Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:03

hihi nou ik er bij nadenk waren de schuurfeestjes in mijn puberteit ook niet al te onschuldig hahahah
(deze stadjes was in shock hahahha)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:05

Welshcobfan schreef:
hihi nou ik er bij nadenk waren de schuurfeestjes in mijn puberteit ook niet al te onschuldig hahahah
(deze stadjes was in shock hahahha)

Daar begon het al, haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:05

Oh, wij zijn ook niet heilig hoor. O:) Maar wij denken wel na voor we wat doen.. en over de consequenties.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:07

lativia1 schreef:
Wat ik me afvraag is: hoe zou jullie vriend erover denken?

Hij zou het liefste willen dat ik het weg laat halen, ondanks dat hij wel vast werk heeft, goed loon en 4 jaar ouder is dan mij (23).

Maar mocht ik beslissen het te houden, dan staat ie ook dan achter mijn beslissing :j. En hij zou een prima vader zijn, daar ben ik wel van overtuigd. Hij zou ook minder moeten opgeven dan ik mochten we het houden.

Maar voorlopig denken we hetzelfde hierover, dat is wel zo gemakkelijk ook :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:08

Ik vond jongens pas vanaf mijn 18e interessant worden,dus als ik voor die tijd wel zwanger was geraakt had je mij Maria mogen noemen!
Ik wist wel dat je zwanger kon worden natuurlijk, maar ik wist echt niet in die tijd hoe tijdrovend, duur en lastig kinderen zijn (ik zag vooral de leuke kant van de oppaskindjes).
Ik had toen niet beseft dat moeder zijn de zwaarste baan is die je kan hebben, want het is voor de rest van je leven. Daar stond ik als puber niet bij stil... Pas sinds mijn zus kinderen heeft besef ik steeds meer hoe het je leven verandert.
Dusse deze meid let braaf op de anticonceptie! }>

(denk wel dat mijn moeder een rolberoerte krijgt als ik zwanger ben! Ongeacht mijn leeftijd, want ik ben ruimschoots de benjamin in het gezin, dus ik ben altijd haar kleine meid dus ik mag van haar niet volwassen worden hahaha)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-10-09 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:08

Heeft volgensmij niks met een dorp of stad of iets dergelijks te maken, ik zit in de bijlmer (amsterdam) op school, en van de 24 uit mijn klas is er eentje (dit weet ik niet eens zeker) ontmaagd.

Verder ben ik nu 14, maar als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen.
Al zou ik niet weten hoe ik in godsnaam zwanger ben geworden :')

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:11

Ik ben nu 17.
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het a la minute weg laten halen, ben er helemaal niet klaar voor...
En met kinderen heb ik helemaal niets, vind ze vreselijk :o
Ik zou het kind helemaal niets kunnen bieden, heb geen eens geld om mezelf volledig te kunnen onderhouden, laat staan ook nog een kind er bij.
Abortus heb ik zelf geen mening over, zolang er goed over na wordt gedacht, vind ik het in sommige gevallen, als je je kind bijvoorbeeld niets te biedewn hebt, een 'goede' oplossing.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:13

Mijn moeder zei en zegt nog steeds dat ik zelf mocht beslissen om het te houden of weg te laten doen, maar als ik het hield, dat ik op de 'gewone' steun van een grootouder zou mogen rekenen. Dat betekent een keer in een week opassen ofzo.

Ik zag mezelf al als 14jarige zelf met een kind op straat staan en had direct genoeg verstand hoe om te gaan met seks :+ . Die ik toen nog niet had op die leeftijd trouwens, maar ik ben dat beeld van mezelf nooit vergeten.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 22-10-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:13

Abortus. Sorry, maar nee, ik zou het zelf niet aankunnen en mede daardoor zou mijn kind dan absoluut niet het leven hebben wat ik hem/haar zou willen geven.. Ik weet niet wat mijn vriend zou willen eigenlijk, maar denk dat hij sowieso de eindbeslissing bij mij zou leggen en daar altijd achter zou staan :)

toot

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:15

mijn vriend zal een gat in de lucht springen haha jammer joh.
neem maar een hond:P

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:25

Mijn vriend wil het liever niet. Maar, hij zou me niet in de kou laten staan.
Toch hoop ik het hem verlopig nog niet aan te hoeven doen. :P

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:32

Ik ben er ook bijna zeker van dat mijn vriend mij niet zou laten zitten, hij is al een stuk ouder én heeft daarentegen wel een vaste baan. Toch kan ik het niet voor me zien, mijn eigen toekomst is nog onzeker, kan nagaan als ik een kind op de wereld zal zetten, hoe moet zijn/haar toekomst er dan uitzien met een moeder die nergens vanaf weet?
Denk dat er voor de opvoeding van een kind wel wat meer nodig is dan een hoop liefde. Een stukje levenservaring zal ook erg op zijn plaats zijn en dan heb ik het nog niet eens over de kosten gehad.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:40

tsjee ik ben nu een tijdje 17, maar aan een kind moet ik niet denken..
Tenminste ik vind het allemaal harstikke schattig, maar ik heb er zeker de tijd en het geld niet voor om een kind te houden,
ik zou het erg moeilijk vinden om voor die keuze te staan..
Uiteindelijk denk ik dat ik het dan toch weg laat halen, maar dat ik daar heel veeel moeite mee krijg.

