Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:35

Ik heb sinds een week mijn eerste eigen auto :D
Een Peugeot 106 Etoile. Ik vind hem zelf heel fijn, ben erg lang (1.84) en ik pas er perfect in, dat is nogal anders bij andere kleine auto's. :) Alleen er moet niet iemand achter mij gaan zitten, die wordt geplet hihi

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:36

Blij dat ik niet alleen mezelf kan helpen met dit topic maar ook andere. Vind het echt super hoe leuk andere mensen reageren in dit topic en hoe behulpzaam mensen meedenken! Keep on going!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:26

heb je nog wat leuke auto's op het oog, of ga je gewoon een aantal garages uit de buurt bijlangs?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:53

Ik speur de sites af , maar er staat op het moment niet zo veel op. De suzuki waar ik al in heb gereden wordt nog een beetje in overweging gehouden maar daar vond ik de vering wel erg stug van. Kan ook komen omdat daar sportvelgen onder zaten. En verder ben ik met iemand aan het mailen maar daarvan heb ik nog geen fotos gezien. Maar een echt ja dat is hem auto heb ik nog niet zien staan. Garages in de buurt hebben weinig staan binnen budget helaas. Ik dacht dat het wat makkelijker zou zijn.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:42

Ik heb gisteren een winterauto gekregen van mijn vriend. Dan kan de cabrio lekker op stalling blijven staan in de winterperiode.

Het is een volkswagen polo geworden, uit 1994. Echt een ontzettend leuke en vooral harde auto die motorisch nog helemaal in orde is. Wij hebben er 650 euro voor betaald bij een particulier. Garantie is voor ons niet echt belangrijk, omdat mijn vriend zelf monteur is. Gewoon een goede auto voor heel weinig geld :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:47

Ik vind volkswagen wel een mooi merk ook :j . Alleen wil ik niet zo'n afgeragd oud golfje :+ .
Dan vind ik een lupo of polo veel mooier.
Maar ik vind een Ford Ka, Peugeot 106/306, Seat Arosa/Ibiza, Citroen Saxo e.d. ook allemaal leuk :P .

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:20

Destino schreef:
Ik vind volkswagen wel een mooi merk ook :j . Alleen wil ik niet zo'n afgeragd oud golfje :+ .
Dan vind ik een lupo of polo veel mooier.
Maar ik vind een Ford Ka, Peugeot 106/306, Seat Arosa/Ibiza, Citroen Saxo e.d. ook allemaal leuk :P .

Maar je moet gewoon goed zoeken he, wat een oude auto betreft. Niet alleen een golf kan afgetrapt zijn,
over het algemeen zijn de wat kleinere oudere auto's gewoon gewild onder jongeren, dus je moet altijd
net iets beter zoeken om een nette tegen te komen. En wij hebben net dat geluk gehad :D. Qua model
vind ik het niet moeders mooiste, had liever een coupé gehad. Maar ik kan er zoooveel zooi in kwijt,
heerlijk stal-bakkie :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:04

@Sharona: Als je goed leest schrijf ik dat Fiat goedkope onderdelen heeft, niet dat Fiat sterke auto's maakt. Want er werd ergens in het topic gevraagd welke auto's nou goedkope onderdelen hadden, dus dit was daar een reactie op.

@Eroslover: sportvering is idd stug, zit ook standaard onder mijn type Golf en ik moest daar in het begin echt aan wennen! Hopelijk vind je snel een leuk auto'tje!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:31

Ja wie weet is het inderdaad wennen. Wel lastig zo'n zoektocht.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:51

weet iemand hoe je kunt nagaan of het opgegeven kilometers inderdaad is gereden?

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:56

Dat kun je niet precies nagaan maar je kan wel ongeveer het bouwjaar en die km stand verglijken.
Mijn broers eerste auto was een porsche 944 is alweer een tijd terug maar het was een fijne auto om te rijden.
Tegenwoordig zijn ze ook niet meer zo heel duur en 2e hands zitten ze volgens mij ook wel bij je budget in de buurt.

succes met de zoektocht.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:03

Er is dacht ik wel een site voor om dat na te gaan

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:13

Als auto's een NAP hebben dan kun je er wel ongeveer vanuit gaan dat het klopt.
Verder goed naar het stuurwiel en de versnellingspook kijken. Dit geeft ook een indicatie van het aantal km'n (slijtage).

Verder moet je op de eerlijkheid van de verkoper geloven, maar of dat altijd verstandig is.....

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:57

mmz dat is wel lastig dan dat dat niet echt na te gaan is.
Zag een ford ka met 115.000 km maar dat lijkt me wat weinig.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:59

welke leeftijd?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 21:03

97

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:14

www.yellowcenter.nl

Heb ik nu mn suzuki x-90 vandaan en ben er erg tevreden over.
Ik ben zowiezo erg suzuki fan.

Mijn eerste autootje was een fait cinquecento, opzich leuk, maar wel echt een koektrommel, dus geeft niet echt een veilig gevoel.
Daarna ruim 2,5 jaar een suzuki swift gereden en erg happy mee geweest.
En nu dus mn grote liefde, een suzuki x-90...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:21

annastasia schreef:
Verder goed naar het stuurwiel en de versnellingspook kijken. Dit geeft ook een indicatie van het aantal km'n (slijtage).

Verder moet je op de eerlijkheid van de verkoper geloven, maar of dat altijd verstandig is.....

Dus echt niet waar haha
Wij hadden onze auto ook op Marktplaats te koop staan vorig jaar, perongeluk cijfer te weinig ingetypt bij de KMstand. 32700 ipv 232700... En was NAP gechecked, uhm ? }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:41

annastasia schreef:

De vorige (en eerste) eigenaar van mijn auto heeft best veel slijtage gemaakt aan het stuur van mijn auto, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de kilometers kloppen. De teller staat nu op 149300 en mijn auto is geboren in 1998, het onderhoudsboekje is tot op de minuut nauwkeurig bijgehouden en de auto is altijd schromelijk verwend :D. Hij is overigens te koop, maar de vraag prijs is wel iets boven de 2000 euro.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:38

Mijn eerste auto..
Afbeelding
uit 1973
1 op 6 op LPG
nog geen 100 euro per jaar aan verzekering (tot 7500 km)
geen wegenbelasting

Nadeel is dat het niet je enige auto mag zijn, dus die van mij stond op de naam van mijn ouders..

Maar je moet t maar net willen rijden natuurlijk :o :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:40

Laat die maar niet zien aan mijn vriend LoveLance hahaha !
Maar die koop je niet voor 2000 euro haha :P

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:42

Nee klopt.. 3000 euro
Nu rij ik een 1 op 3 euro 98 slurper uit 1975..

Mijn moeder heeft een ford ka, maar ik kan nu niet zeggen dat deze erg zuinig zijn. Sterk is ie wel, nog nooit problemen mee gehad in de 6 jaar dat we hem nu hebben.
Verder heb ik geen ervaring in sterke, goedkope eerste auto's, ik ben gelijk voor de Amerikanen gegaan..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:44

wow lovelance dat is wel erg mooi , maar niet echt iets voor mij en ook niet binnen budget. Bij zo een moet je ook wel echt goed budget achter de hand hebben.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:46

lovelance schreef:
Nee klopt.. 3000 euro
Nu rij ik een 1 op 3 euro 98 slurper uit 1975..

Mijn moeder heeft een ford ka, maar ik kan nu niet zeggen dat deze erg zuinig zijn. Sterk is ie wel, nog nooit problemen mee gehad in de 6 jaar dat we hem nu hebben.
Verder heb ik geen ervaring in sterke, goedkope eerste auto's, ik ben gelijk voor de Amerikanen gegaan..

Heb je nog mazzel.. :D
Nu, bijna niet te krijgen onder 4500 euro haha. Vriendlief is al heel lang op zoek ;).

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:50

Heel even offtopic dan: O:)
Die blauwe in mijn profiel heb ik ook voor 3000 euro gekocht (zonder kenteken, hij moet nog naar het RDW dan) Super goede staat en erg strak, big block V8..

Je moet goed zoeken, maar ze zijn er zeker wel voor minder dan 4500!