in Gelderland, limburg en Utrecht doen ze al voorbereidingen met GRIP )
Een Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure (GRIP) is in Nederland een landelijke afspraak over de opschaling van incident- en rampenbestrijding voor professionele hulpverleners als de brandweer, politie en Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (waaronder ambulancediensten). De procedures regelen opschaling op operationeel niveau op de plaats van het incident en daarnaast op bestuurlijk niveau van gemeente tot waar nodig zelfs landelijk.
Lowara
Geplaatst: 14-07-10 13:56
Hier ondertussen de paarden al op stal, en alle auto's midden in de weide neergezet. daar kunnen er in ieder geval geen bomen/dakpannen op komen Hoorde net al van een kennis dat van hun 3 auto's, er 2 ruiten kapot hadden door maandag ivm dakpannen die erop zijn gekomen. Hier in twente is het nog flink zonnig en warm, echt bizar dat het straks zo slecht gaat zijn zeg
loriene
Geplaatst: 14-07-10 13:56
Was hangt. Wacht nog even met spullen binnenhalen,zouden vanavond om half 7 vertrekken met de pony en dochter naar les maar dat weet ik nog niet.
hier ook nog alles buiten paardjes gaan normaal om zes uur naar binnen maar nu denk eerder ligt er aan hoe snel het slechte weer komt.
deflin
Geplaatst: 14-07-10 14:01
en ze hadden het net op onweer online dat het mogelijk een MCC word ) heb eerst maar even gegoogled wat het was. Nou schijt steeds meer in mijn broek. Denk dat ik me opsluit met al mijn beesten in een kelder
Een mesoscale convectief complex (MCC) is een uniek soort van mesoscale convectief systemen dat kan worden herkend door kenmerken waargenomen in infrarood satellietbeelden. De voorwaarde voor een MCC is de volgende: in het gebied van een MCS is het gebied van koude wolkentoppen groter dan 100.000 vierkante kilometer waarbij de temperatuur minder of gelijk is aan -32 ° C én waarbij de temperatuur van de wolken over een gebied van meer dan 50.000 vierkante kilometer minder dan of gelijk is aan -52 ° C. Aan deze condities moet gedurende zes uur of meer worden voldaan voordat het een MCC is. Ze hebben dus een lange levensduur en bevatten vaak zware regenval, wind, hagel, onweer en mogelijk tornado's. Een MCC ziet er op een satellietbeeld uit als een een grote ronde of ovale vorm van wolken.
Sammielola13
Geplaatst: 14-07-10 14:02
hier benauwd ,, maar door t slechte weer zal t weer afkoelen
loriene
Geplaatst: 14-07-10 14:03
SAKKIA schreef:
loriene ik zou denk ik thuisblijven, liever het zekere voor het onzekere
Ja heb ik ook tegen mijn dochter gezegd,ze was wel een beetje teleurgesteld maar ben liever thuis wanneer het onweer losbarst.
Hier een harde wind en wat witte wolkjes.
timokyana
Geplaatst: 14-07-10 14:03
hier staat alles ook buiten,zit nog te dubben rond hoe laat ik nu het beste kan voeren en moet nog langs de da.Wil er niet in komen te zitten,word er toch wel angstig van,het klinkt ich erg heftig!
marielle231
Geplaatst: 14-07-10 14:04
Ik ga strakkies alles van mijn balkonnetje halen, heb geen zin in rond vliegende stoelen en plantenbakken als ik buienradar moet geloven is het hier rond 8 uur vanavond.... Ben niet happy in iedergeval woon op 7 hoog, en hier waait het al wat meer dan als ik beneden sta... Hopelijk blijft de flat staan
Nou het is een hele zware metalen tafel Ik verwacht dus wel dat dat ding blijft staan en anders is ie zo in een hoekje tegen de muur aangezet
ThePast03
Geplaatst: 14-07-10 14:14
Hier staan alle tuinmeubelen in de schuur en ook alle planten in potten en overige dingen die lostaan. Liever een keer voor niets dan dat ze de lucht ingaan.
Letizia
Geplaatst: 14-07-10 14:15
Tis nog steeds droog en warm hier in Zeeland, maar zal niet meer lang duren