Heb het er toevallig wel is met mijn vriend over gehad, en die zou wel achter me blijven staan gelukkig!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:40

een stukje levenervaring?
hahahahaha dan heb je de nee fase alles is nee, flinke mama die er niet ziek van word,
in de eerste weken vroeg opstaan, peuters die niet willen luisteren, je hebt haast maarja alles willen ze zelf doen,
ze gaan te ver maar moet je dan boos worden e hoe moet je nagaan je hebt dat allemaal op een dag en je zit ff niet lekker in je vel ik moet bekkenen dat ik dat nou niet lekere dagen zijn om naar uit te kijken zijn haha

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:43

@ wendy_paard ik begrijp je post niet helemaal kun je uitleggen wat je bedoelt?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:44

Ik was net 19 toen ik zwanger raakte... eigen koopwoning, hij woonde bij mij in.. goede relatie, vaste baan... En dus eigenlijk geen enkele reden om voor abortus te kiezen in onze ogen. Uiteindelijk is hij een maand na de geboorte alsnog vertrokken (ging vreemd). Inmiddels een nieuwe vriend sinds 2 maanden..

Als ik nu zwanger zou raken? Abortus. Ik heb welliswaar een studie, een vaste baan en nog steeds mijn koopwoning... maar de relatie is er nu al helemaal niet naar om een zwangerschap aan te kunnen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:45

Ik ben 18, heb op het moment genoeg te doen in m'n leven (school, werk, paarden, vrienden enz.) en ik ben niet bereid om dat op te geven een kind zal daar niet tussen passen.

Ik zou het gelijk weg laten halen. Niemand hoeft er wat over te weten, op het moment dat je het laat weghalen is het toch nog niet levensvatbaar. Ik zal hier vast reacties overheen krijgen, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:46

Ik ben nu 15, maar als ik zwanger was zou ik hem gelijk weglaten halen! Ik ben er nog niet klaar voor, en heb het veelste druk met andere dingen. Hoewel zo'n klein schattig baby'tje wel schattig is natuurlijk :o

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:47

kinderen zijn niet altijd lief ze kunnen het blloed onder je nagels vandaan halen, ze zulen je uitproberen kijken hoe ve ze kunnen gaan, je bent kleren kopen hebben ze geen zin in , ze willen niet naar bed etc etc etc

nadelen zijn er voor mij meer dan voordelen,,
soms zie ik me zwager helemaal uitgeput haha en dat is geen tante bep...

hierboven staat ik vind het hartstikke schattig dat zijn veulens zogenaamd ook en die kunne ook etters zijn dat zie je pas als je echt dichtbij komt vanaf een afstand is alles leuk.
dat probeer ik te zeggen,,,,,,

baby`s kan ik voor even ook leuk vinden hoor,,, maar een kind heb je niet voor even je hebt ze ook als je ongesteld bent het niet goed gaat met je partner en ik gelooof niet dat mensen bij hun (eerste) kind geen relatie probleempjes hebben...

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:51

Mijn vriend en ik heb het hier heel erg over gehad omdat ik eigenlijk met de pil wilde stoppen. Risico wordt dan toch groter, en stel dat ik zwanger zou mogen worden, wat dan?

We hebben toen besloten om het risico te nemen, en als ik zwanger wordt houden we het kindje dus, dat is ook wat hij wil. Ik denk ook zeker dat wij bij machten zijn om een kindje goed op te voeden. Daarnaast ben ik er ook absoluut van op de hoogte en heb ik ervaren hoe zwaar het is om de verantwoordelijkheid voor een kindje te hebben en deze op te voeden.

Toch zal ik ontzettend blij zijn als ik nu zwanger zou blijken, en we zouden het kindje dan een super leven geven *D Het verbaasd mij nog hoeveel mensen hier gelijk roepen abortus... ik dacht dat veel minder mensen daarvoor waren.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:52

Leanee schreef:
Ik ben 18, heb op het moment genoeg te doen in m'n leven (school, werk, paarden, vrienden enz.) en ik ben niet bereid om dat op te geven een kind zal daar niet tussen passen.

Ik zou het gelijk weg laten halen. Niemand hoeft er wat over te weten, op het moment dat je het laat weghalen is het toch nog niet levensvatbaar. Ik zal hier vast reacties overheen krijgen, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

ik vind het goed van je je kan beter voor jezelf kiezen want jij bent degene die hem op moed voeden als jij in de kreukels licht komt er met het kind ook vast niet veel goeds

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:54

Bedankt, een stuk duidelijker en ik kan je niks anders dan gelijk geven. Zijn al te veel kinderen op de wereld met een slechte opvoeding, of een onstabiele jeugd door problemen in het gezin. En dan kan een kind nog zo schattig zijn, er komt heel wat bij kijken.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:56

Ik ben 15, ik heb geen vriend.
Maar als ik op deze leeftijd zwanger zou worden of op een ander moment als het ongewenst was zou ik het wel houden.
Ik zal het gewoon niet over m'n hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Je leven zal daarna nooit meer het zelfde zijn, maar dan is het waarschijnlijk wel m'n eigen domme fout geweest om het niet veilig te doen. Mijn ouders zullen er niet blij mee zijn als ik zwanger zal zijn, maar ze zullen wel achter me staan als ik het kindje houd en me ook helpen met opvoeden. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over denk als het me overkomt, omdat ik nu in een hele andere situatie zit. Maar ik weet haast wel zeker dat ik het niet weg laat halen.
Laatst bijgewerkt door Nanna op 22-10-09 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:56

ja precies ik ga ook liever met deze kinderen werken dan nog meer produceren ,,, heeft meer nut denk ik en je helpt iemand ermee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:57

Weghalen.

Ben 19, twee jaar samen met mijn vriend in november en woon nog thuis. Ik studeer nog :)