I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charis_xX

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:42

Ik weet ook echt niet wat het met hem is,
maar met die jongen kun je gewoon niet praten.
Hij is altijd chagerijnig, altijd boos, hij vertelt niks.
Belonen werkt niet, straffen evenmin, negeren natuurlijk al helemaal niet.
Na een tijdje wilden we hem naar een psycholoog sturen, maar toen deed hij ineens weer vriendelijk, ...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:46

Okee das ook wat, hoe oud is hij dan? ik wil niks suggereren maar heeft hij niet iets meegemaakt waardoor hij zo doet? een traumatische ervaring ofzo?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:48

Hij is nu 11.
Hij was wel een vroeggeboorte, daardoor ook voor veel dingen lang een allergie gehad.
Maar voor de rest niks speciaals eigenlijk.
Hij heeft op school wel heel veel vrienden,
lacht daar veel, is tegen iedereen vriendelijk,...
Trouwens overal en tegen iedereen behalve thuis.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:51

Charis, tja.. als hij op school wel sociaal is dan lijkt me dat er iets bij het hele gezin niet goed gaat. Misschien heeft hij het idee dat hij toch niks goed kan doen, toch altijd straf krijgt of problemen dus dat hij alvast maar chagrijnig doet zodat hij niet teleurgesteld wordt.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:52

hmm ja das heel moeilijk.. ik zal je ook egt niet kunnen vertellen wat je moet doen... misschien een psycholoog maarja als hij dat zelf niet wilt helpt het meestal ook niet... Misschien is het een fase.. ik heb ook zelf een 'boze' fase gehad.. kwaad op de hele wereld.. toen was ik 17, ik ben daar overheen gegroeid denk ik..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:12

Elma_: Bedankt! Hoop dat het bij hem ook zo zal gaan.
En met momenten kan hij ook heel lief en aardig zijn, hoor.
Hij denkt enkel nogal vaak de koning te zijn, is er iets niet naar zijn zin, dan heb je het ook geweten en als je hem vraagt de TV wat zachter te zetten omdat je barst van de hoofdpijn, gaat die alleen maar harder..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:16

ik snap niet dat je dat pikt charis..............

snap ik echt niet......... sorrie

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:19

ja die is zich duidelijk aan t afzetten tegen de wereld :P Dat word nog een leuke puber haha

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:21

Ghahaha xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:23

Elma_ schreef:
Shanna: weet ik niet.. dat durf ik niet uit te proberen, strax is dat helemaal niet goed krijgt ie vette paniekaanvallen ofzo.. ik hoor ook weleens over mensen die kinderen vastbinden aan het bed.. Ik snap dat niet...

Tja, misschien is het maar voor kort nodig, tot hij het doorheeft. Nu bind je hem niet vast, en je ziet wat er gebeurt. Hij heeft sch_t aan je! Wat ook een optie is, een strafbox. Ik weet niet of hij al uit een box kan klimmen, maar gewoon hem even opsluiten ergens waar hij niks kan. Dus niet kan spelen, niet kan weglopen. Waar hij gewoon 5 minuten moet gaan zitten vervelen. Het is juist goed als hij er ''bang'' voor wordt, want hij mag het niet leuk vinden.
Als hij lief is mag hij loslopen, is hij stout dan gaat hij maar lekker even niks doen.
Een straf-kamer is het ook niet voor jou, want zoals je al zei hij haalt de boel overhoop. Hij verveeld zich dus niet, en dat is juist wel de bedoeling.. Tenzij je een ruimte over hebt waar niks in staat.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:24

Ik weet niet of je al een beetje afspraken met hem kan maken?
Want ''mamma is nu met Mila bezig'' is kennelijk reden voor een jaloerzieaanval.. dus dan moet er iets anders bedacht worden. ;)

Mee laten doen met Mila verzorgen vind hij kennelijk reden om haar toch weer te pesten, dus dan moet hij een ander bezigheidje krijgen... in de zin van ''als jij nou voor mamma dit-en-dat doet terwijl ik met Mila bezig ben, gaan wij daarna...''
En natuurlijk de hemel in prijzen als het goed gaat! :) Vertellen wat een grote jongen hij is en hoe goed hij mamma wel niet helpt!

