Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:12

_Chanel_ schreef:
peerpressure idd ja. Dat heb ik ookal eerder gezegt. tegenwoordig moeten zelfs kinderen al sterk in hun schoenen staan en daarom vroeg ik ook of ze misschien een beperking had. Die kinderen staan meestal minder sterk in hun schoenen. het kan natuurlijk ook zo zijn dat TS haar dochter nooit heeft geleerd om geen medicijnen aan te nemen of zomaar te pakken. Wat mij wel frappant lijkt want ik denk dat iedereen wel iets van medicatie in huis heeft al is het maar hoestdrank.

Onzin, in een gemiddelde klas staat ieder kind onder groepsdruk, dat heeft niets met een beperking te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:12

Groepsdruk begint al in groep 1, op 4-jarige leeftijd..... Helaas.......

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:14

Als ik bedenk hoe mijn 7-jarige zou reageren (en daar is verstandelijk niets mis mee, ik zou zeggen integendeel...), dan zou dat niet zoveel verschillen. Die zou ook denken 'lekker snoepje!' en er nauwelijks bij nadenken. Zij kent de smaak van paracetamol en waarschijnlijk zou er dan een lichtje gaan branden, maar nog niet direct voor ze er ook maar eentje gehad zou hebben. Zoals gezegd, kauwgum zit ook in van die doordrukstrips...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:15

Vind het wel wat overdreven allemaal.
Je moet ook niet de leiding erop aanspreken, zij hebben gedaan wat ze moesten doen door de brief te schrijven, je moet de moeder van het meisje erop aanspreken zij heeft bewust de regels overtreden, niet de leiding!

Mijn zoon is deze week 7 geworden en heeft ook wel eens last van groeipijnen, hij krijgt van mij dan een halve paracetamol.
Hij weet heel goed dat het geen snoepjes zijn en dat hij ze niet zomaar moet eten, daarnaast is een paracetamol ronduit vies om zo op te eten.
Ik heb ook bewust nooit geen kinderasperine gekocht, omdat daar een lekker smaakje aanzit en volgens mij hebben ze ook nog een leuk kleurtje :(
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 03-08-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:16

Het is geen onzin. Kinderen moeten op verschrikkelijk jonge leeftijd al precies weten wat ze wel of niet willen en zeer sterk in hun schoenen staan willen ze hun leeftijdsgenootjes niet nadoen. En de kinderen die meelopen zijn ook meestal de kinderen met een beperking, ik zeg niet dat het altijd zo is of dat het in TS haar geval zo is maar het is wel de realiteit.

Nu ik hier zie dat als TS geen antwoorden krijgt zoals zij ze wil dan gaat het fout. In plaats van netjes mee te blijven discussieren gaat ze weg en wordt kwaad. geen goed voorbeeld voor haar dochter die misschien al minder sterk in haar schoenen staat.

Als TS op bokt al zo doet dan vraag ik mij serieus af wat ze doet als het in het echte leven gebeurt.

daarbij vind ik het erg jammer dat alles wat ik zeg direct al als onzin wordt bestempeld terwijl niemand weet waar ik mijn info en ervaring vandaan heb.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:18

Ik heb het huismerk van de kruidvat,zit wel een licht pepermuntsmaakje aan,maar je proeft duidelijk dat het een aspiriene is,gewoon wit met een deelstreepje in het midden,in van die witte doordruk strips.

Ulfeino

_Chanel_: Helemaal mee eens

Blue_Eyes

Nee, ze zijn gewoon wit, dat dan weer wel. Tenminste, die van de kruidvat wel.

Chanel, denk nou eens even na. Want wat je zegt over 'de kinderen die meelopen zijn meestal de kinderen met een beperking', dat is echt onzin van de bovenste plank. ALLE kinderen lopen tot op zekere hoogte met de rest mee. En weet je wat? Dat is maar goed ook, want daar leren ze van. Zo leren kinderen hoe ze zich in groepen moeten gedragen, wat normaal gedrag is voor leeftijdsgenoten. Daarvoor hoeft het kind absoluut geen beperking te hebben of zelfs maar minder sterk dan gemiddeld in haar schoenen te staan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:19

hittepit_12 schreef:
Ik heb het huismerk van de kruidvat,zit wel een licht pepermuntsmaakje aan,maar je proeft duidelijk dat het een aspiriene is,gewoon wit met een deelstreepje in het midden,in van die witte doordruk strips.

