Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:34

Wij hebben aan alle bezorgers €1,- gegeven.
Toen ik nog kranten liep vond ik het ook leuk om wat extra's te krijgen. :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:53

superwoman schreef:
Nargini schreef:
Kan ook een klein stickertje zijn hoor, dat heeft iemand in mijn wijk ook, gewoon een klein briefje boven de brievenbus. Oké, de eerste keer zag ik het over t hoofd, maar toen ben ik erop gewezen en sindsdien wist ik het wel. En van dat vakkenvuller.. dat ga ik ook zeker doen! Alleen wacht ik even tot ik 16 ben (maart) - 15 jarigen hoeven ze hier niet.

Dan nog ga ik geen lelijke stickers plakken :n
Het is niet zo gek dat ze geen 15 jarige willen. De wet is nogal streng en zorgt ervoor dat de werkgever het erg lastig vind om een 15 jarige te laten werken.

Tja, die folderbezorgers kunnen toch ook niet ruiken dat jij geen folders wilt? Zeg het ze anders als ze aan de deur komen, dat ze niet elke week (of nooit) bij jouw adres de folders erin te hoeven gooien. En ik vind het ook niet gek hoor, daarom wacht ik ook even :P

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:20

ik heb gister avond ook kaartjes gelopen,
ttoch nog gewoon bijna 60 euro opgehaald. ik loop een gratis krantje
ik vond het wel best, ben een deel niet langsgeweest en van 1 vrouw kreeg ik 10 euro.
sommige zijden ook oke dankjewel ja jij ook, doei. en die deden de deur zo dicht

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:32

Nargini schreef:
Tja, die folderbezorgers kunnen toch ook niet ruiken dat jij geen folders wilt? Zeg het ze anders als ze aan de deur komen, dat ze niet elke week (of nooit) bij jouw adres de folders erin te hoeven gooien. En ik vind het ook niet gek hoor, daarom wacht ik ook even :P

Ik schreef al eerder dat ik de folders niet erg vond, maar iig niet voor folders (of bezorging) wil betalen.
Vind het nogal onzinnig, aangezien ik het niet heb besteld en de bezorgers niet smorgens vroeg hoeven te bezorgen...
Met de gewone krant gaven wij wel altijd, maar dan lag de krant er ook voor 7 uur smorgens....ja dat vind ik top! (hebben nu geen krant meer)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:10

Yvettee_4 schreef:
ik heb gister avond ook kaartjes gelopen,
ttoch nog gewoon bijna 60 euro opgehaald. ik loop een gratis krantje
ik vond het wel best, ben een deel niet langsgeweest en van 1 vrouw kreeg ik 10 euro.
sommige zijden ook oke dankjewel ja jij ook, doei. en die deden de deur zo dicht

Mensen zijn niet verplicht wat te geven !!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:24

Wij geven niets meer voortaan.
Wát een taferelen aan de voordeur zeg! :(

Eerst kom ik thuis met tassen vol boodschappen, ben nog niet in de keuken of de deurbel gaat.
Meisje met kaartje, portemonnee nog ergens in 1 van de tassen, dus ik op zoek in jaszak naar mijn euromunt van het boodschappenwagentje en dat gegeven.
Staat ze me daar beteuterd te kijken?! En ze bleef staan... Heb haar weg moeten sturen!
Manlief ook: ventje aan de deur. Had dat ventje nog nooit gezien en twijfelde al. Normaal wordt dat krantje gebracht door een oudere man, maar misschien was die ermee gestopt. Je kan niet alles weten he?
Niet dus, want die man stond gister aan de deur...
Heeft dat rotjong die mans wijk afgelopen met gestolen of nagemaakte kaartjes! _-:(
Maar die man verwacht natuurlijk ook wat!

