Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:05

Voor een baas werken of voor jezelf is niet te vergelijken imo.

toot

DAt lijkt mij duidelijk.. dat als er geen uwv is iedereen wel aan de bak gaat anders eet je uit de vuilnisbak.

doerakje

En wat nou als je dat echt niet kunt?
Dan is de vuilnis bak of een goede vriend dus echt de enige optie..
Laatst bijgewerkt door doerakje op 14-07-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:06

@ KiWiko: kun je nu stoppen? werd toch ook duidelijk gevraagd dacht ik zo, door zowel Barmat als door een mod.
Laatst bijgewerkt door baroen op 14-07-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

precies...... is dat vangnet er niet........ dan ga je echt wel werken :)

toot

kaatje89 schreef:

Voor jezelf is vaker nog harder aanpoten.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:07

doerakje schreef:
En wat nou als je dat echt niet kunt?
Dan is de vuilnis bak of een goede vriend dus echt de enige optie..

als het uwv er niet is wel...

maar ik denk en weet dat het uwv te vaak word uitgebuit en ik val niemand aan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:09

Toot, dat is misschien zo, maar ligt er wel aan wat je voor jezelf doet.. Bedoelde niet een eigen bedrijf, maar lesgeven.
Als je voor een baas werkt, verwacht ie dat je dag in dag uit klaarstaat, terwijl je dat niet (iig in mijn geval) kan garanderen... En ik denk als je een paar uur in de week les geeft je dat iets makkelijker kunt afzeggen (natuurlijk wel op tijd van de te voren) maar dat is toch anders.. (Denk ik.)

En wat je zegt qua uitbuiten, dat is ook zo, daarom zijn de regels ook veel strenger geworden..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:15

KiWiKo schreef:
ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........

toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden :)

en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......

en die willen die hele uitkering niet........

Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........

moet de gemeenschap daarvoor betalen?

Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........

maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......

Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn

Voel me absoluut niet aangevallen hierdoor :D Gewoon omdat ik weet dat ik met een reden ben afgekeurd, heb er niet om gevraagd en komt goddank ook niet door een hobby. Doe nu mijn uiterste best om te gaan werken, maar helaas heeft het UWV pas in september tijd voor me. Tot die tijd ga ik ook niets doen uit mijzelf omdat ik hierdoor in het verleden al gezeik heb gehad en dus echt begeleiding nodig heb om aan het werk te gaan :j Word zelf ook ziek van mensen die er niets aan doen om aan het werk te gaan. Heb het dan over mensen die best wat kunnen werken ;)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:16

Ik ga de volgende maand beginnen met 3 middagen te werken in het magazijn van de schalm..
Dat kan ik weer rustig beginnen en ik krijg tegelijker tijd dan nog mijn therapie.
Erg fijn zo lekker rustig opbouwen
Laatst bijgewerkt door toot op 14-07-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:17

toot schreef:
En ja je hebt recht op een uitkering als je geen werk kan vinden of je gewoon niet in staat bent voor een uitkering.

ik heb 1000 gesprekken moeten ondergaan voordat ik mijn uitkering kreeg en ik sta er niet om te trappen om hulp te aanvaarden van het uwv , maar wat moet dat moet.

Dit is geen aanval naar iemand toe , maar `mensen` worden wel makkelijker nu er zoiets bestaat als het uwv/uitkering.
Er word teveel misbruik van gemaakt en te snel naar de uitkering gegrepen ipv het baantje bij de super markt te accepteren.

Ik ken meerder personen uit mijn omgeving die dit doen.

Als je de uitkering niet "verdiend" krijg je ém ook niet, anders zou je geen 1000 gesprekken hebben moeten voeren ;) Ik heb zelf bv. maar 1 gesprek gehad. Zaak was vrij duidelijk in mijn geval.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:19

toot schreef:
Ik ga 3 volgende maand beginnen met 3 middagen te werken in het magazijn van de schalm..
Dat kan ik weer rustig beginnen en ik krijg tegelijker tijd dan nog mijn therapie.
Erg fijn zo lekker rustig opbouwen

Helemaal super van je!!!!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:19

Bij mij is het anders, ik zat in jeugdzorg en ik moest met al mijn vorige voogden etc etc in gesprek , uitleggen waarom ik eerst 60 uur in de week kon werken en nu niet meer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:20

Princess_ schreef:
KiWiKo schreef:
ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........

toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden :)

en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......

en die willen die hele uitkering niet........

Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........

moet de gemeenschap daarvoor betalen?

Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........

maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......

Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn

Voel me absoluut niet aangevallen hierdoor :D Gewoon omdat ik weet dat ik met een reden ben afgekeurd, heb er niet om gevraagd en komt goddank ook niet door een hobby. Doe nu mijn uiterste best om te gaan werken, maar helaas heeft het UWV pas in september tijd voor me. Tot die tijd ga ik ook niets doen uit mijzelf omdat ik hierdoor in het verleden al gezeik heb gehad en dus echt begeleiding nodig heb om aan het werk te gaan :j Word zelf ook ziek van mensen die er niets aan doen om aan het werk te gaan. Heb het dan over mensen die best wat kunnen werken ;)

fijn........ en weet je ..... met deze houding kom je er wel, echt!! met deze houding ga jij gewoon carriere maken in deze maatschappij........ van mij een applaus!!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:21

*bedoel btw NIET dat anderen zich wel aangevallen zouden moeten voelen n.a.v. Kiwiko's post*

Princess_

Vraag me even af hoe je dit nu bedoelt Kiwiko?

Frantic

Barmat schreef:
Frantic schreef:
Goeie genade, ik sta dus echt te kijken hoeveel jonge mensen op een uitkering wachten....

Vreselijk!

Wat is je punt?

Ik ben blij hoor, dat ik kennelijk nog tot jong mens gerekend wordt, want soms hoor ik ook weleens anders :D

maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je iedereen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering maar een lambal vind, een luie flikker die niet wil werken of anderzins.

als je dergelijke zaken haalt uit mijn post ben je w.s. helderziende, maar zeker iemand die uit is op een rel!

Kan je uit de droom helpen - jammer genoeg worden er nog altijd mensen geboren die een dusdanige beperking hebben dat ze nooit of slechts in zeer beperkte mate reguliere arbeid kunnen verrichten. Voor die mensen is er de wet jong gehandicapten ofwel WaJong. deze wet ken ik maar al te goed

Voor anderen geldt dat ze door langdurige ziekte of ongeval tijdelijk of permanent uit het arbeidsproces worden gerukt, tegen wil en dank. Die mensen zitten er echt niet op te wachten om een gigantische financiele stap terug te moeten doen en te moeten accepteren dat werken niet meer of niet meer volledig zal gaan. Gelukkig maar dat er in zulke gevallen een vangnet als WIA of IVA bestaat!

Maar oordelen is heel gemakkelijk als je zelf niets hebt natuurlijk wederom een rel opmerking, jij kent mij niet, en ik heb niets in die rchting geschreven, helemaal noppes! geeft niks ik tem wel!.

@ barmat, zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten!

Ik vind alleen dat er erg veel (jonge) mensen hier zijn die een uitkering hebben en een hoop stampij maken als die een dag later komt.

Als jij er dan een drama van maakt omdat ik dat constateer.....
So be it!

Maar je reactie is absurd!
Laatst bijgewerkt door Frantic op 14-07-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:22

toot schreef:
Bij mij is het anders, ik zat in jeugdzorg en ik moest met al mijn vorige voogden etc etc in gesprek , uitleggen waarom ik eerst 60 uur in de week kon werken en nu niet meer.

Dat is indd een ander verhaal :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:24

kaatje89 schreef:

nee dat is inderdaad absoluut niet te vergelijken :D :D

in de verste verte niet :)

je wil niet weten hoeveel druk er op je staat als je werkgever bent.......... onmenselijk.... maar je moet door anders hebben je werknemers niks te vreten..........

nee is inderdaad niet te vergelijken........ een werknemer trekt de deur dicht na diens diens........ als werkgever ben je gewoon 24/7/365 aan het werk...... altijd en overal, ook op vakantie, ook als je thuis bent, ook als je in je bed ligt..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:24

Princess_ schreef:
Vraag me even af hoe je dit nu bedoelt Kiwiko?

hoe ik wat bedoel?

ooo mijn reactie op jouw post........ nou precies zoals ik dat schrijf :) Ik denk dat jij een waardevolle bijdrage bent in de maatschappij :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 14-07-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:25

Wat je op mij reageerde ;)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:25

Dat bedoel ik , elk geval is anders.
Lijkt mij erg moeilijk om te beslissen wie wel en wie niet een uitkering krijgt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:27

Princess_ schreef:
Wat je op mij reageerde ;)

mensen met jouw instelling missen we op; de werkvloer.......... echt!!

zoals ik al zei, mensen zoals jij hebben we nodig in de maatschappij :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:28

Meen je dat of bedoel je dat nou sarcastisch? := Weet het bij jou nooit zo goed haha :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:29

nee ik meen het echt :)