Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucifertje schreef:Sjonge ik heb vandaag geprobeerd om mijn OV kaart te activeren wat een gedoe zeg!!!
Het blijkt dat je eerst je moet aanmelden op digid.nl
Daarvan krijg je binnen 5 werkdagen een brief thuis *lang leven de email wat veel sneller is dan de post in deze tijd* waarin een activatie code staat. Als je deze code thuis hebt gekregen dan kun je je aanmelden bij digid waarmee je kan kijken wanneer je product kan ophalen :S
Daarna moet je nog naar de AH/c1000 enz om je producten op te halen.
Ze maken het echt weer moeilijker dan het is!
lucifertje schreef:Heb een tijdje geleden ook gereageerd hier in het topic. Nu kreeg ik zaterdag een brief thuis dat ik nog geen OV-chip kaart heb en dat ik deze moet aanvragen.
Nu heb ik mijn OV-chip al 3 jaar in de portemonnee zittenHeb er nu ook 20euro opgezet. Ik ben wel 6mnd uitgeschreven geweest bij de IB-groep. Heeft iemand dit al gehad?
marjolein88 schreef:wat een ellende !!! Vandaag anderhalf uur in de wacht gestaan aan de telefoon en gewoon NIET geholpen.
Heb dus nog steeds geen OV chipkaart ( terwijl ik die al eeuwen geleden heb aangevraagd met pasfoto en al) ik word hier echt niet goed van !
_Tara_ schreef:@ Szan: Tot 31 januari staat er op je ov-chipkaart al een tijdelijk reisproduct. Het klopt dus dat je inderdaad nu al gewoon ermee kunt reizen. Na 31 januari is dat er echt af en zul je dus je echte officiële reisproduct op je kaart moeten hebben geladen.
Citaat:Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
_Tara_ schreef:lucifertje schreef:Sjonge ik heb vandaag geprobeerd om mijn OV kaart te activeren wat een gedoe zeg!!!
Het blijkt dat je eerst je moet aanmelden op digid.nl
Daarvan krijg je binnen 5 werkdagen een brief thuis *lang leven de email wat veel sneller is dan de post in deze tijd* waarin een activatie code staat. Als je deze code thuis hebt gekregen dan kun je je aanmelden bij digid waarmee je kan kijken wanneer je product kan ophalen :S
Daarna moet je nog naar de AH/c1000 enz om je producten op te halen.
Ze maken het echt weer moeilijker dan het is!
Waar je je studentenreisproduct kunt ophalen kun je ook zien op http://www.studentenov-chipkaart.nl/. Niks aanmelden via DigiD enzo dus...
lucifertje schreef:Maar het vreemde is, ik ben vandaag samen met mijn zus naar de AH gegaan waar zo'n oplaad punt is. Waar je je bestelling kan ophalen. Dus ik doe dat ding erin en klik op bestelling ophalen, zegt die dat er niks is om op te halen. Dus ik naar het station gefietst en daar gevraagt. Die weten het ook allemaal niet. Ik snap het nu echt niet meer.
Myrthe92 schreef:Ik snap er dus ook geen barst van. Zit hier met een stuk of 20 brieven van de ib-groep etc voor me, en wordt er geen wijs uit.
Ik heb momenteel gewoon de papieren OV kaart. Nu hoorde ik dus dat ie vervangen werd en dat je dus een pasfoto moest inleveren op het postkantoor. Nou dat heb ik een aantal weken geleden gedaan. Maar nu zie ik overal dingen staan over een aanvraagformulier enzo.. ik heb nooit een aanvraagformulier ingevuld? Heb alleen m'n pasfoto ingeleverd..
Moet ik dat nog invullen, of krijg ik mijn ovstudentenkaart wel gewoon thuis gestuurd... snap er niks van!
_Tara_ schreef:@ Tulandro: Ik quote:Citaat:Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
sappho schreef:haha wat een heerlijke drama... HIER OOK! Heb inmiddels al 2 OV-chipkaarten ontvangen, en nu kreeg ik een brief van de IB dat ik er GEEN zou hebben gehad. Nu moet ik dus een nieuwe aanvragen OF gewoon die ik al heb activeren
?! Ik snap er de balle niet van hahaha. Ik dacht ook dat je een code moest hebben om te activeren, maar daar kan ik nu niks meer over vinden! Nouja ik ga morgen even langs het postkantoor en dan zie ik het wel ..
Ik zeg schiet mij maar lek!