Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:32

FaberSmid schreef:
Eefske schreef:
De broer van een vriendin van mij hing toen hij was geslaagd de Duitse vlag uit. Waarom? Vond hij grappig :=
Als we ons daar al druk om moeten maken .

En heeft meneer plezier verkregen?

Vast wel. :j Al zou er niemand verder plezier aan hebben, hij had er in ieder geval lol van.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:35

Ik ben het met Janesmith eens.. Ik vind dat het een positief signaal is.
Maar als ze een niet nederlandse vlag, zoals de turkse of marrokaanse ophangen, en dan ervoor gaan roepen dat ze Nederland een poedersuiker land vinden, en dat wij allemaal mongolen zijn.. Dan is het een héél ander verhaal :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:38

Ja, maar dat doen ze niet Dniesje dus daar gaat het niet over hier. ;)

Ze hangen die vlag naast hun schooltas, even wat anders.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:39

Moontje1991 schreef:
Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.

Jij gaat uit van het negatieve. Misschien bedoelen ze er wel mee: kijk, ondanks dat ik niet uit Nederland kom heb ik wel keihard gewerkt om me hier zo aan te passen dat ik mijn opleiding heb kunnen voltooien.

In mijn ogen hebben deze mensen zich aangepast en laten ze dat zien door mee te doen met het uithangen van de vlag zoals bij ons gewoon is. Wat voor vlag dat is maakt me echt niet uit.

Overigens heb ik van jou geloof ik nog geen post gezien zonder typ en spelfouten, heb jij je opleiding wel afgemaakt?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:40

Het is alleen een kleine ondersteuning van mijn mening ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:40

In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:46

Arianna1983 schreef:
In Nederland hoort een Nederlandse vlag te hangen als je geslaagd bent! Typisch een voorbeeld van niet-geintegreerd zijn. Achterlijk een Turkse of Marrokaanse vlag! Evenals ik een Amerikaanse of Franse vlag idioot zou vinden. Een vlag is een nationaal symbool!

Is dit serieus?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:49

Doen 'die buitenlanders' eens mee aan een heel Nederlands fenomeen, de vlag met rugzak uithangen nadat je geslaagd bent, en ronden ze ook nog hun opleiding af, is het weer niet goed :')

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:51

Arianna1983 schreef:

Ik durfde het niet te posten, bang om heel Bokt over me heen te krijgen, maar ik denk er wel precies hetzelfde over.

Als mensen in Nederland willen wonen, om welke reden dan ook, heb je je aan te passen, als je zonodig je eigen tradities enz wil naleven, waarom ben je hier dan?????

:o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:51

Rock schreef:
Volgens de regels van Moontje ben ik geen Nederlander :n

Ik spreek het :j en ik woon er (nog wel)

Maar ik zie man en vrouw niet al 'gelijken' maar als aanvulling op elkaar met dezelfde rechten en plichten ;)

En ik zou liever geen Nederlander zijn... sowieso al niet omdat ik niks heb met Nederland, maar als ik topics lees als deze dan schaam ik me er zelfs een beetje voor inmiddels...

Helemaal mee eens! :j
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-06-10 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:00

Arianna1983 schreef:

Dus zijn buitenlandse vlaggen verboden en geen symbool?
Excuses maar dan ben ik volgens u al vele male in overtreding geweest en nog steed maak ik me daar schuldig aan. Mijn kamers hebben ieder hun vlag motto, alles maar neutraal wit verven? En alle vlaggen op een na strijken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:03

Anoeska27 schreef:
Moontje1991 schreef:
Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.

Jij gaat uit van het negatieve. Misschien bedoelen ze er wel mee: kijk, ondanks dat ik niet uit Nederland kom heb ik wel keihard gewerkt om me hier zo aan te passen dat ik mijn opleiding heb kunnen voltooien.

In mijn ogen hebben deze mensen zich aangepast en laten ze dat zien door mee te doen met het uithangen van de vlag zoals bij ons gewoon is. Wat voor vlag dat is maakt me echt niet uit.

Overigens heb ik van jou geloof ik nog geen post gezien zonder typ en spelfouten, heb jij je opleiding wel afgemaakt?

Ik ga ook uit van dat negatieve. Krijg precies dát gevoel wat Moontje1991 aangeeft.
Sorry, maar mijn ervaringen zijn nu eenmaal niet zo positief als het om marrokaanse en turkse mensen gaat.
Jammer voor de goeie, das waar, maar mijn gevoel is niet vanzelf gekomen.
Als het een amerikaanse of duitse vlag zou zijn, zou dat gevoel niet bij me opkomen...

