FaberSmid schreef:Eefske schreef:De broer van een vriendin van mij hing toen hij was geslaagd de Duitse vlag uit. Waarom? Vond hij grappig
Als we ons daar al druk om moeten maken .
En heeft meneer plezier verkregen?
Vast wel.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
FaberSmid schreef:Eefske schreef:De broer van een vriendin van mij hing toen hij was geslaagd de Duitse vlag uit. Waarom? Vond hij grappig
Als we ons daar al druk om moeten maken .
En heeft meneer plezier verkregen?
Moontje1991 schreef:Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.
Arianna1983 schreef:In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!
Rock schreef:Volgens de regels van Moontje ben ik geen Nederlander
Ik spreek heten ik woon er (nog wel)
Maar ik zie man en vrouw niet al 'gelijken' maar als aanvulling op elkaar met dezelfde rechten en plichten
En ik zou liever geen Nederlander zijn... sowieso al niet omdat ik niks heb met Nederland, maar als ik topics lees als deze dan schaam ik me er zelfs een beetje voor inmiddels...
Arianna1983 schreef:In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!
Anoeska27 schreef:Moontje1991 schreef:Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.
Jij gaat uit van het negatieve. Misschien bedoelen ze er wel mee: kijk, ondanks dat ik niet uit Nederland kom heb ik wel keihard gewerkt om me hier zo aan te passen dat ik mijn opleiding heb kunnen voltooien.
In mijn ogen hebben deze mensen zich aangepast en laten ze dat zien door mee te doen met het uithangen van de vlag zoals bij ons gewoon is. Wat voor vlag dat is maakt me echt niet uit.
Overigens heb ik van jou geloof ik nog geen post gezien zonder typ en spelfouten, heb jij je opleiding wel afgemaakt?
Zarena schreef:Arianna1983 schreef:In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!
Ik durfde het niet te posten, bang om heel Bokt over me heen te krijgen, maar ik denk er wel precies hetzelfde over.
Als mensen in Nederland willen wonen, om welke reden dan ook, heb je je aan te passen, als je zonodig je eigen tradities enz wil naleven, waarom ben je hier dan?????
Zarena schreef:Arianna1983 schreef:In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!
Ik durfde het niet te posten, bang om heel Bokt over me heen te krijgen, maar ik denk er wel precies hetzelfde over.
Als mensen in Nederland willen wonen, om welke reden dan ook, heb je je aan te passen, als je zonodig je eigen tradities enz wil naleven, waarom ben je hier dan?????
Kaka schreef:Doen 'die buitenlanders' eens mee aan een heel Nederlands fenomeen, de vlag met rugzak uithangen nadat je geslaagd bent, en ronden ze ook nog hun opleiding af, is het weer niet goed
Princess_ schreef:Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter
Moontje1991 schreef:Vjestagirl schreef:En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.
Waarom niet als ik vragen mag=
suuzepuus schreef:Ik denk dat ik als ik in het buitenland zou wonen ook een nederlandse vlag buiten zou hangen!
Nu met voetbal zou ik ook lekker oranje vlaggetjes ophangen net zoals veel nederlanders in Duitsland doen en veel duitsers hier!
christel1857 schreef:Wat heeft turkije gedaan voor die student dat ie is geslaagd? Heeft ie aan Nederland te danken, niet aan Turkije. Ik vind het prima als turken een turkse vlag uithangen, maar Turkije heeft er niet voor gezorgd dat deze persoon is geslaagd, dus het uithangen van de vlag gaat totaal zijn symbolische dankbetuiging voorbij.
Blue_Eyes schreef:christel1857 schreef:Wat heeft turkije gedaan voor die student dat ie is geslaagd? Heeft ie aan Nederland te danken, niet aan Turkije. Ik vind het prima als turken een turkse vlag uithangen, maar Turkije heeft er niet voor gezorgd dat deze persoon is geslaagd, dus het uithangen van de vlag gaat totaal zijn symbolische dankbetuiging voorbij.
Nah.... zijn intelligentie en zijn bereidheid tot hard werken hebben er ook wel wat mee te maken. Dat zijn toch echt dingen die genetisch en/of door opvoeding bepaald zijn - uitgaande van Turkse ouders heeft hij dat wel degelijk aan Turkije te danken dan.