Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:43

Dat klopt, mijne loopt bijv. door tot ik klaar ben met studeren omdat dat zo is afgesproken in het scheidingsconvenant. :) Hoe het zit met partnerallimentatie weet ik dus niet, omdat mijn moeder dat geweigerd heeft.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:12

Gittekit schreef:
Dat klopt, mijne loopt bijv. door tot ik klaar ben met studeren omdat dat zo is afgesproken in het scheidingsconvenant. :) Hoe het zit met partnerallimentatie weet ik dus niet, omdat mijn moeder dat geweigerd heeft.

Wettelijk gezien wordt partneralimentatie betaald zolang het huwelijk geduurd heeft, met een maximum van 12 jaar. Tenzij anders in de convenant is opgenomen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:28

En hoe was het bij het juridisch loket?

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 23:27

Even snel op mijn telefoon hoor bokkers, denk dat dat wel lukt... Obs verhaal hebben we voorgelegd bij het Juridisch Loket. Ze gaan proberen iets voor ons te betekenen, maar dat wordtl lastig aangezien hij niet in Ned woont. Nu kunnen ze mischien iets doen omdat hij nog wel de Ned nationaliteit heeft. Maar het is weer even afwachten.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 10:05

inge81 schreef:
pffff heel wat leesvoer erbij :) ik zie weer verstandige maar ook dieptrieste reacties voorbij komen. Hopelijk zijn jullie al wat wijzer geworden bij het juridisch loket.

Wat ik uit je verhaal nu weer begrijp is je vader moedwillig bezig zijn bezittingen op andermans naam te schrijven zodat hij er als de arme sloeber uitkomt. En daardoor ook onder zijn verplichtingen uit wil komen. Iemand een aantal postings terug voreg hoe de vader en moeder van je vader hierin staan, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, of heb je met hen geen contact meer?

Nee ik heb geen contact meet met hem, en wil dat ook niet.
Hij denk waarschijnlijk uit het oog, uit het hart. Zelfs met verjaardagen heb ik al 2 jaar geen kaartje, smsje of telefoontje gekregen.
Het maakt hem ook niet uit hoe wij leven, als hij hetmaar naar zijn zin heeft. Wij moeten maar voor onszelf zorgen. ***
Ja hij doet alsof hij geen cent te makken heeft, maar ondertussen wel in kei dure auto's rijden, op vakatie gaan naar allerlei kei dure bestemmingen en feestjes geven waar o.a. Rene Froger heeft opgetreden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:44

moeilijk123 schreef:
inge81 schreef:
pffff heel wat leesvoer erbij :) ik zie weer verstandige maar ook dieptrieste reacties voorbij komen. Hopelijk zijn jullie al wat wijzer geworden bij het juridisch loket.

Wat ik uit je verhaal nu weer begrijp is je vader moedwillig bezig zijn bezittingen op andermans naam te schrijven zodat hij er als de arme sloeber uitkomt. En daardoor ook onder zijn verplichtingen uit wil komen. Iemand een aantal postings terug voreg hoe de vader en moeder van je vader hierin staan, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, of heb je met hen geen contact meer?

Nee ik heb geen contact meet met hem, en wil dat ook niet.
Hij denk waarschijnlijk uit het oog, uit het hart. Zelfs met verjaardagen heb ik al 2 jaar geen kaartje, smsje of telefoontje gekregen.
Het maakt hem ook niet uit hoe wij leven, als hij hetmaar naar zijn zin heeft. Wij moeten maar voor onszelf zorgen. ***
Ja hij doet alsof hij geen cent te makken heeft, maar ondertussen wel in kei dure auto's rijden, op vakatie gaan naar allerlei kei dure bestemmingen en feestjes geven waar o.a. Rene Froger heeft opgetreden.

Ze bedoeld of je met je opa en oma nog contact hebt denk ik. De ouders van je vader!
Zijn hun ook zo net als jou vader?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:47

Gittekit schreef:
@ degene die vroeg of ik wel gelezen heb: Ja, maar ze ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden en het huis staat pas 2 maanden te koop. Dat bedoelde ik. Ik snap wel dat een huis niet makkelijk te verkopen is nu hoor.

Overigens is een forum toch voor meningen? Neemt niet weg dat het heel sneu is voor TS, maar kritiek mag geleverd worden neem ik toch aan?