Nou, dan heb jij andere van de Kruidvat dan ik... ;)

Edit: even gecheckt, maar ik heb geen Kruidvat merk... ik heb die van de apotheek, eigen merk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:20

Ulfeino, bij mijn kind krijg je geen gewone paracetamol naar binnen. ;)
Dus de mijne krijgt bij hoge uitzondering (want ze wil in principe nooit wat en ze is gelukkig erg gezond ;) ) de vloeibare sinaspril. Ja, met smaakje. Wat voor jou werkt, hoeft voor een ander niet te werken en dan zijn er gelukkig andere alternatieven. Soms moet je wat, he.... :+

Ik vind verder ook dat de moeder (of de ouders) van dat meisje aangesproken moeten worden, omdat zij zich gewoon niet aan de regels/verzoeken hebben gehouden. De leiding, tja, ik denk dat TS hen niet echt wat kwalijk nemen. Tuurlijk kun je alle spullen gaan doorzoeken, maar vind ik wel een beetje ver gaan, hoor..... Ouders dienen hun verantwoording te nemen en goed te lezen wat ze wel/niet moeten doen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:21

Blue_Eyes schreef:
hittepit_12 schreef:

Blauw doosje,ruikt licht naar permunt,maar vindt het niet helemaal naar pepermunt smaken.
Kids nemen hem wel maar wel met een gezicht van dat is toch niet zoo heel lekker.(zijn wel kinderaspirienes 120 mg)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:21

Blue_Eyes schreef:

Chanel, denk nou eens even na. Want wat je zegt over 'de kinderen die meelopen zijn meestal de kinderen met een beperking', dat is echt onzin van de bovenste plank. ALLE kinderen lopen tot op zekere hoogte met de rest mee. En weet je wat? Dat is maar goed ook, want daar leren ze van. Zo leren kinderen hoe ze zich in groepen moeten gedragen, wat normaal gedrag is voor leeftijdsgenoten. Daarvoor hoeft het kind absoluut geen beperking te hebben of zelfs maar minder sterk dan gemiddeld in haar schoenen te staan.

Daar ben ik het volkomen mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:22

Blue_Eyes schreef:

[***], denk nou eens even na. Want wat je zegt over 'de kinderen die meelopen zijn meestal de kinderen met een beperking', dat is echt onzin van de bovenste plank. ALLE kinderen lopen tot op zekere hoogte met de rest mee. En weet je wat? Dat is maar goed ook, want daar leren ze van. Zo leren kinderen hoe ze zich in groepen moeten gedragen, wat normaal gedrag is voor leeftijdsgenoten. Daarvoor hoeft het kind absoluut geen beperking te hebben of zelfs maar minder sterk dan gemiddeld in haar schoenen te staan.

En de kinderen die nu al medicijnen van anderen aannemen daar ben ik nu al bang voor wat zij gaan doen als ze wat ouder zijn en met de verkeerde mensen omgaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:23

hittepit_12 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Blauw doosje,ruikt licht naar permunt,maar vindt het niet helemaal naar pepermunt smaken.
Kids nemen hem wel maar wel met een gezicht van dat is toch niet zoo heel lekker.(zijn wel kinderaspirienes 120 mg)

Zoals inmiddels ge-edit: ik blijk die van het eigen merk van de apotheek te hebben. Die ruiken en smaken naar 'sinaasappel'.

Twiggy, ben het met je eens dat de leiding op zich niet zoveel te verwijten valt. Inderdaad al die tassen doorspitten op zoek naar medicijnen etc. gaat te ver.

@_Chanel_, nogmaals: onzin. Het is niet in je hoofd opgekomen dat we allemaal door schade en schande wijs worden?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:24

_Chanel_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

En de kinderen die nu al medicijnen van anderen aannemen daar ben ik nu al bang voor wat zij gaan doen als ze wat ouder zijn en met de verkeerde mensen omgaan.

Misschien wel aagenomen en gedacht 'oh lekkere snoepjes'.Dat kindje heeft waarschijnlijk helemaal niet geweten dat het pillen waren, dus je kunt niet zeggen dat ze medicijnen van andere aanneemt. Dat weten we helemaal niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:25

Ja schade ne schande ja maar wat heeft de dochter nu geleerd? Dat mama toch wel op een ander kwaad wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:25

Chanel, kinderen moeten naar mijn idee niets. Ze zijn wie ze zijn en de een is nou eenmaal gevoeliger voor de groepsdruk of meer beinvloedbaard door een ander kind, dan een ander. Nogmaals, niet een kind is hetzelfde of reageert hetzelfde. Niet een. Ze zijn allemaal anders. Uniek. Kinderen die meelopen kunnen onzekerder zijn, moeilijkheden hebben, er kan van alles zijn zelfs..... En sommige gedragsvormen zijn ook maar tijdelijk, het kan allemaal. Je kunt dus kinderen niet over 1 kam scheren. Kan niet en mag ook niet. Vind ik.

