Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:25

manie schreef:
Kop op zeg je bent toch niet zo verkleeft met je kinderen dat je niet even oppas kunt regelen voor een dag(deel)?
Wanneer dat wel het geval is, dan vind ik dat een heel ongezonde situatie eerlijk gezegd :o

Kan me goed voorstellen dat je een kind van 3 maanden oud nog niet bij een oppas brengt, vooral als je borstvoeding geeft.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:27

odetteke schreef:
manie schreef:
Kop op zeg je bent toch niet zo verkleeft met je kinderen dat je niet even oppas kunt regelen voor een dag(deel)?
Wanneer dat wel het geval is, dan vind ik dat een heel ongezonde situatie eerlijk gezegd :o

Kan me goed voorstellen dat je een kind van 3 maanden oud nog niet bij een oppas brengt, vooral als je borstvoeding geeft.

Nou ben toch blij dat bijv. mijn broer en schoonzus daar iets praktischer mee omgaan in exact die situatie......

DaisyDarling

@ Judith370

Inderdaad, dat vind ik ook saai :p. Naar sommigen dingen wil ik echt wel mee, maar naar de meeste niet.
Aangezien ik vrij veel van onze kennissen nietzo mag, & dat omdat ze vervelende kinderen hebben :')

Tamara81

odetteke schreef:
manie schreef:

Waarom niet? Er bestaat ook zoiets als kolven.... bovendien worden ze ook vaak met zo'n leeftijd al bij de creche gebracht waarom dan niet tijdens een bruiloft???

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:30

Moeder brengen overdag wel hun kids zonder pardon naar een kinderdagverblijf/ oppas maar op een feestje kan het opeens niet.

En een kind van 3 mnd. hoort niet op een feestje, kort bezoekje is ruim voldoende, nog irritanter dan de kinderen zijn de volwassenen die allemaal vinden dat ze het recht hebben om aan je baby (peuter/kleuter te knuffelen/corrigeren) te zitten. Dus moet moeders zich afvragen wat op dat moment belangrijker is.

Tamara je was me voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:31

Ik zou mijn kind onder de zes ook niet meenemen naar een bruiloftsfeest 's avonds. Ik zou dan een oppas regelen. Ik vind het zelf ook fijn een avondje zonder kinderen te zijn.

Als dingen overdag zijn, kan ik niet altijd een oppas krijgen en moet dan verstek laten gaan.

Als in naaste familie (broers en zussen) mijn kind niet welkom zou zijn bij iets wat overdag gebeurt, zou ik dat wel vervelend vinden.
Mijn oppas bestaat meestal uit een familielid, dat zou dan ook wat lastig worden.

Je kan toch gewoon in de kaart aangeven dat de dag voor volwassenen is? Sommigen zullen dan misschien niet komen en anderen zullen zich voor het hoofd gestoten voelen, als je dat niet uit maakt, dan is er geen probleem toch?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:32

mijn nicht heeft dit ooit bij mij gedaan
mijn kinderen van 3 en 5 waren dus niet gewenst
maar mijn kinderen zijn een deel van mij
dus zijn wij ook niet gegaan
hele rel geworden
en nu zie ik haar al jaren niet meer
heb gezegd wacht maar tot je zelf kinderen krijgt en die ergens geweigerd worden, dan praat je wel anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:35

fiona1 schreef:
Moeder brengen overdag wel hun kids zonder pardon naar een kinderdagverblijf/ oppas maar op een feestje kan het opeens niet.

En een kind van 3 mnd. hoort niet op een feestje, kort bezoekje is ruim voldoende, nog irritanter dan de kinderen zijn de volwassenen die allemaal vinden dat ze het recht hebben om aan je baby (peuter/kleuter te knuffelen/corrigeren) te zitten. Dus moet moeders zich afvragen wat op dat moment belangrijker is.

Tamara je was me voor

Overdag doorde week is soms wat gemakkelijker een oppas regelen dan een avond in een weekend.

