Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:16

Rock, Jorja vond ik ook een geweldige naam.
Ik had die gezien bij CSI, een van de actrices heet in het echt zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:27

Klopt ja, zo kwamen wij er ook op :D

Mijn man kwam er overigens mee, terwijl ik de die-hard CSI fan ben hier in huis :')

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:28

Jorja Fox was dat,.. maar ja, dochterlief had al een naam. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:30

:j en laat Fox in het Nederlands nou ook nog eens onze achternaam zijn :')

Klinkt alsof ik een of andere groupie ben zo he? _O-

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:33

Dapper dat je je verhaal durft te vertellen. Ik hoop op een goede zwangerschap voor je!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:40

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Complimenten hoe je dit aanpakt. En dat je het verhaal durft te vertellen. Geniet ervan. Fijn dat iedereen je helpt en meeleeft. Hou je taai en een fijne zwangerschap!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:47

Duimen dat alles goed gaat en jullie je straks trotse ouders mogen voelen.
Grappig, maar misschien wordt je juist door dit "ongelukje" wel gered. Opeens wakker geschut en weer op het juiste spoor gezet. Fijn dat iedereen zo achter jullie staat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:39

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Ik hoop dat alles spoedig zal verlopen en jullie over een maand of 7 een wolk van een baby in jullie armen mogen houden!

Zelf ben ik ook jong (voor ned. begrippen ;) ) moeder geworden. Ik was net een maand 23 toen ik zwanger werd. Ook bij ons was het niet gepland, maar een ongelukje wil ik het niet noemen. Wij noemen het een verassing :D. Nu was het bij ons zo dat mijn vriend al een paar jaar een eigen bedrijf had (en nog steeds heeft) namelijk een akkerbouwbedrijf. Op het moment dat ik zwanger werd woonden we net driekwart jaar op de boerderij (huis overgekocht van schoonouders). Ik werkte toen ook al een jaar full time. Toch kwam het voor veel als een verassing en voor ons natuurlijk ook.

Ik was al verder dan 12 weken toen we er achter kwamen. Mijn eerste echo kreeg ik nog dezelfde week en ik was 13 weken en 4 dagen!!!!!! Ik had tot die tijd gewoon een maandelijkse bloeding, al was die wel een stuk lichter en duurde korter dan normaal. We hebben het een week verzwegen om zo zelf even aan het idee te wennen en hebben het toen verteld aan familie, vrienden en werk. Abortus hebben wij ook nooit gewillen. Vooral mijn eerste echo was geweldig. Ik had totaal géén idee hoe ver ik was omdat ik dus maandelijkse bloedingen had en nergens last van kreeg. Je zag echt alles al! Armpjes, beentjes, hoofdje, buikje en niet te vergeten een mooi kloppend hartje.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik zwanger was doordat ik flauwviel. Ik viel en val nooit flauw en ineens was het een bijna dagelijks probleem. Op het werk maakte ze zich zorgen en iemand vroeg voorzichtig of ik zwanger was. Toen heb ik een test gedaan en die was negatief (clearblue). Pas de derde test was positief (goedkope van kruitvat). Voor de rest had ik nergens last van gelukkig.

Met 32 weken zijn na een werkdag plots mijn vliezen gebroken en is 2 dagen later onze dochter geboren. Na een hele spannende week ging het langzaam aan steeds beter. Na 5 weken ziekenhuis mocht ze mee naar huis en afgelopen week hebben we haar 2e verjaardag gevierd :D. En nu beginnen we langzaam aan, aan een broertje of zusje te denken ;) .

