hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:36

ayo schreef:
Ik denk altijd je bent toch schoon als je uit de douche komt? Ik douche trouwens ook niet elke dag. Ik sport niet en als je niet zweet vind ik het eigenlijk onzin om elke dag te douchen, doorgeschoten westerse hygiene imo.

Je zweet ook wel als je níet sport. :)
Ik kan gewoon niet lekker slapen of me goed voelen als ik me niet gedouched heb en alles. :+

Anoniem

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:40

Ik verwissel ook m'n boxers 2x per dag trouwens! 's Morgens én 's Avonds.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:44

MamboBeach schreef:
tita schreef:
Och ik doe kort met mijn onderbroeken en ik veroordeel ook niet mensen die hun onderbroek meer dan 20 uur aan hebben :r

Ik veroordeel je niet hoor Tita... Ik zeg alleen dat het me verbaast. Lezen is ook een kunst zeg! :roll:

Ik douche iedere dag (wel meerdere keren soms) maar mijn onderbroeken houd ik 40 dagen aan! Heerlijk, ik ben toch fris als ik uit de douche kom!? :)

Er zit toch wel een groot verschil in het gebruik van ondergoed en het gebruik van je broeken, dat je dat niet wist? :)

MamboBeach schreef:
ayo schreef:
Ik denk altijd je bent toch schoon als je uit de douche komt? Ik douche trouwens ook niet elke dag. Ik sport niet en als je niet zweet vind ik het eigenlijk onzin om elke dag te douchen, doorgeschoten westerse hygiene imo.

:oo Ik leer hier heel veel in dit topic! :)

Wist je dan ook dat je ruim 100.000 bacteriën op je lijf hebt, en deze niet schadelijk zijn en zelfs nodig hebt? Dat elke dag douchen slecht voor je huid is? Weer wat geleerd :list:

benangelique schreef:
is er dan niemand die aan met milieu denkt?

+:)+

Krankzinnig, al die wasburten.. je woont met een gezin van 5 die elke dag douchen, elke week 35 handdoeken, elk jaar 1820 handdoeken :evaw:

eenitraM schreef:
Over handoeken van zeker 1 week oud..
Hoe doe je het als je periode hebt. Ik bedoel, men droogt zich toch ook af aan tussen de vleugels. Smeert dat lekker?
Edit: Wrijf je dan dus echt met die handdoek je gezicht af? >;) :')

Tússen de vleugels, droog ik me niet af. Lekker, even droogschuren :') Ik gebruik tampons, die "lichaamssappen" komen niet echt op mijn handdoek :n
Wat ook bestaat, is aparte handdoeken gebruiken. Ik heb er 1 voor mijn lijf en 1 voor de grond, en dan 1 voor mijn bovenlijf/gezicht.

MamboBeach schreef:
Ik altijd op 60 graden... :o Mijn hand wil niet naar de 40 of 30 gradenknop. Ik meen het, heel raar! :j

Misschien moet je maar op 90 graden gaan wassen, want dan gaan al die enge bacteriën pas dood :Z

MamboBeach schreef:
Eh pyama? :+ Die doe ik nie aan nie! :D
Beddegoed 1 week, handdoeken worden hier maar 1 keer gebruikt, shirts en truien en dergelijke worden 1 keer gedragen en broeken en rokken ook maar 1 keer.

Gewoon nieuwsgierig, waarom doe je maar 1 keer met je handdoek/kleren en verschoon je je bed maar om de 7 dagen terwijl je daar zo'n 8 uur per nacht in zweet? :=

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:59

MamboBeach schreef:
__Laura schreef:
:D

Van die lijflucht heb ik schijnbaar niet zo'n 'last', ding ruikt nog lekker fris na een paar keer dragen..

