Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:52

Klant: Maak der eens wat van!
Ik: Zullen we er dan €16,85 van maken?
Klant, €16,85? Ik heb hier niet geslapen hoor! :+

En ik was vandaag voor het laatst aan het werk bij de C1000. Ga op een stal werken en we hebben dan altijd de kassa versierd met een rijmpje erboven.

"Vandaag is Iris haar laatste dag,
omdat ze de paarden verzorgen mag.
Dat wordt haar nieuwe bijbaan,
En zullen wij haar helaas moeten laten gaan."
(zoiets, weet niet meer precies)

Nou ik heb 2 visitekaartjes gekregen, 1 die wortels verkoopt 3 euro voor een zak van 25 kg. En een telefoonnummer van iemand die nog iemand zoekt om haar 2 friezen bij te rijden. :o

V_lalala

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:52

werk bij de blokker.

heb een tijdje eenw at oudere man gehad die mijn naam graag wou weten hij vroeg er niet naar maar rade wel steeds.
hij zo van o je achternaam en je eerste letter staan op je pasje hij allemaal namen met een J zeggen, raden heeft hij nooit gedaan :P

had vorige week ook 2 hele vervelende klanten.
zetten zo hun spullen op de toonbank en zeggen we kijken ngo even verder, dus ik zeg oke : dan zet ik het even opzij zodat er ook andere klanten kunnen afrekenen.
nik sniet verkeerd gezegt collega ston er bij.
kwam ze terug ja en ik heb toch mijn handen vol en dat weet ik toch niet "hebben ook gewoon mandjes" maar dacht hou me wijselijk stil .

kwam ze na 1 minut ofzo weer aanlopen met een paar borden, zegt ze zo kun je die er ook mooi bij zetten.
dus ik helemaal pissig.
beetje in me zelf van najaa ben toch geen hond.
kwam die moeder van die vrouw er aan helemaal scheeuwen en schelden dat ik niet normaal dee enzo.

ik zo van ja nou heb niks verkeerd gezecht hoor wil mijn collega er wel even bij halen die was erbij.
nou nee dat hoefde niet ze gingen afrekenen en kwamen wel nooit weer ( dacht bij me zelf mooi weg blijven :P )
andere klanten die het mee hadden gekregen zeiden ook van zulken kun je missen als kiespijn :P

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:23

haha geweldige opmerkingen komen er af en toe voorbij hier, hoewel je een hoop associale klanten hebt heb ik ook wel eens een associale cassiere meegemaakt.
ik ging eens een flesje drank kopen, voor kerst doe ik dat vaak, drink anders ook nooit. en ik kom die winkel in, staat daar een ouwe taart van een chagerijnig vrouwmens te kijken naar me, dus ik even kijken wat ik wilde, kon niet kiezen tussen malibu, passoa en dacht ook aan bessenjenever, maar die zag ik niet meteen, en dat mens meteen wat moet je?! echt op zo een toen van wat mot je hier!
dus ik heel beleefd, ik zoek iets lekkers voor de kerst te drinken.
en dat mens, ja wat dan! ik zo ja dat weet ik nog niet ik denk nog na wat ik wil.
ze keek me letterlijk de winkel weer uit ze volgde me helemaal en zette meteen fles recht die ik even bekeken had (ik had ehm keurig netjes recht terug gezet, maar goed) en ik dus maar snel een fles passoa gepakt om er van af te zijn, ik naar de kassa, ja je id kaart! op een hele vervelende toon van ja meisje nou hang je he!! dus ik heel cool mn rijbewijs op de toonbank gelegd (ik was toen 24) ze stond er wel 5 minuten naar te staren keek een paar keer van mij naar de foto heen en weer, ik had echt zo iets van duurt nog de hele dag ofzo? ik heb nog meer te doen vandaag, ze rekende af en zei verder helemaal niks meer, dus ik beleefd, tot ziens, maar kreeg geen antwoord, nukkig oud stinkwijf :( :Y)

