Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fenna1995 schreef:Ik zou wel kinderen willen.
Alleen vind ik dat je beter een kind uit een ontwikkelingsland een goed leven kunt bieden, dan er zelf weer 1 bij te maken terwijl er al genoeg kinderen op de wereld zijn die in zware armoede leven, en die in mijn ogen zo'n kans verdienen.
saroanda schreef:Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen, prima, ieder z'n eigen keus. Maar ik kan er niet bij dat sommige van die mensen alleen maar de nadelen ervan kunnen opsommen, en kinderen of het krijgen van kinderen zo zwart kunnen maken... Ze zijn in mijn ogen dan net zo slecht als de mensen die hun "veroordelen" omdat ze geen kinderen willen.
Marieke_K schreef:saroanda schreef:Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen, prima, ieder z'n eigen keus. Maar ik kan er niet bij dat sommige van die mensen alleen maar de nadelen ervan kunnen opsommen, en kinderen of het krijgen van kinderen zo zwart kunnen maken... Ze zijn in mijn ogen dan net zo slecht als de mensen die hun "veroordelen" omdat ze geen kinderen willen.
Ik zie persoonlijk ook niet de 'meerwaarde' (klinkt een beetje raar) van een kind in. Een aantal pagina's geleden formuleerde Westernfreak precies hoe ik er tegen aan kijk: ik heb niet zo veel met kinderen (eigenlijk niets), heb ook geen biologische klok die aan het tikken is, en vind mijn leven zoals het nu is prima. Ik mis niets en heb ook geen verlangen. Moet het wel vaak uitleggen (ben al 27..) en ben nu ongeveer de enige in familie en vriendenkring zonder kinders (of wens). Ik heb andere keuzes gemaakt in het leven.
Als je niks mist, is het makkelijk om de negatieve punten te noemen, mede omdat je de positieve niet kent (of voor sommige: niet wilt kennen). Overigens is geloof het merendeel wat negatieve punten roept onder de 20, dus of je het deze mensen kwalijk kan nemen is een tweede. Volwassen worden houdt ook in leren relativeren.
Moggsy schreef:Ik erger me wel aan die mensen die vinden dat je altijd op het grijze gedeelte moet blijven, beetje saai.
Ik respecteer ieders mening, maar ik reapecteer het niet als iemand aangevallen wordt als een duidelijke mening in details gegeven wordt.
Dit zal vast ook niet in dank worden afgenomen, jammer dan.
saroanda schreef:En je laatste puntje klopt ook aardig
fenna1995 schreef:Ik zou wel kinderen willen.
Alleen vind ik dat je beter een kind uit een ontwikkelingsland een goed leven kunt bieden, dan er zelf weer 1 bij te maken terwijl er al genoeg kinderen op de wereld zijn die in zware armoede leven, en die in mijn ogen zo'n kans verdienen.
saroanda schreef:fenna1995 schreef:Ik zou wel kinderen willen.
Ik vind dat een hele nobele gedachte van je, absoluut! Maar weet je enigzins wel wat dat kost?
saroanda schreef:Volgens mij moeten we voor Moontje een enkeltje disneyland kopen, want die wilt volgens mij graag in een droomwereld levenHaar paard (als ze er eentje heeft) was bij de geboorte gelijk al zadelmak natuurlijk en liep ZZ. D'r hond en/of kat (als ze er eentje heeft) was gelijk vanaf de geboorte zindelijk en hoefde niet op puppycursus
Kom op zeg....hoe dom ben je als je de dingen anders wilt dan dat ze nou eenmaal zijn? Dat kan alleen in een sprookjeswereld....
Sizzle schreef:Ik vind het vooral rot voor mijn moeder dat ze steeds mensen moet uitleggen waarom ze geen oma is (terwijl ze dat wel heel graag zou wille). Dat mensen hun mening in mijn gezicht verkondigen is nog tot daar aan toe, maar als mijn moeder te horen krijgt dat er een steekje los is bij haar dochter en ze maar een goed met mij moet gaan praten, dan kan ik echt goed pissig worden. Ze vind het al niet leuk, moet ze ook nog eens al die onzinnigheid van veroordelende oma's aanhoren.
Marieke_K schreef:Je hoeft niet een hekel aan kinderen te hebben om geen kinderwens te hebben