Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Hm dan is de vraag eerst en vooral of het idd angst is, zoja waar ze precies voor staat en van waar ze komt.
Herinner je nog wanneer je bent beginnen liegen of heb je het altijd gedaan?
Hoe voel je je erbij dat je mensen manipuleert?
Eerlijkheid duurt het langst, en eerlijkheid is zo veel mooier dan liegen.
). 
Gelukkig heb ik toen niet echt gelogen. Althans, niet wat me is bijgebleven. Misschien wat kleine dingetjes, maar die ben ik allang vergeten....
Het begint oppervlakkig en incidenteel, en wordt dan langzaam dieper/serieuzer en structureler. Totdat het een cirkel is geworden waar je niet meer uit komt en waar je dus (noodgedwongen?) in blijft. Iets waar ik nu in zit dus 
Het voelde goed om iemand te hebben die gek op je is, ook al zit je er zelf doorheen. Ik kende hem al zoveel langer als gewone vriend en hij heeft me dus ook in allerlei staten meegemaakt. Het feit dat hij me alsnog heel leuk vond betekende voor mij veel, omdat hij zeker weten van me hield (voor zover je kan spreken van 'houden van' op deze leeftijd
) voor wie ik was. Hij gaf me een goed gevoel en het gevoel dat ik echt leuk was, echt lief en echt leuk. 
En zeker ook het verbreken van de relatie met mijn 18-jarige vriend heeft opgelucht. Dat merk ik nu helemaal, het voelt vrij en ik heb niet meer een chronisch schuldgevoel. Niet meer het schuldgevoel wat ik continu had de afgelopen maanden. Het is een ongelooflijke last die van mijn schouders is gevallen, en dat besef ik met de dag steeds meer. Ik geniet steeds meer van iedere dag ook
Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn, en heb gemerkt dat dat snel omslaat in té eerlijk zijn. Misschien bestaat er niet zoiets als 'te eerlijk' maar sommige dingen kan je beter op een ander moment, op een andere manier of tegen iemand anders vertellen
Maar al met al nog steesd geen spijt, ook al kost het veel energie en vreet het zelfdiscipline. Het is het zeker waard, dus ik probeer door te zetten. Het voelt ook al alsof ik bijna bij de 'finish' ben 
Dus dan was ik niet bezig met tussendoor gezond koken, een eind hardlopen of wat dan ook.
Ik ben zeer benieuwd......
Nog steeds wil ik het hem en mijn ouders zeker vertellen, maar die stap neem ik nu nog niet. Ik wil het wel, maar lukt me nu nog niet. Ik heb al een paar keer bij hem op de bank gezeten en wilde het dan allemaal opbiechten, maar ik wist niet dat je letterlijk een brok in je keel kon hebben. Heb het nog nooit meegemaakt, maar ik kreeg er geen geluid meer uit.. 
Zo willen we langzaam kijken waar het vandaan komt en dus wat we eraan kunnen doen.
Het is minder gezond, maar niets ergs om eerlijk over te zijn.
Heb echt veel aan de reacties hierin gehad, en vooral heeft dit topic (en een hoop PB's) me zover gekregen dat ik hulp zocht en aan de mensen de waarheid ging vertellen.