_O- Die heb jij ook hoor, een frisse, maar je hebt het wel! :D
Nee, al ruik je naar roosjes, ik kan het ook gewoon niet om het weer aan te trekken! :n :D

Ik heb daar echt geen last van :+. Trouwens van die échte goede spijkerbroeken moet je nooit wassen... maar wel heet stomen bv.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:39

Marisjuuuuuh schreef:
En als ik naar de paarden ga doe ik altijd schone sokken,rijbroek en truitje + vest aan.
Wel zo fris, je zweet altijd als je gereden hebt. Wel zo fris om dan de volgende keer schoon kleding aan te doen.

Hè?? Doe je echt schone kleren aan naar de paarden? :+
Moet je soms lekker en fris ruiken bij de paarden? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:53

Doe ik ook hoor :)
Je moet wel als je ook allergisch bent voor paarden := Dus die kleren gaan direct na gebruik de was in (of iig de afgesloten wasmand in), dus ja: ik trek ook elke keer schone kleren aan naar de paarden :j

(ik douche overigens echt niet elke dag, alleen als ik van de paarden kom en dat is 4 keer per week omdat het dan moet. Voor mij zou het beter zijn om maar 2 keer per week te douchen ivm eczeem. Ja, ik ben inderdaad een heerlijke gezondheidskneus :P Heb een hele gebruiksaanwijzing om redelijk gezond door het leven te gaan hahaha :P)

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:09

Ja hoor, ik trek altijd schone kleding aan naar de paarden.
Soms doe ik met een rijbroek 2 dagen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:11

Mensen die allergisch zijn of eczeem hebben zijn een ander verhaal uiteraard, ik heb het meer over de niet-allergische :P

Waarom schone kleren aan naar de paarden? :o?
Je wordt daarna hartstikke vuil, kun je toch beter iets aandoen wat je die week al hebt gedragen? :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:13

Deed ik voorheen inderdaad ook niet, behalve als er veel modder of haren op zaten omdat moeders dan begon te mopperen :D

(toen ik nog geen eigen paard had en alleen op de manege reed ging natuurlijk wel elke week een schone broek etc aan, want ik kon moeilijk die stinkende kleren een week laten liggen ergens :=)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:04

Ik heb wel een idee dat men hier probeert te overtreffen in de vorm kijk eens hoe schoon ik ben.

Dingen die ik hier lees zijn zelfs te raar om op te antwoorden.
Mensen die hun beddengoed een maand of langer laten liggen zijn in dit topic op een hand te tellen maar ik weet zeker dat er veel meer zijn maar er niet meer voor uitkomen omdat ze dan soort van vies zijn

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:24

nou echt ik zit echt met verbazing te lezen hoelang sommige mensen met hun handdoeken en dergelijke doen.. :n

ik bedoel ik verschoon sowieso mijn ondergoed elke dag of twee keer per dag maar ik vind het anders niet hygienisch..
Maar idd zoals jij al zegt tita, ons mam verschoont ons bed echt niet eens in de 5 dagen maar toch wel 1 keer in de twee weken en in de zomer iedere week. Ik deel mijn bed ook nog eens en ik moet zeggen ik vind eht niet eens fris als mijn dekbed en zo er langer opligt !

en mensen die hun handdoek een hele week gebruiken :r .. Sorry de mijne gaat meteen de was in, zeker in mijn periode :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:43

tita schreef:
Ik heb wel een idee dat men hier probeert te overtreffen in de vorm kijk eens hoe schoon ik ben.

Mensen die hun beddengoed een maand of langer laten liggen zijn in dit topic op een hand te tellen maar ik weet zeker dat er veel meer zijn maar er niet meer voor uitkomen omdat ze dan soort van vies zijn

Ik weet nog dat ik vroeger een vriendinnetje had, en daar ging ik regelmatig logeren. 1 keer zei ze: 'Oooh lekker,
ik heb een schoon bedje!' Dus ik vroeg wanneer hij dan verschoond was, toen antwoordde ze: '2 weken geleden,
dus hij is nog lekker fris!'. Zal het nooit meer vergeten, want daarna zei ze er achteraan dat haar bed elke 4 weken
werd verschoond. Als kind van een jaar of 8 stond ik daar dus écht van te kijken. Het is dus maar net waar je mee
bent opgevoed.

