En dan kom je op tv!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:31

Ja het was inderdaad vrij snel over.
Ik heb vandaag een Cracotte met smeerworst op, zooo dat was lekker zeg. Strakjes neem ik er nog eentje, maar eerst weer even wat drinken.
Oh ja en ik sta nu op -2,3 kilo!!

Sannanasje

Re: En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:32

Mag je nu alweer vast eten? Dat gaat ook snel, en ik denk dat ik de strijd maar op ga geven, ik ga noooooit zo snel afvallen als jij ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:40

Hahaha lieve schat, ik heb een maagje van nog geen 200 ml ofzo, dus voor mij is het afvallen natuurlijk nu wel ff wat makkelijker.
De vrouw die naast me in het ziekenhuis lag kreeg op donderdag al een geroosterde boterham, zij was maandag geopereerd.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:45

Zo dat is snel! Nou en ik ga vanavond anders lekker de wii fit installeren dus dan ga ik je echt wel inhalen! PUH! (of niet ;) )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:51

Hahaha ja sporten lukt mij nu nog ff niet, want dat gaat me een beetje teveel pijn doen en denk dat ik na 5 minuten al omval, maar volgende week moet het langzaamaan gaan lukken.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:53

Nee hoor, jij kan de komende maand nog niet sporten, geef mij nou een beetje voorsprong anders is de strijd helemaal zo oneerlijk ;)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:30

Lieke, doe je wel rustig aan! Volgende week is wel erg enthousiast hoor.
Onderschat de narcose en het "gebrek" aan voedingsstoffen niet.
Het heeft bij mij denk ik een week of zes geduurd eer ik weer een beetje op mijn oude niveau was. Niets overhaasten.

En geniet van de kilo's die er nu af gaan, waarvoor je "niets" hoeft te doen :D ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:03

Haha ja Karin ik zal proberen erop te letten, maar het is wel lastig om je rustig te houden als je je eigenlijk behoorlijk fit voelt, maar idd ik moet wel goed opletten en de rem er op tijd op zetten. Maar ja daar ben ik heeel slecht in.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:05

Ik zit weer aan het vaste voedsel. Gisteravond heb ik een derde van een wrapje gegeten met kip tandoori erin. Denk dat die wrap zo'n 15 cm doorsnee had, dus kan je nagaan hoe weinig ik eigenlijk dus maar op kan. Maar het was heerlijk om weer een beetje het gevoel te hebben dat je wat at.
Verder is de stand momenteel 3,5 kilo lichter!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:17

Apar om zo weinig te kunnen eten :D

Maar toch he, mensen die veelste zwaar zijn door ook teveel te eten. Die krijgen toch psychisch een klap want nu kan je niet zoveel eten. Dat lijkt me vreselijk, iets willen maar niet kunnen. Wordt je daarin dan ook begeleid?

Btw dit is niet aan TS bedoelt, gewoon algemene vraag.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:36

Ik wordt psychisch niet begeleid, persoonlijk vind ik het niet nodig hahaha en in het ziekenhuis zeiden ze ook dat ik het zelf in mijn hoofd allemaal goed op een rijtje had en ook precies wist wat het allemaal in ging houden.

Er zijn wel mensen die psychische begeleiding krijgen, absoluut als ze in het ziekenhuis vinden dat het nodig is krijg je het ook, of als je er zelf om vraagt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:21

Toch vind ik het niet heel erg verkeerd om begeleiding te krijgen.. Iedere verandering is moeilijk voor een mens, zeker als het fysiek is! Ik wil niet zeggen dat jij niet gezond bent, maar het is heel menselijk dat je vervreemd van je eigen lijf als je heel veel kg's afvalt! Daarnaast kan je hormonale huishouding door war raken met risico op depressies ed.

Of is het heel vervelend dat ik dit zeg?

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:25

Zonnetje81 schreef:

Maar toch he, mensen die veelste zwaar zijn door ook teveel te eten. Die krijgen toch psychisch een klap want nu kan je niet zoveel eten. Dat lijkt me vreselijk, iets willen maar niet kunnen. Wordt je daarin dan ook begeleid?

voordat je aanvraag uberhaupt wordt bekeken door een chirurg , ben je al helemaal doorgezaagd door een psycholoog.
bij mij heeft destijds tussen aanvraag en operatie bijna 2 jaar gezeten .
het is ook niet niks natuurlijk.
je leert genieten van al het eten , hoe klein , hoe weinig ook..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:17

Het MCL heeft een voortraject én een natraject. Je gaat eerst helemaal door de molen: internist, psycholoog, dietist. Soms moeten er eerst nog wat andere dingen gebeuren (bijv. cardioloog of psycholoog) voordat je groen licht krijgt.
Het MCL heeft ook een 2jarig verplicht natraject, maar je kunt levenslang bij hen terecht.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:39

Zonnetje81 schreef:

Ik denk dat dit op zich wel meevalt, omdat je ook erg snel een verzadigd gevoel hebt, en dan wil je automatisch niets meer eten. (ondervind ik toch, al ben ik nooit een volume-eter geweest :) )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:43

Is ook zo, ik vind het soms alleen zonde, dat er dan een halve boterham blijft liggen ofzo, maar goed dat is nou eenmaal niet anders.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:54

TS knap dat je al zoveel bent afgevallen.
Voor je het weet is je kleding te groot.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:56

Sta nu alweer een paar dagen stil, dat is minder grappig eigenlijk, maar goed komt wel weer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:57

Nickytje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik denk dat dit op zich wel meevalt, omdat je ook erg snel een verzadigd gevoel hebt, en dan wil je automatisch niets meer eten. (ondervind ik toch, al ben ik nooit een volume-eter geweest :) )

Sommige mensen hebben juist het probleem dat ze oneindig eten ook als ze vol zitten.. Dus dat je psychische drang om te eten hebt. Dat bedoelde ik ook wel een beetje. *ben ik nog te volgen*

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:01

@Zonnetje81: Ja, op die manier bedoel je! Ik volg je :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:52

3.5 kilo, dat gaat al goed.

Heb je niet ontzettend weinig energie met zo weinig eten? :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 22:36

Nee, ik heb wel weinig energie, maar denk niet dat dat alleen door het weinige eten komt, maar ook omdat mijn lijf nog steeds aan het herstellen is. Of de combinatie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:00

Misschien inderdaad beide.
Het is ook wel even een omschakeling hoor, naar zo'n klein maagje inneens!
Je lichaam zou zich daar dus aan aan moeten leren passen?
Zijn er mensen waarbij dat bijvoorbeeld niét gebeurt en je dus futloos zou kunnen blijven?

Misschien een beetje irritant, maar ik ben gewoon benieuwd.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:42

Het is toch de bedoeling dat je de "kcal" uit het vet haalt ofzo? Haha ik kan het niet zo goed uitleggen maar dat je eerst je voorraden (het overtollige vet wat je dus afvalt) verbrand? Zoiets? Dat je daar je energie uit haalt. (Het wordt een steeds duidelijker verhaal vind je ook niet? :D)

Ik vind het super knap van je TS! Ga zo door! :D
Je hebt iig een hele positieve instelling, daar kom je al een heel eind mee!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:38

@Yellowcab: K heb geen flauw idee hoe het in elkaar steekt, maar wat jij zegt klinkt wel aannemelijk. Je hebt natuurlijk een hele hoop "vet-reserves" en daar zou je lichaam dan op moeten gaan teren denk ik... Hmm, ben benieuwd of iemand het precies weet ;)