Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:58

ik ben altijd echt een meisje-meisje geweest en mensen die me niet kennen denken dat nog steeds als ze me zien (haar netjes gestylt en in model, nepnagels, dure kleding ed.) maar toch ben ik qau persoonlijkheid niet zo.

Het zal ongetwijfeld te maken hebben met omgeving en opvoeding!!! Maar het zit ook een beetje in je.. ik zou bv nooit modellenwerk willen doen, sta niet graag op die manier in de picture! Ik heb liever dat mensen me slim en zakelijk succesvol dan mooi vinden (al kan ik heel ijdel zijn en zorg ik dat ik er altijd netjes uit zie voordat ik de deur uit ga).. Dat is iets, dat is mij niet aangeleerd want als ik wel bv model zou willen zijn dan zouden mijn ouders me net zo hard supporten als dat ze nu doen....

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 13:04

Ok, maar direct communiceren vindt ik iig een stuk prettiger, maakt voor mij niet uit wie het doet, ikzelf kan ingepakte boodschappen niet handelen, denk ook dat ik ze niet afgeef.....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:20

het zal ongetwijfeld te maken hebben met de score op neurocisme en extraversie van de big5 schaal.. ik denk dat mensen met een lage score op N directer zullen zijn dan met een hoge score omdat die veelal ook andere copingsstijlen hanteren in stressvolle situaties (zoals een confrontatie!)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 13:23

Romyv: zou je de vaktaal (jargon) willen vertalen? Niet iedereen heeft iets met psychiatrie/psychologie :+

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:24

Direct is leuk vertier op het net.
In het normale leven heet dat botte boer of communicatie gestoorde.
(Dit zeg ik niet, het komt letterlijk uit de mond van mijn leidinggevende, en die heeft er voor gestudeerd.)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:35

uhm.. dan moet ik lang van stof worden...

ik ga het proberen.. Big5 is een persoonlijkheidstest die op 5 schalen meet hoe je in elkaar zit. De schalen zijn:

Extraversie: Gericht zijn op contact, gemakkelijk praten, initiatiefrijk.
Vriendelijkheid: Hartelijk, hulpvaardig, gericht op samenwerking.
Zorgvuldigheid: Ordelijk, nauwgezet, op duidelijke afspraken gericht.
(negatieve) Emotionaliteit: Emotioneel, snel geraakt, gespannen.
Diepzinnigheid: Leergierig, open voor nieuwe ideeën, gericht op intellectuele ontwikkeling.

of in het engels:

Openness - (inventive / curious vs. cautious / conservative). Appreciation for art, emotion, adventure, unusual ideas, curiosity, and variety of experience.
Conscientiousness - (efficient / organized vs. easy-going /careless). A tendency to show self-discipline, act dutifully, and aim for achievement; planned rather than spontaneous behavior.
Extroversion - (outgoing / energetic vs. shy / withdrawn). Energy, positive emotions, urgency, and the tendency to seek stimulation in the company of others.
Agreeableness - (friendly / compassionate vs. competitive / outspoken). A tendency to be compassionate and cooperative rather than suspicious and antagonistic towards others.
Neuroticism - (sensitive / nervous vs. secure /confident). A tendency to experience unpleasant emotions easily, such as anger, anxiety, depression, or vulnerability.

Per persoonlijkheidstrek krijg je aan de hand van de test een score, een nummer. In de uitleg erbij staat dan wat dit zegt over jou als persoon. Als ej hoog scoort op N (neuroticism) of (negatieve) emotionaliteit, betekent dit dat je niet goed om kan gaan conflicten of confrontaties.. Dan zal je mijdend gedrag vertonen wat copingstijlen worden genoemd..

is het nu duidelijker?

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 13:41

Jazeker, verhelderend!!
Waarvoor dank...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:48

ik, ook half man qua redenering vrees ik, ben ook als meisjemeisje opgevoed, inclusief alles in het roze :+
ik denk dat het vooral te maken heeft met genen en niet zozeer met opvoeding,
maar dan zit je weer met het nature-nurture debat...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:13

Romyv schreef:
Als ej hoog scoort op N (neuroticism) of (negatieve) emotionaliteit, betekent dit dat je niet goed om kan gaan conflicten of confrontaties.. Dan zal je mijdend gedrag vertonen wat copingstijlen worden genoemd..

is het nu duidelijker?

Ja :P

Negatieve emotionaliteit heet bij mij gewoon Amsterdamse humor.
Je moet toch ergerens over kunnen k*nkeren?

En mijden???
Da's geen humor!!!!
:D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:19

slokkie schreef:
Romyv schreef:
Als ej hoog scoort op N (neuroticism) of (negatieve) emotionaliteit, betekent dit dat je niet goed om kan gaan conflicten of confrontaties.. Dan zal je mijdend gedrag vertonen wat copingstijlen worden genoemd..

is het nu duidelijker?

En mijden???
Da's geen humor!!!!

wat jij bedoelt is meer klagen of zeiken, dat heeft iedereen!! Negatieve emotionaliteit is in dit geval meer gericht op stressgevoeligheid.. De een raakt helemaal in paniek als bv je motor afslaat en je vooraan staat bij het verkeerslicht terwijl de andere hem al heeft herstart voordat er ook maar iemand is geweest die het doorhad!

mijden doet iedereeen!!! Is een natuurlijke reactie (struisvogel politiek..) alleen in hoeverre je hiermee door gaat en hoe ver ej dit door trekt is per persoon verschillend.. Gedeeltelijk aangeleerd maar zeker ook een genetische factor van in het spel..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:20

Samurai schreef:
Jazeker, verhelderend!!
Waarvoor dank...

