Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:58

Aanstaande vrijdag staat mijn examen gepland, ben benieuwd of hij door gaat..
Ik heb afgelopen zaterdag een extra lesje gehad, m'n rijinstructeur zei dat het super ging!
Hopen dat het ook zo gaat bij mijn examen.
Morgen nog een lesje, en dan hopelijk mijn examen.
Les voor het examen lukt de dag zelf helaas niet, omdat ik de eerste die dag ben...
Aan de ene kant ook fijn dat het zo vroeg is, zit ik niet een hele ochtend met zenuwen. :P

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:59

Wat een leuk topic! Jammer dat ik het niet eerder heb ontdekt!

Ik moet vrijdag afrijden! :D

Niicole__

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:01

Ah nog iemand a.s. vrijdag! :P Hoe laat moet je?

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:03

Kwart voor 11, Hoelaat moet jij? :D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:07

08.55 :P
Hopen dat het door gaat!
De wegen zijn hier over het algemeen schoon, behalve de kleine binnenwegen niet.
Hopelijk maakt dat niets uit?

3 februari verloopt mijn theorie, dus ik kan het niet echt gebruiken als het niet door gaat :P

heb een tijd geen lessen gehad daarom kon ik niet eerder afrijden.. ;(

eerst vanwege bekkeninstabiliteit niet, en daarna werd ik opgelicht door de rijschool, dus kon ik eerst een andere zoeken..

Maar gelukig nu een super rijschool/rijinstructeur! :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:10

Hm nog geen datum bekent van me her examen. Wel op de mail me uitslag _-:( . Achjaa komt wel weer. Nu helaas geen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen meer |(

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:11

@Niicole_: hoezo werd je opgelicht als ik vragen mag?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:27

_Denise schreef:
@Niicole_: hoezo werd je opgelicht als ik vragen mag?

Leg het wel ff in het kort uit..
Ik begon mijn lessen in oktober 2008 bij een rijschool in Veendam. Daar had ik zo'n 12 lessen gehad.
Maar ik ging verhuizen, 15 km verderop, en daar gaf die rijschool geen les, dus ik moest een andere zoeken.
Ik was zwanger, dus wachtte tot begin juni dat de misselijkheid voorbij was, en ging lessen bij de nieuwe rijschool.
Hier had ik 1 les gehad, om 8 juni 2009.

Mijn 2e les stond de maandag erna op 15 juni.
Deze had ik de zaterdag ervoor afgezegt, omdat we die maandag naar Schiphol moesten, en ik steeds last van mijn rug had en niet kon lopen.. (Bleek na een HA bezoek bekkeninstabiliteit te zijn)

Toen heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de rijschool om te stoppen, omdat ik niet kon rijden vanwege de bekkeninstabiliteit.

Ik kreeg hem nooit te pakken.

Dus toen maar gemaild naar hem in juli, en ik kreeg geen reactie, daarna nog eens gemaild, weer geen reactie.
Ook heb ik 2x gesmst.

Maar, ik had het gemeld, dus dacht dat het wel goed zou zijn.

Ineens kreeg ik in Oktober een betalingsherrinering van rond de €450, met een dreiging als ik niet binnen 14 dagen ging betalen dat er een deurwaarder kwam

Hier heb ik achteraan gemaild.
de €450 hoefde ik niet te betalen, maar wel 2 rijlessen, + administratie kosten (€35) vanwege de 2 gestuurde brieven (kreeg 2 dezelfde, 1 op dinsdag en 1 op woensdag)

Hier ging ik niet mee akkoord, omdat ik maar 1 les had gereden, en die brieven had hij niet hoeven sturen als hij normaal opgenomen had, op had gereageerd.
Volgens hem moest ik die 2e les betalen omdat ik hem geen 72uur van te voren had afgezegd.

Toen had ik hem eve verteld dat elke rijschool die ik ken, werkt met 24uur.
En dat hij nooit een papier had gegeven waar het op stond, het niet op zijn site vermeld stond, en dat hij nooit wat verteld had.

Toen ging hij een deurwaarder bellen zei hij, en een dag later belde hij dat hij het af kon zeggen, maar dan de 1e les, administratie kosten + €150 moesten betalen voor het afzeggen van de deurwaarder.

uiteindelijk maar gedaan, want wij hebben het niet breed.

hij probeerd dus geld af te nemen waar hij geen recht op heeft.

Ook bn ik erachter dat hij dit vaker heeft gedaan, en ook bedrijven waar de lesauto in onderhoud was probeerd te berdriegen.

Ook is hij hier een aantal keren (met lesser in de auto) aan de deur geweest te dreigen.

Ik had met mijn nieuwe instructeur gesproken, en die vertelde mij dat hij mij niks kon maken met deurwaarders als ik niks had ondertekend, en er niks op papier stond, en als ik al een aantl keren had aangegeven te stoppen etc.
Dus hij heeft gelogen over dat geld van de deurwaarder etc.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:28

toch beetje een langer verhaal geworden dan ik dacht hihi : :o

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:32

Jeetje zeg wat een.. L*l
Dat kan hij toch niet maken zeg!

