Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moirsa schreef:Fiffill schreef:Ik vind bont sowieso waanzinnig ordinair en h*rig, of het nou echt is of nep.
Dat heeft toch helemaal niets met dit topic te maken?
Bont kan hardstikke mooi en chique zijn hoor, als het niet zo much is.

Fiffill schreef:Moirsa schreef:Dat heeft toch helemaal niets met dit topic te maken?
Bont kan hardstikke mooi en chique zijn hoor, als het niet zo much is.
Dit topic gaat over bont... dus ja, dit heeft er mee te maken. Ik vind het gewoon weerzinwekkend ordinair, snap ook niet dat het zogenaamd 'in' is.

Moggsy schreef:Moirsa, leuke jas, niets mis mee.
Maar het dragen van bont is wel anders dan het dragen van leer, al zie jij misschien het verschil niet.

Moirsa schreef:Moggsy schreef:Moirsa, leuke jas, niets mis mee.
Maar het dragen van bont is wel anders dan het dragen van leer, al zie jij misschien het verschil niet.
Ik zie het verschil inderdaad niet omdat er ook koeien worden gefokt om het leer.
Leer van een koe komt echt niet van een melkkoe hoor
Waarom zou een eekhoorn dan meer waard zijn dan een koe?
Als het nou zo was dat het leer van een melkkoe kwam begreep ik het wel maar dat is niet het geval.

). Maar ordinair of oud en stoffig, ik vind het gewoon oerlelijk.

Fiffill schreef:Overigens vind ik de bontindustrie even slecht als de bio-industrie.... Het houden van die dieren in de kleine hokjes...
@Moirsa: misschien is het dan niet altijd ordinair, maar zoals het nu 'in de mode is' zie ik bijn alleen maar van die ordinaire wannabe hiphopgastjes er mee lopen of geblondeerde doosjes... (om het even bij stereotiepjes te houden). Maar ordinair of oud en stoffig, ik vind het gewoon oerlelijk.
Als je een beetje een hart voor dieren hebt koop je toch lekker nepbont...
overal moeten dieren voor gedood worden, en overal worden ze speciaal voor gefokt.Yamcha schreef:Moet je biologisch gaan eten. Zorgen dat je weet waar je leer vandaan komt, waar je vlees gefokt is, waar je bont gefokt is.....
Ik kan én én doen. Kost wel meer, maar ik heb dan ook erg goede kwaliteit.