Boos worden en vluchten is ook de manier niet. Ben ik met je eens. Ik zou ook niet zo flippen over alles, maar zou zeker wel vragen stellen bij die moeder, die zich niet aan het verzoek hield om medicatie in te leveren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:26

_Chanel_ schreef:
Ja schade ne schande ja maar wat heeft de dochter nu geleerd? Dat mama toch wel op een ander kwaad wordt.

Dat, misschien, maar ook dat het blijkbaar niet slim is om medicijnen van een ander aan te nemen. En TS heeft waarschijnlijk geleerd dat het verstandig is om je kind voor te bereiden op dit soort gebeurtenissen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:27

Zal het niet schelen,hoe jij jezelf naar je kind toe opstelt.Een kid doet veel na(en hoeft daar geen beperking voor te hebben.)

Ik zie het aan mzijzelf,mede door mijzelf ben ik afstandelijk naar vreemden,met name mijn oudste heeft dat ook.Daardoor ben ik wel kritischer naar mijn eigen persoon gaan kijken,dat heeft zeker resultaat gehad.
Daar naast heb ik mijn kinderen rond hun 3/4 jaar geleerd om zonder goedkeuring niks van een ander aan te nemen. Ze hebben dat prima opgepikt.Ze komen het altijd eerst even vragen. Ze weten ook dat ze van medicijnen af moeten blijven,maar het ene kind gaat daar beter mee om dan het ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:27

Vragen stellen bij de moeder vind ik idd ook want die heeft zich niet aan de regels van het kamp gehouden maar dan nog geef ik die moeder ook groot gelijk want uit ervaring weet ik dat sommige mensen die leidinggeven een andere mening over medicatie hebben en dan ook hun eigen mening volgen en niet die van de ouder.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:28

Blue_Eyes, ja, als er aangegeven was dat medicatie ingeleverd moest worden bij de leiding, dan moet je je daaraan houden. Of desnoods aangeven dat jouw kind wat paracetamol heeft meegekregen, dan hadden ze misschien wat meer in de gaten kunnen houden. Maar het gewoon negeren, vind ik ook niet ok. Maar ik zou gewoon met zo'n moeder gaan praten in elk geval. Boos worden en flippen, dat doe ik pas als ik merk dat ik met een aso moeder te maken zou hebben. En daar kan ik nu niet over oordelen, want ik ken die mensen niet..... ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:29

Het ene kind verlegt ook gewoon liever grenzen dan het andere. Ik weet zeker dat mijn oudste stukken beter luistert dan mijn jongste, omdat ze gewoon totaal verschillend zijn. De jongste houdt van kattenkwaad en grapjes, de oudste is wat rustiger, braver en serieuzer. Een kind kan het verschil nog niet overal maken tussen kattenkwaad en serieuzere zaken. Dat maakt het kind niet verstandelijk beperkt, dat is normaal en logisch. Kinderen kunnen namelijk de consequenties van hun daden nog niet overzien.

Twiggy2008 schreef:
Blue_Eyes, ja, als er aangegeven was dat medicatie ingeleverd moest worden bij de leiding, dan moet je je daaraan houden. Of desnoods aangeven dat jouw kind wat paracetamol heeft meegekregen, dan hadden ze misschien wat meer in de gaten kunnen houden. Maar het gewoon negeren, vind ik ook niet ok. Maar ik zou gewoon met zo'n moeder gaan praten in elk geval. Boos worden en flippen, dat doe ik pas als ik merk dat ik met een aso moeder te maken zou hebben. En daar kan ik nu niet over oordelen, want ik ken die mensen niet..... ;)

Precies wat ik zou doen :j

Anoniem

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:31

Zeg ik dan ze een beperking heeft? Nee dat zeg ik nergens maar ik vroeg het mij wel af aangezien zelfs snoep achter slot en grendel moet. Elk kind pikt weleens een snoepje maar zo erg dat het echt achter slot en grendel moet is niet helemaal normaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:31

_Chanel_ schreef:
Vragen stellen bij de moeder vind ik idd ook want die heeft zich niet aan de regels van het kamp gehouden maar dan nog geef ik die moeder ook groot gelijk want uit ervaring weet ik dat sommige mensen die leidinggeven een andere mening over medicatie hebben en dan ook hun eigen mening volgen en niet die van de ouder.

Weet je, Chanel :) ..... Ik geloof dan dat ik mijn kind niet eens mee zou laten gaan. Zo eigenwijs ben ik dan weer, als ik zo weinig vertrouwen in de leiding zou hebben. :+

Maarre..... allemaal prima verder, maar leer je kind dan ook meteen even dat het geen uitdeelsnoepgoed is. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:32

Weet je _Chanel_? Als je het niet wilt snappen, dan laat maar... je kunt ook over alles vallen natuurlijk.