Hannah_Menno schreef:Bonita_Bon schreef:Dat overtrokken gedoe over slaan. My god, kindermishandeling is wat anders natuurlijk, maar een opvoedkundie tik op de billen... prima!
Ohh, ik ben het zó met jou eens!![]()
![]()
Ik sluit me hier ook helemaal bij aan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Victory2000 schreef:Maikeltje,zo gaat het dus niet!
Jij doet net alsof het om moedwillig mishandelen gaat met een hoop plezier???
maikeltje schreef:Datzelfde effect heb je, zonder tik, ook als je het gewoon in de gang of op de trap of waar dan ook parkeert voor 10 minuten
Ik snap niet waarom jouw posts zo aanvallend geschreven worden? We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen neem ik aan en ik begrijp ook wel wat je schrijft als je maar 1 leesteken neerschrijft
maikeltje schreef:En dan geef je een tik ter correctie den wat gebeurt er dan? Is het kind dan ala minute stil en zoet of begint het dan te krijsen van schrik? En hoe los je dat op? Nog harder tikken?
En wat voor boodschap geef je je kind mee? Als mijn vriendinnetje niet wil luisteren dan mag ik haar tikken, doen pappa en mamma ook. En als je kind dan uithaalt naar een ander kind dan krijgt het weer een tik ter correctie?
Beetje krom
maikeltje schreef:En dan geef je een tik ter correctie den wat gebeurt er dan? Is het kind dan ala minute stil en zoet of begint het dan te krijsen van schrik? En hoe los je dat op? Nog harder tikken?
En wat voor boodschap geef je je kind mee? Als mijn vriendinnetje niet wil luisteren dan mag ik haar tikken, doen pappa en mamma ook. En als je kind dan uithaalt naar een ander kind dan krijgt het weer een tik ter correctie?
Beetje krom
Maar ik ben niet helemaal objectief dus.
) newmom schreef:ik hoop mijn kinderen nooit te hoeven slaan of tikken..
Heb een hele tijd terug mijn jongste een tik over zn vingertjes gegeven omdat ie ergens niet aan mocht komen..
hij deed t toch.. bleef me uitdagen en ipv het te negeren ben ik erop ingegaan.. ik tikte m over zn vingertjes heen, niet hard, maar hij schrok wel.. hij keek me aan met grote niet begrijpende ogen.. daarvan schrok ik zo erg, zo vreselijk erg, dat ik me voorgenomen heb me nooit meer zo te laten mee slepen..
en nu ik zelf nadenk bij de reactie die ik geef en de aanleiding gaat t eigenlijk heel erg makkelijk. maar nog steeds, tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van.. die ogen staan in mn geheugen gegrift en dat hoef ik nooit meer te zien.. tis een vreselijk zachtaardig kereltje, en t hoeft dus echt niet.
opvoeden is t moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen..

Menino schreef:Zelf denk ik dat de grens tussen een 'pedagogische tik' en 'slaan' veel te vaag is, ouders houden zichzelf te graag voor dat het 'pedagogisch verantwoord' is.

Maxielover schreef:Ach, ik ben ook opgevoed met een tik als het te ver ging hoor, geen trauma's aan over gehouden. Maar inmiddels weet mijn moeder wel dat ik de laatste jaren een mep terug verkoop, dus sindsdien probeert ze het niet meer. Want wie kan mij het recht ontnemen om niet terug te meppen als iemand anders dat ook doet ? Eerlijk is eerlijk.
Maxielover schreef:Ach, ik ben ook opgevoed met een tik als het te ver ging hoor, geen trauma's aan over gehouden. Maar inmiddels weet mijn moeder wel dat ik de laatste jaren een mep terug verkoop, dus sindsdien probeert ze het niet meer. Want wie kan mij het recht ontnemen om niet terug te meppen als iemand anders dat ook doet ? Eerlijk is eerlijk.
stef schreef:Maxielover schreef:Ach, ik ben ook opgevoed met een tik als het te ver ging hoor, geen trauma's aan over gehouden. Maar inmiddels weet mijn moeder wel dat ik de laatste jaren een mep terug verkoop, dus sindsdien probeert ze het niet meer. Want wie kan mij het recht ontnemen om niet terug te meppen als iemand anders dat ook doet ? Eerlijk is eerlijk.
Wie jou dat recht ontneemt? Wat dacht je van puur het feit dat jij een kind bent en geen opvoedkundige functie hebt en je ouders dient te respecteren?
Zonder dat ik je moeder af wil vallen vind ik het ook van de zotte dat je moeder dit kennelijk geaccepteerd heeft