en ik heb een tijdje voor de klantenservice van tele 2 gewerkt pff wat een drama wat je daar wel niet voor mensen aan de lijn krijgt zegt pf... moest een heel verhaal als openings zin doen, en je gesprekken worden ook opgenomen en beoordeeld en als je dat niet goed doet word je gewoon weer ontslagen en echt 1 op de 3 begint meteen te zeuren ja laat dat banketstaaf verhaal maar achterwege en zorg er maar voor dat dat internet werkt! %) daar word je ook zo moe van, probeer je echt je best te doen en te helpen, en alleen maar zeuren ja die mooi praatjes ken ik wel zorg nou maar eens dat het werkt enzo, en 9 van de 10 keer werkt het gewoon niet omdat het niet goed aangesloten is, maar niet willen toegeven dat ze het fout gedaan hebben natuurlijk.
of van die turken en weet ik veel wat voor mensen, ja ik internet nie doen. ik zo huh? wat zeg u? ja internet nie doe. en ik weer, uw internet doet het niet? ja dat zeg ik toch domme koe! dus ik kalm verder. hoe heeft u het aangesloten? klant van ja is goed aangesloten! ja maar ik wil weten hoe? er zijn drie kabels hoe zitten die vast? ja is goed! die zitten goed vast, en dat gaat dan nog 5 keer zo heen en weer. en wat ook zo lekker ergerlijk was dat je aan het einde van het gesprek moet vragen of je de klant voldoende geholpen hebt, meestal lukt dat gewoon niet omdat je heel vaak niet voldoende middelen hebt en de klant moet laten terugbellen door de technische dienst en dan is het antwoord, nee tuurlijk niet hoe durf je de brutaliteit te hebben dat nog te vragen! tja het moet volgens mijn protocol sorry en een fijne dag nog := en vaak word je gewoon echt uitgescholden door klanten vooral door de telefoon zijn ze vaak zo vreselijk associaal! op 1 keer 1 lief oud vrouwtje na, die was echt zo lief! en vriendelijk en ik haar helpen en alles uitleggen en dat mensje och och ik ben al 80 dat kan ik toch niet, dus ik gewoon ook heel lief en rustig alles uitleggen en het ging gewoon perfect was wel een uur bezig maar het werkte wel allemaal zoals het moest en dat mensje was helemaal zo super blij dat ik zoveel geduld had en zo rustig bleef om alles zo langzaam en rustig uit leggen.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 02:43

zo had en collega laatst ook nog een 2 meiden met kinderwagens gingen via de ingang naar buiten dus ze keek ze na.
kwamen ze terug van ja had je wat ofzo zo te kijken.

waar mijn collega op antwoord dat ze eigelijk niet door de ingang naar buiten mogen.

de de klanten zeggen O dus KRIJGEN WE NU EEN BOETE OFZO !
nee zegt mijn collega maar zou wel graag willen vragen of jullie in vervolg via de uitgang naar buiten willen gaan.

waar ze het antwoord op krijg : ag ga toch dood van binnen
me collega ston met mond vol tanden en de klanten liepen zo weg.

ook word bij ons regelmatig gestolen ze stoppen gewoon een hele tv in een tas en lopen er zo de winkel mee uit.
niemand die het door heeft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 02:47

Hoe kun je in hemelsnaam een hele tv kwijt in je tas, en er dan óók nog ongezien mee naar buiten lopen? Dat kan toch niet?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 03:10

dat vroeg ik me eerst ook af, toen me bedrijfsleider dat zij.
maar het zijn allemaal van die platte tv's
niet zulke hele grote 22" is het grootste wat er staat.

gewoon een boodschappentas en wachten tot er niemand bij de kassa staat of juist als het enorm druk is bij de kassa of in de pauze tijd als er niet zoveel personeel in de winkel is.

tjaa, sommige mensen zijn slim.

overigens zou ik hier nooit het lef voor hebben, denk dat me gezicht me dan al verraad :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:11

Geweldig sommige reacties! :)

Ik heb het ook wel is in de zomer als ik dan in een kleding winkel sta te kijken voor eigen kleding,
Dan krijg ik toch wel is: Bent u de manager? Waar kan ik dit en dit vinden?
Dan draai ik me om, en dan krijgen die klanten een rood hoofd :P
Owh sorry, ik dacht dat u de manager was, mijn excuus enzo.
Opzich is dat nog wel leuk :P

Maar sommige klanten zijn inderdaad erg brutaal en asossiaal.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:32

Kan ik hier een kratje bier inleveren?

Opzich niet zo een rare vraag; maar wel als je (net als ik) in een drogisterij werkt.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:36

Gister had ik een man die boos terugkwam met zijn wekker die het niet deed. Het kon volgens hem niet aan de batterijen liggen, die had hij samen met de wekker gekocht. Ik probeerde het met andere batterijen en de wekker werkte gewoon. Kijk ik naar zijn batterijen, zijn het oplaadbare. Dus ik vraag: Heeft u ze wel eerst opgeladen? Meneer: Eehh... Nee?

Niet zo slim dus. :Y)

Daarna kreeg ik de vraag of wij ook peper en zout verkochten. Ik werk bij de Blokker. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:38

Dat is op zich nog niet eens zo'n rare vraag, Nien. :D
Jullie verkopen toch ook van die kruidenpotjes met zout, peper, kerrie, knoflookpoeder etc. erin?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:44

Ja dat is idd het enige wat we hebben, zo'n kruidencarrousel. :') Maar ze kwam aanlopen met 2 van die peper en zout molens. 'Of wij ook de inhoud hiervan verkochten'. :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:45