Heel veel succes!!!!! En als je vragen hebt mag je ze gerust stellen!!! Dat gaat helemaal goedkomen met jullie!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:47

Gefeliciteerd meid met je kleine wonder!! Je klinkt heel overtuigd en verstandig, ik hoop dat je gevoel net zo is. Veel geluk en blijf bedenken waarom je dit precies doet en voor wie, mocht je het nog eens moeilijk krijgen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:02

Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap , en dapper dat je gewoon met je therapie verder gaat !!
Ik werd moeder op mijn 17 de en morgen word mijn dochter 17 jaar.
Het is niet altijd makkelijk geweest maar wat geniet ik elke dag van mijn kleine grote wonder dat zo onverwachts in mijn leven kwam ...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:14

Blue_Eyes schreef:
Ik zie het woordje 'overleden' en schrik me de pleuris :')

Hier nog één :=

Super dat het allemaal goed is gegaan. Nogmaald gefeliciteerd.

En die twijfels zijn normaal hoor. Die verdwijnen vanzelf, als je de kleine eenmaal in handen hebt. Dan komt vanzelf die oerkracht naar boven van beschermen en verzorgen :j
Geniet er maar lekker van.

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:36

Even een kleine update,

Ik heb vreemde eetgewoontes op het moment, ik heb constant zin in alles wat zuur is (yoghurt, citroen, augurk, overal azijn in doen etc.)
En ik heb weer moeite om op mijn dagelijke voedingsbehoefte te komen. En dit keer niet omdat ik daar eetprobleem-klachten bij heb, maar omdat ik geen honger heb en eigenlijk de hele dag misselijk ben.
Nu probeer ik toch zoveel mogelijk binnen te krijgen, en dat lukt wel redelijk, maar ik ben nog zeker niet tevreden...

Ik was verder al 5 kilo aangekomen (van 40 naar 45) in een relatief korte tijd, maar helaas is daar nu weer 1 kg vanaf.
Maargoed, dat haal ik wel weer in, zeker weten :)

Verder heb ik net van mijn vriend het gaafste cadeau ooit gehad :D. Een klein plastic machientje, waarmee je het hartje van de baby kan horen! En zelfs mee kan opnemen op de computer! Ik draai nu de hele tijd dat bestandje af haha, ben er helemaal mee in mijn hum mee. Dat ik dat nu met 9 weken al kan horen :D.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:44

Wat gaaf zeg!

Ennuh.. die kilo's komen vanzelf wel joh :) :)
Niet té nauw op gaan letten :)

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:03

ik heb het hele topic doorgelezen, en het klinkt echt zo fantastisch!
Ik hou het topic lekker bij, heel leuk zo te lezen! :D

en uiteraard van harte gefeliciteerd met je kindje!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:45

Ik hoop voor je dat de misselijkheid snel weer overgaat.. maar wees niet te streng voor je, goed dat je toch probeert te eten maar aan die misselijkheid kan je zelf ook niets doen! Komt wel goed! +:)+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:56

Wat een moederliefde straal je toch uit, erg leuk om over die hartopname te horen. Blijven luisteren zal vast goed doen voor jou gezondheid en die van het kleine wondertje in je

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:43

zo te horen gaat het allemaal wel goed. die kilo´s komen vanzelf. en mijn moeder die at ook allemaal zure dingen en heb een kerngezond broertje van 8jaar! je kunt het meid!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:39

Ik lees je topic nu pas, maar ik wil zeggen gefeliciteerd!
Echt een wondertje.. Ik ken via via ook iemand die door de pil en condoom heen zwanger is geworden, seks is gewoon nooit 100% veilig inderdaad.

Mijn zus is ook "ongewenst" zwanger geworden, geen tienermoeder, maar wel alleenstaand. Ik was ook altijd van, als ik zwanger zou worden zou ik een abortus doen als het niet uitkomt. Na de geboorte van mijn nichtje ben ik totaal geswitcht. Als je eenmaal zwanger bent of het van dichtbij mee maakt, merk je dat je er niet zo makkelijk meer over denkt.
En mijn nichtje is nu een prachtig mooi meisje van 4 waar ik veel tijd mee doorbreng :j

Wat ik daarmee wil zeggen, is dat als zoiets je overkomt, je meestal niet van te voren had kunnen zeggen wat je zou gaan doen. Daarnaast vind ik het echt goed van je dat je nu eet! Ik geloof ook wel dat sommige dingen een diepere betekenis hebben.

