Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:19

sallandval schreef:
Maar ik las gisteren weer een interview met een kunstenares (marga...iets...) die op dit moment exposeert in Zwolle met allemaal schilderijen van haar overleden man.

Oh ja, Marte Röling, vorige week bij De Wereld Draait Door gezien. Ik vond dat een erg mooi en indrukwekkend verhaal.

pinuts

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:20

ik heb het ook gezien. Ik vroeg me wel af.. Heeft zij ook meerdere mannen gehad? Of hield zij zoveel van hem ( wat wel blijkt..) dat ze al die vrouwen niet durfde te weigeren om hem kwijt te raken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:32

Dat verhaal heb ik heel lang gelden al eens op tv gezien. Is zeker al een paar jaar terug.
Vond het ook heel interessant, blijkbaar ging het voor hen... waarom ook niet :) ?

pinuts schreef:
ik heb het ook gezien. Ik vroeg me wel af.. Heeft zij ook meerdere mannen gehad? Of hield zij zoveel van hem ( wat wel blijkt..) dat ze al die vrouwen niet durfde te weigeren om hem kwijt te raken?

Ik mis hier de optie dat ze het gewoon echt niet erg vond. Dat kan toch ook...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:35

zou hij het toestaan? Als zij een man erbij had gewild? Natuurlijk moeten ze t zelf weten, als ik haar zo zie leek ze erg gelukkig met hem

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:36

Ik denk het eigenlijk wel. Zou het wel heel erg krom vinden als dat niet het geval was geweest.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:36

Ik denk dat ik daar veelste jaloers voor ben, voor een open relatie..

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:20

Ik vind dit een hele interessante discussie, heb hem zelf ook al vaker met vrienden gevoerd. Ik vind het opvallend dat veel mensen hier vinden dat in een open relatie sowieso iets gemist worden. Als het een reddingspoging is, is dat inderdaad het geval. Maar wat als het iets toevoegt aan een relatie? Ik denk in ieder geval dat het zeker niet altijd hoeft te betekenen dat een monogame relatie beter is dan een open relatie! Het ligt er alleen volkomen aan hoe je er beide instaat en wat de beweegredenen zijn..

(ik heb trouwens een paar pagina's bijgelezen maar alle 10 heb ik helaas niet gered ;) )

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:20

10 pagina's door gelezen duurde even pff :+

Ik zou dus echt geen open relatie kunnen hebben, Ik ben vreselijk jaloers..
Bovendien het idee dat mijn heerlijke man met een andere vrouw in bed lig maakt me nu al misselijk,Dat hij daarna weer naast mij in bed zou kruipen ,Daar krijg ik al helemaal een maag kanteling van :+

K zeg nu ook wel elke keer " als hij vreemd ga , is het over" maar k weet niet wat ik echt zou doen mocht het zijn dat hij dat zou doen, Bedoel ik houd toch heel veel van hem en k zou hem nu niet meer weg kunnen denken uit mn leven..

Door dit topic heb ik het wel aan vriendlief gevraagt en hij denkt er gelukkig het zelfde over al mij, hij heeft of zal ook geen behoefte krijgen aan een open relatie voor zover je in de toekomst kan kijken, Al denk ik eerlijk gezegt dat dat niet gaat gebeuren aangezien alles zowel lichamelijk al geestelijk helemaal toppie is :D

Wat ik me eigenlijk wel afvraag voor de gene die wel een open relatie hebben:
Denken jullie nooit eens aan " die andere vrouw" of spookt dr geen gedachten door jullie hoofden als je man weer naast je in bed kruipt?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:31

SamSter schreef:
10 pagina's door gelezen duurde even pff :+

Ik zou dus echt geen open relatie kunnen hebben, Ik ben vreselijk jaloers..
Bovendien het idee dat mijn heerlijke man met een andere vrouw in bed lig maakt me nu al misselijk,Dat hij daarna weer naast mij in bed zou kruipen ,Daar krijg ik al helemaal een maag kanteling van :+

Same here _/-\o_

Ik denk altijd van, als het echte liefde is, en jullie houden ontzettend veel van elkaar, waarom is het dan nodig om met anderen sex te hebben? Je hoort toch genoeg aan elkaar te hebben.. Maar dat is mijn mening ;)
Tuurlijk moeten alle mensen dat helemaal zelf weten, ik kan me het alleen niet goed voorstellen, omdat het totaal niets voor mij is (en voor mn vriend gelukkig ook niet, aangezien we er hetzelfde over denken)..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:23

DeadxStar schreef:
Je hoort toch genoeg aan elkaar te hebben.. Maar dat is mijn mening ;)

'Je hoort toch...' - waar staat dat vastgelegd?

Gelukkig is het jouw mening. ;)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:30

Vrienden van mij hebben ook een open relatie.

Ze praten er ook heel open over wat ze ermee bedoelen. Nu is hun eerste kindje op komst. En bij mij rijst dan wel de vraag, hoe gaan ze nu verder? Ik weet heel zeker dat hij blijft zoeken naar spanning bij anderen ( zowel mannen als vrouwen). En hun zien het ook niet als vreemdgaan, er zijn immers van te voren afspraken over gemaakt.

Voor mij zou het niets zijn. Echt niets :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:40

Wienna schreef:
Vrienden van mij hebben ook een open relatie.