Hoezo, 2 maanden? Ik lees dit:

moeilijk123 schreef:
In onze tuin staat al 8 maanden een bord bokkers, wat hadden we dan nog meer moeten doen? Leefden wij boven onze stand? Dit raakt me echt wanneer jullie dit zeggen, want dat is niet het geval. Riant wonen? Het is geen vila maar een boerderijtje dat 10 jaar geleden voor een bedrag in guldens gekocht is!!

Na de hele emotionele achtbaan van een scheiding, de hoop dat iemand zich gewoon aan de uitspraak van de rechter houdt, dan de verbijstering dat hij dat blijkbaar niet gaat doen, de woede... lijkt me dat nog helemaal niet zo gek.

Buiten dat - een forum is soms voor meningen en soms voor steun. Dit geze*k helpt TS helemaal niet. Douwt haar alleen maar dieper die put in. Doe even een beetje menselijk ofzo.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:50

Meisje.. Ga naar de gemeente. Afdeling schulddienst. Zij doen een intake en gaan kijken of er een schuldregeling mogelijk. Daarna kom je bij een schuldhulpverlener en die gaat met jullie kijken wat er mogelijk is om de schulden af te lossen.
Er bestaat namelijk zoiets als een schuldenregeling, waarin je samen met je schuldeisers afspraken maakt over de hoeveelheid geld en het termijn dat je krijgt om het alsnog terug te betalen. Gaan ze daar niet mee akkoord, kun je naar de rechtbank gaan en daar een verzoek indienen voor WSPN.
Oftewel ga naar de gemeente voor hulp!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:52

Ik denk dat juridisch loket daar ook onder valt/over kan adviseren?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:54

Abeltje77 schreef:
Ik denk dat juridisch loket daar ook onder valt/over kan adviseren?

Juridisch loket geeft alleen juridische adviezen. Bij de gemeente is er een aparte afdeling voor mensen met schulden. Zij doen een intake en verwijzen je door naar de echte schuldhulpverleners. Die vervolgens samen met jou gaan inventariseren en ook echt schuldregelingen gaan regelen. Dat is dus niet hetzelfde :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:02

ik dacht dat allimentatie recht tot je 18e liep toch? dan ben je toch volgens de wet volwassen?

toch vind ik het ook erg makkelijk dit allemaal af te schuiven op je vader een huis wordt niet binnen 2 weken afgesloten van gas en stroom en dan ook nog eens geveild dit speeld al veel langer... ik snap dat je sentimentele waarde hecht aan dat huis maar het was waarschijnlijk toch verstandiger geweest eerder al zelf te verkopen... nu gaat het geld op de veiling misschien nog niet eens alle kosten dekken

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:06

wat een dieptriest verhaal,at een ellende.
maarhoe is dat dan met partnerallementatie geregeld,dat krijgt de vrouw toch niet meer, als ze zelf werkt,of heb ik het mis?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:08

Mjay schreef:
ik dacht dat allimentatie recht tot je 18e liep toch? dan ben je toch volgens de wet volwassen?

toch vind ik het ook erg makkelijk dit allemaal af te schuiven op je vader een huis wordt niet binnen 2 weken afgesloten van gas en stroom en dan ook nog eens geveild dit speeld al veel langer... ik snap dat je sentimentele waarde hecht aan dat huis maar het was waarschijnlijk toch verstandiger geweest eerder al zelf te verkopen... nu gaat het geld op de veiling misschien nog niet eens alle kosten dekken

Misschien even rest van het topic lezen....

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:14

IngridB schreef:
Ze bedoeld of je met je opa en oma nog contact hebt denk ik. De ouders van je vader!
Zijn hun ook zo net als jou vader?

Inderdaad was benieuwd naar je opa en oma (sorry als dat niet duidelijk werd).