Kind van 3 maanden zou ik ook niet meenemen en dat het gepulk van anderen aan je kind vind ik ook niet fijn, mijn kind heeft daar echter niet zo'n moeite mee hoor. Dat heeft er niet zoveel mee te maken wat je als moeder belangrijk vindt, soms kun je gewoon geen oppas krijgen, dan moet je of je kind meenemen of verstek laten gaan. Ook niet altijd makkelijk, want er zijn ook weer mensen die "geen oppas kunnen krijgen" geen excuus vinden om niet te komen. Dus wat dat betreft doe je het niet gauw goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:36

Mar_Nimbus schreef:
hele rel geworden
heb gezegd wacht maar tot je zelf kinderen krijgt en die ergens geweigerd worden, dan praat je wel anders

Dat is wel de aller grootste dooddoener ooit, wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Sommige mensen hebben niets met kinderen, willen geen kinderen en zullen dus ook nooit kinderen krijgen...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:36

Mar_nimbus ik ben geen moeder en ken het gevoel niet dat mijn kinderen ergens geweigerd zouden worden.
Maar hoe doen jullie het dan als jullie een keer willen gaan stappen? Hebben jullie nooit een uitje zonder kinderen?

Ik snap dat het erg lastig kan worden om een kind ergens onder te brengen als die normaal alleen bij familie komt en het kind niet mee kan naar een feest wat vooral voor die familie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:38

Vjestagirl schreef:
Mar_Nimbus schreef:
hele rel geworden

Dat is wel de aller grootste dooddoener ooit, wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Sommige mensen hebben niets met kinderen, willen geen kinderen en zullen dus ook nooit kinderen krijgen...

Er zijn ook heel veel ouders die een avond zonder kinderen wel eens lekker vinden :D Mijn man en ik gaan in het najaar altijd met zijn tweeen een weekje weg, zoonlief gaat dan een week naar opa en oma (vindt ie geweldig). Moet je zien wat voor reacties je daar op krijgt, worden we door sommigen om verguisd hoor :oo

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:38

Mar_Nimbus schreef:
hele rel geworden

ik zou mijn nicht ook niet meer hoeven zien als ze zooooo vergroeid was met haar kinderen dat ze nergens zonder heen kan/wil en zo dus mijn keuze niet wenst te respecteren.
Met alle respect hoor, maar met zo'n zin als 'wacht maar' erachteraan was ik er ook klaar mee geweest.
Bah.

*edit* ben het zoo met Vjestagirl eens hierboven!

Maar ik val in herhaling, en bovendien kom ik veel te vaak in de verleiding om weer off topic te gaan.
TS, zet 'm op, maak er 'n mooi feest van!
Laatst bijgewerkt door vanLotje op 27-08-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:40

joyce83 schreef:
Mar_nimbus ik ben geen moeder en ken het gevoel niet dat mijn kinderen ergens geweigerd zouden worden.
Maar hoe doen jullie het dan als jullie een keer willen gaan stappen? Hebben jullie nooit een uitje zonder kinderen?

Ik snap dat het erg lastig kan worden om een kind ergens onder te brengen als die normaal alleen bij familie komt en het kind niet mee kan naar een feest wat vooral voor die familie is.

Wij zijn op SAil geweest, op een oud zeilboot, kind bij opa en oma.

Ik zou het lastig vinden als mijn kind niet welkom was op een feest bij mijn zussen, bij een tante maakt me dat dan weer niet zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:43

Mar_Nimbus schreef:
hele rel geworden

Zulke reacties verwacht ik ook van mensen eigenlijk.. :o Maar goed, mijn vraag is dan weer, wat hebben kids van 3 en 5 jaar oud te zoeken op een feest van 9 tot 1 uur? Normaal gesproken liggen ze toch in bed?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:46

Tamara81 schreef:
[***] schreef:
manie schreef:

Waarom niet? Er bestaat ook zoiets als kolven.... bovendien worden ze ook vaak met zo'n leeftijd al bij de creche gebracht waarom dan niet tijdens een bruiloft???

Kolven werkt niet bij iedereen zo makkelijk en ook genoeg kinderen die de fles dan weigeren. Ik heb mijn zoontje van toen 4 maanden ook mee gehad naar een bruiloft de hele dag in een draagdoek, omdat hij ook een flesweigeraar was en mijn moedergevoel op dat moment nog geen enkele oppas vertrouwde. Ging perfect, kind heeft geen seconde gehuild.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:47

manie schreef:

Dat mag jij vinden :)
Mijn kinderen zijn voor mij het aller- allerbelangrijkste in mijn leven en daar wijkt alles voor, ook man, ook paarden, ook vrienden. Ik ga echt geen wildvreemde regelen om voor mijn kinderen te zorgen omdat ze bij zogenaamde vrienden ongewenst zouden zijn. Mijn hemel, er komt zelfs geen onbekend persoon aan mijn dieren, laat staan aan mijn kinderen. Hier dus ook geen creche trouwens.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:47

Prachtig topic!