Vind het dan ook raar van je dat je nu suggereert dat wij er niet voor uit zouden komen dat ons
beddengoed er langer op ligt. Slaat helemaal nergens op! Ik ben nou eenmaal grootgebracht met het idee dat je
een bed minstens elke week verschoont. Wat heeft dat ermee te maken dat anderen willen overtreffen? Misschien
besef je jezelf nu dus wel dat je daarin wat viezer bent? Vind het echt geen reden om zo'n post te plaatsen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:18

Even van de goeie gang van zaken ik hoef me hier niet te verdedigen en als jij dus al mijn posten heb gelezen, weet je dat ik mijn beddengoed dus elke 2 weken of om de week verschoont.

Maar ik ken mensen zat die het langer laten liggen sterker nog iemand hier in dit topic zit vreselijk te liegen := maar goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:24

tita schreef:

Een "soort" van vies??
Ik vind dat inderdaad smerig. Ik ben echt niet iemand die 10 keer per dag zijn handen wast, twee keer per dag doucht en 3 keer per dag ondergoed en sokken wisselt ofzo, maar 1 maand (!!) met hetzelfde beddengoed???... Echt heel smerig...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:26

Nee, voor mij maximaal 2 weken, meestal toch wel elke week een schoon bedje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:29

Tjonge, ik ben wel een uitzondering denk ik :+ Bij mij gaan dingen pas in de was als ze vies zijn, zo super schoon zijn is toch helemaal niet gezond? Er zijn meerdere studies die uitwijzen dat als je alles altijd superschoon doet, je dan meer kans hebt op allergieën ed.

Beddegoed&Pyama gaan denk ik eens in de 4 weken in de was, ik weet het niet eens precies, gewoon als ik het niet fris meer vind.
Gewone kleding: broeken draag ik sowieso 2 dagen soms ook 3/4 als ze nog schoon zijn en fris ruiken, T-shirts/truien meestal 1 dag, maar hetzelfde geld als met broeken, ruikt het nog fris dan gaat het nog een keer aan.
Ondergoed/sokken: elke dag schoon
Paardenspul: tja, dat wordt toch vies, een rijbroek&trui draag ik gerust een paar keer, sportBH/hemdjes/sokken gaan wel na 1x in de was, die worden wel erg zweterig.
Handdoek gebruik ik meestal 2 of 3 keer, ik bedoel, je komt schoon uit de douche, droogt je af. Handdoek is de volgende morgen weer droog en echt niet veel viezer, waarom dan meteen wassen?

edit: ik moet er wel bij zeggen dat ik allen slaap en mijn bed altijd open laat liggen (bed opmaken elke dag, daar wordt het pas vies van) en altijd de hele dag het raam open heb, dus het waait lekker door. Ik vind dat echt fris zat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-09 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:32

pyama als ik die al überhaupt aan heb doe ik 1 week mee, beddengoed word om de 2 weken verschoont handdoek doe ik 2x mee en kleren heb ik meestal 2 dagen aan mits het nog schoon is.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:35

AnnaaX schreef:
Nee, voor mij maximaal 2 weken, meestal toch wel elke week een schoon bedje :Y)

Nou inderdaad voor mij ook, maar dat is sinds we er 7 dagen in de week met z'n 2en in slapen..
Toen ik nog in mn eentje sliep wat het meestal 1 keer in de 2 a 3 weken..
Naar de paarden doe ik trouwens ook gewoon 2/3 keer de zelfde rijbroek aan.. Of als ik alleen ga uitmesten
een spijkerbroek + trui ofzo die ik al 2 dagen aan heb gehad..
Ga echt geen schone kleding aan doen naar de paarden, is toch in no time weer vies.. :Y)
Ondergoed enzo doe ik wel elke dag 1 a 2 keer wisselen. Net als een shirt onder mn trui..
Maar met een trui of vest doe ik wel 2 dagen net als met mn spijkerbroekken en rijbroeken..

