hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:36

Ach naja, ik ben al gek dus gekker dan dit kan ik niet meer worden. :+

Maar ik schaam me echt altijd dood als ik als eerste wegmoet, nota bene wordt opgehaald door pappie.. nee.. vind het echt niks.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:38

ik stuur je een bptje :p werd nogal wat lang namelijk

marleen_88

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:40

Het kan mij weinig schelen als ik als eerste weg moet hoor.
Vaak ben ik rond 2 uur wel thuis, dan ben ik dood op.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:41

Ik ben ook gezegend
Met makkelijke ouders, alles is bespreekbaar, maar ik heb ook verantwoordingen, en daar draai ik natuurlijk voor op.

Fulltime baan, auto, mijn 2 poezenbeesten.
Als ik daar niet voor opdraai, dan is het ook snel afgelopen :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:46

Polivy schreef:
Even vraagje algemeen: hoe laat gaan/gingen jullie dan allemaal je bed weer uit de volgende dag?

ik ga zo vroeg als ik moet...

als ik uitga tot 3-5 uur dan ergens rond 10 uur
als ik tot 7 uitga in discotheek ligt het eraan, vaak sliep ik bij iemand die vroeg opmoest dus was ik om 10 a 11 weer wakker..Als ik zelf thuis slaap zonder wekker, word ik ergens rond 11 of 12 wakker.
ga ik uit tot 7 in een stad half uurtje verderop met auto tja dan ben ik pas om 8 a 9 uur thuis... of 10 a 11 uur indien ik nog doorga.
Bedoel trein komt sowieso pas na 7 uur.. dan op station w88 op de bus..als ik met bus/trein ga ben ik dus zoon uurtje aant reizen..word ik op station in centrum hier gehaalt dan is het zoon 30 tot 40 min dat ik onderweg ben om thuis te komen...tja tot hoelaat slaap ik dan :S ergens tussen 13 en 16 uur denk ik

ligt er ook beetje aan wat ik eventueel moet doen ;) dan zet ik de wekker gewoon

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:48

Mijn ouders hebben me altijd vrij gelaten in hoelaat ik thuis kom, ze vertrouwen erop dat ik niet alleen naar huis kom en geen rare dingen uitspook. Ik ben nu 17, thuiskomst tijden varieren van 2 uur tot half 7. :)
Ik denk zelf dat deze tactiek beter werkt dan heel streng zijn. Wat ik vaak bij vriendinnen zie is dat ouders heel streng zijn en dit juist averechts werkt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:51

ik ben 15 en tsjaa, het verschilt..., soms ben ik 2 uur thuis 4 uur

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:52

Toen ik 16 was kreeg ik altijd een tijd mee (half 3 thuis) en moest ik ook altijd alvast iemand regelen waarmee ik naar huis fietste.
Nu (18 jr) moet ik zelf weten hoe laat ik het maak. Meestal heb ik het rond een uur of 3/4 wel gehad. Weet zelf ook wel wanneer het te gek wordt qua tijd.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:35

Hackie schreef:
kiwi1990 schreef:
heel erg herkenbaar :o

:D En wat vonden we onszelf toch zielig haha :)

Je moest eens weten haha, heb een half uur boven de wc gehangen in de club en toen naar huis gegaan.
Nu drink ik nooit meer zoveel, en zorg dat ik goed gegeten heb voordat ik weg ga :D :))

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:37

ik ben 17 en ik ben bijna vrij in mn doen en laten, zolang ik mn grenzen maar ken.
Ik mag het zelf weten, als ik maar zorg dat ik veilig en wel thuis kom :Y)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:45

Toen ik 15 was moest ik half 2 thuis zijn, kreeg een vriendje en daarna geen tijd meer. Na een half jaar ging het uit met vriendje en hebben mijn ouders nooit moeilijk gedaan.
Soms ben ik om 1 uur al thuis, soms pas om half 6.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:53

Ik heb nooit regels gehad.
op mijn 15e bleef ik meestal tot een uurtje of 2/3, en nu ik 16 ben blijf ik vaak toch wel tot een uurtje of 5.
maar soms ga ik niet uit alleen de stad in en dan ben ik wel rond 2/3 u thuis. maar ik ga ook niet elk weekend.
mijn ouders vertrouwen mij erop dat ik zelf verantwoordelijkheid neem en zelf weet wat verstandig is.
tot nu toe heb ik hun vertrouwen nog niet beschadigd dus als je gewoon goede 'contacten' hebt met je dochter, dan denk ik dat ze je niet teleur zal stellen :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:01

Toen ik 16 was moest ik altijd om 12 uur thuis zijn. Dat vond ik zo verschrikkelijk dat ik maar besloot stiekem uit te gaan. Heb dat ook een dik half jaar gedaan en toen mocht ik tot "normale tijden" uit. (Dus zeg maar half 2 ongeveer maarja, de trein reed dan niet dus het was om 12 uur terug of meteen 3 uur.. Vond ik niet erg natuurlijk :D

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:04

Ik ben 16,
En kom thuis als het voorbij is, of als de groep al eerder naar huis gaat.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:08

Ik ben 17 en het hangt er eigenlijk vanaf hoe ik me voel
als ik nog wat te doen heb als naar paard gaan of leren dan ga ik gewoon rond 1 weg (word gebracht, dus niet alleen naar huis :) )
en als uiterste zal het 3 uur thuis worden, gaan meestal wat eerder weg dan sluitingstijd ipv ruzies etc. in het stationscentrum.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:16

ik ben nu net 18,
en maakt veder niet zo veel uit, als ik maar met meer dan 2 mensen terug fiets meestal is het rond half 4 ofzo, aangezien wij 40 minuten fietsen vanaf de stad. rond een uur of half 12 zijn we pas in de stad dus ja 12 uur thuis kan dan al niet :P.