Hij kan je bijvoorbeeld dingen aangeven, iets simpels helpen opruimen, dat soort kleine dingetjes. En daarna dus een beloning, door samen iets te doen. Want het gaat duidelijk om jou aandacht; dat wil hij hebben. :)

Mijn moeder gaf mijn broer, om jaloersie te voorkomen, ook wel eens hetzelfde als ik; Als ik een flesje kreeg en mijn broer wilde dat ook, dan mocht dat. (Een flesje limonade bijvoorbeeld)

Mijn broer was gelukkig wél dolgelukkig met zijn kleine zusje en altijd heel lief voor me... :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:26

Elma_ schreef:
ja die is zich duidelijk aan t afzetten tegen de wereld :P Dat word nog een leuke puber haha

en ........... dus moet je dit maar gedrag maar goedvinden?????? sorrie

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:26

Dat van Nakisha vind ik wel een goed idee!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:29

Shanna: ik heb de box nu staan voor mila, dus die staat op half hoog.. Als ik hem daar in zet dan Kukelt ie er uit dat weet ik nu al.. dan moet ik de hele dag door dat ding verstellen en alle speelgoed eruit halen.. dat word ook nie wat...

Nakisha: ja hij helpt me ook al de schone vaat op te ruimen, hij mag dan een pan in het kastje doen vind ie helemaal het einde! en als hij het wel goed doet beloon ik hem altijd uitbundig, maar lijkt hem wel niks te doen..
Het is moeilijk uit te leggen maar als hij een woedeaanval krijgt (noem ik t maar even) dan heb ik geen contact meer met hem.. Dan wil hij me niet aankijken, rent ie weg en negeert ie me straal.. dan sta je daar dus machteloos te staan met je 2 jarige.....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:31

KiWiKo schreef:
Elma_ schreef:

en ........... dus moet je dit maar gedrag maar goedvinden?????? sorrie

nee ik vind het zeker niet goed, maar ik weet niet wat ze eraan moet doen.. Met hem proberen te praten ofzo, geen idee... ik had hem denk ik WEL naar een psycholoog geskupt, maar ik ken de hele situatie haar en haar ouders ook niet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:32

o sorrie ik dacht dat het haar zoon was :D :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:33

Ik vind het voorstel van Shanna maar niks zo ondermijn je zijn jaloerse gevoelens. Vind niet dat je hem daar voor moet straffen. Hij mag best weten dat het gedrag over de grens is maar om hem nou maar als een klein crimineeltje op te sluiten... het manneke is drie jaar. Die snapt daar weinig van.
Voorstel van Nakisha is meer in de richting waarin ik ook zat te denken. Zorg dat je hem als jij met Milla bezig bent en hij zich wel goed gedraagt dat je dan compliment geeft.

Dat negeren is natuurlijk ook wel het pijnlijkste wat hij kan doen op dat moment dan voel je je helemaal machteloos. Gelukkig komt er morgen iemand kijken dan kan je even goed je verhaal kwijt.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:33

Neenee ;D
Het zou maar erg zijn!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:34

tijdens een woedeaanval valt er ook weinig te doen, op zo'n moment is hij (en ieder ander) niet voor rede vatbaar. Pas na de woede uitbarsting zou je kunnen proberen samen met hem te achterhalen wat het is waar hij zo boos van wordt, als het hem lukt om b.v. duidelijk te maken dat hij het moeilijk vind dat je met Mila bezig bent laat hem dan weten dat je dat begrijpt maar dat boos worden niet helpt. Draag dingen aan voor hem die hij in die tijd kan doen en geef hem wat extra aandacht wanneer Mila slaapt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:36

Shanna: weetje waar ik ook bang van ben, dat hij zn buggy als negatief iets gaat zien! net als mensen die hun kind dan voor straf naar bed sturen, die worden bang van t bed want ja dat is straf! ik wi l niet dat hij de buggy of eetstoel gaat zien als straf dan kan ik nooit meer fatsoenlijk met de buggy met hem weg omdat hij dr een hekel aan heeft!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:37

Elma_ schreef:
Shanna: ik heb de box nu staan voor mila, dus die staat op half hoog.. Als ik hem daar in zet dan Kukelt ie er uit dat weet ik nu al.. dan moet ik de hele dag door dat ding verstellen en alle speelgoed eruit halen.. dat word ook nie wat...