Pjama doe ik ook 1 week ongeveer mee, als ik die draag..
En handdoeken meestal ook 2 keer douchen (de ene keer dus 1 dag en de andere keer 3)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:01

Myra, je kunt wel heel grappig doen maar ik zeg gewoon hoe ik het doe en hoe ik was. Ik vind het vies als je je handdoeken zo lang gebruikt. Op 90 graden wassen, nee hoor, 60 is voldoende! :D Voorheen verschoonde ik mijn bed inderdaad 2 a 3 keer per week maar dat is nu te veel werk!

Tita, je kunt wel over mensen beginnen die liegen maar jij probeert nu je eigen straatje schoon te vegen. Maakt mij niet uit hoor, al doe je 3 jaar met een handdoek maar ik vind het ronduit smerig. Het is dus zo dat als iemand het anders doet de mensen elkaar moeten overtreffen? Weet je wat? Kom een keer langs!

Oh, wat goed trouwens dat ik zoveel handdoeken gebruik! Ik heb er ook een berg liggen! :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:03

Wat een viezerikken zitten erbij :D :o

Ik slaap alleen, maar echt wel wekelijks een schoon beddengoed hoor... naast dat ik dat gewoon prettig vind.. je zweet snachts ook, dus bah nee elke week wil ik frisse lakens.

Pyama ook minimaal eens per week.

Handoeken gebruik ik 2 keer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:20

Citaat:
Tita, je kunt wel over mensen beginnen die liegen maar jij probeert nu je eigen straatje schoon te vegen. Maakt mij niet uit hoor, al doe je 3 jaar met een handdoek maar ik vind het ronduit smerig. Het is dus zo dat als iemand het anders doet de mensen elkaar moeten overtreffen? Weet je wat? Kom een keer langs!

Wat is dit nou weer voor een stomme opmerking zeg...lees mijn posten ff na en dan zie je dat mijn beddengoed dus om de week wordt verschoond en ja ik gebruik 4 handdoeken in 2 weken en zie niet aan wat er vies aan is aangezien ik niet dagelijks onder de douche ga.
En ik kom schoon onder de douche en voordat ik ga douchen was ik mijn doos ff apart met washandje...dus vies :n

Langskomen waarom zou ik...ik heb al geen tijd voor mijn echte vrienden en mijn paarden laat staan dat ik ff langs kom :Y)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:30

Hmm...bij mij gaat het zo:

Kleding: Draag ik meestal 3 keer (overdag heb ik meestal mijn uniform aan en dan 's avonds normale kleding)
Pyjama: Doe vaak 2x per week een schone aan.
Beddengoed: Gaat 1 x per week in de was.

;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:57

Hehe wat een grappig topic... al 10 pagina's lang discussie over wasgoed... ik vind het persoonlijk best knap haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:35

benangelique schreef:

Jij moet je oren eens openhouden :D
Iedereen die riep dat de aarde aan het opwarmen is heeft subsidie gekregen, diegene die daar mee wilde stoppen werd de subsidie afgepakt. Schijnbaar gaat het zo slecht nog niet met de aarde!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:42

__Laura schreef:
benangelique schreef:

Jij moet je oren eens openhouden :D
Iedereen die riep dat de aarde aan het opwarmen is heeft subsidie gekregen, diegene die daar mee wilde stoppen werd de subsidie afgepakt. Schijnbaar gaat het zo slecht nog niet met de aarde!

Buiten klimaatverandering, kost het wassen van je kleren e.d. enorm veel schoon drinkwater. Evenals 2 keer per dag douchen trouwens.