Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:40

Ik verkoop regelmatig dingen via marktplaats en via bokt en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad..
Tot 2 weken geleden, toen heb ik 2 eftelingkaartjes gekocht van iemand uit Maastricht..
Heb betaald en nooit de kaartjes ontvangen..
Had alle gegevens van die persoon en ben is op google gaan kijken en kwam toen al snel op de site opgelichtopinternet.nl..
Bleek dat de persoon het dus veel vaker deed..
Ik ben vandaag aangifte wezen doen!!!! :D

BlackEyed

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:49

Nu heb ik dus een boek verkocht, maar ik heb van de koper geen huisadres ontvangen, maar wel het geld voor het boek (inclusief verzendkosten).
Het email-adres heb ik niet meer, omdat ik verder niets meer hoorde en ik dacht dat de koper niet meer geïnteresseerd is.

Wat moet ik daar nou weer mee? :')

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:51

Heb je wel een voor en achternaam?

Misschien even proberen te zoeken op detelefoongids.nl
Of even kijken of je hier wat mee kunt?
http://www.06gids.nl/

En staat het e-mail adres ook niet meer bij je verzonden items??

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:56

Britt90 schreef:
Heb je wel een voor en achternaam?

Misschien even proberen te zoeken op detelefoongids.nl
Of even kijken of je hier wat mee kunt?
http://www.06gids.nl/

En staat het e-mail adres ook niet meer bij je verzonden items??

Bedankt voor het meedenken :D
Alle verzonden items waren al gewist helaas, had ook niet verwacht dat de deal door zou gaan.
Ik heb idd al even gekeken op de achternaam, maar ik weet geen woonplaats.

Dan zit er niets anders op om even 1 cent terug te boeken en bij de opmerkingen vragen of die persoon even zijn/haar adres even mailt.

Die 06 gids is wel handig. :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:41

BlackEyed schreef:
Nu heb ik dus een boek verkocht, maar ik heb van de koper geen huisadres ontvangen, maar wel het geld voor het boek (inclusief verzendkosten).
Het email-adres heb ik niet meer, omdat ik verder niets meer hoorde en ik dacht dat de koper niet meer geïnteresseerd is.

Wat moet ik daar nou weer mee? :')

Als je de koper niet meer kan bereiken en hij/zij neemt ook geen contact meer met jou op, dan zou ik het geld weer gewoon terug storten onder vermelding van 'boek niet kunnen opsturen wegens niet hebben van huisadres'.

Misschien trekt dit de koper dan wel om jou een berichtje te doen.

Het zou natuurlijk heel erg schofterig zijn om het geld te houden, ook al reageerd de koper niet meer. (misschien heeft de koper wel het zelfde probleem als jij)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:56

Ik heb er nou eentje, die heeft na 28 mails (ja echt!) een pop van me gekocht voor 6 euro exclusief verzenden. Ze had eerst 28 mails nodig om van alles te vragen, een stel smsjes ook nog om hetzelfde te vragen als dat ze in de mail deed als ik niet binnen een half uur reageerde etc etc. Eergisterenavond laat heeft ze betaald en ik heb haar gezegd dat ik de pop uiterlijk vrijdag zou verzenden. Ik heb nu dus al 2 mails gekregen (binnen 4 uur na elkaar, ik was even te druk om te reageren, dat heb je met 2 kleine kinderen) of hij al verzonden is.
Sorry maar ik ben het zat en heb dat ook laten weten.
Ik zit er echt aan te denken het geld gewoon terug te storten, want ik weet al precies hoe dit gaat lopen als ze de pop ontvangt. Er staat duidelijk dat ze in gebruikte maar goede staat is, maar er gaat geheid wat mis zijn volgens mevrouw.

Wat zouden jullie doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:00

Ik zou gewoon verzenden, op vrijdag, zoals je van plan bent. Ik zou een smsje en een mailtje sturen, dat je dan pas verstuurt zoals overeengekomen. En ik zou alle verdere mailtjes omtrent het verzenden gewoon negeren.

Mocht ze moeilijk doen over de pop bij aankomst, stuur je 1 mailtje dat je duidelijk hebt aangegeven wat de staat van de pop is, en dat je best haar geld terug wil storten, als zij op haar kosten de pop terug stuurt. En verder he-le-maal niets.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:03

Ze heeft me nu een mail gestuurd dat ik het dan maar terug moet storten als ik er geen goed gevoel bij heb. Dat ga ik dus ook doen.

Terugsmsen doe ik niet, ik heb namelijk geen beltegoed, ik gebruik mijn telefoon enkel om gebeld te worden en voor de rest nooit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:04

Prima, opgelost :).

