OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:25

Girl In The Mirror schreef:
nixx, volgens mij kan dat inderdaad. Die oplaadpunten heb ik trouwens alleen nog maar in Connexxion bussen gezien. Ik reis bijna altijd met Veolia en die heeft ze niet.
Maar, ik heb nu dat automatisch opladen geactiveerd, super handig! Nu hoef ik er nooit meer aan te denken of er genoeg saldo op mijn kaart staat.

Het is gelukt in de bus ;) Ging wat moeilijk aangezien hij reed maar het is gelukt haha

BlackEyed

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:01

Argh, ik heb nu al drie keer gehad dat ik incheck en als ik uit wil checken die kastjes buiten gebruik zijn (afwisselend bus en tram).
Zomaar ineens :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:26

Blackeyed: tijd, plaats en busnummer noteren, en melding maken. Weet niet waar maar hoe meer mensen dat doen en blijven doen, hoe eerder er de neiging is om het op te lossen. Het gebeurde bij ons in de bus laatst ook weer - ben dan zo blij dat ik nog niet hoef.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:28

Ik meld me even in dit topic, ben namelijk betrokken bij de invoering van de chipkaart in Zeeland en vind het interessant om te zien waar jullie tegenaan lopen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:18

Shadow0 schreef:
Blackeyed: tijd, plaats en busnummer noteren, en melding maken. Weet niet waar maar hoe meer mensen dat doen en blijven doen, hoe eerder er de neiging is om het op te lossen. Het gebeurde bij ons in de bus laatst ook weer - ben dan zo blij dat ik nog niet hoef.

Ik heb even gebeld naar de connexxionlijn en ik moet de laatste 10 transacties naar ze opsturen inclusief een speciaal formulier waarop de gegevens staan. Voor een keer niet erg, maar voor mijn laatste 10 transacties moet ik naar het centraal station, wat toch een uurtje (heen en weer) reizen is. Hopelijk gaat het niet vaker gebeuren, ik kan mijn tijd wel beter besteden :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:54

Dan zou ik alsnog steeds een melding sturen. Die transacties zoeken ze zelf maar uit, maar hoe makkelijker mensen denken 'daar heb ik geen zin in', hoe minder reden ze zien om het te veranderen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:00

Shadow0 schreef:
Dan zou ik alsnog steeds een melding sturen. Die transacties zoeken ze zelf maar uit, maar hoe makkelijker mensen denken 'daar heb ik geen zin in', hoe minder reden ze zien om het te veranderen.

Die transacties zijn nodig om die 4 euro ' boete ' weer terug te krijgen, omdat ik niet kon uitchecken.
Ik zal er eens een melding maken via het klachtenformulier.

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:13

BlackEyed schreef:
Shadow0 schreef:

Ik heb even gebeld naar de connexxionlijn en ik moet de laatste 10 transacties naar ze opsturen inclusief een speciaal formulier waarop de gegevens staan. Voor een keer niet erg, maar voor mijn laatste 10 transacties moet ik naar het centraal station, wat toch een uurtje (heen en weer) reizen is. Hopelijk gaat het niet vaker gebeuren, ik kan mijn tijd wel beter besteden :P

Je kan je aanmelden bij mijn ov chipkaart, dan kan je op internet al je transacties zien :)
http://www.ov-chipkaart.nl/

Kan ook met een studenten ov :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:13

Ja.. en per keer dat je geld wil terugvragen bij de chip rekenen ze 2.50 aan administratiekosten.. terwijl het hun fout is :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:36

Blijven klagen, zo veel mogelijk! Hoe makkelijker je denkt 'daar doe ik de moeite niet voor', hoe makkelijker zij geld verdienen aan hun eigen fouten. Je zou bv Rover, Kassa of Radar kunnen cc'en in elke klacht.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:40

Nicky_Ray schreef:
Je kan je aanmelden bij mijn ov chipkaart, dan kan je op internet al je transacties zien :)

Ik heb me aangemeld, maar volgens mij zit daar een vertraging bij van een week of twee weken. :)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:41

Unwritten schreef:
Ja.. en per keer dat je geld wil terugvragen bij de chip rekenen ze 2.50 aan administratiekosten.. terwijl het hun fout is :)

Echt?! :(

Zo ver had ik nog niet doorgelezen op de site... :')

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:04

BlackEyed schreef:
Nicky_Ray schreef:

Ik heb me aangemeld, maar volgens mij zit daar een vertraging bij van een week of twee weken. :)

Ja dat kan kloppen inderdaad, de GVB is wel heel snel, andere bedrijven niet zo erg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:32

Ik krijg nu wel ruim 530 euro van ze terug :j na een hoop ellende.. hopelijk storten ze het een beetje snel :j

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:32

Zo dan, wat een bedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:52

Uhuh, gemaakte kosten toen mijn kaart gebroken was en ik 5 weken op een nieuwe moest wachten. In eerste instantie moest ik alles zelf betalen, maar kaart was niet door mijn schuld kapot gegaan.. dus nu krijg ik alle treinkaartjes en ovchip ladingen vergoed. Had expres alle kaartjes enz bewaard.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:36

Eigenlijk belachelijk dat je daar 5 weken op moet wachten, maar wel beter dat je het geld terug krijgt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:58

Ik ben die kaart nu al zat, terwijl ik dat ding net een paar dagen in gebruik heb :+ .

Vanmorgen kon ik niet inchecken voor de trein: niet genoeg saldo. Er stond nog ruim 12 euro op, voor een ritje van Eindhoven-Best van €2,20, in mijn ogen toch meer dan genoeg.

Gelukkig had ik nog genoeg tijd om de kaart eerst op te laden bij automaat. 'Helaas, storing, probeer het bij een andere automaat.' Die bleken het ook allemaal niet te doen. Dan maar naar het loket aan de achterkant van het station, waar ik het dichtst bij was. Daar keken ze me glazig aan dat ze daar natuurlijk geen oplaadpunt hadden. Geen tijd om naar voorkant van het station te sprinten, dus toch maar een gewoon kaartje uit de automaat getrokken. Kon nog net in de trein springen.

Nog een ergernis: pas na ca. 7 dagen kun je je reisgegevens inzien via internet. Waarom kun je de dan via de NS-site dan wel meteen gegevens inzien op je account, is de samenwerking tussen NS en OV-chipkaart dan zo lastig? Helaas heb ik de gegevens ze vooral ook nodig voor de bus, dus je kunt niet anders dan wachten.

Ik vind het allemaal nodeloos omslachtig :x .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:13

Dat instaptarief, bedoelen ze daarmee dat er minimaal €4,- op je kaart moet staan om met de bus te kunnen reizen? Het betekent toch niet dat een rit minimaal €4,- kost, lijkt mij, aangezien een busrit van 2 strippen (1 zone) veel minder kost?

Enne, volgens de site moet er minimaal €10,- op je kaart staan om met de trein te gaan. Er stond dus nog ruim €12,- op vanmorgen, maar toch moest ik eerst opladen :o? ? Daarom wil ik dus meteen mijn reisgegevens kunnen inzien, niet pas na ruim een week >;) .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:16

Gwen schreef:
Dat instaptarief, bedoelen ze daarmee dat er minimaal €4,- op je kaart moet staan om met de bus te kunnen reizen? Het betekent toch niet dat een rit minimaal €4,- kost, lijkt mij, aangezien een busrit van 2 strippen (1 zone) veel minder kost?

Nee, het betekent dat je als je de bus instapt 4 euro betaalt, en dan, als je weer uitcheckt, het bedrag terugkrijgt dat je niet hoefde te betalen. Een soort borg dus die je kwijt bent als je niet uitcheckt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:26

Ah, dank. Ik had al zitten zoeken op de site, maar blijkbaar niet op de goede plek 8-) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:50

En bij de NS, heeft meneer de conducteur mij verteld, moet je altijd minimaal 20 euro hebben omdat de kaart niet van te voren weet dat je maar tot een bepaald station gaat, voor hetzelfde geld blijf je een stuk verder zitten :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:00

Nou, geweldig, ik wil graag zelf bepalen wanneer ik waaraan geld uitgeef, en ik vertik het om standaard 20 euri te reserveren voor een ritje van 2 euri }:0 . Ik begrijp de redenatie van NS, maar ik ga voortaan gewoon weer een kaartje kopen :j .

(Ben niet obstinaat, hoor, helemaal niet :)) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:01

Nee, maar ik begrijp je volkomen. Daarom koop ik ook veel liever kaartjes :D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:57

Weet iemand hoe het zit in Breda ? Al in - en uit checken ofniet ?