Aargh hier nog een leuke
gister zaty ik achter de kassa bij de c1000,
komt er een oud vrouwtje samn met haar man bij mij aan de kassa
Keek ze naar het ebdrag, is het dat bedrag. nee mevrouw hjeb nog niet alls gescanned :=
schiet een beetje op!
nou laatste dingen gescand, kwam het uit op 12.99. zegt zo das mooi
komt ze met een bon van vorige week van 49.00
zegt ze zoo! dan krijg ik nu een extra dominosteen
dus ik keek haar eigenlijk een beetje aan van :o?
zegt ze jaa, want ik wilde van de week die nespressoaanbieding, en die was er niet.
maar daardoor ben ik dus een extra dominosteen misgelopen. maar nu heb ik het wel, en als je die 2.99 bij de 49.00 optelt,
zou ik ipv 1, 2 dominostenen moeten hebben :j
'ehm nee mevrouw, dan kan je wel alle bonnen van de straat bij elkaar sparen, onder het mom van heb ik gekocht, en dan alles waarvoor je geen dominosteen hebt gekregen dominostenen voor vragen := '
jaa maar dit isniet eerlijk, want die nespresso was er niet.
Ja maar mevrouw, als u toen die nespresso had gehad, had u nu niet aan de 10.00 gezeten :')

man: kom we gaan, hier valt niet mee te praten. en toen gingen ze bij de klantenservice staan waar ze hetzelfde verhaal kregen :')
sommige (oude) mensen :=

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:01

Ik: Dat word dan 9,95 alstublieft
Klant: Dat word niet 9,95 dat is 9,95 meisje!
Ik: maar meneer dat word het bij elkaar toch?
Klant: Nee niet waar het is IS! jullie kassa meiden moeten eens beter nederlands leren!
En dat zij hij echt heel er boos.

En als ik mij verveel vraag ik wel eens aan klanten:
Ik: Spaart u ook zegels
Klangt: Ja
Ik: en spaart u ook de bon?

Erg veel klanten die bonnentjes sparen haha :))

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:04

Vjestagirl schreef:
Hoe kun je in hemelsnaam een hele tv kwijt in je tas, en er dan óók nog ongezien mee naar buiten lopen? Dat kan toch niet?

Bij een ander filiaal van de juwelier waar ik werk hebben ze een keer zo'n molen van 2 meter hoog vol met horloges rustig het winkelcentrum uitgerold en in een busje geladen...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:05

Laatst kwamen 2 jongen meisjes aan race met hun kleine karretjes. Papa staat op een afstand toe te kijken hoe de meiden de spullen op de band gooien en vragen voor mij gaan staan. Ik geef ze een complimentje dat ze zo goed helpen en vraag of ze ook gaan betalen. Lachend rennen ze terug halen geld en komen afrekenen. Ik geef de meiden een bonnetje mee en lach even naar ze. Samen met papa lopen ze weg van mijn kassa zegt een meisje ''wat een lieve kassa mevrouw he papa!''

Dat zijn nou de leuke dingen van je werk

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:31

NieneWiep schreef:
Ja dat is idd het enige wat we hebben, zo'n kruidencarrousel. :') Maar ze kwam aanlopen met 2 van die peper en zout molens. 'Of wij ook de inhoud hiervan verkochten'. :Y)

ik werk ook bij de blokker, maar wij hebben we van die dingen die je kunt ronddraaien.
waar van die grote korrels in zit, peper en zout.
weet dan niet w elk bestel boek jullie hebben voor koken :Y)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:54

Dan werk jij waarschijnlijk in een groter filiaal dan ik (L), want die hebben we niet. :Y)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:00

NieneWiep schreef:
Dan werk jij waarschijnlijk in een groter filiaal dan ik (L), want die hebben we niet. :Y)

In alle blokkers waar ik kom, verkopen ze toch echt wel de inhoud van de peper en zout molens ;)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:55

ponygekje21 schreef:
In alle blokkers waar ik kom, verkopen ze toch echt wel de inhoud van de peper en zout molens ;)

Nou hier in de Blokker heb ik dat ook nog nooit gezien!

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:29

ponygekje21 schreef:
NieneWiep schreef:

wij verkopen de inhoud trouwens ook niet los :o

Maar dit topic ging niet over de blokker maar over Rare klanten }>

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:24

Cerilene_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Bij een ander filiaal van de juwelier waar ik werk hebben ze een keer zo'n molen van 2 meter hoog vol met horloges rustig het winkelcentrum uitgerold en in een busje geladen...

Ik zei altijd op mijn vorige werk: de eerste die hier het lef heeft om doodkalm de winkel in te lopen, transpalet te pakken, fitnessapparaat erop te zetten en ijzig kalm naar buiten rollen, komt ermee weg.
Is er nog ooit eentje gelukt met een fiets trouwens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:26

Hahaha Poes...

Ik ben wat dat betreft blij dat het enige wat mensen bij ons kunnen doen is niet afrekenen, en dat wij er meestal zo op gebrand zijn, dat we het eigenlijk altijd voorkomen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:34

Bij ons wordt helaas ook veel gestolen... het is echt een pest!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:39

Ik snap dat echt niet. Waarom mensen zo nodig moeten stelen. Bij mij is weleens perongeluk iets onder mijn hangende tas in het karretje bij de supermarkt gerold, wat ik dus zonder te betalen mee naar huis heb genomen. K voelde me zo ontzettend schuldig...

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:26

Ik heb een keer een man aan de kassa gehad die zoetjes kwam afrekenen maar ze niet meenam omdat die de vorige keer in de kar zijn blijven liggen en hij ze toen dus niet betaald heeft. Dat is nog eens goudeerlijk! :o Helaas zijn er altijd nog mensen met grijpgrage handjes. :(:)