werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:12

De situatie van Lotus vind ik hier id passend :j
Door ziekte uiteindelijk ook nog eens in de wat is het WW of uitkering terecht komen is niets waar je om vraagt en als "ongezond" persoon is het veel moeilijker om een baan te vinden die bij je past ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:14

miep1979 schreef:
De situatie van Lotus vind ik hier id passend :j
Door ziekte uiteindelijk ook nog eens in de wat is het WW of uitkering terecht komen is niets waar je om vraagt en als "ongezond" persoon is het veel moeilijker om een baan te vinden die bij je past ;)

Ik solliciteer me wezenloos (oké nu even iets minder) naar banen die ik wel kan..., maar ja, met mij nog 100 en ik heb gewoon geen ervaring genoeg, ook niet bij banen die aansluiten op de studie ik nu doe....

Als ik geen Fibromyalgie had, had ik morgen weer werk, sterker nog, dan hoorde ik niet in dit topic thuis want dan was mijn contract gewoon verlengd...

maar ja, hadden is niet hebben

Mizoan

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:16

ID Lotus :j

Ik kan mijn beperking nog verdoezelen, maar in jou geval is het een stuk moeilijker ;)

Ik wens je iig heel veel succes met solliciteren en ergens is er wel een baan voor je :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:17

breezy302 schreef:
Wil het ook even kwijt dat dit topic gaat over WERKLOZEN niet mensen die ziek thuis zitten of op zwangerschapsverlof zijn. Dan krijg je namelijk ook nog gewoon doorbetaald en kun je weer beginnen zodra je daar klaar voor bent. Die zitten niet met het UWV of andere instanties.

Ehhhhhhhh, ook als werkloze kun je met verlof zijn hoor :D :D
Mijn contract loopt per 1 februari af, maar goed, ik wens jullie veel plezier met dit topic, succes allen met werk vinden!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:18

miep1979 schreef:
ID Lotus :j

Ik kan mijn beperking nog verdoezelen, maar in jou geval is het een stuk moeilijker ;)

Ik wens je iig heel veel succes met solliciteren en ergens is er wel een baan voor je :j

Er is vast ergens een baan..., kan hem nu alleen niet vinden :(

Dus als het allemaal "goed" gaat met het UWV afdeling ziektewet mag ik binnen 2 weken langs komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:26

Ooit eraan gedacht dat je ook én ziek én werkloos kunt zijn, zoals mij?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:28

KoudbloedKim schreef:
Ooit eraan gedacht dat je ook én ziek én werkloos kunt zijn, zoals mij?

en dus beperkt in je mogelijkheden, net als ik

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:32

breezy302 schreef:
Ik ook maak dan een : Ik verveel me en klaag erover topic aan.

Deze opmerking was me dan nog geheel ontgaan :D
Maar dat topic bestaat al, zie hier :) :) Mensen zijn goed in klagen he en dan maakt het niet uit waarom je de hele dag thuis op je krent zit en je dood verveelt, maar jouw aannames zijn wel heel erg makkelijk :) Zoals ik in mijn vorige post ook al zei; per 1 februari ben ik ook werkloos, dus ik snap het verschil niet zo goed? :) Ook ik zit -jawel, nu al- met het UWV gemier en ben druk met solliciteren ondanks mijn dikke buik en over ongeveer 34 dagen een beeb, dus wellicht de volgende keer even nadenken voor je iets post ;)

Buiten dat geloof ik niet dat jij de aangewezen persoon bent om te vertellen wie wel of niet in een topic mag posten, heb n.a.v. van jouw posts dus ook erg zin om kinderachtig te zijn en ga dat ook doen :D

*temt*

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:34

Ik zit vanaf september helaas al thuis.

Inmiddels zit ik er flink door heen en is het moeilijk om positief te blijven.
Ik heb op z'n minst 60 sollicitatie brieven de deur uit gedaan, loop minimaal eens per week de uitzend bureau's binnen,
speur heel internet af, heb advertenties gezet als huishuidelijk hulp, oppas etc.
Maar niemand reageert.

Ook is er in de buurt geen productie werk voor mij omdat ik bijvoorbeeld geen heftruck mag rijden.

Ondertussen de sfeer behoorlijk gespannen hier thuis.
Ik woon nu al ruim 2 jaar bij mijn schoonouders terwijl het de bedoeling zou zijn
dat ik hier maximaal 2 maanden zou zitten. Uiteraard zijn ze zuur omdat ik geen werk heb
en nu al helemaal niet in aanmerking kom voor een woning.

Ook wordt ik gek van mensen die constant zeggen 'als ik werkeloos zou zijn dan had ik binnen 1 week weer werk'.
Nou, ik wens je succes als 21 jarige. Je bent te oud (Lees: te duur) om in een winkel te werken en te jong om fatsoelijke
werk ervaring opgebouwd te hebben of om serieus genomen te worden in een degelijke functie.

Donderdag mag ik GELUKKIG ergens op gesprek komen en ik hoop echt dat, dat het gaat worden.
Het thuis zitten maakt me apatisch en depressief, bovendien is het geld inmiddels op aangezien ik niet in aanmerking
kom voor een uitkering.
Laatst bijgewerkt door Chocotof op 05-01-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:34

breezy302 schreef:
Wil het ook even kwijt dat dit topic gaat over WERKLOZEN niet mensen die ziek thuis zitten of op zwangerschapsverlof zijn.

En bedankt maar weer.

Kom nog een keer met ervaringstips langs, zeg.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:36

Wat een gezelligheid *D

Laten we het gewoon gezellig houden (oh nee ik had hier niets meer te zoeken := ) en elkaar in de waarde laten ;)
Werkeloos, met verlof en werkeloosheid in zicht, ziek en werkeloosheid in zicht, wat maakt het uit :?

