Wie nog meer? Ebay!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Wie nog meer? Ebay!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:27

Uggs etc op eBay kopen kan echt enorm veradelijk zijn :)

Ik heb net nog een batterijgrip voor m'n camera besteld op eBay :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 18:29

Oh vertel Courses? heb je een miskoop gedaan dan?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:35

Nee, maar in China o.i.d maken ze zoveel nepproducten die enorm veel lijken op echt. Net zoals AllStars etc.
En overigens komen er over die merken [als ze echt zijn inklaringskosten] bij AllStars bij mij was dat 17€. En mochten de artikelen nep zijn met dus het Uggs logo erop worden ze zonder pardon vernietigd :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:50

Heb een minilaptop op ebay gekocht. Die is nu fijn kapot. :\ Als ik hem aan wil doen gaan er wel lichtjes branden maar voor de rest blijft het beeld zwart. Heb wel gemaild maar nog steeds niks gehoord. Ik ben bang dat ik gewoon mijn geld kwijt ben! :( Was wel 'maar' €85,- maar toch, het is wel veel geld. Noooooít meer dat ik electronica via Ebay koop.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:10

Deze week net een speciale body protector besteld uit Amerika! Komt als het goed is volgende week aan :)

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:42

bestel veel voor de mobieletelefoon hoesjes en zo meestal maar $ 0,99 zonder verzendkosten.
nu weer voor de blackberrie voor mijn dochter haar vriendin gekocht.
ook een mooie cocktailjurk voor haar gala op school gewonnen word op maat gemaakt en kunt kiezen uit 40 kleuren
ben dus verslaaft

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:59

Ik ben zelf een beetje huiverig maar ga toch eens kijken. Zowiezo vind ik de ervaringen van jullie allemaal daarom reuze interessant!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:06

M'n moeder was naar de Rabobank geweest en die hebben de €85,- wat de laptop kostte terug gestort, heb mijn geld dus weer terug die ik voor de kapotte laptop heb betaald. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:14

Hoe werkt paypal precies? Ik wil het namelijk een keertje uitproberen, heb een mooi bit gezien voor mijn verzameling. Hoe zit het trouwens met de .co.uk versie, het zijn pondenprijzen, gaat het met het geld overmaken wel goed dan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:20

xkimmx schreef:
M'n moeder was naar de Rabobank geweest en die hebben de €85,- wat de laptop kostte terug gestort, heb mijn geld dus weer terug die ik voor de kapotte laptop heb betaald. :D

Had je niet via paypal betaald dan? Want die hadden dat ook voor je kunnen regelen als verkoper niet reageerd. Wel raar dat de Rabo dat doet. Heel fijn voor jou hoor, maar je zou zelf maar iets verkocht hebben en de koper zegt dat het stuk is terwijl dat misschien niet zo is. Jij je geld kwijt en koper heeft product gratis.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:01

Ja vond 't ook onwijs raar dat de Rabobank dat gewoon deed! Wist ook helemaal niet. Mijn moeder smste opeens ik heb bij de rabobank geregeld dat je het geld terug krijgt, en het staat er nu op zei ze. Heel raar ja, voor het zelfde geld is de laptop wel gewoon goed en heb ik een gratis laptop , maar ik ben blij dat ik mijn geld terug heb, want dat ding doet echt helemaal niks meer!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:02

magda_90 schreef:
Hoe werkt paypal precies? Ik wil het namelijk een keertje uitproberen, heb een mooi bit gezien voor mijn verzameling. Hoe zit het trouwens met de .co.uk versie, het zijn pondenprijzen, gaat het met het geld overmaken wel goed dan?

