Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:55

het is ongelofelijk he Mar dat je het toen niet mocht verhuren, had ik er al 1,5 jaar kunnen wonen en had jij niet zoveel ellende gehad :(

Trouwens mooie foto's die jullie er nu bij hebben staan

Frantic

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:57

bedoel je nu, dat jij het ondertussen gehuurd hebt?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:21

Nee, dat staat er toch helemaal niet?
Als ik 1,5 jaar geleden toestemming van de bank had gehad , had Verafjord het appartement toen gehuurd en was dit topic niet nodig geweest. ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:49

en had ik niet nog een jaar met heimwee in Maastricht zitten wachten tot ik eindelijk woonruimte hier in het Westen kreeg

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:50

Al kijkers/ geintresseerde gehad?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:17

Website-kijkers ja, verder nog helemaal niets...
Vandaag dus weer een brief naar de bank met verzoek tot verhuren obv de leegstandwet.
E-mail hebben ze al ontvangen, maar dat zal vast niet voldoende zijn.
We gaan ze dus stalken nu. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:01

Komen ze er achter als jij er een net iemand in hebt zitten die jij kan vertrouwen? Die betaald toch jouw en jij de bank.

Wat is de consequentie?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:54

russel schreef:
Komen ze er achter als jij er een net iemand in hebt zitten die jij kan vertrouwen? Die betaald toch jouw en jij de bank.

Wat is de consequentie?

Wij hebben al eerder verzoeken tot verhuren ingediend en kregen dan een dreigbrief terug: het mocht niet en als wij zouden verhuren en zij kwamen daar achter, dan zouden ze beide hypotheken opeisen in een termijn van 14 dagen en het huis ontruimen. Ze hielden ons in de gaten...

Nu maar stalken, want deze bank staat niet boven de wet, in dit geval de leegstandwet.
Als ze weer afwijzen, dan gaan we het toch doen en wachten hun 'acties' wel af.
Veel personeel om ons in de gaten te houden hebben ze niet meer. :+
Maar ja, een huurder wil je aan de andere kant ook een veilig en zeker onderkomen bieden en ik wil gewoon dat alles geregeld is.
Als ik daar persoonlijk voor naar Wognum moet, moet dat maar.
Wij zijn deze situatie zó spuugzat: er moet gewoon iets gebeuren!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:04

MarvanTom schreef:
russel schreef:

Wat is de consequentie?

Wij hebben al eerder verzoeken tot verhuren ingediend en kregen dan een dreigbrief terug: het mocht niet en als wij zouden verhuren en zij kwamen daar achter, dan zouden ze beide hypotheken opeisen in een termijn van 14 dagen en het huis ontruimen. Ze hielden ons in de gaten...

Nu maar stalken, want deze bank staat niet boven de wet, in dit geval de leegstandwet.
Als ze weer afwijzen, dan gaan we het toch doen en wachten hun 'acties' wel af.
Veel personeel om ons in de gaten te houden hebben ze niet meer. :+
Maar ja, een huurder wil je aan de andere kant ook een veilig en zeker onderkomen bieden en ik wil gewoon dat alles geregeld is.
Als ik daar persoonlijk voor naar Wognum moet, moet dat maar.
Wij zijn deze situatie zó spuugzat: er moet gewoon iets gebeuren!

het klinkt bijna alsof ze willen dat je niet meer kan betalen....
zou het ze meer opleveren of zo. :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:15

Nou, dat idee hadden wij nou ook!
Ik wil het bijna uit gaan proberen, maar aan de andere kant is leven in een doos ook weer zoiets.
Ze verliezen er geen geld op: wat overblijft na executieverkoop krijgen wij alsnog als restant gepresenteerd.
En betalen voor een huis (of 2) wat ik niet meer heb, wil ik graag voorkomen.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:19

MarvanTom schreef:
Ze verliezen er geen geld op: wat overblijft na executieverkoop krijgen wij alsnog als restant gepresenteerd.
En betalen voor een huis (of 2) wat ik niet meer heb, wil ik graag voorkomen.

Reken daar maar niet op!!! Bij executieverkoop gaat het huis meestal ver beneden de waarde weg, de bank wil er direct vanaf en jij blijft met een flinke restschuld achter. Degene die snel geld kan neerleggen, heeft het zo gekocht. Er zijn veel zakenlui/bedrijven die zulke huizen voor een scheet en 3 knikkers opkopen. Dat is tegenwoordig echt gouden handel.

Pas daar goed mee op hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:54

Dat staat er toch? Wat er over blijft aan schuld bedoelt ze, althans zo lees ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:20

Pas op voor opkopers. Die heb ik ook benaderd. Wat zij voor je huis bieden is zo ontzettend weinig..daar krijg je de tranen van in je ogen.

De schade die je dan oploopt kan je ook laten oplopen door nog een jaar extra te wachten met verkoop en eventueel je hypotheek laten opschorten....maar dan heb je tenminste zelf je eigen huis in de schuld gewerkt, dan een opkoper die zo veel geld ter beschikking heeft en jouw huis op de markt laat zetten wellicht wel boven je vraagprijs en het uiteindelijk er toch voor krijgt.

Als je van bank gaat wisselen en zo bv je huis wel in de verhuur kan zetten? Dan verlies je ook wel wat, maar dat is soms zo weinig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:24

Marvanton, wat staat er in je hypotheekvoorwaarde van de tijd dat jij je huis kocht, dus niet de nu geldende die ze je gaan sturen, want die kunnen ondertussen veranderd zijn.

Staat daar geschreven dat je hypotheek in 14 dagen opeisbaar is?