Bah, wat een achterlijk gedoe zo!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:37

ik ben bedonderd :(
Gisteren stond er een meisje aan de deur, pak een euro kinkt kijkt beteuterd en ik knal de deur dicht.
Leg hem bij de kaartjes.........
Was dezelfde krant al geweest bij mijn vriend :(
Heel asociaal

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:50

Waar ik nu woon komen geen mensen met kaartjes (industrieterein).
Maar vroeger hingen mijn ouders altijd de kaartjes naast de deur zodat ze voor ze iets gaven eerst konde cheken of die persoon al was geweest.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:58

Mijn dochter gaat met haar duitse vriendin maar dan met avondeten anders is er niemand thuis.Ze geven toch iets meer als je samen aan de deur komt.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:01

Ik loop ook volders, Maar heb de kaartjes nog nooit rond gebracht.Ze zijn het hier ook niet gewend want niemand doet het. Ik vind ook dat het ongeloooflijk veel tijd kost. Ik verspreid voor VSP en ABC.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:06

MarvanTom schreef:
Wij geven niets meer voortaan.

...

Heeft dat rotjong die mans wijk afgelopen met gestolen of nagemaakte kaartjes! _-:(
...

Bah, wat een achterlijk gedoe zo!

groot gelijk... zo gaat de lol er ook vanaf

miep1979 schreef:
ik ben bedonderd :(
Gisteren stond er een meisje aan de deur, pak een euro kinkt kijkt beteuterd en ik knal de deur dicht.
Leg hem bij de kaartjes.........
Was dezelfde krant al geweest bij mijn vriend :(
Heel asociaal

lekker dan! :oo

zelf geef ik niets, ik zie ze nooit. Ze komen ook nooit het terrein op naar de voordeur (zal wel door onze terreinhonden en elektrisch hek komen :+ )

mijn moeder daar in tegen geeft de bezorger van de Telegraaf altijd 50 euro.
van de andere dagbladen minder.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:38

Hier in België wordt dat niet gedaan : Ik krijg ook reclamefoldertjes (waar ik graag eens in kijk), maar er komen nooit mensen
aan de deur om een vrolijk kerstfeest te wensen met een kaartje enzo :) Ze zouden wellicht ook niets krijgen omdat we de
helft van de tijd geen folders krijgen. En de krant wordt hier volgens mij door de postbode gebracht (heb zelf geen krant).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:55

Vorig jaar was ik nog TNt postbezorger.
Kreeg toen op een dag ook van die kaartjes, heb ze toen gewoon bij de post gedaan^^
Had geen zin om bijna het hele dorp langs te gaan^^

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:00

Er moet me toch even wat van het hart. Wij hebben twee kranten. Logisch dat je die allebei wat geeft. Door weer en wind iedere ochtend mijn krant in de bus: dat verdient wel wat. Dus beiden 5 euro.

Vervolgens krijg ik 6! mensen extra aan de deur met een kaartje voor de folders. En dat vind ik dus gestoord. Nu moet ik dus ook al bedanken en betalen voor bedrijven die folders door mijn bus laten gooien met het doel mij wat te laten kopen.

En daar staan ze dan, die zielige verkleumde folderbezorgers. Ik heb ze dit jaar allemaal een euro gegeven. Maar volgend jaar dus niet meer. Folderbezorgen is rotwerk, dat snap ik, maar zie dan maar een krantenbaan te krijgen.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:00

Ik kan me echt niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die met een nepkaartje de deuren langs gaan! :(
Bij ons gebeurt dat volgens mij niet. Vind het toch zo achterlijk dat je zoiets doet!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:39

Ik heb zelf ook folders gelopen, mijn broertje heeft toen die wijk overgenomen maar met de kaartjes zijn de bezorgers verplicht om legitimatie bij zich te hebben.
Dus als je twijfeld gewoon naar vragen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:42

hihi, 2 jaar geleden snapte ik er nog niks van,kwam zo'n jongen hier aan de deur, ik nam dat kaartje zo aan en baf, deur dicht, hihi. Eigenlijk best wel erg als je het nu bedenkt...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:43

danielle_x schreef:
Ik heb zelf ook folders gelopen, mijn broertje heeft toen die wijk overgenomen maar met de kaartjes zijn de bezorgers verplicht om legitimatie bij zich te hebben.
Dus als je twijfeld gewoon naar vragen.

en hoe weet je dat zij jouw woonwijk doen dan?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:45

Het papiertje wat wij mee moesten nemen stonden volgens mij de straatnamen op maar dit weet ik niet helemaal zeker meer.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:52

