OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:44

wat een ellende !!! Vandaag anderhalf uur in de wacht gestaan aan de telefoon en gewoon NIET geholpen.
Heb dus nog steeds geen OV chipkaart ( terwijl ik die al eeuwen geleden heb aangevraagd met pasfoto en al) ik word hier echt niet goed van !

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:44

Ik heb een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier binnen is (nu wel, je moet eerst 4 weken wachten + bellen :roll: )
En dat het zo snel mogelijk geregeld wordt.
Ik kan sowieso vanaf 1 januari gewoon reizen zeggen ze...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:34

lucifertje schreef:
Sjonge ik heb vandaag geprobeerd om mijn OV kaart te activeren wat een gedoe zeg!!!

Het blijkt dat je eerst je moet aanmelden op digid.nl
Daarvan krijg je binnen 5 werkdagen een brief thuis *lang leven de email wat veel sneller is dan de post in deze tijd* waarin een activatie code staat. Als je deze code thuis hebt gekregen dan kun je je aanmelden bij digid waarmee je kan kijken wanneer je product kan ophalen :S
Daarna moet je nog naar de AH/c1000 enz om je producten op te halen.
Ze maken het echt weer moeilijker dan het is!

Waar je je studentenreisproduct kunt ophalen kun je ook zien op http://www.studentenov-chipkaart.nl/. Niks aanmelden via DigiD enzo dus...

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:45

Huh ik snap er ook geen barst van.. :o
Ik reis al een maand of 4 met mn studenten ov chipkaart, maar moet ik hem nu weer activeren?? :o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:50

Ergens in januari, even die link hierboven checken, moet je inderdaad je chipkaart activeren. Nu staat er een tijdelijk reisproduct op dat per 31 januari vervalt.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:01

lucifertje schreef:
Heb een tijdje geleden ook gereageerd hier in het topic. Nu kreeg ik zaterdag een brief thuis dat ik nog geen OV-chip kaart heb en dat ik deze moet aanvragen.
Nu heb ik mijn OV-chip al 3 jaar in de portemonnee zitten ;) Heb er nu ook 20euro opgezet. Ik ben wel 6mnd uitgeschreven geweest bij de IB-groep. Heeft iemand dit al gehad?

Precies het zelfde probleem hier. Ik heb de ib er over gebeld, kreeg na een ellenlang keuze menu te horen dat moet mailen (dat mailadres staat ook nergens op de site dus je moet er echt voor bellen). Ik heb gemaild en kreeg terug dat ze eerst al mijn gegevens moesten hebben. Het gaat nog wel even duren dus.
Doet die van jou het wel gewoon?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:04

marjolein88 schreef:
wat een ellende !!! Vandaag anderhalf uur in de wacht gestaan aan de telefoon en gewoon NIET geholpen.
Heb dus nog steeds geen OV chipkaart ( terwijl ik die al eeuwen geleden heb aangevraagd met pasfoto en al) ik word hier echt niet goed van !

Ik had ook gebeld vorige week, stond 7 minuten in de wacht.. Had ik dus nog mazzel!
Kreeg zonet een mail dat ze mn aanvraag hebben ontvangen (mocht ook wel, na 6 weken :P) en dat ik sowieso per 1 januari kan reizen. Ben heel benieuwd!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:06

Ik snap er dus ook geen barst van. Zit hier met een stuk of 20 brieven van de ib-groep etc voor me, en wordt er geen wijs uit.
Ik heb momenteel gewoon de papieren OV kaart. Nu hoorde ik dus dat ie vervangen werd en dat je dus een pasfoto moest inleveren op het postkantoor. Nou dat heb ik een aantal weken geleden gedaan. Maar nu zie ik overal dingen staan over een aanvraagformulier enzo.. ik heb nooit een aanvraagformulier ingevuld? Heb alleen m'n pasfoto ingeleverd..
Moet ik dat nog invullen, of krijg ik mijn ovstudentenkaart wel gewoon thuis gestuurd... snap er niks van!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:08

_Tara_ schreef:
@ Szan: Tot 31 januari staat er op je ov-chipkaart al een tijdelijk reisproduct. Het klopt dus dat je inderdaad nu al gewoon ermee kunt reizen. Na 31 januari is dat er echt af en zul je dus je echte officiële reisproduct op je kaart moeten hebben geladen.