Mjay schreef:

Lezen kan in de meeste gevallen geen kwaad ;)

moeilijk123 schreef:
Ik vind dit zo in-en-in triest om te lezen, zou bijna willen zeggen geef me je adres dan krijg je voortaan van mij een verjaardagskaart :(:)

Ik wil je trouwens nog even een virtuele pluim geven, hoe goed je je moeder hier in ondersteund. Dit zijn uiteraard problemen waar niemand in jullie gezin voor heeft gekozen. Maar zeer zeker problemen waar je je als 19-jarige nog niet mee bezig zou moeten houden. Dan horen dergelijke problemen een ver van je bed show te zijn. Maar ik vind het bewonderingswaardig als ik het allemaal zo lees hoe volwassen je al in het leven staat. Wederom van deze zijde - PB staat altijd open. Ook als ik wat anders voor je kan doen of iets anders voor je kan betekenen. (al is t maar om je een keer op te halen, kan je hier in een lekker bad dobberen ;) )

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:17

Niet alles doorgelezen..
Snap dat je geen contact wilt met je vader, maar zou je het niet proberen om hem duidelijk te maken wat jij moet doormaken en dat je wel zijn dochter bent? Desnoods alleen contact om dit te voorkomen?
Misschien helpt het als je rustig met hem gaat praten? Al begrijp ik dat dat heeeel moeilijk is..
Vond het een goede tip dat iemand hier zei: kun je land/stallen verhuren? Of eventueel jouw paarden even onderbrengen bij vrienden? Heeft iemand niet veel land waar je ze even gratis mag brengen? Dan hoef je daar in de zomer geen beslissingen over te maken als ze op t land kunnen?
Verder heeel goed nagaan of er juridisch mogelijkheden zijn om beslag te leggen op je vader zn rekeningen in belgie?
Beetje raar vergelijk.. maar criminelen moeten soms kunnen aantonen hoe ze een dure auto hebben gekocht.
Kan dit ook bij je vader? Dat zn moeder en vriendin moeten aantonen hoe ze er aan komen en dat het dan toch bij zijn bezit geteld wordt? Denk niet dat dat zo werkt.. maar geen idee?
Verder heeft hij bedrijven en veel geld schrijf je?
Dan is het t wel waard om te proberen of beslaglegging kan in belgie..
Zijn je oudere paarden nog te rijden recreatief? Zo ja, dan zijn er vast liefhebbers voor?
Of kun je mensen zoeken die ze tegen betaling willen rijden? Zodat jij je onkosten er uit hebt en ze kan houden? Dan zou jij misschien zo de tijd kunnen overbruggen en later zelf betalen? Of het zo laten?
Of ze stallen bij iemand thuis en dat die mensen ze mogen rijden paar x per week (naast jou) en dat zij dan de kosten op zich nemen? Stalling aan huis kan niet zo heel veel kosten dus wellicht willen mensen het?
Volgens mij heb je al een bijbaantje dus meer kun jij ook niet doen..
Lastig.. kan verder geen tips of uitprobeersels bedenken.
Heel veel sterkte en.. ik zou zwaaaar overwegen om te proberen contact met je vader te herstellen.
Het kan jullie redden..

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:56

Jemig zeg dat is ook niet niks... Pff zwaar hoor. Gelukkig heeft mijn vader altijd mijn alementatie netjes betaald.

Misschien dat ik er overheen heb gelezen maar hebben jullie al een datum van de openbare verkoop?
En heb je al oplossingen gezocht voor je paarden?

Veel sterkte in ieder geval

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:38

Hebben jullie ook gesubsidieerde rechtsbijstand?
Dit scheelt nl erg in de kosten.
Hopelijk komen jullie hier ook voor in aanmerking, ondanks dat jullie in een ''koopwoning'' zitten.

Heel veel sterkte TS

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:23

Vind sommige reacties in dit topic beneden peil.

Lieve TS heel veel sterkte! Ik ben bang dat ik weinig advies kan geven, omdat ik helemaal niet thuis ben in dit wereldje. Hopelijk kunnen jullie je huis behouden!
Nogmaals sterkte en succes!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:02

Mloei schreef:
Vind sommige reacties in dit topic beneden peil.

Lieve TS heel veel sterkte! Ik ben bang dat ik weinig advies kan geven, omdat ik helemaal niet thuis ben in dit wereldje. Hopelijk kunnen jullie je huis behouden!
Nogmaals sterkte en succes!

is ook ver beneden peil inderdaad.
mensen reageren terwijl ze het topic maar amper hebben doorgelezen.