persoonlijk mag het van mij wel 2 uur verplaats worden 10 uur in de stad 2 uur thuis. maarja om 10 uur is het nog niet leuk in de stad

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:16

Ik ben 17, ga uit vanaf mijn 15de en onze gemiddelde thuis-kom-tijd ligt tussen de 5 en 7 uur. :')
De discotheek sluit om half 5, dus iedereen naar buiten, op elkaar wachten en naar de turk om even lekker te eten. :9 Daarna weer naar buiten, (meerdere) sigaretjes roken totdat iedereen klaar is met vechten/zoenen/ruziemaken etc. Dan rond half 6 half lallend en half fietsend naar huis. (De aankomsttijd is dan meestal zo`n kwart over 6. traject van 10 minuutjes fietsen in nuchtere toestand. :+ )

Ohja en op de Zuidlaardernacht (of een andere nacht in een stad/dorp) is er geen sprake van thuiskomen. Dat is gewoon feesten tot 8 uur smorgens, om half 9 aan je ontbijtje (lees: bij de turk := ) En daarna je geld uitgeven op de kermis! Tussen de middag even naar huis omdat je de bodem van je portomonnee hebt gezien en weer naar de kermis! Dan kom je s'avonds rond 8 uur thuis en val je in slaap op de deurmat. :+ Geweldig. :+:
Laatst bijgewerkt door topsylover op 23-03-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:17

ik ben 14 en mag tot half 1 weg. naar het cafe paar dorpen verderop is het kerstmarkt enz. mag ik gerust tot 3u

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:29

Mijn ouders waren vroeger nooit zo heel moeilijk over de tijd wanneer ik thuis moest zijn, natuurlijk wilde ze niet dat ik pas om 5 uur, half zelf thuis kwam op mijn zestiende. Maar zij hadden liever dat ik bijvoorbeeld een uur later thuis kwam, maar dan met een hele grote groep. Dan dat ik een uur eerder naar huis kwam, maar dan maar met zijn tweetjes omdat de rest nog bleef.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:34

ik was laatst 7 uur thuis :o en ik ben 17.
en ik stond om 10 uur weer op om me paard te mesten en rijden, neemt niet weg dat ik dan niet brak ben hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:42

Polivy schreef:
Even vraagje algemeen: hoe laat gaan/gingen jullie dan allemaal je bed weer uit de volgende dag?

Meestal rond 10/11 uur. :)

Overigens fiets ik altijd alleen, 3 kwartier lang. Hebben mijn ouders nooit moeilijk over gedaan.
Er woont nu eenmaal niemand mijn kant op.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:55

Ik sta de dag erna inderdaad meestal ook rond een uur of 10/11 weer op :j
Hou ten eerste niet van uitslapen, krijg er toch niet het gevoel van dat ik er echt minder moe van wordt, en ik heb meestal ook nog genoeg te doen...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:05

ik lees dit topic even mee ik heb een erg puberende dochter van 14,5 (augustus word ze 15) die staat te springen om uit te gaan ( snap ik helemaal ik was ook 14 )
maar ik zie het nog niet zitten ik vind haar te jong en te onbezonnen ze is 2 keer behoorlijk dronken geweest bij vrienden thuis toen ze daar sliep doet stoer mee met andere waaronder jeugd van 13 jaar die gewoon sterkte drank drinken
ik vind dat op deze leeftijd echt niet normaal en ik vind dat ze eerst haar grens maar moet leren kennen voor ze daadwerkelijk uit gaat
lavenloos op straat liggen of in de kroeg zit ik niet op te wachten :Y)
ik ben een hele modern denkende moeder maar ik heb wel grenzen en dit gaat me duidelijk te ver
dus ze moet zich nu eerst maar eens gaan gedragen zonder stom dronken bij vrienden thuis te worden
ze werkt nu op het moment niet omdat haar baas nu nog geen werk voor haar heeft (hotel)
dus ze is nu druk op zoek naar een ander baantje om wat geld bij te verdienen
ik ben niet van plan om haar uitgaan te gaan betalen :+
denk ik nou krom of niet ?

edit rare typefout :+
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 23-03-10 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:08

Ik vind je helemaal niet krom Tinkertje! Het huis zou hier te klein zijn geweest denk ik als ik op die leeftijd stomdronken was geweest, laat staan meerdere keren...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:12

Toen ik 16 was mocht ik ook zelf weten hoe laat het werd :) Wel gingen we bijna altijd naar een plaatselijke discotheek die om half 3 dicht ging :)
En waarom op tijd thuis zijn om fit op het paard te zitten? Het meeste leer je volgens mij door het een keer flink fout te doen in de zin van te laat thuis komen en met je duffe kop van alles moeten doen. Daar leer je in mijn ogen meer van als dat je moeder zegt dat je op tijd thuis moet zijn :) Maar goed mijn moeder liet mij aardig vrij. Had 2 zussen en een broer die mij voor waren gegaan op het gebied van uitgaan en daarbij was het een plaatselijke discotheek waar eigenlijk nooit wat gebeurde...

tinkert_tje schreef:
ik ben niet van plan om haar uitgaan te gaan betalen
denk ik nou krom of niet ?

Dit heeft mijn moeder ook nooit gedaan en ik zou dat in de verre toekomst bij mijn kids ook niet doen!