Ik gaf altijd alleen wat aan de krantenjongen tot dit jaar. De krant kwam afgelopen jaar soms pas na 8 uur, de volgende dag na bellen of soms helemaal niet. Hebben een nieuwe krantenjongen gekregen die liever uitslaapt denk ik. Dus de krantenjongen belde dit jaar aan en gaf mij het kaartje. Heb hem even voor de zoveelste keer toegesproken en gezegt dat als hij heeeeeel dit jaar de krant voor half 7 ( dan ga ik nl naar het werk) in de bus heeft liggen hij volgend jaar € 10,- of meer krijgt. Nu was hij niet helemaal vrolijk toen ik de deur dicht deed. Weet nu ook waarom, de buren en meer mensen in de straat hebben hetzelfde gedaan als ik hahaha.

Uiteindelijk krijgen we allemaal geld voor het werk wat we doen. Toen ik nog schoonmaakte in het ziekenhuis kreeg ik ook niet tijdens kerstdagen voor iedere kamer en plee die ik poetste geld van de mensen.... Dus voor alle kranten en folderlopers.... wees erg blij met wat je krijgt.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:54

Babsiej schreef:
Heb de zondagskrant al binnen .... :roll:

Kan je die in dit geval niet gewoon op zondag lopen :+ En straks nog komen bietsen ook he, kaartje zat er niet bij :D

ik loop ook de zondagskrant, maar die was nou al binnen vanwege de feestdagen. Dat doen ze altijd met feestdagen, en op zondag krijg je van anderen weer het commentaar dat hij te laat is.. Ja dat is echt waar, als ik de zondagskrant op zondag bezorg is hij te laat. Gelukkig is zondagochtend de laatste keer dat ik de krant bezorg, werk nu als vakkenvuller :D Samen met een vriendin loop ik ook nog de westervoortpost en met zijn tweeen hebben we 387 euro opgehaald :) Veel mensen konden er wel om lachen, wij met kerstmuts op, en dan begon zij: 'de westervoorpost' ik: 'en de zondagskrant' samen: 'en wij! wensen u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! :D '
Tja en dat je ook salaris krijgt, dat klopt. Ik weet eigenlijk ook niet wie het heeft verzonnen.. :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:57

_nicolle_ schreef:
Veel mensen konden er wel om lachen, wij met kerstmuts op, en dan begon zij: 'de westervoorpost' ik: 'en de zondagskrant' samen: 'en wij! wensen u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! :D '
Tja en dat je ook salaris krijgt, dat klopt. Ik weet eigenlijk ook niet wie het heeft verzonnen.. :P

Moet zeggen dat ik dat ook wel zou belonen!
Goed ondernemerschap! +:)+

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:01

hihi dank je! Maar dan heb je nog altijd die meiden die zichzelf daar te goed voor voelen en langs komen lopen: 'oh my god! check dat! dan sta je ook voor banketstaaf zeg... :\ '
Gelukkig hebben we ook heel erg veel leuke reacties gehad van mensen! :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:10

Die meiden heb je er altijd bij zitten niks van aantrekken vind het erg leuk verzonnen!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:12

Ik loop ook een huis aan huis blad+folders en nog een huis aan huis blad tegelijk. Nu was er eergisteren bij ons in het dorp nauwelijks gestrooid dus in de eerste straat was ik al 3 keer op mijn gat gegaan :+ Maar ik neem niet alleen de kaartjes mee maar ook gelijk de folders en huis aan huis bladen, dan zien ze tenminste dat je de 'echte' bent. Er was ook een vrouw die zei: 'Maar jullie zijn toch al langs geweest?' Ik was echt heel verbaasd en zei netjes van nee dat is niet zo.

Paar jaar geleden gaven ze ons niet eens meer die kaartjes omdat er zo veel 'neppers' waren. En mij maakt het niet uit of ik geld krijg, een bedankje is ook goed :D Toch leuk om ze gewoon een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar te wensen. Er was ook nog een jongen die aan het oppassen was en die gaf gewoon 5 euro! Wow, toen was ik ook happy :D