Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:46

TS reageert niet meer in het topic, heeft ze net via MSN gezegt, dus daar hoeven we niet meer op te wachten. Jammer, genoeg.

Niet dat ik haar wil afzeiken, maar wie A zegt, moet ook B zeggen vind ik. ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:47

Of zelf een beetje incasseringsvermogen hebben dat je wel wil dat een ander heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:47

Echwel schreef:
Mambo ik denk dat je een draadje verkeerd hebt aangesloten ;) TS heeft tegen een klant bij haar in de Mac een opmerking geplaatst..
Ik gaf het als voorbeeld

Mijn excuses, ik heb niet het hele topic zorgvuldig doorgenomen, in vogelvlucht! :)

Nouja, het is wel duidelijk denk ik hoe ik erover denk. ;)

Ik vind in elk geval dat je mensen niet zomaar aan kan spreken op hun uiterlijk. Ik bedoel, wij maken onszelf niet he. :n En als je gezegend bent met een leuk bekkie of een mooi figuur of beiden is dat hartstikke mooi maar het zegt niets over je innerlijk. Ik heb nog nooit wat tegen mijn vriendin gezegd dat ze zo zwaar was. Zijn mijn zaken niet, misschien heeft ze wel een medische achtergrond. Wie zal het zeggen.

Voorheen hoefde ik nooit op mijn figuur te letten, ik at alles wat los en vast zat! :j
Afijn, mijn 3e kindje kwam in aantocht en ik was gestopt met roken, nog steeds overigens en ja hoor, daar kwamen de kilo's! :j Tja, ik let nu wat op mijn eten, ik doe aan hardlopen en als je me het niet waard vindt om aan te kijken, dan kijk je lekker een andere kant op! :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:48

Blijkbaar kreeg ze toch niet de respons die ze gedacht had te krijgen.

Thioro

Leermomentje voor TS dus. Het wordt dan blijkbaar toch niet echt geapprecieerd om op een botte manier andere mensen te beoordelen.

fojoe

moonprayer schreef:
mensen die te dun zijn, zonder hier echt wat aan te kunnen doen.
die spreken mensen wel willekeurig aan, "zo heb je anorexia?" "eet je wel genoeg?"

Dit is algemeen wel geaccepteerd.

dit vind ik ook niet kunnen, en ik denk ook niet dat dit algemeen geaccepteerd is :n

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:50

Lotte, mij mag je best aanspreken op m'n overgewicht. Zou het alleen niet netjes vinden, en 't helpt sowieso niet. Want de meeste mensen met overgewicht weten dat zelf prima, en hebben vaak al erg hun best gedaan er wat af te krijgen. Ik heb zelf een jaar lang gelijnd, en was 25 kg kwijt. Inmiddels zit er helaas al wel weer een beetje aan. En weet je waardoor? Niet doordat ik als een gek ben gaan eten, maar doordat zelfs normaal eten zodat ik me lekker voel (dus 3 maaltijden waaronder een warme en soms wat tussendoor, wat vaak gewoon gezond is) me al aan doet komen. Heb er dus gewoon aanleg voor. En daar baal ik al genoeg van. Wees maar gewoon blij dat je er zelf geen last van hebt...

Ik vind overigens wel dat je tegen je hele naaste vrienden/familiekring dit soort dingen zou moeten kunnen zeggen als je je daar echt zorgen over maakt...

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:51

Ik weet niet hoe oud (jong) TS is maar 1 ding wil ik even zeggen.. meisje je moet nog veel leren in deze wereld. Jou overkomen kan helemaal negatief uitpakken en diegene kan alleen maar dieper gaan zitten bij een opmerking van jou. Hoop dat je dat wel beseft.

Oordeel iemand om hoe die is en niet om hoe diegene eruit ziet kwa gewicht. Kijk naar jezelf je begint aan een toppic maar afmaken (reageren) kun je niet (lees net dat je niet meer wilt reageren) ? Daar is maar 1 woord voor... zwak!
Laatst bijgewerkt door Vanes op 15-07-10 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

MamboBeach schreef:
Zelf zou ik het niet op prijs stellen dat mensen me negatief zouden benaderen, doe het dan positief! :j Maar eigenlijk vind ik dat andere mensen zich daar helemaal niet mee moeten bemoeien. :n

Ik stelde het ook niet op prijs, absoluut niet! := Maar het gaf me wel de motivatie om te denken: "ik zal jullie eens laten zien wat ik kan". Maar het heeft ook erg veel zeer gedaan! Zo was ik steeds bang dat ik bijv. niet in een stoel zou passen op visite e.d. Dat zijn toch dingen waarmee je steeds geconfronteerd wordt. Bovendien weet je idd van jezelf ook dat je overgewicht hebt, maar tussen acceptatie en motivatie om er iets aan te gaan doen, zit helaas een groot verschil.
Het vreemde is dat ik nu nog steeds zo denk. Dat blijft een stuk onzekerheid denk ik, en ik ben nog steeds heel onzeker over mijn gewicht. Ik denk dat het voor iedereen met overgewicht op die manier erg moeilijk is.