Ik zou ook geen kinderen op mijn bruiloft willen uitgezonderd de neefjes en nichtjes van mijn vriend die gewoon 18+ zijn maar die zou ik dan apart uitnodigen.

Ze worden op een gegeven moment moe, worden klierig en ik heb geen zin in een kinderspeelhoekje, clown, aparte bedjes, eten etc.
Wij bleven vroeger ook thuis bij een oppas, wat heeft zo kind er nou aan om mee te gaan? ( maar dat vraag ik me bij meer dingen wel af, zaterdag de ah bv hihi )

Op veel bruiloften heb ik ook bij een jongere baby gezien dat ze even thuis bleven bij oma en de moeder in kwestie gewoon even 2 uurtjes kwam.

Er zijn hier veel mooie voorbeelden gegeven voor een tekst, vind dat je het best gewoon heel netjes kan toelichten op een kaart daarmee. Het is jullie bruiloft en dat moet jullie mooiste dag worden..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:50

Urielle schreef:
manie schreef:

Dat mag jij vinden :)
Mijn kinderen zijn voor mij het aller- allerbelangrijkste in mijn leven en daar wijkt alles voor, ook man, ook paarden, ook vrienden. Ik ga echt geen wildvreemde regelen om voor mijn kinderen te zorgen omdat ze bij zogenaamde vrienden ongewenst zouden zijn. Mijn hemel, er komt zelfs geen onbekend persoon aan mijn dieren, laat staan aan mijn kinderen. Hier dus ook geen creche trouwens.

Maar dat je alles voor ze opgeeft, ala, maar om ze niet een paar uurtjes bij een andere vriendin achter te laten... Hoe ga jij het doen als je kinderen bij vriendinnetjes willen gaan spelen als ze wat groter zijn? Als ze met de bus naar een schooluitje gaan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:51

Hmmm, ik ga graag uit zonder kind en ook feestjes zijn wat relaxter over het algemeen als mijn kind bij iemand logeert ofzo. Maar ik heb zeer weinig met mensen die 'niets met kinderen hebben' of mijn kind als 'ongewenst' gaan benoemen, omdat mijn kind toch zo'n belangrijk deel van mij is, en met mij krijg je haar er nou eenmaal bij. :D

Ik ben een alleenstaand moeder en neem mijn kind best veel mee naar verjaardagen of bepaalde afspraken met vrienden enzo. Ik denk dat je daar alleen maar een makkelijker kind van krijgt en mijn vrienden kennen mijn kind dus ook aardig goed. Maar ik ga ook net zo lief zonder haar naar feestjes e.d., ik ga ook nog steeds graag stappen of uit eten en dan gaat dochterlief echt niet mee, hoor. Dus het hangt er gewoon een beetje vanaf, ook wat het tijdstip van het gebeuren is, e.d.

Gelukkig heb ik geen mensen om me heen, die een hekel aan kinderen hebben. Wel mensen die geen enkel probleem met kinderen hebben, maar ze om persoonlijke redenen zelf niet willen (of kunnen krijgen). ;)
Ik voel meestal zelf prima aan of het een gelegenheid is om wel of niet met kind te komen. En met mijn vrienden/vriendinnen kan ik alles rustig overleggen/regelen, zonder problemen. Heb nog nooit gedoe gehad in elk geval. En in een ander geval, kom ik gewoon niet. Mijn kind is belangrijker dan een en of ander feestje van iemand anders, hoor. :D

(Moet eerlijk bekennen dat ik weer niet zo dol ben op bruiloften, maar dat terzijde).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:52

fiona1 schreef:

Die laatste vraag is gemakkelijk beantwoord voor mij.
Maar waarom een kind van drie mnd niet naar een feestje? Die zijn het gemakkelijkste, doen nog niet veel anders dan slapen en eten. :+ Kan me eerder voorstellen dat mensen moeite hebben met mijn kleuter dan, die is inmiddels veeleisender. En mensen die aan mijn kinderen zitten, ach, daar komen ze snel van terug want daar is moeders niet van gediend. Grote mensen houden er ook niet van om door iedere gek aangehaald te worden, dus waarom kinderen wel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:54

Oppas hoeft toch ook geen wildvreemde te zijn lijkt me?

