Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........
toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden
en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......
en die willen die hele uitkering niet........
Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........
moet de gemeenschap daarvoor betalen?
Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........
maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......
Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn
toot schreef:En ja je hebt recht op een uitkering als je geen werk kan vinden of je gewoon niet in staat bent voor een uitkering.
ik heb 1000 gesprekken moeten ondergaan voordat ik mijn uitkering kreeg en ik sta er niet om te trappen om hulp te aanvaarden van het uwv , maar wat moet dat moet.
Dit is geen aanval naar iemand toe , maar `mensen` worden wel makkelijker nu er zoiets bestaat als het uwv/uitkering.
Er word teveel misbruik van gemaakt en te snel naar de uitkering gegrepen ipv het baantje bij de super markt te accepteren.
Ik ken meerder personen uit mijn omgeving die dit doen.
Princess_ schreef:KiWiKo schreef:ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........
toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden
en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......
en die willen die hele uitkering niet........
Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........
moet de gemeenschap daarvoor betalen?
Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........
maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......
Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn
Voel me absoluut niet aangevallen hierdoorGewoon omdat ik weet dat ik met een reden ben afgekeurd, heb er niet om gevraagd en komt goddank ook niet door een hobby. Doe nu mijn uiterste best om te gaan werken, maar helaas heeft het UWV pas in september tijd voor me. Tot die tijd ga ik ook niets doen uit mijzelf omdat ik hierdoor in het verleden al gezeik heb gehad en dus echt begeleiding nodig heb om aan het werk te gaan
Word zelf ook ziek van mensen die er niets aan doen om aan het werk te gaan. Heb het dan over mensen die best wat kunnen werken
Barmat schreef:Frantic schreef:Goeie genade, ik sta dus echt te kijken hoeveel jonge mensen op een uitkering wachten....
Vreselijk!
Wat is je punt?
Ik ben blij hoor, dat ik kennelijk nog tot jong mens gerekend wordt, want soms hoor ik ook weleens anders
maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je iedereen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering maar een lambal vind, een luie flikker die niet wil werken of anderzins.
als je dergelijke zaken haalt uit mijn post ben je w.s. helderziende, maar zeker iemand die uit is op een rel!
Kan je uit de droom helpen - jammer genoeg worden er nog altijd mensen geboren die een dusdanige beperking hebben dat ze nooit of slechts in zeer beperkte mate reguliere arbeid kunnen verrichten. Voor die mensen is er de wet jong gehandicapten ofwel WaJong. deze wet ken ik maar al te goed
Voor anderen geldt dat ze door langdurige ziekte of ongeval tijdelijk of permanent uit het arbeidsproces worden gerukt, tegen wil en dank. Die mensen zitten er echt niet op te wachten om een gigantische financiele stap terug te moeten doen en te moeten accepteren dat werken niet meer of niet meer volledig zal gaan. Gelukkig maar dat er in zulke gevallen een vangnet als WIA of IVA bestaat!
Maar oordelen is heel gemakkelijk als je zelf niets hebt natuurlijk wederom een rel opmerking, jij kent mij niet, en ik heb niets in die rchting geschreven, helemaal noppes! geeft niks ik tem wel!.
kaatje89 schreef:Voor een baas werken of voor jezelf is niet te vergelijken imo.