Succes met de verdere zwangerschap!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:28

Wat een verhaal meis, ik heb het met tranen in de ogen gelezen!
Jij hebt er duidelijk over nagedacht en je keuze heel bewust gemaakt!Petje af daarvoor!

Dit komt echt helemaal goed!Ik wens je een super fijne zwangerschap toe! *D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:09

ach, met de feestdagen zit je zo aan de 10 kilo erbij :D

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:36

Wat een bijzonder verhaal zeg! Meid heel veel plezier en succes ermee! Ik word gewoon helemaal blij van je updates :D

Geniet ervan! En zet 'm op he! :D

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:42

Denk dat ik je dan wel mag feliciteren, veel succes met de zwangerschap, en hoop op een goede vader (wat je ook regelmatig niet ziet gebeuren met deze leeftijden)..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:50

rozekoeken schreef:
Even een kleine update,

Ik heb vreemde eetgewoontes op het moment, ik heb constant zin in alles wat zuur is (yoghurt, citroen, augurk, overal azijn in doen etc.)
En ik heb weer moeite om op mijn dagelijke voedingsbehoefte te komen. En dit keer niet omdat ik daar eetprobleem-klachten bij heb, maar omdat ik geen honger heb en eigenlijk de hele dag misselijk ben.
Nu probeer ik toch zoveel mogelijk binnen te krijgen, en dat lukt wel redelijk, maar ik ben nog zeker niet tevreden...

Ik was verder al 5 kilo aangekomen (van 40 naar 45) in een relatief korte tijd, maar helaas is daar nu weer 1 kg vanaf.
Maargoed, dat haal ik wel weer in, zeker weten :)

Verder heb ik net van mijn vriend het gaafste cadeau ooit gehad :D. Een klein plastic machientje, waarmee je het hartje van de baby kan horen! En zelfs mee kan opnemen op de computer! Ik draai nu de hele tijd dat bestandje af haha, ben er helemaal mee in mijn hum mee. Dat ik dat nu met 9 weken al kan horen :D.

Ik heb enorm veel respect voor je meid +:)+ knap hoor. Gek he dat het knopje dan spreekwoordelijk ineens om kan ;)
Ik heb eigenlijk een soortgelijk verhaal meegemaakt maar dan andersom, ik moest juist veel afvallen om zwanger te kunnen raken :)
Ik woog 111 kilo en werd niet ongesteld. Toen ik 92 woog werd ik weer ongesteld op 24 juni 2008. We besloten toen ik 88 kilo woog om met het condoom te stoppen. Dit was op 7 augustus 2008 en op 8 augustus 2008 was ik dus ook ineens tegen alle verwachtingen in direct zwanger.
Ik heb een hele tijd met minder eten moeten doen maar kon merken dat mijn lichaam daar op dat moment niet voldoende aanhad want ik werd echt enorm duizelig!

Enfin,.... bij de eerste echo zag men ook alleen een blaasje en werd mij eigenlijk hetzelfde verteld en zag de boot al zinken -O-
Gelukkig was ik nog maar heel kort zwanger en dat was de verklaring. Ik was nog maar 4 weekjes!
Maar sinds 6,5 maand heb ik een prachtige dochter :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:25

Delphi: ook mooi verhaal :)
Met 23 jaar ben je niet super jong meer (geen 16 ofzo) maar nog altijd vrij jong.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:35

Gefeliciteerd, wat een mooi verhaal zeg!

Pebblesther schreef:
Delphi: ook mooi verhaal :)
Met 23 jaar ben je niet super jong meer (geen 16 ofzo) maar nog altijd vrij jong.

ze is 18 ;)