Anoniem

moonprayer schreef:
mensen die te dun zijn, zonder hier echt wat aan te kunnen doen.
die spreken mensen wel willekeurig aan, "zo heb je anorexia?" "eet je wel genoeg?"

Dit is algemeen wel geaccepteerd.

Dat komt niet in mij op hoor, om tegen iemand te zeggen die ik dun vind...
En dat mag ook geen reden zijn waarom je iemand die overgewicht heeft er wel aan op mag spreken.. naar mijn mening.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:52

Ik ken ook wel iemand die echt heel erg overgewicht heeft..
Maar hij eet totaal niet veel ofzo.. en beweegt ook wel normaal..
alleen hij heeft een stofwisseling ziekte.. dus hij kan er echt niets aan doen..
Tja, dat kun je aan de buitenkant niet zien.. lekker dus.. dat er elke dag tegen hem word gezegt.. dat hij eens wat aan zijn gewicht moet gaan doen...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:54

Mijn ouders gaven overigens wel commentaar :j
Maar dat was voornamelijk omdat ze zich zorgen maakten om mijn gezondheid. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk wel erg zwaar voor je hart, je longen en je kunt suikerziekte krijgen.
Ik vond het nog steeds niet leuk om te horen, maar begon me toen zelf ook zorgen te maken en dan ga je toch eerder nadenken. Dat is imo anders dan wanneer een vreemde diezelfde woorden tegen je zegt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-07-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Herken het helemaal Cayenne. Ik kan er bij bepaalde mensen ook erg onzeker over zijn. Mijn schoonfamilie bijv., neemt me voor m'n gevoel altijd eerst keurend op, of ik misschien nog wat aangekomen of afgevallen ben. En dat vind ik erg pijnlijk, kom er dan ook weinig.

Afvallen is gruwelijk moeilijk, denk dat TS dat niet beseft.

pinuts

je kan iemand wel aanspreken op zijn/haar gewicht, maar dat ligt heel gevoelig.. weet niet hoe je dat beetje aardig kan brengen. Hou je maar gewoon bezig met je eigen lichaam denk ik dan.. veel dikkere mensen zeggen wel vaak: Ik ben tenminste een echte vrouw, met borsten, die dunne blaas je zo om.. vind ik ook niet leuk om te horen.. Dus hou t maar gewoon bij jezelf.

Sparky10

ook ik wil hier even op reageren.

zelf was ik toen ik 16 jaar was 42 kilo , en niet lelijk om te zien mijn karakter liet daarintegen wel te wensen over .

Toen kwamen ze erachter dat ik SLE kort gezegd lupus heb .
En ja toen kwamen de medicijnen opnames ect .

ik ging erin als een zeker meisje van 16 jaar en 42 kilo , kwam eruit als een heel onzeker persoon van bijna 120 kilo!
Vrienden waarvan ik dacht dat ze vrienden waren kwamen niet meer ik ging niet meer uit , durfde al helemaal niet meer op mijn paard te stappen bang dat die zijn rug brak .
De prednison infuusen gingen maar door en door , ik leek wel een micheln poppetje en zo voelde ik me ook .

Door het ineens dik worden zijn mijn botten gaan necrotiseren (broos geworden en brokkelde af)
Gevolg , weer ziekenhuis opnames om protheses in mijn heupen en knie te krijgen , dan kom je dus een tijd in de rolstoel terecht bevorderd je lijn ook niet kan ik melden .

Nu een aantal jaren later ben ik inmiddels 90 kilo , probeer zoveel mogelijk te lopen en helpen op stal , rijden met mijn mooie fjordje deie me in 13 jaar nog nooit maar dan ook nooit in de steek heeft gelaten !

Heb nu een aantal vrienden die me nemen zoals ik ben , en die vrienden daar ben ik zuinig op ,

Wel doet het me nog enorm veel pijn als er mensen spotten met mijn gewicht mijn buik en mijn gezicht.
Dan denk ik waar is het voor nodig om zo te reageren terwijl je de achtergrond ervan niet weet ? en wat heeft het voor nut ?

En dan te bedenken dat ik vroeger precies hetzelfde deed bij andere mensen daar schaam ik me diep voor , want ik ervaar nu zelf hoe het is om in een maatschappij te leven waarin mensen zich met elkaar bemoeien , ipv met hun zelf .

Wij zijn bezig om een kindje te krijgen , dan word ik weer een stukje dikker , vraag kunnen mijn enkels dit aan ?
ik eet vrijwel niet veel smorgens een broodje en dan in de avond weer wat ,heb gewoon geen honger weet dat het slecht is , maar goed wat heeft eten voor zin als iedereen je aankijkt van jeetje kan er nog meer in ? dan doet pijn .