Als ik een marrokaanse of turkse leer kennen, geef ik ze wel een eerlijke kans - want ik ken er ook een paar die ik wel heel aardig vind. :j Echter gebeurd het vaker dat ik ze niet mag. :o Bijv laatst bij het bedrijfsfeestje van mijn man, waren het díe mensen die moesten voordringen in de rij voor het buffet... noem het toeval, maar dat is het bij mijn ervaringen echt niet meer. Als ze je kennen doen ze dat niet, maar anders hebben "ze" (die ik niet mag) schijt aan andere mensen en een grote mond als het om "discriminatie" gaat (wat het in de meeste gevallen niet is).

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:06

Zarena schreef:
Arianna1983 schreef:

Ik durfde het niet te posten, bang om heel Bokt over me heen te krijgen, maar ik denk er wel precies hetzelfde over.

Als mensen in Nederland willen wonen, om welke reden dan ook, heb je je aan te passen, als je zonodig je eigen tradities enz wil naleven, waarom ben je hier dan?????

dit vind ik persoonlijk hele enge denkbeelden. Waar trek je de grens? Buitenlanders die geen pindakaas lusten er ook maar weer uit dan?
Ik ben zelf niet hier geboren, mijn vader ook niet. Ik ben totaal niet nationalistisch ingesteld en hang helemaal niks uit, qua vlag. Maar ga me niet vertellen dat ik (veelal stoffige) Nederlandsche tradities na hoor te leven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:08

Zarena schreef:
Arianna1983 schreef:

Ik wil niet in Nederland wonen, wel in Duitsland en doe dat dus ook. Waarom? Omdat Nederland me veel te duur is en omdat de Duitsers een stuk verdraagzamer zijn dan de Nederlanders.
Een eindje verderop bij mij in de straat wonen ook Nederlanders, die nu hun hele tuin oranje hebben gemaakt. De Duitsers hier vinden het geweldig, een mooi tegenwicht voor wat ze zelf doen, zeggen ze. Maar nee, die Nederlanders moeten hun eigen wil weer opleggen aan anderen....dáárom woon ik dus hier (en heb een Nederlands en Duits vlaggetje aan de auto hangen ;) ).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:08

Arianna1983 schreef:

Dat is wel heel erg kort door de bocht!

Kaka schreef:
Doen 'die buitenlanders' eens mee aan een heel Nederlands fenomeen, de vlag met rugzak uithangen nadat je geslaagd bent, en ronden ze ook nog hun opleiding af, is het weer niet goed :')

Ja precies! Liever een heel rijtje vlaggen uit de hele wereld met een rugzak eraan dan geen vlaggen :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:11

Princess_ schreef:
Zo kan je je overal druk om maken. Als ik in Amerika zou wonen zou ik ook mn eigen vlag ophangen, dus dan ben ik ook een verzetter :P

Dat zou imo idd nergens op slaan. Je bent afgestudeerd dankzij Amerika die het voor je mogelijk maakt om naar school te gaan. En dan ga je een vlag op hangen van Nederland terwijl Nederland in kwestie helemaal niks te maken heeft gehad met jouw slagen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:13

Ik draai het voor mijn gemak maar even om. ;)

Ik woon zelf in duitsland, maar zou er dus echt niet aan denken om bijvoorbeeld mijn huis te versieren met oranje vlaggetjes of nederlandse vlaggen, voor welke gelegenheid dan ook. Ook al ben ik Nederlands, ik zou het aanstootgevend vinden naar mijn buren. Het zou op mij overkomen alsof ik me afzet tegen het land waar ik in woon, die mij accepteren ook al ben ik "buitenlands" en die mijn naaste buren zijn.
Ik denk dat ze het ook niet leuk zouden vinden, het zo benadrukken dat het toch niet jouw land is (zo zie ik het tenminste).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:15

Moontje1991 schreef:
Vjestagirl schreef:
En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.

Waarom niet als ik vragen mag=

Die was verkeerd gequote, dat is een uitspraak van mij.

En ik denk dat ik het al uitgelegd heb. Ik ben Nederlandse. Ik ben daarom niet meer of minder dan een ander, maar wel anders. Net zo goed als dat een Turk, Amerikaan, Sumatraan, Antliaan, Australier, Oostenrijker, Zwitser, Italiaan, Marokaan, Canadees niet meer of minder waard is dan dat ik ben, maar wel anders is.

