Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:49

Ik heb ook al een aanbod gekregen inderdaad :D, echt superlief, heb het alleen erg druk dus helemaal vergeten terug te pb'en.(Je krijgt dus vandaag nog pb nini_roosje, sorry!)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:50

Im In!

Ik ben erg goed in bezwaarsdchriften en brieven schrijven. Ook CV's kan ik opstellen...

Let me know als ik iemand moet bijstaan!

Wel per PB ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:50

Dat dacht ik al! dus vandaar dat ik zei dat ik nog even rustig af zou wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:55

Boktnaam: Blijheid

Ik bied aan: Ik kan goed luisteren, dus als iemand zijn verhaal kwijt wil mag je me gerust mailen/PB-en.
Ik wil wel brieven/huiswerk nalezen, ben zelf geen expert maar misschien helpt het toch :)
Sinds kort ben ik begonnen met eigen kleding maken, ik ben nog een beginner, maar misschien dat ik toch wat tips kan geven. Dat geld ook voor taarten/cake/cupcakes bakken. De basis heb ik onder de knie :j

Ik kan hulp gebruiken bij: Ik zou graag een keer een les willen rijden op een IJslander, om de tölt en telgang te voelen. Ik zou ook graag een keer een menles volgen, ik heb nog nooit gemend en wil wel eens weten hoe dat is :j Liefst wel bij een ervaren persoon.
(Overigens nog niet nu, aangezien het met mijn gezondheid niet zo goed gaat)

regio: Arnhem
Ik reis alleen met het OV.

Op het moment is mijn gezondheid niet zo goed, dus ik kan nu alleen helpen via internet en als iemand mij met een les zou kunnen helpen dan zal dat dus niet binnenkort al kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:24

Hey allemaal :D
Ben ik weer *na 4 pagina's te hebben bijgelezen* :+

Ik ben bezig met de site, ik hoop dat ik hem vanavond of morgen klaar heb, en dan moeten we nog de advertenties invoegen die we tot nu toe hebben, en daarna komt ie online :D

Ik zag de vraag langskomen of de site alleen voor bokkers is..
Ja, het is alleen voor bokkers :j Zo hebben we minder kans op misbruik, en kun je degene die hulp vraagt of aanbied even controleren door naar het profiel van de bokker te gaan, of door posts van de betreffende bokker op te zoeken :)
Mensen van buitenaf kunnen ook meedoen natuurlijk, maar dan moeten ze eerst een account aanmaken op bokt en liefst een profiel aanmaken met een korte tekst en/of foto.

Ik denk trouwens dat we ook de leeftijden erbij zetten in de advertenties, zodat je niet ineens een 12-jarige penny op je stoep hebt staan voor je arabische hengst :')

Heeft iemand toevallig een idee voor de naam van de site? :D

siskeh

Re: Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:31

Leeftijd is inderdaad wel handig :')
Al maakt de leeftijd niet altijd uit, ken een aantal 13-jarige die zo mijn bonte ponn mogen temmen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:34

BB Bokkers voor bokkers.. Niet echt orgineel.. ben er ook niet goed in.

En idd leeftijden bij de gebruiker zetten is idd wel handig. Ik ben erg benieuwd naar de site !

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:45

Bok it forward :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:46

Ik heb de site voor zolang even "Bokkers 2 the Rescue" genoemd, zodra we een betere naam hebben kunnen we em aanpassen :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:46

MysticTinker schreef:
Ik denk trouwens dat we ook de leeftijden erbij zetten in de advertenties, zodat je niet ineens een 12-jarige penny op je stoep hebt staan voor je arabische hengst :')

Ik ben een 21-jarige penny op zoek naar een Arabische hengst :))

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:47

Zal me benieuwen!
Ik zal ook even gaan brainstormen over de naam :)

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 15:47

Mijn god dames! Ik ben druk bezig met de lijstjes! Wat zijn jullie met velen!

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:51

En een fotopagina/verslagpagina als we langs geweest zijn bij iemand? Is dat geen idee?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:52

Ben benieuwd hoe het gaat worden! Lijkt me echt een goed idee. Ik kijk nu ook telkens of ik iemand kan helpen of een ander mij.... vind het echt een goed idee, nu maar hopen dat het ook goed uitpakt, en dat we elkaar echt kunnen gaan helpen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:17

Zo, net iemand geholpen met wat info over Photoshop, gewoon via pb. Hopelijk heeft ze er ook wat aan. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:19

Ik ben heel fijn geholpen :+:

Siskeh, bedankt, je bent een lieve schat :+:

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:52

Over de site: Worden alle advertenties er door één/twee personen opgezet, of kan iedereen zelf zijn advertentie aanpassen/aanmaken ed?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:55

Je kan op de website een reactie met je advertentie achterlaten bij je eigen regio, die reactie wordt dan door een van de mods gekopieerd en in een nieuwe post geplaatst :)
Zo blijft het allemaal netjes georganiseerd en overzichtelijk, met overal de juiste zoekwoorden en instellingen enzo.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:01

Super Idee,

Bokt naam: Kady1
Omgeving: Baarle Nassau

Ik bied aan:
* buitenrit voor iemand zonder paard/pony door grensgebied van NL en Belgie, geen bossen maar lange zandpaden langs akkers en velden, nostalgische belgische boederijtjes, brave paarden die houden van een sprintje :)
* Een keertje rijden op een Z pony incl. les van mij
* Een keerjte rijden op een Arabier (ruin) incl, les van mij
* grondwerk les