Maar nu zit je gelukkig weer bij een ander toch die het beter doet :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:38

Nee normaal gesproken niet, maar hij wordt ooit vanzelf gepakt. :)
Hij flikt het vanzelf bij iemand waar hij aan het verkeerde adres is. :)

Ja gelukkig heb ik nu een super rijschool!
Rijlessen, en examen zijn duurder, maar ook 1000x beter!

:D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:41

miejmoon schreef:
Hm nog geen datum bekent van me her examen. Wel op de mail me uitslag _-:( . Achjaa komt wel weer. Nu helaas geen vrijstelling voor bijzondere verrichtingen meer |(

Balen zeg! :(:)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:42

Jeetje wat een verhaal zeg := Gelukkig dat je er nog redelijk vanaf bent gekomen zeg...

Ik heb net mn 2e les gehad en het ging weer super!!! 1 keer een inschattingsfoutje qua remmen en het optrekken vanuit stilstand moet ik echt nog ff onder de knie krijgen maar het rijden, kijken etc ging super zei hij! We gaan dus volgende week naar Meppel en ik was een van de weinigen waarbij hij dat zo snel deed :D Dus dat is wel leuk voor mn zelfvertrouwen :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:49

Dus bij een herexamen moet je dus de bijzondere verrichtingen opnieuw doen? Wat een bullsh*t!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:51

MissPromiss schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg := Gelukkig dat je er nog redelijk vanaf bent gekomen zeg...

Ik heb net mn 2e les gehad en het ging weer super!!! 1 keer een inschattingsfoutje qua remmen en het optrekken vanuit stilstand moet ik echt nog ff onder de knie krijgen maar het rijden, kijken etc ging super zei hij! We gaan dus volgende week naar Meppel en ik was een van de weinigen waarbij hij dat zo snel deed :D Dus dat is wel leuk voor mn zelfvertrouwen :P

Ja ben ik ook blij om!

Super compliment! En dat is idd goed voor ej zelfvertrouwen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:54

Vooraan het topic staat wel wat info,maar wil iemand ervaringen delen hoe het examen precies ging, wat je allemaal moest doen? :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:01

Heftig Nicole!

Ik heb ttt gehad en ze zeiden dat dat hetzelfde ging als examen:

Je komt in een kamertje, en ze leggen je uit hoe of wat. Zoals dat ze niks anders dan aanwijzigen geeft tijdens het examen, achteraf hoor je pas als je iets fout heb gedaan. Dan kom je in de auto, en ze vraagt wat over een paar knopjes. Dan ga je rijden, krijg je evt een keer en parkeer opdracht, en een kluster opdracht. Dan mag je terug rijden en bespreek je het later met je examinator aan een tafeltje :j

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:02

Okee dus het valt wel mee? :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:07

Welk examen?
Afrijden of theorie?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:07

Ja :j Ik zette de auto aan en heb gelijk de muziek aan gezet _O-

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:09

Mowoah schreef:
Welk examen?
Afrijden of theorie?

Je bedoeld mij hé? :P
Was het vergeten te melden, praktijk. :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:09

Pradaatje schreef:
Ja :j Ik zette de auto aan en heb gelijk de muziek aan gezet _O-

haha :P _O-

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:17

Waren jullie ook zenuwachtig voor jullie TTT? Ik heb hem volgende week maar mijn rijinstructeur zegt dat het niet veel voorsteld. Het is meer van: Parkeer hem hier maar ergens. Of: keer hier maar ergens om.
Wil je hem niet halen dan moet je het wel heel erg verkloten zei hij. Klopt dat :P Moet je daar ook die knopjes van de auto weten? Want ik heb nog maar 1 les voor mijn TTT en nog niks over knopjes gehad!

Ik hoef ook nooit persee achteruit te parkeren of file te parkeren. Mijn rijinstructeur zegt altijd: parkeer hem hier maar ergens.
Dus hopelijk gaan ze dat bij de tussentijdse toets niet ineens vragen, aangezien ik altijd een parkeerplek zoek waar weinig auto's staan :P

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:19

Nee ik was niet zenuwachtig. Hierboven staat mijn ervaring over ttt ;) Dus ook dat je knopjes moet weten.
Bij ttt zijn ze wel degelijk streng hoor, heel veel halen het ook niet. Je hebt een hele grote kans dat je moet file parkeren :j

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:23

Joosiien schreef:
Waren jullie ook zenuwachtig voor jullie TTT? Ik heb hem volgende week maar mijn rijinstructeur zegt dat het niet veel voorsteld. Het is meer van: Parkeer hem hier maar ergens. Of: keer hier maar ergens om.
Wil je hem niet halen dan moet je het wel heel erg verkloten zei hij. Klopt dat :P Moet je daar ook die knopjes van de auto weten? Want ik heb nog maar 1 les voor mijn TTT en nog niks over knopjes gehad!

Ik hoef ook nooit persee achteruit te parkeren of file te parkeren. Mijn rijinstructeur zegt altijd: parkeer hem hier maar ergens.
Dus hopelijk gaan ze dat bij de tussentijdse toets niet ineens vragen, aangezien ik altijd een parkeerplek zoek waar weinig auto's staan :P

Ik heb geen TTT gehad.
Maar vanwege de reden dat ik nu eigenlijk met spoed examen moet doen. :)