woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:41

Mijn mond viel open van jou bericht..
Wat ontzettend knap dat jij tegen dat kind enkel verbaal opgetreden hebt.
Ik denk dat ik hem zelf een paar flinke schoppen tegen zijn hol had gegeven..
Vreselijk zeg , ik hoop dat je hondje snel opknapt !
En hopelijk krijg je nog wat te horen van die ouders van dat kind ..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:41

Het meest schokkende vind ik nog dat er mensen zijn die naar dierenmishandeling kunnen staan kijken en niets doen... :n Beterschap voor Boyke!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:45

Juut schreef:
Het meest schokkende vind ik nog dat er mensen zijn die naar dierenmishandeling kunnen staan kijken en niets doen... :n Beterschap voor Boyke!

Dat is zeker waar, ik zou het echt niet moeten zien van iemand die zoiets doet ... Kan me dan ook niet voorstellen dat er van die domme mensen staan te kijken en niet handelen...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:47

Ik vind het sowieso schokkend om te beseffen dat er mensen zijn die bij elke vorm van mishandeling niets doen.

Ik vind het tegenwoordig maar een rare maatschappij.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:03

mickydo schreef:
Mijn mond viel open van jou bericht..
Wat ontzettend knap dat jij tegen dat kind enkel verbaal opgetreden hebt.
Ik denk dat ik hem zelf een paar flinke schoppen tegen zijn hol had gegeven..
Vreselijk zeg , ik hoop dat je hondje snel opknapt !
En hopelijk krijg je nog wat te horen van die ouders van dat kind ..

Was precies wat ik wilde zeggen. :(:)
Had dat kind al persoonlijk een flinke dreun verkocht.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:11

:n Hoever kan het nog gaan..
In een woord gewoon vreselijk! Niet normaal joh!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:20

Wow dat verwacht je toch ook niet als je je kinderen naar school brengt.
Hopelijk houd je hond er niet te veel schade aan over!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:21

Vreselijk zeg!
Af en toe doen kinderen toch 'rare' dingen.. Zo hebben wij eens gehad dat onze overbuurvrouw zag dat een kindje uit de buurt(jochie is rond de 6 a 7 jaar) onze kat aan haar staart oppakte en er heel leuk mee rond ging zwaaien om haar daarna los te laten! (Buurvrouw helemaal schreeuwend naar buiten gerend natuurlijk) Uiteindelijk bleek dat zijn meester op school had verteld dat katten altijd op hun pootjes terrecht komen, dat wilde hij even uittesten |( Heel apart, al heeft hij gelukkig wel zijn excuses aangeboden.
Hopelijk komt het helemaal goed met Boyke!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:27

rachel_j schreef:
ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.
ondanks alles hou ik toch in mijn achterhoofd dat het kind pas 6 is.

ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.

ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.
(dan kan k zelf ook weer tot rust komen alvorens mn mond open te doen)

boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.

ik hou jullie op de hoogte!!

6 of niet dit gedrag hoort niet toegestaan te worden nooit en bij niemand of je nou 6 of 60 bent zoiets doe je gewoon niet en daarvoor dien je gestraft te worden.
Ik neem aan dat je zijn excuses niet hebt geacepteerd?
En dat je zelf wel kan bedenken dat dat alleen maar was omdat hij anders waarschijnlijk moest na blijven waardoor hij minder tijd zou hebben voor nieuwe slachtoffers?
Ik zou och zeker wel met de ouders gaan praten en zowel een schade vergoeding eisen als dat ze het kind onder behandeling van minimaal een psygoloog stellen. (al lijkt opname in een instelling een beter idee)
Elk kind van 6 kan snappen dat je zo een hond pijn doet.
En denken kom ik ga lekker die hond pijn doen is niet normaal en gaat niet met een keer nablijven weg.
Voor zoiets is therapie nodig.
En mochten de ouders de schade niet willen vergoeden en het kind niet in therapie sturen zou ik zeker aangiften doen in de hoop dat opname verplicht wordt gesteld.
Want dit is niet iets onschuldigs of iets wat per ongeluk gaat.
Dit is moedwillig een hond mishandelen.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:27

Ongelooflijk knap dat je het bij verbaal gelaten hebt, kan me zo voorstellen dat je instat was om hem de lucht in te trappen :(

Het verbaast me zowieso dat veel kinderen niet met dierenom kunnen gaan, komt toch weer een stukje opvoeding bij kijken lijkt me. Dit jongetje heeft duidelijk begeleiding nodig want nu is het een hondje wat kmt hierna?

