Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Romyv schreef:Als ej hoog scoort op N (neuroticism) of (negatieve) emotionaliteit, betekent dit dat je niet goed om kan gaan conflicten of confrontaties.. Dan zal je mijdend gedrag vertonen wat copingstijlen worden genoemd..
is het nu duidelijker?
slokkie schreef:Romyv schreef:Als ej hoog scoort op N (neuroticism) of (negatieve) emotionaliteit, betekent dit dat je niet goed om kan gaan conflicten of confrontaties.. Dan zal je mijdend gedrag vertonen wat copingstijlen worden genoemd..
is het nu duidelijker?
Ja![]()
Negatieve emotionaliteit heet bij mij gewoon Amsterdamse humor.
Je moet toch ergerens over kunnen k*nkeren?
En mijden???
Da's geen humor!!!!
Romyv schreef:slokkie schreef:Ja![]()
Negatieve emotionaliteit heet bij mij gewoon Amsterdamse humor.
Je moet toch ergerens over kunnen k*nkeren?
En mijden???
Da's geen humor!!!!
wat jij bedoelt is meer klagen of zeiken, dat heeft iedereen!! Negatieve emotionaliteit is in dit geval meer gericht op stressgevoeligheid.. De een raakt helemaal in paniek als bv je motor afslaat en je vooraan staat bij het verkeerslicht terwijl de andere hem al heeft herstart voordat er ook maar iemand is geweest die het doorhad!
mijden doet iedereeen!!! Is een natuurlijke reactie (struisvogel politiek..) alleen in hoeverre je hiermee door gaat en hoe ver ej dit door trekt is per persoon verschillend.. Gedeeltelijk aangeleerd maar zeker ook een genetische factor van in het spel..
Yamcha schreef:Denk het ook niet.
Maar er zijn veel vrouwen die zo een relatie instappen, "Daar verander ik hem nog wel in" met als gevolg dat de relatie uitloopt op een teleurstelling, zij klaagt dat geen enkele man wil luisteren en het allemaal botte boeren zijn, en hij het gewoon niet snapt, want ze heeft enkel subtiele hints gegeven, en hij vraagt zich af wat hij in hemelsnaam nu weer fout heeft gedaan..... en weer zakte het peil van zijn zelfvertrouwen een stukje lager......