:7 :7

Net de betreffende instantie aan de lijn gehad, en je hebt er dus echt NIET automatisch een tijdelijk reisproduct opstaan.. Om vanaf 1 januari tot de ophaaldatum te kunnen reizen, moet je eerst naar een NS servicedesk om het tijdelijke reisproduct er op te laten zetten..

Ik begin lichtelijke agressief te worden..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:19

Nu heb ik weer een collega aan de lijn: en zij snapt niks wat er in de brief staat wat wij allen hebben gekregen???

En zegt dat er wel automatisch een tijdelijk reisproduct op staat..

VERWARRING alom.. ze gaat het aan haar collega's vragen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:28

En nu komt ze er weer op terug.. ik moet toch langs een NS balie..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:45

hhmm... ik heb die van mij ook lang niet op tijd (lang leve de mensen die de klantenservice bedienen en niet op de goede persoon hebben geklikt waardoor die van mij geblokeerd is.....in plaats van die van mijn zus... *zucht*)

Ik ben benieuwd wat de oplossing is :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:47

Bij mij is het ook een ramp. Heb hem nog steeds niet. Moest hem voor 20 nov terugsturen want was mn kopie van id vergeten en verder er niks meer van gehoord. Vorige week gebeld moet donderdag terugbellen. Stond wel een nummer geregistreerd maar verder afwachten. Hopen dat het nog wat word.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:09

@ Tulandro: Ik quote:
Citaat:
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:33

_Tara_ schreef:
lucifertje schreef:
Sjonge ik heb vandaag geprobeerd om mijn OV kaart te activeren wat een gedoe zeg!!!

Het blijkt dat je eerst je moet aanmelden op digid.nl
Daarvan krijg je binnen 5 werkdagen een brief thuis *lang leven de email wat veel sneller is dan de post in deze tijd* waarin een activatie code staat. Als je deze code thuis hebt gekregen dan kun je je aanmelden bij digid waarmee je kan kijken wanneer je product kan ophalen :S
Daarna moet je nog naar de AH/c1000 enz om je producten op te halen.
Ze maken het echt weer moeilijker dan het is!

Waar je je studentenreisproduct kunt ophalen kun je ook zien op http://www.studentenov-chipkaart.nl/. Niks aanmelden via DigiD enzo dus...

Op de studenten-ovchip site staat dat je je daar wel moet aanmelden.

Studentenreisproduct ophalen

Je week- of weekendabonnement staat niet automatisch op je Studenten OV-chipkaart,
je moet daar zelf voor zorgen. Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken
voordat je recht op studiefinanciering ingaat. De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je

persoonlijke gegevens via http://www.ocwduo.nl Je kunt
met het studentenreisproduct reizen vanaf het
moment dat je recht op studiefinanciering ingaat.
Je kunt je week- of weekendabonnement snel en
eenvoudig ophalen bij een van de ophaalpunten

Maar het vreemde is, ik ben vandaag samen met mijn zus naar de AH gegaan waar zo'n oplaad punt is. Waar je je bestelling kan ophalen. Dus ik doe dat ding erin en klik op bestelling ophalen, zegt die dat er niks is om op te halen. Dus ik naar het station gefietst en daar gevraagd. Die weten het ook allemaal niet. Ik snap het nu echt niet meer.
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 22-12-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:39

lucifertje schreef:
Maar het vreemde is, ik ben vandaag samen met mijn zus naar de AH gegaan waar zo'n oplaad punt is. Waar je je bestelling kan ophalen. Dus ik doe dat ding erin en klik op bestelling ophalen, zegt die dat er niks is om op te halen. Dus ik naar het station gefietst en daar gevraagt. Die weten het ook allemaal niet. Ik snap het nu echt niet meer.

Zelfde probleem hier ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:39

Volgens m'n brief kan ik dus voor 1 januari 'm activeren, maar dat moet dan wel in Dord bij de balie. Even zien wanneer kom ik daar.. ow ja NOOIT behalve als ik de trein moet hebben en ik ga na de vakantie met de auto terug naar Antwerpen. Maar ik moet ook nog terug met de trein vanaf daar. Kortom of ik maar 2 uur van mn tijd wil verdoen of meer, moet een bus pakken erheen, bij die balie gaan staan wachten en dan een bus terug pakken en naar mijn huis gaat ie 1 keer in het uur. Lekker handig NOT..

@lucifertje: volgens mij kan je 'm daar vanaf die datum ophalen... wil je hem voor 1 januari al dan moet je naar de NS balie op het station. Als goed is heb je een brief gehad met daarin wat het dichtste bij is voor je aan balies? Wel raar dat ze het bij het station niet weten...

Edit: en hier in dorp natuurlijk geen AH niks met wat die automaten he.. belachelijk.. dat is toch stom?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:42

Ik zit al op me 2 weken voor ingang stufi. Maar er staat wel bij de H dat ik pas tussen 13 en zoveel januari kan, en eronder in kleine letters dat hij voor 1 januari toch echt wel al klaar staat, maar ja... ik moet eerst met de auto dan naar drachten toe, waar trouwens geen NS balie ofzo is. Alleen AH's... Dan mag ik naar groningen en ja daarvoor moet ik met de bus waar ik dan geen recht op heb om mee te reizen :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:42

Wij hebben allebei geen brief gehad...
Ik keek net ook nog ff op die site van studenten ov, daar kan je je eerste letter van je achternaam intypen. In mijn geval een M. Er stond bij dat ik hem tussen 13 en 20 januari op kan halen. Houd dat dan in dat ik dan naar zo'n oplaad punt moet en dan mijn OV erop kan zetten?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:45

ik heb de brief gehad waarin staat dat ik op de site moest kijken wanneer ik hem mag opladen. Ik zit dus ook in dezelfde periode. Nouja, ik ben de 31 bij een oplaadpunt, dus dan nog een x proberen en anders weet ik het niet meer hoor... ik heb hem echt al nodig de eerste week...

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:52

Myrthe92 schreef:
Ik snap er dus ook geen barst van. Zit hier met een stuk of 20 brieven van de ib-groep etc voor me, en wordt er geen wijs uit.
Ik heb momenteel gewoon de papieren OV kaart. Nu hoorde ik dus dat ie vervangen werd en dat je dus een pasfoto moest inleveren op het postkantoor. Nou dat heb ik een aantal weken geleden gedaan. Maar nu zie ik overal dingen staan over een aanvraagformulier enzo.. ik heb nooit een aanvraagformulier ingevuld? Heb alleen m'n pasfoto ingeleverd..
Moet ik dat nog invullen, of krijg ik mijn ovstudentenkaart wel gewoon thuis gestuurd... snap er niks van!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:56

_Tara_ schreef:
@ Tulandro: Ik quote:
Citaat:
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar lees de brief goed, en je ziet dat dat er niet staat. En er is me nu door 2 verschillende medewerkers van de OV-Chipkaart verteld, dat ik toch echt een tijdelijk reisproduct moet gaan halen..

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:57

haha wat een heerlijke drama... HIER OOK :D ! Heb inmiddels al 2 OV-chipkaarten ontvangen, en nu kreeg ik een brief van de IB dat ik er GEEN zou hebben gehad. Nu moet ik dus een nieuwe aanvragen OF gewoon die ik al heb activeren }:0 ?! Ik snap er de balle niet van hahaha. Ik dacht ook dat je een code moest hebben om te activeren, maar daar kan ik nu niks meer over vinden! Nouja ik ga morgen even langs het postkantoor en dan zie ik het wel ..

Ik zeg schiet mij maar lek 8)7 !
Laatst bijgewerkt door sappho op 22-12-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:57

Iedereen als student zijnde heeft um nodig in de eerste week ;)
Op de studenten website staat, dat je op ov-chipkaart.nl moet kijken of je product klaar staat dus zo gezegd zo gedaan. Er staan 2 producten op alleen bij status staat niks....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:06

sappho schreef:
haha wat een heerlijke drama... HIER OOK :D ! Heb inmiddels al 2 OV-chipkaarten ontvangen, en nu kreeg ik een brief van de IB dat ik er GEEN zou hebben gehad. Nu moet ik dus een nieuwe aanvragen OF gewoon die ik al heb activeren }:0 ?! Ik snap er de balle niet van hahaha. Ik dacht ook dat je een code moest hebben om te activeren, maar daar kan ik nu niks meer over vinden! Nouja ik ga morgen even langs het postkantoor en dan zie ik het wel ..

Ik zeg schiet mij maar lek 8)7 !

Ik word er ook echt stapelgek van.. Ik ga morgen maar langs zo'n NSbalie, volgens mij kunnen zij het meeste doen.