Dat die twee andere moeders er gewoon naar staan te kijken vind ik te gek voor woorden zeg :oo

Ik hoop dat je hondje er niets psychisch aan overhoud

Heel veel sterkte

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:31

Nou zeg, ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit las.

Ik vraag mij wel af wat dit jongetje voor toekomst heeft. Het begint met dierenmishandeling, maar waar eindigt het...?

Sterkte met je hondje!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:34

Meid alle respect voor jou dat je je kon inhouden!
Bij mij had dat k*t koter nu in het ziekenhuis gelegen. En had waarschijnlijk op de leeftijd van 6 jaar een kunstgebitje nodig gehad.
Maar eigenlijk diep triest..het zijn wel de ouders die niet kunnen opvoeden!
Je kan het zo'n kind niet eens kwalijk nemen, al bedenk ik me dat pas na dat ik zo'n joch een rotklap zou hebben verkocht!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:38

Ik geloof dat het jongetje god op zijn blote zomerknietjes mag danken dat hij alleen TS op zijn misdadige pad kreeg, als ik alle agressieve reacties zo lees := . (al weet ik zeker dat ik hem ook in zijn kippenek-velletje opgetild had en bij de schooldirecteur afgeleverd had ;) )

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:44

mijn god wat een verhaal!! sorry maar das echt niet normaal.
ik zou wel aangiften doen want stel dat hij dit vaker doet/heeft gedaan en niemand doet ooit aangiften? als hij dan 18 is en hij blijkt odd/ocd te hebben en ze graven in zijn verleden kunnen ze niets vinden en daar is het jochie ook niet mee geholpen.
wat knap dat je zo rustig bleef, denk dat ik hem zelf aan de ketting had geleegd!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:48

Hoop dat een van zijn ouders ooit 1 van mijn jongens tegenkomt en denkt die ook een schop te kunnen verkopen!
Liever niet die 6 jarige, want dat overleeft dat kind niet, maar de ouders....mmmmmm...lijkt me wel grappig!
Hapje hier, hapje daar....leert ze respect te hebben voor dieren en kunnen ze dat mooi doorgeven aan zoonlief.
Kijk moppie.....deze littekens en het missen van deze 4 vingers en dat houten been, zijn omdat ik een hond zo maar heb geschopt...nooit doen hoor!!! :D :D :D :D :D
Hondje lief..hondje lief!!!!

Sorry, kon me even niet inhouden

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:52

ik had me niet in kunnen houden, ook al is het een kind, knap hoor dat je zo rustig blijft.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:56

Ik weet dat je kinderen van andere niet zou mogen slaan maar denk dat ik dat kind niet alleen verbaal even een les had geleerd, maar ook even een flinke draai om de oren had gegeven. Lijkt me dat die ouders ook niet helemaal lekker zijn want een beetje opgevoed kind doet zoiets niet.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:57

Dit is dus een voorbeeld van; hij stond erbij en hij keek erna...

Walgelijk dat een kind van 6 zoiets doet, ik zou hem aan zun oren mee sleuren naar achteren en zou mijn hondje oppakken en idd naar de leraar van het jongetje gaan ;)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:29

Als ik dit lees, weet ik al dat de ouders zelf geen dierenliefhebbers zullen zijn. Kind moet het toch ergens hebben gezien of geleerd?

Ik vind het enorm erg voor de hond, kan zoiets helemaal niet snappen! :n

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:35

Moontje1991 schreef:
rachel_j schreef:
ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.
ondanks alles hou ik toch in mijn achterhoofd dat het kind pas 6 is.

ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.

ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.
(dan kan k zelf ook weer tot rust komen alvorens mn mond open te doen)

boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.

ik hou jullie op de hoogte!!

6 of niet dit gedrag hoort niet toegestaan te worden nooit en bij niemand of je nou 6 of 60 bent zoiets doe je gewoon niet en daarvoor dien je gestraft te worden.
En dat je zelf wel kan bedenken dat dat alleen maar was omdat hij anders waarschijnlijk moest na blijven waardoor hij minder tijd zou hebben voor nieuwe slachtoffers?
Ik zou och zeker wel met de ouders gaan praten en zowel een schade vergoeding eisen als dat ze het kind onder behandeling van minimaal een psygoloog stellen. (al lijkt opname in een instelling een beter idee)
En denken kom ik ga lekker die hond pijn doen is niet normaal en gaat niet met een keer nablijven weg.
En mochten de ouders de schade niet willen vergoeden en het kind niet in therapie sturen zou ik zeker aangiften doen in de hoop dat opname verplicht wordt gesteld.