Ik probeer altijd te antwoorden via het medium waarover mensen mij ook benaderen. Word ik gesmst, dan sms ik terug, word ik gemailed, dan mail ik terug...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:08

Al mijn advertenties vermelden duidelijk dat SMSen geen zin heeft, ik reageer toch niet terug. Ik ga geen beltegoed aanschaffen omdat iemand niet kan lezen ;) Ik gebruik mijn telefoon enkel als ik alleen weg ga zonder mijn man, en laat dat nou zo goed als nooit gebeuren. Verder kan ik er dus op gebeld worden, maar dat kost me niets.

T liefst had ik niet eens een mobiel, ik heb deze pas sinds ik mijn rijbewijs heb en sindsdien 1 keer mee gebeld om mijn schoonmoeder te melden dat we er bijna waren en dat ze een badje klaar moest zetten omdat zowel mijn oudste als mijn middelste het nodig vonden zich compleet onder te kotsen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:12

Britt90 schreef:
@ Carr_friesje:

Heb eens zitten kijken, maar kan je niet heel veel tips geven. Misschien om wat meer leestekens, hoofdletters e.d. gebruiken. Dan is het voor een eventuele koper makkelijker lezen.

En misschien wat meer ruimte tussen iedere foto + bijhorend stukje tekst? Word het ook wat overzichtelijker van denk ik.

Vraagje van mij kant:
Ik wil graag leuke zomersandaaltjes te koop zetten, en een prijs exclusief verzendkosten vragen. Maar weten jullie wat die verzendkosten precies zijn? Kan alleen op internet vinden wat het kost per aantal gram, maar niet qua grootte van doosjes o.i.d.?

Ik heb nog nooit gezien dat ze op de grootte van t doosje lette.
Volgens mij is verzenden tot 10KG 6,75 en aangezien je sandalen wel in een schoenendoos passen zullen dat ook de verzendkosten zijn ( als je tenminste in NL woont.)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:37

Ook weer iets via MP verkocht.
Jodphurs voor kinderen. maat 29, blijken niet te passen, of ik ander had, na 6 e-mails is het mevrouw duidelijk dat ik geen ander maat heb, en dit de laatste waren...

Verzendkosten zijn 6,75 euro.
Op www.tnt.nl kun je dat vinden onder paticuliet en dan pakketen. Hierbij staan ook de afmetingen die de pakketten mogen hebben.
Ook kun je daar ook vinden wat het voor het buitenland kost.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:08

annepaardoes schreef:
Als je de koper niet meer kan bereiken en hij/zij neemt ook geen contact meer met jou op, dan zou ik het geld weer gewoon terug storten onder vermelding van 'boek niet kunnen opsturen wegens niet hebben van huisadres'.

Het zou natuurlijk heel erg schofterig zijn om het geld te houden, ook al reageerd de koper niet meer. (misschien heeft de koper wel het zelfde probleem als jij)

Ja idd, ik zou het geld niet houden.
Ik heb nu 1 cent overgemaakt naar zijn / haar bankrekening en bij de opmerkingen gevraagd of ze het adres willen mailen naar mijn email-adres. Ook heb ik de advertentie gewijzigd dat ze contact op moeten nemen met mij.

Als ik over een week niets hoor, dan stort ik alles terug, want vooralsnog ga ik ervan uit dat ze het boek willen hebben.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:18

BlackEyed schreef:
annepaardoes schreef:

Ja idd, ik zou het geld niet houden.
Ik heb nu 1 cent overgemaakt naar zijn / haar bankrekening en bij de opmerkingen gevraagd of ze het adres willen mailen naar mijn email-adres. Ook heb ik de advertentie gewijzigd dat ze contact op moeten nemen met mij.

Als ik over een week niets hoor, dan stort ik alles terug, want vooralsnog ga ik ervan uit dat ze het boek willen hebben.

Dat is wel een goeie. Zo kun je toch nog op een manier communiceren.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 02:22

Eventueel kan ik ook nog kijken of ik via marktplaats in contact kan komen met die persoon.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:46

Je ziet een leuk stel laarzen, minimale bod is 25 euro. Je bied 25 euro. vervolgens word je bod weggehaald door de verkoper, en word het minimum bod verhoogd naar 30 euro.

*zucht*

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:56

Bedankt voor jullie reacties over de verzendkosten! :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:20

Roane schreef:
Je ziet een leuk stel laarzen, minimale bod is 25 euro. Je bied 25 euro. vervolgens word je bod weggehaald door de verkoper, en word het minimum bod verhoogd naar 30 euro.

