Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gittekit schreef:Dat klopt, mijne loopt bijv. door tot ik klaar ben met studeren omdat dat zo is afgesproken in het scheidingsconvenant.Hoe het zit met partnerallimentatie weet ik dus niet, omdat mijn moeder dat geweigerd heeft.
inge81 schreef:pffff heel wat leesvoer erbijik zie weer verstandige maar ook dieptrieste reacties voorbij komen. Hopelijk zijn jullie al wat wijzer geworden bij het juridisch loket.
Wat ik uit je verhaal nu weer begrijp is je vader moedwillig bezig zijn bezittingen op andermans naam te schrijven zodat hij er als de arme sloeber uitkomt. En daardoor ook onder zijn verplichtingen uit wil komen. Iemand een aantal postings terug voreg hoe de vader en moeder van je vader hierin staan, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, of heb je met hen geen contact meer?
moeilijk123 schreef:inge81 schreef:pffff heel wat leesvoer erbijik zie weer verstandige maar ook dieptrieste reacties voorbij komen. Hopelijk zijn jullie al wat wijzer geworden bij het juridisch loket.
Wat ik uit je verhaal nu weer begrijp is je vader moedwillig bezig zijn bezittingen op andermans naam te schrijven zodat hij er als de arme sloeber uitkomt. En daardoor ook onder zijn verplichtingen uit wil komen. Iemand een aantal postings terug voreg hoe de vader en moeder van je vader hierin staan, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, of heb je met hen geen contact meer?
Nee ik heb geen contact meet met hem, en wil dat ook niet.
Hij denk waarschijnlijk uit het oog, uit het hart. Zelfs met verjaardagen heb ik al 2 jaar geen kaartje, smsje of telefoontje gekregen.
Het maakt hem ook niet uit hoe wij leven, als hij hetmaar naar zijn zin heeft. Wij moeten maar voor onszelf zorgen. ***
Ja hij doet alsof hij geen cent te makken heeft, maar ondertussen wel in kei dure auto's rijden, op vakatie gaan naar allerlei kei dure bestemmingen en feestjes geven waar o.a. Rene Froger heeft opgetreden.
Gittekit schreef:@ degene die vroeg of ik wel gelezen heb: Ja, maar ze ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en het huis staat pas 2 maanden te koop. Dat bedoelde ik. Ik snap wel dat een huis niet makkelijk te verkopen is nu hoor.
Overigens is een forum toch voor meningen? Neemt niet weg dat het heel sneu is voor TS, maar kritiek mag geleverd worden neem ik toch aan?
moeilijk123 schreef:In onze tuin staat al 8 maanden een bord bokkers, wat hadden we dan nog meer moeten doen? Leefden wij boven onze stand? Dit raakt me echt wanneer jullie dit zeggen, want dat is niet het geval. Riant wonen? Het is geen vila maar een boerderijtje dat 10 jaar geleden voor een bedrag in guldens gekocht is!!
Abeltje77 schreef:Ik denk dat juridisch loket daar ook onder valt/over kan adviseren?
Mjay schreef:ik dacht dat allimentatie recht tot je 18e liep toch? dan ben je toch volgens de wet volwassen?
toch vind ik het ook erg makkelijk dit allemaal af te schuiven op je vader een huis wordt niet binnen 2 weken afgesloten van gas en stroom en dan ook nog eens geveild dit speeld al veel langer... ik snap dat je sentimentele waarde hecht aan dat huis maar het was waarschijnlijk toch verstandiger geweest eerder al zelf te verkopen... nu gaat het geld op de veiling misschien nog niet eens alle kosten dekken
IngridB schreef:Ze bedoeld of je met je opa en oma nog contact hebt denk ik. De ouders van je vader!
Zijn hun ook zo net als jou vader?
Mjay schreef:ik dacht dat allimentatie recht tot je 18e liep toch? dan ben je toch volgens de wet volwassen?
toch vind ik het ook erg makkelijk dit allemaal af te schuiven op je vader een huis wordt niet binnen 2 weken afgesloten van gas en stroom en dan ook nog eens geveild dit speeld al veel langer... ik snap dat je sentimentele waarde hecht aan dat huis maar het was waarschijnlijk toch verstandiger geweest eerder al zelf te verkopen... nu gaat het geld op de veiling misschien nog niet eens alle kosten dekken
moeilijk123 schreef:Ik vind dit zo in-en-in triest om te lezen, zou bijna willen zeggen geef me je adres dan krijg je voortaan van mij een verjaardagskaartHij denk waarschijnlijk uit het oog, uit het hart. Zelfs met verjaardagen heb ik al 2 jaar geen kaartje, smsje of telefoontje gekregen.
Mloei schreef:Vind sommige reacties in dit topic beneden peil.
Lieve TS heel veel sterkte! Ik ben bang dat ik weinig advies kan geven, omdat ik helemaal niet thuis ben in dit wereldje. Hopelijk kunnen jullie je huis behouden!
Nogmaals sterkte en succes!