Miepie1980 schreef:E_dicky, zou je voor mij op willen zoeken waar dat volgens jou staat?
Christel: nogmaals: hoezo haat God homo's?
Bij ons in de kerk wordt dat echt niet gezegd. Bij ons zijn homo's gewoon welkom om hun geloof te beleiden.
En ik vind dat je weinig bijdraagd en meer loopt te relschoppen met je posts dan netjes is.
Ik geloof niet in een hel als zijnde: vuur, verbranden, narigheid enz.
Voor mij is er een hemel waar je komt als je een goed leven hebt geleeft. Gelovig of niet maakt volgens mij niet uit.
Ik denk dat er ergens een tussenweg is tussen hemel en aarde waar je ziel verblijft als je niet naar de hemel gaat.
Dan ben je dus niet heel erg streng gelovig. Want wanneer je je letterlijk aan de bijbel zou houden, dan zou je de eerste van de 10 geboden moeten kennen. En dat is dat je maar in 1 god mag geloven. Stel nou dat je het verkeerde geloof hebt? Dan kom je dus automatisch in de hel van de andere. Enne, ik ben hier niet kort door de bocht, de religies zijn hier extreem, ik niet. Ik ben als ongelovige toevalig wel een heel erg goed mens. Ik doe als ongelovige ieder jaar vrijwilligerswerk in Cambodja, en de rest van het jaar werk ik vrijwillig bij het asiel. Ik heb nog nooit iemand vermoord of verkracht, aangerand, pedofiel geweest, mishandeld of ook maar een pakje kauwgom gestolen. En voor dat morele besef heb ik echt geen bijbel nodig gehad, dat heet namelijk gezond verstand.