je hebt altijd 170 euro eigen risico verplicht,..
als ik me nu voor de tandarts voor 800 verzeker, moet ik wel altijd eerst die 170 opmaken of hoe werkt dat?

anders kan ik misschien beter toch een eigen risico van bijv. 500 euro nemen die 20.50 korting geeft op de basispremie?
ik heb altijd de pil, ga naar fysio en evt tandarts (gaatjes, misschien een kroon), maar verder niet,... wat zou dan beter zijn, wel of geen eigen risico, heb daar eigenlijk nog nooit zo aan gedacht, hou niet zo van eigen risico (klinkt eng) haha :+ , maar vanmiddag hoorde ik dat ook al wordt er voor tandarts 800 vergoed (vullingen 100%, kronen 75%) dat je altijd eerst je 170 moet betalen,..

vind het allemaal zo lastig,.. weet het nu helemaal niet meer,..

ben trouwens ook aan het puzzelen voor een bril, heb die module gezichtszorg niet aanstaan nu bij FBTO, maar schijnbaar kan ik die nu aanzetten, gaat het 1/12 in (volgens de medewerker), alhoewel er 1/1 op de site staat, en dan kan ik de module daarna weer uitzetten,...
dus even 10 euro oid meer betalen en dan 150 terugkrijgen?
De bril bij Specsavers kost 391 mnet glazen en alles. 20 % FBTO paskorting, en 150 korting, betekent voor mij 164 bijbetalen,..
Laatst bijgewerkt door Qizz op 27-11-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:40

Volgens mij is de tandarts vanuit je aanvullende verzekering waardoor je die 170 euro daar niet over betaald. Of het moet vanaf januari wijzigen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:42

oke,.... zit dat zo,..
die 170 geldt alleen voor alles uit de basisverzekering?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:42

Juventus schreef:
hoe zit dat eigenlijk,.. je hebt altijd 170 euro eigen risico verplicht,..
als ik me nu voor de tandarts voor 800 verzeker, moet ik wel altijd eerst die 170 opmaken of hoe werkt dat?

anders kan ik misschien beter toch een eigen risico van bijv. 500 euro nemen die 20.50 korting geeft op de basispremie?
ik heb altijd de pil, ga naar fysio en evt tandarts (gaatjes, misschien een kroon), maar verder niet,... wat zou dan beter zijn, wel of geen eigen risico, heb daar eigenlijk nog nooit zo aan gedacht, hou niet zo van eigen risico (klinkt eng) haha :+ , maar vanmiddag hoorde ik dat ook al wordt er voor tandarts 800 vergoed (vullingen 100%, kronen 75%) dat je altijd eerst je 170 moet betalen,..

vind het allemaal zo lastig,.. weet het nu helemaal niet meer,..

Eigen risico geldt zuiver en alleen voor kosten uit de basisverzekering. Wbt tanden kan dat alleen betrekking hebben op de kaakchirurg, machtigingen voor bijzondere tandheelkunde en een volledige prothese. ALLE andere tandartskosten worden niet uit de basisverzekering vergoed.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:45

Ik zit bij Univé, krijg korting en betaal voor de basis verzekering in 2011 rond de 90 euro...

Ik heb een reclame gehoord schijnt dat je daar goedkoop bij kunt verzekering; als student bijvoorbeeld, ben alleen de website vergeten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:48

Daar kwamen wij dus ook vandaag achter. Mijn vriend heeft zich extra verzekerd voor de tandarts omdat hij een slecht gebit heeft. In maart heeft hij bij de kaakchirurg al zijn verstandskiezen laten trekken. Hij ging er vanuit dat dat wel goed zat met de verzekering, voornamelijk omdat hij er flink voor betaald. Lag er dus vandaag een rekening op de mat; 140 euro... Flink teleurgesteld dus. Van de week zei hij nog dat hij geen andere verzekering wilde, nu maakt het hem niet meer zoveel uit. :P Hahaha. Ik zit er zelf overigens ook voorzichtig aan te denken om mijzelf in 2012 alleen basis te verzekeren, maar dat vind ik nu nog zo'n eng idee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:50

Emytje schreef:
Daar kwamen wij dus ook vandaag achter. Mijn vriend heeft zich extra verzekerd voor de tandarts omdat hij een slecht gebit heeft. In maart heeft hij bij de kaakchirurg al zijn verstandskiezen laten trekken. Hij ging er vanuit dat dat wel goed zat met de verzekering, voornamelijk omdat hij er flink voor betaald. Lag er dus vandaag een rekening op de mat; 140 euro... Flink teleurgesteld dus. Van de week zei hij nog dat hij geen andere verzekering wilde, nu maakt het hem niet meer zoveel uit. :P Hahaha. Ik zit er zelf overigens ook voorzichtig aan te denken om mijzelf in 2012 alleen basis te verzekeren, maar dat vind ik nu nog zo'n eng idee.

Dat is niet zorgverzekeraar afhankelijk, dat is bij elke zorgverzekeraar hetzelfde

Edit: 5 jaar geleden riep ik dat ook terug naar een basisverzekering, uiteindelijk niet gedaan en dat was maar goed ook. Aan het einde van het jaar stond de teller bij de zorgverzekeraar op bijna 45.000 euro :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:53

ik zit via mn lidmaatschap bij de vakbond bij CZ. die heeft een speciaal vakbondspakket waar veel tandarts en ortodontie in vergoed wordt. Ik betaal voor mn gezin ongeveer 250,- per maand, dat is wel een boel geld, maar ik wil toch wel aanvullend verzekerd zijn, dus ik stap denk ik nog maar niet over...
ik ga wel even op independer kijken of het ergens nog goedkoper kan.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:56

Hahaha, zo hey, das een hoop! :)) Ongeluk gehad ofzo?
Het was meer dat mijn vriend ervan overtuigd was niets bij te hoeven betalen omdat hij zo goed voor de tandarts was verzekerd. Omdat hij het nu dus vrij weinig uit vind maken (hierdoor dus) en zijn verzekering nu minder uitbetaald aan lenzen en fysio dan Anderzorg (die straks 12 euro goedkoper is voor hem), zit hij er dus wel over na te denken om over te stappen. Deze rekening is zeg maar een soort van zetje geweest dat hij flink betaald voor een verzekering, maar ook net zo weinig terug krijgt als ik met een 'mindere' verzekering. Zolang er nu maar fysio, lenzen en tandarts in het pakket zitten, vind hij het nu al best. Ikzelf hoef geen tandartsverzekering.