Als je over maakt word het gewoon omgezet in euro's! :)
Paypal is gewoon iets wat tussen de koper en verkoper zit. Zij halen het van jou rekening af en storten het bij de verkoper. :) Of doelde je daar niet op ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:03

Dat wist ik inderdaad, ik ben alleen erg benieuwd naar de technische werking. Moet ik mij ergens voor registreren, kan dat ook zonder credit card en hoe werkt het precies?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:16

Je moet gewoon een account aan maken. Dan kan je je bankrekening aan Paypal koppelen. Paypal stort 2 kleine bedragen (tussen de 1 en 20 cent ongeveer) en die bedragen moet je dan op paypal invullen zodat zij zeker weten dat het jou eigen bankrekening is. Je hebt er dus geen credit card maar gewoon een bankrekening voor nodig. Als je iets koopt kan je gewoon op een knop drukken met kopen je kan als het goed is ook kiezen met wat je wil betalen, meestal is dat Paypal dus. Dan haalt Paypal dat van jouw rekening af en maakt het over naar de koper! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:17

Bedankt voor de uitleg, dan ga ik daar vanavond eens mee stoeien :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:22

Even ter toevoeging; Mijn PayPal hangt ook aan mijn bankrekening hoor :D Al meer als een jaartje, anderhalf onderhand. eBay is trouwens ideaal voor goedkope dingen voor je camera! :D

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:18

ik heb ook even een vraagje, wie kan mij helpen.
op de duitse ebay heb ik vaak gezien dat eskadron dekjes niet zo duur zijn.
maar ik moet me eerst aanmelden, kost dat iets? en wat moet je allemaal in vullen me duits is echt vreselijk.
dus als iemand me kan uitleggen :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:34

Je kan je gewoon op de Nederlandse (of Engelse) ebay aanmelden, je heb dan een account voor alle ebay sites. Het kost je niets om je aan te melden ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:41

Het is gewoon in NL, Engels, wat je maar wilt! Duitse eBay > .com en de verkopers zitten er nog op hoor!

Overigens moet je ook een PayPal account hebben 99% van de tijd.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:08

Eindelijk me body protector uit de USA binnen! Moest echter nog wel 40 euro aan de deur betalen.. maar ben blij dat die er is. Bijna 3 weken geduurt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:23

Ik wou het vandaag voor het eerst uitproberen en meteen krijg ik deze melding, ondanks dat alles goed ingevuld is, Wat doe ik fout?

Citaat:
This seller has set buyer requirements for this item and only sells to buyers who meet those requirements. You are unable to bid on or buy this item because: The seller doesn't ship to the location where your primary shipping address is located.

Note: If you are still interested in bidding on or buying this item, you may contact the seller and ask that they exempt you from any buyer requirements.

[edit] Ook wel handig als ik mij eerst registreer bij Paypal, ik dacht dat ik dat al gedaan had. Hoe werkt dat nu precies, als ik iets wil kopen, moet ik dan geld overmaken naar mijn Paypal rekening of...?

[edit2]
Citaat:
Gefeliciteerd! U heeft een Nederland bankrekening toegevoegd aan uw PayPal-rekening. U kunt deze bankrekening alleen gebruiken om geld op te nemen.

Kan ik nu wel producten kopen via Ebay volgens mij doe ik iets fouts zeker?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:06

bij het bovenstaande betekent gewoon dat de verkoper niet naar nederland wil verzenden ivm de hoge verzendkosten, dus gewoon iets anders zoeken ;)

en je paypal rekening is opzich wel goed, heb je ook al een paar cent laten afschrijven door paypal?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:07

Dan heb ik die opmerking dus verkeerd opgevat, mijn excuses.

Die afschrijvingen moeten nog plaatsvinden. :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:09

oke, zodra die afschrijvingen zijn gedaan kan je gewoon wat via paypal kopen bij ebay. dan ga je gewoon naar ebay en met betalen wordt het gewoon van je rekening afgehaald, dus je hoeft niet percee geld op je paypal rekening te storten, dat mag wel, maar hoeft dus niet!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:12

Ok, bedankt voor de uitleg. Ik wou het tegen die tijd eerst maar proberen met een goedkoop iets. :o