*rent snel weg*

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:37

Ik ben sinds gistermiddag half 6 werkeloos :+ Mijn eerste werkloze dag beviel prima :j Helaas heb ik geen recht op ww, dus hoop snel weer wat tegen te komen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:37

Antheman schreef:
breezy302 schreef:
Wil het ook even kwijt dat dit topic gaat over WERKLOZEN niet mensen die ziek thuis zitten of op zwangerschapsverlof zijn.

En bedankt maar weer.

Kom nog een keer met ervaringstips langs, zeg.

Niet persoonlijk opvatten :(:)

Wat ik me afvraag:

Wat nou als je en een beperking hebt (zoals ik) en zwanger bent, en geen baan hebt?

In welk topic hoor je dan thuis? :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:39

Lotus83 schreef:
Wat ik me afvraag:

Wat nou als je en een beperking hebt (zoals ik) en zwanger bent, en geen baan hebt?

Het voorgestelde te openen klaag topic :+
:=

IMO ben je hier op je plek in zo'n situatie :P
Maar ja.............. wie ben ik :Y)

050206051012

Nou Lotus, dan moet je je eigen klaagtopic maar openen las ik op de vorige pagina :D

eekhoornerik

breezy302 schreef:
Ja in de zorg zijn ook veel vrijwilligers nodig maar ik wil geen vrijwiliger zijn! Ik wil een normale baan en geld verdienen.

Ga van de week eens bij de Greenery kijken. Die hebben altijd mensen nodig en dan solliciteer ik ondertussen naar banen die ik wel graag wil hebben.

Ja dat wil ik ook ja, maar zolang je nog geen betaalde baan hebt en je je verveelt kan je dus als OPTIE vrijwilligerswerk doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:40

miep1979 schreef:
Lotus83 schreef:
Wat ik me afvraag:

Het voorgestelde te openen klaag topic :+
:=

IMO ben je hier op je plek in zo'n situatie :P
Maar ja.............. wie ben ik :Y)

Voor als mensen verkeerd lezen..., ik ben niet zwanger hoor..... :D

nowornever

Ik heb het topic nu al een aantal keer voorbij zien komen en elke keer weer wat gelezen. Maar ik dacht altijd dat als mensen wilden werken ze wel werk zouden vinden. Maar ik zie toch steeds meer om me heen dat dat toch niet helemaal zo is en al helemaal niet op het moment. En ik heb me nooit beseft dat het juist voor die mensen heel zwaar is. Ik wens in ieder geval de mensen die werk zoeken heel veel succes en ik wil alleen maar zeggen probeer de moed erin te houden.

Lotus83

Quellian schreef:
Nou Lotus, dan moet je je eigen klaagtopic maar openen las ik op de vorige pagina :D

Uhm uhm uhm.....

Nee, hier voel ik me meer thuis :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:41

nowornever schreef:
Ik heb het topic nu al een aantal keer voorbij zien komen en elke keer weer wat gelezen. Maar ik dacht altijd dat als mensen wilden werken ze wel werk zouden vinden. Maar ik zie toch steeds meer om me heen dat dat toch niet helemaal zo is en al helemaal niet op het moment. En ik heb me nooit beseft dat het juist voor die mensen heel zwaar is. Ik wens in ieder geval de mensen die werk zoeken heel veel succes en ik wil alleen maar zeggen probeer de moed erin te houden.

Dat is nog eens lief!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:41

Wat ik me afvraag, wat is er anders aan de dag doorkomen als je ziek bent en daardoor niet kan werken of gewoon werkeloos zijn?
Ik heb ook een ziekte waardoor ik geen passend werk kan vinden. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik de dagen gewoon goed door kan komen.

Lotus, heb je er al eens over nagedacht om samen met het UWV naar schikkend werk te gaan zoeken?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:44

Marilla schreef:
Wat ik me afvraag, wat is er anders aan de dag doorkomen als je ziek bent en daardoor niet kan werken of gewoon werkeloos zijn?
Ik heb ook een ziekte waardoor ik geen passend werk kan vinden. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik de dagen gewoon goed door kan komen.

Lotus, heb je er al eens over nagedacht om samen met het UWV naar schikkend werk te gaan zoeken?

Ja, ik ga nu net het uwv traject in.....
Pas sinds 1 jan. geen inkomen meer omdat mijn contract afliep en ziek uit dienst ben gegaan..

Gister werd ik door zo'n dame van het uwv gebeld en moest ik een heel vragenlijstje over wat ik mankeer beantwoorden (kan u nog boodschappen doen >;)

Daarna heb ik haar gevraagd of het uwv mij kon begeleiden in het zoeken naar geschikt werk..., daar kon ze me geen antwoord op geven, ik moest wachten op de oproep

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:45

nowornever schreef:

De tijd is gewoon heel erg moeilijk.
Mijn vriend kwam 7 december op straat te staan wegens een faillissement en riep 1 januari heb ik weer werk, nu begint hij de 11e en er zijn een hoop mensen verbaasd hoe snel hij aan het werk kan.
Helaas gaat de uitspraak waar een wil is, is een weg niet altijd op ;)
Echter de aanhouder wint in wel weer toepasselijk :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:46

Hopen maar dat ze je kunnen helpen!
Ja, sommige vragen zijn best raar he "Kunt u trappen lopen?" Sja, dat ligt eraan hoeveel trappen het zijn :P

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:48

Marilla schreef:
Hopen maar dat ze je kunnen helpen!
Ja, sommige vragen zijn best raar he "Kunt u trappen lopen?" Sja, dat ligt eraan hoeveel trappen het zijn :P

Hihi ja....

Ik kan best een broodje halen, en een pak melk gaat ook nog wel....
Maar de weekboodschappen, nee helaas