Dan kunnen ze nooit controleren als er iemand in jouw huis logeert en jouw geld betaald. Als die persoon zegt dat die daar logeert omdat die geen onderdak heeft of gewoon op je huis past en een familielid of goede vriend is, en er niet voor hoeft te betalen, kunnen ze je niets maken....zij bepalen niet wie jij in je huis laat slapen.

Het opmaken van een contract en het betalen van de huur is iets wat je onderhands kan doen en het incasseren kan je zelfs nog via een andere bankrekening doen.....geloof toch zelf niet dat zij daar inzage in hebben en kunnen krijgen.. :D

En hoe hebben ze je in de gaten???verrekijker en het onder druk zetten van de huurder?? :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:33

Lielle schreef:
Dat staat er toch? Wat er over blijft aan schuld bedoelt ze, althans zo lees ik het.

Ze schrijft: Ze verliezen er geen geld op! Maar dat is dus meestal niet zo.

russel schreef:
Pas op voor opkopers. Die heb ik ook benaderd. Wat zij voor je huis bieden is zo ontzettend weinig..daar krijg je de tranen van in je ogen. ....

Dat zijn vaak ook de bedrijven die de huizen uit een executieverkoop kopen. Kopen voor een zo klein mogelijk prijsje, daarin zit voor hun de winst. Deze opkopers kunnen vaak snel over geld beschikken en daar gaat de bank echt voor. Het maakt de bank niet uit of jij met een schuld blijft zitten. Zij willen alleen zsm (het grootste gedeelte) geld zien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:39

maar "ze" is toch de bank? Of word ik nou gek.

Citaat:

lees ik als
de bank verliest er geen geld op: wat er overblijft aan schuld na executieverkoop krijgen wij alsnog als restschuld gepresenteerd.

en dat zeg jij toch ook?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:16

Uit de zin "De bank verliest er geen geld op en wat er overblijft na" maak ik op: Dat Ts denkt dat het geld, wat overblijft na de verkoop van het huis en afbetaling van de hypotheek, aan haar gepresenteerd zal worden. Of lees ik het nu echt zo verkeerd :o

Maar...De bank zal er weldegelijk geld op gaan verliezen, omdat ze bij executieverkoop verkopen aan de eerste beste die snel geld kan vrijmaken en dat is echt altijd ver onder de prijs. De kans dat er geld overblijft is nihil! In deze tijd zijn er legio bedrijven die flink profiteren van de ellende van een ander. Dit betekend dat de Ts met een restschuld blijft zitten, tenzij er al een mooi bedrag was afgelost. Dus probeer dit echt ten alle tijden te vermijden! Een bank is echt een medogenloze instelling.

Helaas heb ik 2 keer een executieverkoop van vrienden meegemaakt en het is echt heel verschrikkelijk!!! Ook zit er een executieopkoper in de familie, dus ik ben helaas redelijk bekend met bijde kanten.

Misschien eens contact opnemen met de gemeente, kunnen zij niet iets voor julie betekenen ivm leegstandwet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:22

ben benieuwd wat TS heeft bedoeld, maar we zijn het iig eens dat je executieverkoop absoluut wil voorkomen.

(verschil in interpretatie zit hem in hoe je de ":" leest. Ik lees het als 'want' en jij als 'en').

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:27

executieverkoop moet je idd echt voorkomen!
wij hebben het een paar jaar terug ook meegemaakt en er een flinke schuld aan overgehouden!niet fijn!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:34

jeetje,wat kunnen sommige hier alles serieus opnemen zeg......

de TS weet zelf ook wel dat je met een gedwongen verkoop geen bal opschiet.
als je goed leest staat dat er ook.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 19:37

Lielle schreef:
maar "ze" is toch de bank? Of word ik nou gek.

Citaat:

lees ik als
de bank verliest er geen geld op: wat er overblijft aan schuld na executieverkoop krijgen wij alsnog als restschuld gepresenteerd.

en dat zeg jij toch ook?

'Ze' is inderdaad de bank, anders had er 'we' gestaan. ;)
En bij executieverkoop moeten WE (=wij: Mar en Co.) dus het restantbedrag wat overblijft van de hypotheek terugbetalen aan de bank.
En dat gaat niet gebeuren! Executieverkoop dus.

Tevens heb ik vandaag al antwoord gehad van de bank: verhuren aan derden mag (nog steeds) niet. Ook niet onder de leegstandwet.
Dan zijn ze wel snel met antwoorden... ^)

Quote bank: "Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de hypotheekhouder mag het onderpand niet worden verhuurd, verpacht of anderszins in gebruik worden afgestaan of worden gedoogd dat derden het onderpand gebruiken, of pacht worden bedongen of aanvaard en mag het recht op huur of pacht niet worden vervreemd, verpand of anderszins bezwaard."

@russel: er staat geen 14 dagen, maar wel per direct. Wat scheelt het. :+
Deze laatste brief geeft dit eerdere dreigement niet aan, alleen dat ik van bovenstaande zeer goede nota moet nemen.
Plan C gaat dus in werking miv heden...

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:58

mariska32 schreef:

Volgens mij gaat het hier ook om een behoorlijk serieus probleem... En het was dan ook serieus advies, maar als jij dat niet goed vind, sorry hoor.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:00

Wat is plan C?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:16

santie schreef:
mariska32 schreef:

Volgens mij gaat het hier ook om een behoorlijk serieus probleem... En het was dan ook serieus advies, maar als jij dat niet goed vind, sorry hoor.

lezen meid,doet je goed! :+

ik denk dat plan C het stalken is?......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:00

Met de leegstandwet heb je te maken met een vergunning he,
en een minimale (6mnd) en maximale (5j) verhuur tijd met opzegtermijn van beide kanten.
Burgemeester en wethouders gaan hierover.