Ts Denk na voordat je mensen denkt te gaan helpen , je kan een mens er enorm veel pijn mee doen , probeer eerst eens te onderzoeken of die persoon zelf of onderliggende emoties weg eet , of dat het medisch is ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:55

TS krabbelt dus terug jammer. Heb namelijk ook het een en ander op haar op te merken. Kijken of ze erwat aan gaat doen als ik haar daar negatief op aanspreek.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:57

Jee Sparky :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:57

grrr schreef:
Herken het helemaal Cayenne. Ik kan er bij bepaalde mensen ook erg onzeker over zijn. Mijn schoonfamilie bijv., neemt me voor m'n gevoel altijd eerst keurend op, of ik misschien nog wat aangekomen of afgevallen ben. En dat vind ik erg pijnlijk, kom er dan ook weinig.

Afvallen is gruwelijk moeilijk, denk dat TS dat niet beseft.

Dat heb ik ook. Maar zelfs de cassieres hier doen dat. Die kijken echt afkeurend in mijn mandje wanneer ik eens wat lekkers tussen zit := Daar kan ik erg slecht tegen en ga dan liever bij een andere cassiere staan.
Overigens las ik dat jij ook weer snel aankomt wanneer je iets meer eet en dat heb ik ook! Ik ben dan echt de volgende dag 3 kilo zwaarder oid. Gelukkig is dat wel meestal vocht en heb ik het er redelijk snel af, maar motiverend is het niet.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:59

Nouja, ik blijf het toch raar vinden dat je iemand erop aan wilt spreken omdat diegene overgewicht heeft. Dat zal diegene toch zeker zelf ook wel doorhebben.....Ik ben gelukkig nooit gepest...hadden die pesters denk ik ook de kans niet voor... Je zal maar in de stad lopen en er komt zomaar iemand naar je toe waarom heb jij overgewicht??? Nou ik weet wel wat ik doe }>

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:59

Van vreemden kan het me nog het minst boeien...

Ben overigens verder op m'n werkplek, eigen vrienden enz. niet onzeker hoor! Wil me niet laten beperken door m'n gewicht. Maar sommigen.... :x Aan ieder mens mankeert toch wel wat?

Ja, dat aankomen... grrrr!!!!!!!! Ik zal m'n hele leven moeten lijnen, en dat vind ik geen fijn vooruitzicht...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:00

ik heb niet alles gelezen, waar het is wel zo dat tegenwoordig er teveel te dikke mensen zijn.

wereldwijd lijden 1,1 miljard mensen aan overgewicht..terwijl 1 miljard van de bevolking honger lijdt.

Al die productie van voedsel, en vooral vlees.. is niet normaal meer. Soms vind ik het gewoon beschamend hoeveel mensen naar binnen schrokken. ( en dan vooral vlees.. ) Het is gewoon een feit dat de bevolking dikker word, en daardoor ongezonder.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:00

Dat is idd een feit pinuts... en geen goed feit. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:01

Toch een reactie van mij, na het gesprek met Minjon op msn.
(Minjon neemt zelf ook niet echt een blad voor de mond en daar ben ik juist heel blij mee).

Ten eerste over de doelgroep die ik voor ogen had, inderdaad mensen die je kent, collega's (na gesprek met vriendin zonet weet ik wel dat mijn beeld daarvan iets anders is, ik doe teamwerk, kennen elkaar vaak aardig, als iemand alleen tegenover je zit dag in dag uit is het anders), vrienden, familie, ect. vreemden aanspreken kan ik mezelf niet eens voorstellen, misschien best mensen die het doen, maar ik niet. En om dan hier te zeggen van dat zou ik goed vinden maar het zelf niet doen is wel heel krom.

Dan wat positief en negatief is. Daar had ik het over met Minjon, zei vond voorstellen samen met vriendin met overgewicht wekelijks naar de sportschool gaan neigen naar positief, ik niet, ik vind dat negatief, immer maak je haar indirect wel hetzelfde duidelijk als wat ik in directe zin zou zeggen, komt idd harder aan is ook niet handig, dat heb ik bij deze wel geleerd.

breezy302, ga je gang. Ik ben een betweter, dat weet ik, namelijk afvallen is in verhouding met het daarna op gewicht blijven een eitje.

Petje af voor de mensen die wel een boel zijn afgevallen, of het geprobeerd hebben, dat is minstens net zo top!
Laatst bijgewerkt door Caily op 15-07-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:01

@pinuts: en een lompe opmerking zal dit oplossen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:01

pinuts schreef:
ik heb niet alles gelezen, waar het is wel zo dat tegenwoordig er teveel te dikke mensen zijn.

wereldwijd lijden 1,1 miljard mensen aan overgewicht..terwijl 1 miljard van de bevolking honger lijdt.

Al die productie van voedsel, en vooral vlees.. is niet normaal meer. Soms vind ik het gewoon beschamend hoeveel mensen naar binnen schrokken. ( en dan vooral vlees.. ) Het is gewoon een feit dat de bevolking dikker word, en daardoor ongezonder.

En meer rookt en meer drinkt en zich dagelijks in het verkeer begeeft enz enz.
So what..
Wel eens gezien hoeveel mensen er in sommige landen omkomen in het verkeer??
Daar ga je toch ook niet eggen dat ze niet meer op het dak van de trein mogen zitten