LEES EERST VOORDAT JE REAGEERT!!!!!!!!!
wel zo fijn voor de ts

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:21

Mjay schreef:

Kijk en aan dit soort reacties heb ik dus geen snars. Word ik alleen maar boos van. Ga even iemand anders dwars zitten ofzo! :(
Even een klein updateje, WIJ HEBBEN MORGEN STROOM DANK ZIJ EEN KEI LIEVE BOKKER!!! <3
Ik reageer vanavond weer verder, moet even 24 berichten doorspitten :o. Super lief dat iedereen aan ons denkt, doet ons veel goed, super!
Er zijn dus nog wel mensen met een hart op deze boze wereld.

Met de ouders van mijn vader wil ik nu nog geen contact. Ik heb hen niet eens gehoord toen mijn ouders uitelkaar gingen. En als ik nu mooi weer met hun moet gaan spelen, of mijn verhaal doen, nee dat kan ik nu nog even niet aan.

Nu ga ik even huiswerk maken en mn paarden verzorgen. Dikke zoen voor alle lieve mensen die aan ons denken. ;( *emotioneel*

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:27

jeetje wat bestaan er toch een geweldige mensen op de wereld! Doet de mens goed en geeft weer hoop! Geniet van je stroom wijfie!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:29

Wat super dat jullie weer stroom hebben straks. Kijk er zijn ook nog bokkers die met je meeleven.

Heb je al een oplossing gevonden voor jullie paarden mocht jullie huis geveild worden. Las nl ergen in dit topic dat iemand jullie wel wilde helpen als jullie in het noorden woonden.

Sterkte verder.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:33

Ik zou dan inderdaad je vader en je opa en oma maar even laten voor wat het is en eerst zelf de rest op orde zien te krijgen.
Als ze toen al niets van zich hebben laten horen, dan denk ik niet dat ze nu daar behoefte aan zullen hebben.

Super dat je dankzij een bokker stroom hebt. Hoop dat je dat voorlopig wel zult blijven houden.

Meid ik duim heel hard voor je mee en hoop dat alles goed komt.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:35

Wat een geweldig nieuws, en wat een geweldige bokker, helemaal top <3 <3 <3

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:05

schuldhulpverlening is echt geen oplossing hoor, ontzettend lange wachttijd en ts wil wel graag aflossen en kan dat volgens mij ook als de hypotheekkosten niet zo ontzettend hoog zouden zijn.

Als er een veiling is gestart denk ik niet dat de hypotheekhouder de veiling zomaar afblaast, tenzij je inderdaad in 1 keer de achterstand voldoet, maar dan nog... zal de hypotheekhouder vast wel eisen dat j ehet te koop zet. Dit omdat je de hypotheek gewoon niet kunt betalen, zonder die alimentatie.

Als het huis nog op zijn naam staat... tja dan kan je hem ook narren toch als je dat echt zou willen... als jullie niets betalen... deurwaarder zal het halen waar het te halen valt. Maar goed, waarschijnlijk staat hij geemigreerd en is er op papier sowieso weinig verhaal.

Heeft hij alles zwart? Of heeft hij een eigen bedrijf? Omdat jullie op een bankrekening beslag hebben laten leggen... wat voor verhaal zou er nog meer kunnen zijn? Als hij ingeschreven staat bij die vriendin, kan de deurwaarder daar beslag leggen. Dan moeten zij aantonen dat het allemaal van haar is, en wie kan dat nou tegenwoordig? Alle aankoopbonnen ed laten zien ;)

Goed die vriendin is wel heel gemeen zeg, zulke dingen schrijven op hyves ed. Ze weet dondersgoed dat zij verder nooit met hem zou kunnen trouwen of iig niet onder goede huwelijkse voorwaarden, wie het laatst lacht... ;) dus kop op, kreng is gewoon jaloers... !

Goed wat je zou kunnen vragen aan de hypotheekhouder of de deurwaarder is of ze al betekend hebben en of ze al verhaal hebben gevonden. Deurwaarder mag officieel geen info geven, maar als jij nou aanvullende info geeft, en wat wel kan is om te vragen of ze geld binnen krijgen.

Als hij een eigen bedrijf heeft... zou ik zeggen, vraag het faillissement aan... kost wel wat, maar voor je gevoel is het toch 'lekker'

Meid, hoop dat alles goed komt, wanneer is de veiling? En probeer toch te bespreken of er niet een lagere hypotheek mogelijk is in ruil voor medewerking aan de verkoop van het huis???

is verder artikel 585 rv (rechtsvordering) al onderzocht....?