Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Juut schreef:Het meest schokkende vind ik nog dat er mensen zijn die naar dierenmishandeling kunnen staan kijken en niets doen...Beterschap voor Boyke!
mickydo schreef:Mijn mond viel open van jou bericht..
Wat ontzettend knap dat jij tegen dat kind enkel verbaal opgetreden hebt.
Ik denk dat ik hem zelf een paar flinke schoppen tegen zijn hol had gegeven..
Vreselijk zeg , ik hoop dat je hondje snel opknapt !
En hopelijk krijg je nog wat te horen van die ouders van dat kind ..

Heel apart, al heeft hij gelukkig wel zijn excuses aangeboden.rachel_j schreef:ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.
ondanks alles hou ik toch in mijn achterhoofd dat het kind pas 6 is.
ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.
ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.
(dan kan k zelf ook weer tot rust komen alvorens mn mond open te doen)
boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.
ik hou jullie op de hoogte!!

Moontje1991 schreef:rachel_j schreef:ik heb geen aangifte gedaan bij politie, ben ook nog niet van plan om dit te gaan doen, of de ouders moeten zich zodanig opstellen dat er geen andere mogelijkheid is.
ondanks alles hou ik toch in mijn achterhoofd dat het kind pas 6 is.
ik heb net de leerkracht gesproken, en het jongetje is bij mij zijn excuses aan komen bieden.
de leerkracht gaat als eerste het gesprek aan met de moeder,wellicht met de IB-er van school erbij, en vandaaruit zal het balletje gaan rollen.
ik ben ervan overtuigd dat dit de beste manier is, de school heeft meer bronnen/connecties en autoriteit dan ik, en wil dit ook opgehelderd en indien nodig/mogelijk behandelt hebben.
dit is een duidelijk signaal geweest, en er wordt dus ook als zodanig op gereageerd, en ik persoonlijk denk dat het kind meer gebaat is bij evt.onderzoek of begeleiding dan bij meneer agent.
ik zal zelf ook zeer zeker nog kontakt met de ouders hebben, maar laat dit nu eerst even aan de school over.
(dan kan k zelf ook weer tot rust komen alvorens mn mond open te doen)
boyke reageerd gelukkig net als anders op mijn eigen kinderen, maar deed net heel moeilijk met eten, dus wellicht dat het nodig is om toch even een foto te maken van zn kaak.
ik hou jullie op de hoogte!!
6 of niet dit gedrag hoort niet toegestaan te worden nooit en bij niemand of je nou 6 of 60 bent zoiets doe je gewoon niet en daarvoor dien je gestraft te worden.
Ik neem aan dat je zijn excuses niet hebt geacepteerd?
En dat je zelf wel kan bedenken dat dat alleen maar was omdat hij anders waarschijnlijk moest na blijven waardoor hij minder tijd zou hebben voor nieuwe slachtoffers?
Ik zou och zeker wel met de ouders gaan praten en zowel een schade vergoeding eisen als dat ze het kind onder behandeling van minimaal een psygoloog stellen. (al lijkt opname in een instelling een beter idee)
Elk kind van 6 kan snappen dat je zo een hond pijn doet.
En denken kom ik ga lekker die hond pijn doen is niet normaal en gaat niet met een keer nablijven weg.
Voor zoiets is therapie nodig.
En mochten de ouders de schade niet willen vergoeden en het kind niet in therapie sturen zou ik zeker aangiften doen in de hoop dat opname verplicht wordt gesteld.
Want dit is niet iets onschuldigs of iets wat per ongeluk gaat.
Dit is moedwillig een hond mishandelen.
Moontje1991 schreef:6 of niet dit gedrag hoort niet toegestaan te worden nooit en bij niemand of je nou 6 of 60 bent zoiets doe je gewoon niet en daarvoor dien je gestraft te worden.
Ik neem aan dat je zijn excuses niet hebt geacepteerd?
En dat je zelf wel kan bedenken dat dat alleen maar was omdat hij anders waarschijnlijk moest na blijven waardoor hij minder tijd zou hebben voor nieuwe slachtoffers?
Ik zou och zeker wel met de ouders gaan praten en zowel een schade vergoeding eisen als dat ze het kind onder behandeling van minimaal een psygoloog stellen. (al lijkt opname in een instelling een beter idee)
Elk kind van 6 kan snappen dat je zo een hond pijn doet.
En denken kom ik ga lekker die hond pijn doen is niet normaal en gaat niet met een keer nablijven weg.
Voor zoiets is therapie nodig.
En mochten de ouders de schade niet willen vergoeden en het kind niet in therapie sturen zou ik zeker aangiften doen in de hoop dat opname verplicht wordt gesteld.
Want dit is niet iets onschuldigs of iets wat per ongeluk gaat.
Dit is moedwillig een hond mishandelen.