Ik denk dat je de verschillende culturen in Nederland moet zien verrijking van onze cultuur. Zonder andere culturen was Nederland nooit geweest wat het nu is, niet qua cultuur en niet qua economie. We hebben zo veel buitenlandse dingen in Nederland (taco's, tulpen, hamburgers, pizza, couscous, popcorn, de aardappel, friet etc etc etc etc) dat ze niet meer weg te denken zijn uit onze cultuur. Ik vind het dan krom om te zeggen dat 'Buitenlanders moeten doen als de Nederlanders'. Stilstand is achteruitgang, je moet blijven ontwikkelen, blijven verrijken en blijven leren.

En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-06-10 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:17

Arianna1983 schreef:

Ik heb nog nooit een vlag buiten gehangen als ik geslaagd was. Ben ik nu niet geintegreerd?

eekhoornerik

suuzepuus schreef:
Ik denk dat ik als ik in het buitenland zou wonen ook een nederlandse vlag buiten zou hangen!
Nu met voetbal zou ik ook lekker oranje vlaggetjes ophangen net zoals veel nederlanders in Duitsland doen en veel duitsers hier!

Inderdaad, mijn vriend woont in Duitsland en daar hangen behoorlijk veel Nederlandse vlaggen uit.
Nederlanders doen dus exact hetzelfde in het buitenland ;-).

Indien iemand kritiek uit op de integratie van buitenlanders in Nederland moeten ze zich eerst maar eens verdiepen in de geweldige integratie van de Nederlanders over de hele wereld :7

In Nederland heten dat 'achterstandswijken' / 'zwarte wijken' , in het geval van Nederlanders die allemaal op 1 kluitje gaan zitten in het buitenland heten het 'enclaves' .
Enige verschil zit hem in het woord.

Vjestagirl

Arianna1983 schreef:

Nou en? Wat maakt het uit dat het een nationaal symbool bent. Diegene is toch geslaagd? Dat mag diegene toch vieren zoals ze willen, zolang ze er de wet niet mee overtreden.

christel1857

Wat heeft turkije gedaan voor die student dat ie is geslaagd? Heeft ie aan Nederland te danken, niet aan Turkije. Ik vind het prima als turken een turkse vlag uithangen, maar Turkije heeft er niet voor gezorgd dat deze persoon is geslaagd, dus het uithangen van de vlag gaat totaal zijn symbolische dankbetuiging voorbij.
En alle mensen die hier meer achter zoeken moeten echt eens ophouden.... Dat je vind dat wanneer je in Nederland slaagt je een nederlandse vlag op moet hangen als je een vlag ophangt wil nog niet meteen zeggen dat je een nationalist bent.
Als ik in Belgie slaag hang ik als dank een belgische vlag uit. Dat heet respect.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:18

Waarom geen Turkse vlag als je een Turkse achtergrond hebt.. moet het dan maar een nederlandse vlag zijn?
Vjestagirl verwoord precies hoe ik erover denk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:19

christel1857 schreef:
Wat heeft turkije gedaan voor die student dat ie is geslaagd? Heeft ie aan Nederland te danken, niet aan Turkije. Ik vind het prima als turken een turkse vlag uithangen, maar Turkije heeft er niet voor gezorgd dat deze persoon is geslaagd, dus het uithangen van de vlag gaat totaal zijn symbolische dankbetuiging voorbij.

Nah.... zijn intelligentie en zijn bereidheid tot hard werken hebben er ook wel wat mee te maken. Dat zijn toch echt dingen die genetisch en/of door opvoeding bepaald zijn - uitgaande van Turkse ouders heeft hij dat wel degelijk aan Turkije te danken dan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:20

Blue_Eyes schreef:
christel1857 schreef:

Nah.... zijn intelligentie en zijn bereidheid tot hard werken hebben er ook wel wat mee te maken. Dat zijn toch echt dingen die genetisch en/of door opvoeding bepaald zijn - uitgaande van Turkse ouders heeft hij dat wel degelijk aan Turkije te danken dan.

En wat denk je van het feit dat er in Turkije veel meer vanuit wordt gegaan dat je met 10en slaagt dan hier. Dus wie weet heeft die Turkse persoon wel geweldige cijfers, en dan is dat deels wel te danken aan zijn/haar culturele achtergrond...