Niet als zijn ouders ook altijd zo met dieren omgaan. Dr zijn ook genoeg volwassenen hoor die denken dat dieren geen gevoel hebben!

@ TS: Respect voor je reactie tegen over dat jochie! Hoop dat het snel weer goed komt met Boyke en ben benieuwd wat de verdere stappen zijn.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:03

Poeh wat een verhaal.
Maar vind dat je netjes gehandeld hebt.
En goed dat je niet gelijk aangifte gedaan hebt, denk dat het via school zeker meer impact heeft dan via politie.
En school kan hem goed in de gaten houden.

Hoop voor Boyke dat hij verder niks heeft, en snel weer lekker kan eten en geen geestelijke schade opgelopen heeft.
Arm beestje zo klein en teer, pff mijn bloed kookte ook toen ik het las.
Gelukkig was je weer snel buiten zeg.

Maar die moeders???? die zou ik ook wel wat kunnen doen zeg, wat een st*mme w*ven zeg, niet normaal.
Ik had laatst ook van die miepen bij school, dacht nou ja als jij als moeder er niks van zegt doe ik het wel, liep een moedereend samen met 5 kleintjes en zo'n p*kkejong liep er maar achteraan te rennen.
Dus ik er naar toe gelopen en gezegd dat hij er per direct mee moest ophouden, hij kijkt me aan en gaat weer gewoon verder en er dus weer opaf en hem beetgepakt zodat hij niet meer achter ze aan kon.
En daar kwam moeders dan aan, ze had het niet gezien, nee die staat altijd te l*llen en let dan nooit op dat jong, dus ik zeg had hem al keer netjes gevraagd op te houden maar toen ging ie gewoon weer verder, met opjagen.
Dus daarom hem even vastgehouden. Ze vond dat ik groot gelijk had, en hij kreeg nog flink op zijn fallie.

Dikke knuffel voor Boyke en hoop dat er snel wat aan gedaan word.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:09

Moontje1991 schreef:

Dit vind ik wel een heftige reactie...
Als het kind zijn excuses meende, waarom dan weigeren?
Therapie eisen, met voorkeur voor opname??? Kind was héél fout bezig, maar om hem nu te behandelen als topcrimineel gaat me wel wat ver...

Als ie dan gestraft moet worden, laat hem dan samen met Boyke mee gaan naar de dierenarts, en laat deze hem vertellen en zien wat de actie voor Boyke betekend heeft.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:14

Ik vind het ook, zoals al gezegd is, erg knap dat je zo rustig bleef. Ik weet niet wat ik had gedaan in zo'n situatie, waarschijnlijk eerst vol ongeloof staan kijken en mezelf zes keer in de ogen gewreven of dit wel echt gebeurde.
En dat er dan nog mensen bij staan kijken en niet ingrijpen vind ik helemaal vreselijk! Als ik zou zien dat een kind een hond zo schopt zou ik meteen ingrijpen, ook al is het niet mijn kind.

Ik hoop dat de jongen goede hulp krijgt, heb weleens gelezen dat seriemoordenaars vaak beginnen met het martelen van dieren.... Bah, de gedachte alleen al!

Veel sterkte voor je hondje en ik hoop dat het geen blijvende schade aan heeft gericht!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:44

Dat is nou net waarom ik nóóit mijn hond alleen durfde te laten op schoolpleinen... Plus, als een hond uit zelfverdediging bijt, heeft de hond het gedaan.
Maar ja, dat is makkelijk zeggen achteraf...

Wat de toeschouwers betreft die geen hand uitstaken: waarschijnlijk zit de angst voor wraakakties door agressieve ouders ("van mijn kind blijven ze af") zó diep dat mensen niks meer durven te doen tegen andermans kind, als dat wangedrag vertoont. Zo gaat dat tegenwoordig. :(

Heel veel sterkte voor je hondje, TS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:49

Er zijn blijkbaar een hoop mensen op bokt die niet veel meer verstand hebben dan dat kind.
Het is maar goed dat het TS was en niet een van de vele anderen hier op bokt want die waren zelf bij meneer agent geeindigd :n

Hopelijk komt alles goed met je hondje, het is goed om hem nu zo snel mogelijk zoveel mogelijk met vreemde kindjes in aanraking te laten komen, dus neem hem de eerste weken maar elke dag mee naar het schoolplein.

Ik denk dat je wat het kind aangaat de juiste beslissing hebt genomen. Als de school het serieus neemt en er werk van maakt is het kind beter gebaat bij deze aanpak dan op het politiebureau te eindigen.