Nakisha: ja hij helpt me ook al de schone vaat op te ruimen, hij mag dan een pan in het kastje doen vind ie helemaal het einde! en als hij het wel goed doet beloon ik hem altijd uitbundig, maar lijkt hem wel niks te doen..
Het is moeilijk uit te leggen maar als hij een woedeaanval krijgt (noem ik t maar even) dan heb ik geen contact meer met hem.. Dan wil hij me niet aankijken, rent ie weg en negeert ie me straal.. dan sta je daar dus machteloos te staan met je 2 jarige.....

Kennelijk is de beloning van woorden dus niet afdoende en wil hij gewoon graag de aandacht.
Aandacht kan op allerlei manieren worden gegeven natuurlijk. :) Zo kan je hem dus, als hij goed heeft geholpen, bijvoorbeeld een momentje samen in het vooruitzicht stellen. Samen een knip- en plakwerkje doen, bijvoorbeeld. Mila erbij in het wipstoeltje, hoppa.
Misschien vind hij het, in de kader jaloersie-tegengaan, ook wel leuk om iets voor zijn zusje te maken?

De woedeaanvallen zijn zeker moeilijk, dat zal ook wat tijd nodig hebben. Dat veranderd niet in één dag.
Maar aangezien het puur om aandacht gaat, moet daarmee te werken zijn. Negatieve aandacht is ook aandacht; het word dus de kunst om een woedeaanval zo vaak mogelijk voor te zijn.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:41

Haha gewelig, dit,en ooh zo herkenbaar ik heb ook zo'n vreselijk rebel/tiran, van de week nog op het cb geweest , ja moeder kelly je doet het goed, maar ik ben er over nt denken om mitchell komend jaar te testen op adhd, slik, ik ; nou is het niet gewoon hyperactiviteit, . Ik ben blij dat ik er 1 heb, als het meer waren ik geloof ik was van het dak gesprongen
hier ook even een lijstje;
niet luisteren,
hyper actief
heefd geen rust
laat je niet met rust
staat zelfs naast je te kwaken als je zit te schijten :(
vreselijke driftbuien
extreem vroeg wakker niet half 7 maar ong tussen half 5 en 6 is meneer klaar wakker , om dora te kijken
gaat helemaal op in zijn fantasien waardoor hij werkelijk oververhit raakt
Maakt je helemaal gek
Zeg nee terwijl ja bedoelt en flipt dan finaal uit
kan zich niet gedragen in bijzijn van andere, want dan moet alles nog gekker
Maar ja hij kan ook wel eens lief zijn, maar dan moet ik eerst mn kop stoten, dan komt hij met zijn slijmpoging; wat is er toch , och lievurt och sjatje heb je pijn? en als hij slaapt dat is hij een actieve engel want ook in zijn slaap is hij niet rustig dan beleefd hij alles nog een keer

Ja ik heb zeer zeker ook l;euke momenten, maar ben ook streng , doe ik dat niet dan is het eind echt zoek, volgens het CB ga ik er goed mee om , een kleine troost

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:44

-staat zelfs naast je te kwaken als je zit te schijten
-Zeg nee terwijl ja bedoelt en flipt dan finaal uit
-Maar ja hij kan ook wel eens lief zijn, maar dan moet ik eerst mn kop stoten, dan komt hij met zijn slijmpoging; wat is er toch , och lievurt och sjatje heb je pijn?

Raap me op!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:45

hahah kelly, ook geweldig!
Trouwens over dat afspraakjes maken.. dat wil hij niet snappen of snapt hij niet, want als ik zeg we gaan nu eten en dan in bad, staat hij al met zn broekje op zn knieen bij de deur BAD??! BAD??! :')

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:50

Elma_ schreef:
hahah kelly, ook geweldig!
Trouwens over dat afspraakjes maken.. dat wil hij niet snappen of snapt hij niet, want als ik zeg we gaan nu eten en dan in bad, staat hij al met zn broekje op zn knieen bij de deur BAD??! BAD??! :')

Hahahahah, kennelijk krijgt hij alleen het laatste dus mee. ;) Afspraken maken gaat dus nog wat lastig!!

Misschien een ander ideetje, dan. Als je hem geen beloning in het vooruitzicht kan stellen, omdat hij ''eerst dit en dan dat'' nog niet kan begrijpen, is het dan een mogelijkheid hem iets te geven als bezigheidje terwijl je met Mila bezig bent, iets wat hij leuk vind? :) Hij speelt vast ook wel eens alleen?

Of anders een speciaal, nieuw speelgoedje die hij alleen heeft als jij even bezig bent? (En als je dan weer samen iets gaan doen, neem je het onopvallend weg?)