*zucht*

Ja hoor! Daar word je toch moe van...... :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:21

Mail me dan dat je er dertig euro voor wilt hebben of iets in die richting :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:25

Hier weer een héle goede ervaring met Marktplaats. Dinsdagmiddag gemaild met een aantal vragen, kort daarna antwoord. Bod teruggestuurd... 's avonds reactie dat het akkoord was. Woensdagochtend geld overgemaakt, 's middags reactie dat het erop stond en dat de rijbroek was gepost.
Donderdag binnen. +:)+

panchogekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:26

Ik begin nu de laatste maanden pas dingen via internet te kopen en verkopen, dus ook via MP.. heb gelukkig nog nergens last van gehad! Als ik al die verhalen van jullie zo zie heb ik heel veel geluk!:)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:35

_Nadia_ schreef:
Al mijn advertenties vermelden duidelijk dat SMSen geen zin heeft, ik reageer toch niet terug. Ik ga geen beltegoed aanschaffen omdat iemand niet kan lezen ;) Ik gebruik mijn telefoon enkel als ik alleen weg ga zonder mijn man, en laat dat nou zo goed als nooit gebeuren. Verder kan ik er dus op gebeld worden, maar dat kost me niets.

T liefst had ik niet eens een mobiel, ik heb deze pas sinds ik mijn rijbewijs heb en sindsdien 1 keer mee gebeld om mijn schoonmoeder te melden dat we er bijna waren en dat ze een badje klaar moest zetten omdat zowel mijn oudste als mijn middelste het nodig vonden zich compleet onder te kotsen.

Ik sms of bel ook nooit terug, ik geef geen geld uit aan een 'geïnteresseerde' die 9 kansen op 10 toch niks koopt.

Ik ben ook al jaren gebruiker van marktplaats, kapaza en etc,
en ja de keren dat mensen zogenaamd spullen kwamen ophalen maar niet opdaagden zijn ook niet meer op één hand te tellen.
Maar daar ben ik gewoon op voorbereid, en ik kan me er al lang niet meer aan storen.
Ik verzet geen afspraken, zodat ik niet voor niks thuis zit te wachten. En ik ga er gewoon altijd vanuit dat ze níet komen, dan ben je alsnog blij verrast als ze der toch zijn :D
Overlaatst mijn zadel te koop aangeboden... al zeker 7 mensen gingen hem meteen kopen... zadel ligt hier nog steeds (!!)

Een hele tijd geleden kocht ik een wintec zadel via MP.. verkoopster verzekerde me dat die in zeer goede staat was.. zadel hier aangekomen, blijkt een inchmaat groter dan vermeld en bovendien waren de klepjes van voor afgebroken... gebeld en gemaild maar die deden alsof hun neus bloedde..
waar moet je daar dan mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:39

Ik heb 1 keer ook allemaal gezeik gehad met een jongen van MP. Ik wilde een PSP kopen en ik had hem iets gemaild in de trant van: Is de PSP nog in goede staat en ik bied 100euro ofzo. Kreeg daarna direct een mailtje terug dat 100euro goed was en dat hij mij vanavond om 5 uur wel zou zien. Dus ik weer mailen om te vragen of de PSP in goede staat en toen kreeg ik terug dat ik hem niet mocht uitproberen en dat hij mij om 5uur wel zou zien }:0

Vond dat zo raar dat ik niet gegaan ben en hij ging helemaal uit zijn stekker via de mail.

Ook heeft mijn vriend een keer gehad dat hij iets te koop had en een man wilde dat graag hebben. Dus hun een afspraak gemaakt en mijn vriend onderaan de mail gezet; groeten, Fedor.

De man wilde de koop niet door laten gaan aangezien hij vond dat Fedor een buitenlandse naam was en hij niets met buitenlanders te maken wou hebben. Nouja zijn verlies aangezien mijn Fedor toch echt een rasechte Nederlander is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:48

Ook zoiets: Kopers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten..

Heb studieboeken te koop staan. Waaronder twee boeken met een nieuwprijs van 36,50 per stuk. Wordt er 11 euro per stuk exclusief verzendkosten geboden. Gezegd dat ik het bod erg laag vond. Deze meneer zei toen dat hij wel 'even zou gaan zoeken', omdat hij mijn vraagprijs erg duur vond (22,50 per stuk exclusief). Heb hem toen veel succes gewenst :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:05

unicorn_kiss schreef:
Een hele tijd geleden kocht ik een wintec zadel via MP.. verkoopster verzekerde me dat die in zeer goede staat was.. zadel hier aangekomen, blijkt een inchmaat groter dan vermeld en bovendien waren de klepjes van voor afgebroken... gebeld en gemaild maar die deden alsof hun neus bloedde..
waar moet je daar dan mee

Dat is een lastige zeg! Ik zou het niet weten :n