Ze praten er ook heel open over wat ze ermee bedoelen. Nu is hun eerste kindje op komst. En bij mij rijst dan wel de vraag, hoe gaan ze nu verder? Ik weet heel zeker dat hij blijft zoeken naar spanning bij anderen ( zowel mannen als vrouwen). En hun zien het ook niet als vreemdgaan, er zijn immers van te voren afspraken over gemaakt.

Voor mij zou het niets zijn. Echt niets :n

Vind het ook geen vreemdgaan inderdaad, net goed dat als je die behoefte hebt een gelijke opzoekt die dezelfde behoefte heeft. Daar kwets je niemand mee, en kan je jou vrijheid behouden.

Voor mij zou het niets zijn, maar niet gebasseerd op jalouzie. Ik kan sowieso niet met iemand in bed kruipen heb echt een monogame persoonlijkheid

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:23

Karin schreef:
DeadxStar schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens! Mensen denken zo vaak in de vaste, gangbare patronen. Ik zeg niet dat jullie dit allemaal doen hier, ik snap ook dat mensen echt redenen hebben om ervoor te kiezen om het anders te doen ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:05

Karin schreef:
DeadxStar schreef:

Daarom zeg ik ook, dat is mijn mening :+

Maar zo zie ik de liefde, 2 personen (man/vrouw, man/man, vrouw/vrouw, maakt helemaal niks uit), die bij elkaar horen, alles met elkaar delen, en ook alleen met diegene en met niemand anders..
Maargoed, dat komt misschien omdat ik sex zie als iets wat je alleen met iemand deelt waar je van houdt, dus je partner.. En niet met allemaal anderen het bed induikt.. Sex heb je toch niet zomaar met iedereen? Tenminste, ik niet.
Ik heb een geweldig sexleven met mn partner, dus heb daar echt niemand anders bij nodig! Ik zie het dan toch als een soort tekortkoming, aangezien je dan niet genoeg hebt aan 1 partner..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:06

lesilla schreef:
Ik kan sowieso niet met iemand in bed kruipen heb echt een monogame persoonlijkheid

Eh... monogamie betekent niet dat je met helemaal niemand in bed kruipt. :+ Ik volg je niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:37

RedPassion schreef:
lesilla schreef:
Ik kan sowieso niet met iemand in bed kruipen heb echt een monogame persoonlijkheid

Eh... monogamie betekent niet dat je met helemaal niemand in bed kruipt. :+ Ik volg je niet.

oei moet zomaar iemand zijn :P uiteraard alleen met vriendlief :+

Ben gewoon echt aan één iemand tegelijk gebonden, ben daarvoor ook 5 jaar single geweest genoeg seksaanbodjes gehad maar zegt me niks

Verder bestaat monogamie bij de mens al van het begin toen cultuur net gevormd werd. Dus vind ik iets dat zeker natuurlijk mag genoemd worden
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-01-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:56

Oeh TS...een medestander!! geloof niet echt in monogamie en ben het dus helemaal met je eens :) ...en dat zie ik niet vaak, iemand met deze mening ;)
Wel 'bijzonder' dat het nog zo goed gaat in dit topic meestal zijn het vwb zo'n onderwerp heftige discussies!
Ik lees ff verder bij :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:58

Ja, fijn hè, Vesceron, dat er best een normale, respectvolle discussie wordt gevoerd tussen 'voor'- en 'tegenstanders'! :j Vind het erg leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:00

Ja inderdaad, en wil op zoveel dingen reageren haha...eerst nog even verder lezen, leuk topic!!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:05

Ik begrijp niet dat hier vaker wordt gezegd dat je monogaam bent omdat je niet zomaar met iedereen het bed in wil duiken? Niet-monogame mensen gaan toch ook niet (meestal dan haha) zomaar met iedereen naar bed?

Ik heb trouwens laatst nog een heel programma gezien waarin besproken werd dat als je in het dierenrijk naar eigenschappen van soorten die wel/niet monogaam zijn kijkt en die met de mens vergelijkt, de mens helemaal niet monogaam hoort te zijn. Is eigenlijk ook wel logisch natuurlijk want er zijn vrijwel geen mensen op de wereld die echt maar een partner in hun leven hebben zoals sommige dieren. Mensen noemen zich meer monogaam omdat ze binnen een relatie geen sex met anderen hebben.. best grappig eigenlijk :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:08

Inderdaad, een open relatie betekent niet dat je maar elk weekend met een ander in bed moet liggen. Er zullen vast mensen zijn waarbij het dat wél inhoudt, maar het kan ook zijn dat je gedurende je hele relatie maar één keer seks hebt met iemand anders, maar net waar je behoefte aan hebt. :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:09

Precies :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:12

Ik wilde het net zeggen... er wordt vaak gedaan alsof niet-monogame mensen maar te pas en te onpas met anderen dan hun eigen partner liggen te seksen.

Ik sluit me dus ook volledig aan bij het antwoord van Myukii.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:14

Helemaal mee eens dondeyne, dat je niet 'aan monogamie doet' betekent niet dat je om de haverklap een ander in bed hebt! Volgens mij heet dat gewoon sletten! ;)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:14

Karin schreef:
Ik wilde het net zeggen... er wordt vaak gedaan alsof niet-monogame mensen maar te pas en te onpas met anderen dan hun eigen partner liggen te seksen.

Ik sluit me dus ook volledig aan bij het antwoord van Myukii.

Amen ;)