_Denise schreef:@Niicole_: hoezo werd je opgelicht als ik vragen mag?
Leg het wel ff in het kort uit..
Ik begon mijn lessen in oktober 2008 bij een rijschool in Veendam. Daar had ik zo'n 12 lessen gehad.
Maar ik ging verhuizen, 15 km verderop, en daar gaf die rijschool geen les, dus ik moest een andere zoeken.
Ik was zwanger, dus wachtte tot begin juni dat de misselijkheid voorbij was, en ging lessen bij de nieuwe rijschool.
Hier had ik 1 les gehad, om 8 juni 2009.
Mijn 2e les stond de maandag erna op 15 juni.
Deze had ik de zaterdag ervoor afgezegt, omdat we die maandag naar Schiphol moesten, en ik steeds last van mijn rug had en niet kon lopen.. (Bleek na een HA bezoek bekkeninstabiliteit te zijn)
Toen heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de rijschool om te stoppen, omdat ik niet kon rijden vanwege de bekkeninstabiliteit.
Ik kreeg hem nooit te pakken.
Dus toen maar gemaild naar hem in juli, en ik kreeg geen reactie, daarna nog eens gemaild, weer geen reactie.
Ook heb ik 2x gesmst.
Maar, ik had het gemeld, dus dacht dat het wel goed zou zijn.
Ineens kreeg ik in Oktober een betalingsherrinering van rond de €450, met een dreiging als ik niet binnen 14 dagen ging betalen dat er een deurwaarder kwam
Hier heb ik achteraan gemaild.
de €450 hoefde ik niet te betalen, maar wel 2 rijlessen, + administratie kosten (€35) vanwege de 2 gestuurde brieven (kreeg 2 dezelfde, 1 op dinsdag en 1 op woensdag)
Hier ging ik niet mee akkoord, omdat ik maar 1 les had gereden, en die brieven had hij niet hoeven sturen als hij normaal opgenomen had, op had gereageerd.
Volgens hem moest ik die 2e les betalen omdat ik hem geen 72uur van te voren had afgezegd.
Toen had ik hem eve verteld dat elke rijschool die ik ken, werkt met 24uur.
En dat hij nooit een papier had gegeven waar het op stond, het niet op zijn site vermeld stond, en dat hij nooit wat verteld had.
Toen ging hij een deurwaarder bellen zei hij, en een dag later belde hij dat hij het af kon zeggen, maar dan de 1e les, administratie kosten + €150 moesten betalen voor het afzeggen van de deurwaarder.
uiteindelijk maar gedaan, want wij hebben het niet breed.
hij probeerd dus geld af te nemen waar hij geen recht op heeft.
Ook bn ik erachter dat hij dit vaker heeft gedaan, en ook bedrijven waar de lesauto in onderhoud was probeerd te berdriegen.
Ook is hij hier een aantal keren (met lesser in de auto) aan de deur geweest te dreigen.
Ik had met mijn nieuwe instructeur gesproken, en die vertelde mij dat hij mij niks kon maken met deurwaarders als ik niks had ondertekend, en er niks op papier stond, en als ik al een aantl keren had aangegeven te stoppen etc.
Dus hij heeft gelogen over dat geld van de deurwaarder etc.