*trots* hihi jip-en-janneke-nederlands is niet mn sterkste kant :Y)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:08

haah geweldig topic!!

Hmms ik ben opzich wel een meisje-meisje, kan me ook wel herkennen in dingen zoals twee keer vragen. Ik heb goede bevestiging nodig dat ie me echt leuk vind en mee wil hebben. Ofz. Maar miss is dat ook wel een stukje onzekerheid!?

Maar over lompe opmerkingen kan ik wel zoals dat toepetje uit het douche putje zou ik wel kunnen lachen. Dat komt miss omdat mijn vader zo is, mijn hele fam. eigenlijk wel een beetje. Voorbeeld:
Ik heb lange schooldag gehad ben moe savonds aan de eettafel:
Mijn vader: wat zie jij eruit
Ik: Hoezo?
Mijn vader: Net een spook ja..
Ik: maak dan vaak een sherpe opmerking terug of reageer niet.

Ligt dus idd denk ik aan je opvoeding. Vrouwen moet mannen gewoon niet zo serieus nemen :Y) d

En mannen geloof me hoe vaker je laat merken hoe lief je haar vind enz. hoe meer je kan maken bij haar!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:01

Romyv schreef:
slokkie schreef:

En mijden???
Da's geen humor!!!!

wat jij bedoelt is meer klagen of zeiken, dat heeft iedereen!! Negatieve emotionaliteit is in dit geval meer gericht op stressgevoeligheid.. De een raakt helemaal in paniek als bv je motor afslaat en je vooraan staat bij het verkeerslicht terwijl de andere hem al heeft herstart voordat er ook maar iemand is geweest die het doorhad!

mijden doet iedereeen!!! Is een natuurlijke reactie (struisvogel politiek..) alleen in hoeverre je hiermee door gaat en hoe ver ej dit door trekt is per persoon verschillend.. Gedeeltelijk aangeleerd maar zeker ook een genetische factor van in het spel..

*Slaat met knots op de grotvloer*

Snap hem.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:03

neadothaler :D hahahaha nooit je afkomst ontkennen toch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:06

:')

Whahaha :')

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:50

Jumpie schreef:
haah geweldig topic!!

En mannen geloof me hoe vaker je laat merken hoe lief je haar vind enz. hoe meer je kan maken bij haar!

Is dat zo?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:51

Absoluut :D :+ O:)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:52

Beter mijn best doen dus.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:09

Gewoon jezelf zijn, Samurai.

Daar scoor je het meeste mee, vrouwen denken altijd al dat ze een man wel kunnen veranderen. Gewoon jezelf blijven :j veel gezonder ook :)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:11

Iemand veranderen, dat kan alleen als degene het wilt...MAW zolang je zelf niet wilt veranderen lukt het niet, en de ander veranderen, moet je dat willen, meestal niet denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:19

Denk het ook niet.

Maar er zijn veel vrouwen die zo een relatie instappen, "Daar verander ik hem nog wel in" met als gevolg dat de relatie uitloopt op een teleurstelling, zij klaagt dat geen enkele man wil luisteren en het allemaal botte boeren zijn, en hij het gewoon niet snapt, want ze heeft enkel subtiele hints gegeven, en hij vraagt zich af wat hij in hemelsnaam nu weer fout heeft gedaan..... en weer zakte het peil van zijn zelfvertrouwen een stukje lager......

Ook zoiets wat ik nooit begrepen heb: vrouw klaagt tegenover vriendin dat hij nóóit het dopje op de tube tandpasta doet, vriendin zegt het weer tegen een andere vriendin, en na een tijdje weet de hele vrouwelijke helft van de bewoners van hij dorp dat 'die van Ellen" nooit het dopje op de tandpasta doet, en nog altijd is er geen enkele vrouw op het idee gekomen omdat gewoon eens tegen hemzelf te zeggen.
Ze willen hem namelijk niet kwetsen :O
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:20

Yamcha schreef:
Denk het ook niet.

Maar er zijn veel vrouwen die zo een relatie instappen, "Daar verander ik hem nog wel in" met als gevolg dat de relatie uitloopt op een teleurstelling, zij klaagt dat geen enkele man wil luisteren en het allemaal botte boeren zijn, en hij het gewoon niet snapt, want ze heeft enkel subtiele hints gegeven, en hij vraagt zich af wat hij in hemelsnaam nu weer fout heeft gedaan..... en weer zakte het peil van zijn zelfvertrouwen een stukje lager......

Mooi, en dat uit de krochten der gedachten van de vrouw ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:22

Ja, zo een vrouw als ik zijn veel vrouwen niet blij mee, want ik vertel al hun geheimen :)

Ook een, heel goed onthouden: seks is goed tegen hoofdpijn :))

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:24

Heb altijd hoofdpijn...paracetamol doet het ook :+ voor de sex moet je volgens mij met 2 zijn, tenzij het solosex is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:26

Ook goeiemorgen :))