Ik kan hulp gebruiken:
* les in vrijheidsdressuur (met mijn arabiertje - hij ken al targetten - en spaansepas)
* fotoshoot van mij en mijn supergave arabische ruin (1.63 hoog) in arabisch tuig (liefst als ie door zn wintervacht heen is)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:07

Met een kleine sturing van bokster zij, heb ik vandaag 3 school-projecten/verslagen/presentaties klaar gekregen!! +:)+ *\o/*

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:14

tante_trien schreef:
Met een kleine sturing van bokster zij, heb ik vandaag 3 school-projecten/verslagen/presentaties klaar gekregen!! +:)+ *\o/*

Super dat dit topic ook echt al resultaat heeft. Als ik je in de komende week nog met iets kan helpen, geef maar een seintje! Na volgende week begin ik zelf te leren voor m'n examens.

@Kady1: Wauw, een ritje op een Z-pony lijkt me echt eens geweldig. Maar goed, zonder rijbewijs (wat ik heeel mss in februari haal) raak ik daar niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:36

Even aangepast.
Desiree_1993 schreef:
bokt-naam: Desiree_1993

wat voor hulp bied je aan:
- Foto's maken
- Uit de 1e 3 klassen van de middelbare school mensen helpen met biologie/wiskunde/natuurkunde/scheikunde/economie.
- Groomen op wedstrijd
- Meegaan met mennen
- Andere dingen mogen altijd gevraagd worden!

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken:
- Ik zou heel graag eens een keer springen op een paard wat goed springt aangezien ik zelf springangst heb. Ben wel gewend aan paarden die een bok geven oid dus dat is niet erg, alleen niet (teveel) weigeren.
- Ik zou heel graag eens op een paard/pony rijden die hoog in de dressuur rijd(Z of hoger oid), omdat ik veel op jonge pony's/paarden rijd en het graag eens zou voelen.

Omgeving: Eindhoven

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:48

Leuk idee!

boktnaam: highwaykind
Omgeving: Midden Drenthe

Ik bied aan (voor zover mijn eigen kennis reikt, liever geen 'deadlines', en bij grote voorkeur online hulp):

* Software/computer uitleg
* Teken/schilder uitleg
* Hulp bij layout website van plaatje naar html/css omzetten
* Hulp bij piano spelen/ bladmuziek uitschrijven
* Uitleg over podcasts en podcasten op Mac of Windows
* Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken
* Hulp bij huiswerk (tot 6 VWO - oude stijl - Nederlands, Engels, Natuurkunde, Wiskunde B. Eerstejaars geneeskunde anatomie.. Moet in veel gevallen wel even een deel van het boek doorgescand krijgen om mijn geheugen wat op te frissen ...)
* Afhankelijk van gezondheid en vervoer kan ik foto's maken bij een wedstrijd (Diever/Dwingeloo). Heb een Canon 450D.
* Braille Grade I leren lezen en schrijven

Ik kan hulp gebruiken:

* Iemand die me wat beter webdesign kan leren. Heb basiskennis HTML/CSS en ben half begonnen met javascript/php/Ajax. Heb aardig wat boeken (in PDF), maar alleen leren is minder leuk.
Zou ook graag wat CSS3 en andere 'nieuwe' dingen leren - maar denk dat ik eerst meer basiskennis nodig heb, van het meeste weet ik genoeg om bestaande code aan te kunnen passen...

* Wegens slechte gezondheid kijk ik al zo'n twee jaar tegen een kast aan die nog geschuurd en wit geverfd moet worden. Ik zoek iemand (of 2?) die dat voor me wil doen. Kan zijn dat ik zelf helemaal niets doe, en misschien help ik een stukje mee. Graag iemand die dit eerder gedaan heeft.
Ik heb geen vervoer, maar woon vlak bij Boer en Peerd. Ik zorg voor eten/drinken en kwasten/verf.
Een schuurmachine-tje is ook aanwezig (maar sommige dingen zullen met de hand moeten, er zitten wat richeltjes op?)
Is denk ik het handigst om dit past te bespreken over een paar maanden als het goed weer is (kast moet ook eerst leeg en ivm stof en verflucht is het handig om hem in de tuin te parkeren op wat zeil/kranten) maar ik zet het er vast op. Locatie Diever.
Misschien handig om hier direct wat tegenover te zetten omdat het veel werk is. (schilderij/tekening?).

* Iemand die veel treint/reist en die bekend is met Bookcrossing (of het leuk vindt) waar ik een doos boeken naar kan sturen om te 'releasen' (moet nog even boeken uitzoeken en labeltjes plakken, maar heb aardig wat dat ik niet verkocht krijg en weggooien is zonde, zijn leesboeken maar ook studieboeken..)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:49

Leuk initiatief!

Boktnaam: C_arola
Omgeving: Zwolle

Wat voor hulp bied je aan:
- (Bezwaar)brief opstellen,
- Luisterd oor als het je teveel word,
- Verder denk ik nog even na en kijk wat er langskomt in het topic

Waar kun je zelf wel hulp bij gebruiken:
- Naaien, ik heb een naaimachine gekregen maar ken er nog helemaal niks van,
- Een ontspannen buitenrit,
- Kookcursus volgen met iemand.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:56

Op de website die gaat komen is het misschien handig als degene met de hulpvraag ergens kan aangeven of ze al (bijna) geholpen wordt? (rood/oranje/groen - rood niet, oranje in bespreking, groen geholpen?)