Wij vonden het vroeger vaak juist wel leuk als de oppas kwam (was niet vaak). Was altijd speciaal.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:57

Mar_Nimbus schreef:
hele rel geworden

Nou om trots op te zijn hoor... (no offence) :o
Maar het was toch HUN bruiloft?
Ik snap niet dat hier ruzie van moet komen met zulke gevolgen.
Waarom kunnen mensen de wensen van het bruidspaar niet gewoon respecteren?
Tuurlijk zijn kinderen deel van je maar dat betekend niet dat ze 24 u/p/dag onder je vleugels moeten, of neem je ze ook mee naar je werk/sollicitatie/sport/hobby whatever?

Bovendien een bruiloft is geen chreche...

Er zijn mensen die het niet erg vinden om kids op hun bruiloft te hebben en er zijn mensen die dit liever niet willen.
Waarom zo'n heisa om een simpele wens die (meestal) eenmalig is, want je trouwt tenslotte niet elke maand...

TS ik zou de dag gewoon invullen zoals jullie dat zelf willen en mensen die hier wat over te klagen hebben, tja het is JULLIE dag en niet die van anderen ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:58

Jaren geleden had ik eens een bruiloft van een van mijn allerbeste vriendinnen. Mijn dochter was toen net een paar maanden oud en wij waren de enigen met kindje daar. Mijn baby mocht toen in de bruidssuite slapen, dus ik liep rond met een babyfoon, als ik niet boven in die suite zat. Kon daar ook rustig mijn kindje voeden en verschonen, even wat tijd met haar doorbrengen. Ideaal! :)

Ik vond het geweldig dat we het zo konden doen!!! Heb het hele feest toch aardig mee kunnen maken, alleen moesten we op het einde wel zorgen dat we op tijd die suite uit waren met alle spullen en kind. ;)
En dat verliep vlekkeloos, we kregen op tijd een seintje, helemaal goed.

Anders hadden we wel een probleem gehad, want mijn dochtertje moest ingebakerd worden (anders sliep ze sowieso niet) en was erg eenkennig in die periode. En dan moet je wat. Haar vader speelde in de band, die die avond op de bruiloft speelde, dus kon ook niet thuis blijven bij zijn dochter. En het ging om mijn beste vriendin, dus ik wilde er ook bij aanwezig zijn. En dan moet je wat.
Juist super dat mensen dan gewoon hun bruidssuite vrij gaven!!! :j :)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:58

Wat apart hoe iedereen in het topic er anders over denkt zeg :=.
Ik zou ook geen kinderen op mijn bruiloft willen, bruiloft is de dag van jou en je vriend en ik vind dat kinderen af en toe nogal storend kunnen zijn :o.
Zo heb ik laatst een bruiloft gehad van vrienden en daar begon hun petekindje tijdens de ceremonie te huilen. Bruidspaar vond dit niet storend maar ik zou dit bij mijn bruiloft echt niet prettig vinden :=.
Maar op een verjaardag zijn ze van harte welkom, jarig ben je toch elk jaar is niet zo bijzonder..
Ook vind ik het echt apart dat mensen niet willen komen omdat hun kinderen niet uitgenodigd zijn, wat heeft een kind nou aan een bruiloft? Die kunnen toch beter een dagje naar de speeltuin gaan oid, dat is veel leuker voor ze..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:59

Interessante discussie :)
Vraag me ook wel af wat TS onder kinderen verstaat, iemand van 16 is natuurlijk officieel nog een kind, maar kan makkelijk zijn dat hij zich volwassener gedraagd dat bv een neef van 19 :)

Maar denk dat het om kids tot zo'n 10 jaar gaat. Zoals al eerder gezegd, horen die wel op een feest tot in de late uurtjes? Wat doe je dan als ouders, vroeg weggaan? Ook niet echt de bedoeling lijkt me. Snap best dat je een baby van een paar maanden moeilijk alleen laat, maar je zal het toch eens moeten doen, je kan er niet altijd 24/7 bij blijven, hoe doe je dat anders met werken / hobby e.d.? :)
Laatst bijgewerkt door Blackje op 27-08-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt