Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:17

Voor mij ook geen kinders. Wilde ze al niet toen ik nog op de basisschool zat en zal ze ook nooit gaan willen. Nu de meeste kennissen kinderen hebben en ik dan maar beleefd het gekreukelde geval ben gaan bekijken heb ik vaak last van nachtmerries waarin ik zwanger ben. Ik ben dan echt van slag als ik wakker wordt en ben blij dat het enkel een droom was.
Wat ik echt heel raar vind is wanneer mensen recht in je gezicht zeggen dat je egoistisch bent of onnatuurlijk.
ben gewoon blij met het leven dat ik heb en heb nou eenmaal geen last van een hormonale klok.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:18

Maatschappelijk gezien vind ik het niet eerlijk.
Er wordt nog steeds vanuit gegaan dat een gezin hebben het normaalste is.
Daar zijn allemaal voorzieningen voor, als kinderbijslag, zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof etc.
Zonder kinderen is, als je je leven anders inricht met bijv. paarden houden als hobby, erg duur. Oke, daar kies je ook voor, maar waarom geen paardenbijslag? (i.p.v. straks paardenbelasting, zoals ook hondenbelasting). En ook ik wil wel eens een poosje gelimiteerd, thuis zitten met doorbetaling van salaris, zodat ook ik weer na een tijdje thuis, fris op mijn werk kan komen.
Ik doe mijn best hoor, maar heb al vele collega's voor een vierde kind thuis zien zitten en vind dat zeker ik, dan ook wel eens sebattical verdien. Wij (zonder kinderen) gaan altijd maar door en mogen met nieuwe mensen of zelfs zonder, extra hard werken.

Zo; zo maar even een schets over dat ik vind dat er nog steeds in deze tijd krom tegen het gezinsleven wordt aangekeken.
Ik vind veel regelingen gewoon niet eerlijk.

Met de keuze van mijn beesten, kan ik bijna nergens naar toe.
Vakantie is zelden, we kunnen niet alle dieren uitbesteden (moeilijke dieren tussen, niet alleen maar paarden).
Vaak moeten we thuis blijven om continue toezicht op een (ziek) dier te houden. Dagje uit is dan al niet te doen. Ze moeten ook eten...

We zeggen vaak, een kind(eren), neem je mee.
Maar voor beesten moet je nu eenmaal thuis blijven.

Nogmaals dit is ook eigen keuze en ik zou niet willen ruilen met een gezin met kinderen.

Wil alleen even aankaarten dat je als je niet voor kinderen kiest om ze te krijgen,maar voor dieren, dat je dan benadeeld wordt door onze regering.

Promoten van kinderen krijgen is natuurlijk wel logisch want wie moeten er later voor ons en de planeet zorgen, dus snap wel dat er wat geld naar toe moet.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:22

Lees toch eens eerst alles voordat je het ergens niet mee eens bent.
Alles is er al over gezegd en door het ouderlijke gezeur wordt het van kwaad tot erger.
Vergeet even niet dat vele mensen die geen kinderen willen altijd al zijn aangevallen en altijd hebben moeten uitleggen 'waarom niet'.
Is dat respect?
Zoals ik al zei, kindervrij is geen kinderhaat.
Iets wat ouders van kinderen zich moeten ook beseffen.
Wie kinderen wilt moet ze nemen, wie ze niet wilt neemt ze niet en wat fout gaat aan beide zijde is triest, verder basta.
En voor je nieuwsgierigheid ben ik al boven de 50 en goed bij mijn verstand.

Nee hoor, voor mijn dieren hoef ik niet persé thuis te blijven.
Katten kunnen zich met voercontainers wel 2 dagen redden, de honden gaan mee, paard staat volpension.
Is er een probleem dan zijn er nog altijd dierenpensions.

Maar toegegeven, ook niet alle dieren zijn op een goede plaats, volgend topic?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:25

Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen, prima, ieder z'n eigen keus. Maar ik kan er niet bij dat sommige van die mensen alleen maar de nadelen ervan kunnen opsommen, en kinderen of het krijgen van kinderen zo zwart kunnen maken... Ze zijn in mijn ogen dan net zo slecht als de mensen die hun "veroordelen" omdat ze geen kinderen willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:29

Ik vind het vooral rot voor mijn moeder dat ze steeds mensen moet uitleggen waarom ze geen oma is (terwijl ze dat wel heel graag zou wille). Dat mensen hun mening in mijn gezicht verkondigen is nog tot daar aan toe, maar als mijn moeder te horen krijgt dat er een steekje los is bij haar dochter en ze maar een goed met mij moet gaan praten, dan kan ik echt goed pissig worden. Ze vind het al niet leuk, moet ze ook nog eens al die onzinnigheid van veroordelende oma's aanhoren.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:31

Ik zou wel kinderen willen. :)
Alleen vind ik dat je beter een kind uit een ontwikkelingsland een goed leven kunt bieden, dan er zelf weer 1 bij te maken terwijl er al genoeg kinderen op de wereld zijn die in zware armoede leven, en die in mijn ogen zo'n kans verdienen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:32

fenna1995 schreef:
Alleen vind ik dat je beter een kind uit een ontwikkelingsland een goed leven kunt bieden, dan er zelf weer 1 bij te maken terwijl er al genoeg kinderen op de wereld zijn die in zware armoede leven, en die in mijn ogen zo'n kans verdienen.

Ik vind dat een hele nobele gedachte van je, absoluut! Maar weet je enigzins wel wat dat kost?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:33

De enige reden waarom ik op dit moment kinderen zou willen krijgen is voor mijn vader, dat zou zo'n fantastische opa zijn. Het is de meest geweldige vader die je je kan wensen, en hij zou het waanzinnig vinden om opa te worden.
Maar ja, om daarvoor nou aan kinderen te beginnen :=

Overigens vind ik hier niemand oordelen of vervelend doen behalve jij Moggsy. Je beschuldigd anderen van geen respect voor keuzes, maar je toont zelf ook geen enkel respect in je berichten :) Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar het is de toon die de muziek maakt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:40

saroanda schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen, prima, ieder z'n eigen keus. Maar ik kan er niet bij dat sommige van die mensen alleen maar de nadelen ervan kunnen opsommen, en kinderen of het krijgen van kinderen zo zwart kunnen maken... Ze zijn in mijn ogen dan net zo slecht als de mensen die hun "veroordelen" omdat ze geen kinderen willen.

Ik zie persoonlijk ook niet de 'meerwaarde' (klinkt een beetje raar) van een kind in. Een aantal pagina's geleden formuleerde Westernfreak precies hoe ik er tegen aan kijk: ik heb niet zo veel met kinderen (eigenlijk niets), heb ook geen biologische klok die aan het tikken is, en vind mijn leven zoals het nu is prima. Ik mis niets en heb ook geen verlangen. Moet het wel vaak uitleggen (ben al 27..) en ben nu ongeveer de enige in familie en vriendenkring zonder kinders (of wens). Ik heb andere keuzes gemaakt in het leven.

Als je niks mist, is het makkelijk om de negatieve punten te noemen, mede omdat je de positieve niet kent (of voor sommige: niet wilt kennen). Overigens is geloof het merendeel wat negatieve punten roept onder de 20, dus of je het deze mensen kwalijk kan nemen is een tweede. Volwassen worden houdt ook in leren relativeren.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:43

Marieke_K schreef:
saroanda schreef:

Ik zie persoonlijk ook niet de 'meerwaarde' (klinkt een beetje raar) van een kind in. Een aantal pagina's geleden formuleerde Westernfreak precies hoe ik er tegen aan kijk: ik heb niet zo veel met kinderen (eigenlijk niets), heb ook geen biologische klok die aan het tikken is, en vind mijn leven zoals het nu is prima. Ik mis niets en heb ook geen verlangen. Moet het wel vaak uitleggen (ben al 27..) en ben nu ongeveer de enige in familie en vriendenkring zonder kinders (of wens). Ik heb andere keuzes gemaakt in het leven.

Als je niks mist, is het makkelijk om de negatieve punten te noemen, mede omdat je de positieve niet kent (of voor sommige: niet wilt kennen). Overigens is geloof het merendeel wat negatieve punten roept onder de 20, dus of je het deze mensen kwalijk kan nemen is een tweede. Volwassen worden houdt ook in leren relativeren.

In jouw keuze kan ik me prima vinden, hier is helemaal niks mis mee natuurlijk. Vind het dan ook jammer voor je dat je dit altijd moet uitleggen. En je laatste puntje klopt ook aardig ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:46

Moggsy schreef:
Ik erger me wel aan die mensen die vinden dat je altijd op het grijze gedeelte moet blijven, beetje saai.
Ik respecteer ieders mening, maar ik reapecteer het niet als iemand aangevallen wordt als een duidelijke mening in details gegeven wordt.
Dit zal vast ook niet in dank worden afgenomen, jammer dan.

Liever saai dan ongenuanceerd. :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:46

saroanda schreef:
En je laatste puntje klopt ook aardig ;)

Ik noemde tot een aantal jaar geleden ook altijd de negatieve punten van kinderen op als mij werd gevraagd wanneer ik eens zou gaan 'settlen'. Tot ik mij realiseerde dat het niet de negatieve punten zijn die mij weerhouden, maar ik gewoon geen kinderwens heb, en niets mis. Als je iets niet mist kan je er ook niet over oordelen (niet negatief, maar ook niet positief).

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:51

fenna1995 schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan, dit is ook al jaren mijn wens. :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:52

saroanda schreef:
fenna1995 schreef:

Ik vind dat een hele nobele gedachte van je, absoluut! Maar weet je enigzins wel wat dat kost?

Ja, ik weet dat het verschrikkelijk duur is. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daardoor niet meer zou willen. Dan maar een paar jaar langer sparen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:53

fenna1995 schreef:
saroanda schreef:

Ja, ik weet dat het verschrikkelijk duur is. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daardoor niet meer zou willen. Dan maar een paar jaar langer sparen.

+:)+

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:58

saroanda schreef:
Volgens mij moeten we voor Moontje een enkeltje disneyland kopen, want die wilt volgens mij graag in een droomwereld leven := Haar paard (als ze er eentje heeft) was bij de geboorte gelijk al zadelmak natuurlijk en liep ZZ. D'r hond en/of kat (als ze er eentje heeft) was gelijk vanaf de geboorte zindelijk en hoefde niet op puppycursus ;) Kom op zeg....hoe dom ben je als je de dingen anders wilt dan dat ze nou eenmaal zijn? Dat kan alleen in een sprookjeswereld....

Zo denk ik er ook precies over ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:08

saroanda schreef:
fenna1995 schreef:

+:)+

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:16

Hier komt geen parasiet in mijn lijf, geen kinderen dus :+

Vroegah, toen ik nog jong was en onbedorven, toen kreeg ik met regelmaat
naar mijn hoofd geslingerd, wacht maar tot je groot bent, dan piep je wel anders,
krijg je zooggevoelens ofzo, nou ik ben nu groot maarre.....Ik ken die gevoelens echt niet, zijn niet veranderd, en vrees dat ze (Gelukkig) ook niet zullen komen.
Als mensen mij een kind in mn armen proberen te stoppen, bedankt ik ze tegenwoordig vriendelijk,
ik me dr echt geen raad mee weet. (Dan ben ik nog netjes) _O-

Mijn leven is goed zo, geen deprimerend gejengel, geschreeuw en aandachtgetrek,
kan uitslapen, eten, naar bed gaan, stappen op vakantie gaan wanneer IK dat wil
geen uitgeleefd lijf en oververmoeide geest, nee laat mij maar lekker kinderloos
houd het wel bij mn dieren die bezorgen veel minder overlast en houdt aan het eind van
de rit ook nog eens een bak geld over *D

Ik heb echt een bloedhekel aan kinderen dus :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:28

Ik heb nog absoluut geen idee of ik kinderen wil of niet. :)
Maar ik ben nog maar zeventien, ik geloof niet dat het nu al vanzelfsprekend is om een uitgesproken kinderwens te hebben of niet (al kan het natuurlijk wel! Zo zegt mijn beste vriendin al jaren dat ze 4 of meer kinderen wilt..). In ieder geval, ik ben er nog niet over uit.
Maar ik ga misschien wel een richting uit waardoor ik veel contact ga hebben met kinderen (logopedist of kinderpsychiatrie spreken me beiden wel aan, daarnaast twijfel ik ook nog over diergeneeskunde). Dus het is niet dat ik ze niet leuk vind :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:29

Sizzle schreef:
Ik vind het vooral rot voor mijn moeder dat ze steeds mensen moet uitleggen waarom ze geen oma is (terwijl ze dat wel heel graag zou wille). Dat mensen hun mening in mijn gezicht verkondigen is nog tot daar aan toe, maar als mijn moeder te horen krijgt dat er een steekje los is bij haar dochter en ze maar een goed met mij moet gaan praten, dan kan ik echt goed pissig worden. Ze vind het al niet leuk, moet ze ook nog eens al die onzinnigheid van veroordelende oma's aanhoren.

Ik vind dat ook zo'n bizar iets. In jouw geval wil je geen kinderen, maar wat nou al je dat wel zou willen, maar onvruchtbaar bent?
Mensen beseffen soms niet wat voor rare opmerkingen ze maken en hoe kwetsend ze soms kunnen zijn.

Kinderen lijken mij harstikke leuk en hoop ook dat ik in de toekomst kinderen kan krijgen. Die keuze is mijn goed recht, net als het je goed recht is om geen kinderen te willen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:30

Je hoeft niet een hekel aan kinderen te hebben om geen kinderwens te hebben ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:33

Marieke_K schreef:
Je hoeft niet een hekel aan kinderen te hebben om geen kinderwens te hebben ;)

Helemaal mee eens, heb ik ook al een paar keer geroepen.

Ik kan nog zo gek zijn op honden, ik hoef er ook niet zelf eentje. Ik laat af en toe die van m'n moeder wel uit, heb ik een leuk middagje bos, en daarna lever ik 'm weer af bij de rechtmatige eigenares. ;)

Zelfde verhaal met mijn neefje: hartstikke leuk voor een middagje in de zoveel tijd, maar daarna ben ik blij als-ie met mijn zusje mee gaat.

Een hekel aan kinderen of honden? Nee hoor, maar ik voel gewoon niet de behoefte om er zelf eentje te hebben. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:44

Ik vind kinderen zelfs buitengewoon leuk :j en heb toch niet de behoefte om moeder te worden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:44

Precies Karin :) Ik kan heel leuk een dagje mee naar de efteling met de kinderen van een vriendin, heb de grootste lol met mijn neefjes en nichtje, maar ik heb absoluut geen behoefte om er zelf eentje op de wereld te zetten :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:51

@Sizzle: wat vervelend voor je moeder dat ze daar op aan gesproken wordt! Waar bemoeien mensen zich wel mee, ik snap dat nooit zo goed!
Ik moet bekennen dat mensen, zelfs klanten op mijn werk, me wel eens gevraagd hebben wanneer de tweede komt. Vind ik ook niet echt een fatsoenlijke vraag, vooral van niet-vrienden en -familie.

@Karin: dit heb je mooi en vriendelijk omschreven! Ik houd heel veel van houden, maar praktisch is het niet haalbaar om er eentje te hebben. Dus doen we dat maar niet en houden we het bij zo'n leuke parasiet (om met Chiqa's woorden te spreken ;) )