DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:27

Gelukkig snel een andere rekening kunnen openen (waar je goed voor moet betalen helaas). Dus mijn loon komt straks weer op mijn bordje terecht. Wel een gedoe om alle automatische dingen te regelen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:47

Abeltje77 schreef:
nounou Kaja kan het iets minder? Ook ik werd door de quotes in verwarring gebracht, dus Cyntje heeft wel een punt. Als je een reaktie plaatst onder een quote is al snel het idee dat je op die quote reageert.

Sorry maar heb het nu al zoveel keer aangegeven hoe en wat ik er mee wil zeggen, dat ik me afvraag hoe selectief iemand kan lezen.
Komt blijkbaar niet aan! We is niet altijd ik en als je een topic opent voor gedupeerde net als jij, dan praten we niet meer in de ik-vorm maar in de wij-vorm, alleen heeft ze daar nog een beetje moeite mee... ;)

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:48

Fitzroy schreef:
Jasper schreef:
Lakeman heeft niet zoveel macht dat hij in zijn eentje een bank om zeep helpt. Mocht-ie willen :P
Buiten dat het voor alle klanten ontzettend banketstaaf is wat er is gebeurd, is het wel een stevig signaal aan alle andere banken: als je je misdraagt, dan krijg je uiteindelijk de rekening gepresenteerd.

[edit; typefout]

En ING en ABN Amro hebben zich niet ingelaten met louche hypotheekpraktijken in the States?
En daar hoefden geen miljoenen ingepompt te worden om deze banken overeind te houden? :+
Dat schijnt iedereen even te vergeten.

Nee, Fitz, dat heeft AAB niet ;) Dat ging om een vergunning-issue en had te maken met wetgeving in de States. Bovendien had AAB geen staatssteun nodig. AAB is alleen gekocht door de Staat omdat RBS, Santander en Fortis door hun ambitueuze overnameplannen in de problemen zijn gekomen.

Het was bij DSB totaal niet nodig om alle spaartegoeden uit de bank te trekken en zo de liquiditeit om zeep te helpen. Niemand is er bij gebaat dat DSB omviel en zeker de gedupeerden niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:57

Moderatoropmerking:
Even een paar opmerkingen in dit topic. Dit topic is bedoeld voor DSB-gedupeerden die hun situatie (met elkaar) willen bespreken. Een algemene discussie over de noodregeling bij de DSB-bank kan in dit topic.

Op een forum is de enige manier om met elkaar te communiceren via tekst. Onduidelijk quoten maakt het voor andere bokkers onduidelijk wie wat nu precies gezegd heeft en op wie er gereageerd wordt. Dat is gewoon vervelend als je inhoudelijk terug wilt reageren. Het is dus prettig als mensen correct quoten. Het is voor andere mensen ook vervelend lezen als iemand een aantal berichten onder elkaar plaatst, daarvoor is de edit-knop en het is dan ook de bedoeling om die te gebruiken.

Abeltje77

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:45

Hoe wil je de algemene discussie en de persoonlijke situatie nu uit elkaar houden...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:48

Abeltje77 schreef:
Hoe wil je de algemene discussie en de persoonlijke situatie nu uit elkaar houden...

Ik begrijp ook niet helemaal of dit een besloten topic is geworden voor alleen gedupeerden?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:49

volgens mij wordt inderdaad bedoeld dat gedupeerd enz, hier kunnen praten over hoe nu verder, enz enz,

algemene discussie op het andere stukje, opzich wel goed want hier werdt het veels te persooonlijk heen en weer, en dat is jammer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:45

Nou uit de vragen van RTLZ is duidelijk naar voren gekomen dat mensen met hypotheken en leningen gewoon moeten blijven betalen anders blijft men in gebreken als men niet betaald.
Duidelijk dus, gewoon betalen en maar afwachten :z

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:41

Oh, das een goeie. Heb net de fax gestuurd dat ik mijn machtiging wil stopzetten, en de brief ligt ook klaar. Naja, whatever, ik hoor het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:56

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:57

*meldt zich* Heb nog niet het hele topic doorgelezen, ben spaarder bij DSB. Kom niet boven de ton uit, maar toch... :\

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 09:19

Het is afwachten op de uitspraak van de rechter,....
Hopelijk heeft men snel duidelijkheid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:34

Ik voel me niet echt een gedupeerde, maar toch. Heb in het verleden mijn hypotheek via DSB gehad. Deze heb ik 2 jaar terug over laten zetten omdat de rente bij DSB gewoon de pan uit rees...
Echter heb ik toen wel 2 verzekeringen (Overlijdens en arbeidsongeschikt uit mijn hoofd) af moeten sluiten. Deze verzekeringen zijn direct afbetaald, en bij oversluiting kon ik deze verzekeringen gewoon aanhouden.
Vraag me af wat hier nu mee gebeurt?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:33

De arbeidsongeschiktheid loopt hoogstwaarschijnlijk bij een maatschappij die niet van DSB is (Cardif, TAF?). De levenonderdelen zijn geloof ik over het algemeen wel van DSB. Hollands Welvaeren bv. Deze zullen worden meegenomen en hopelijk zijn de levenonderdelen rendabel genoeg om over te nemen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 10:49

Rechtbank stelt besluit uit...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:58

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:03

hollands welvaren idd. Maar wat bedoel je met "Deze zullen worden meegenomen en hopelijk zijn de levenonderdelen rendabel genoeg om over te nemen"?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:22

Hollands Welvaren is een DSB-produkt. Ik kan me niet voorstellen dat het zomaar einde polis is. Ik verwacht dat deze zonder meer naar een andere maatschappij worden gevoerd.
Als DSB niet failliet wordt verklaard, zullen de polissen door een andere maatschappij worden overgenomen. En het zou ook nog zo kunnen zijn, dat die polissen, net als misschien de schadeverzekeringen, allemaal richting een andere partij gaan, ook bij faillissement. Reaal bv.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:49

jaja nog 10 min en dan weet me vriend of die zijn geld kwijt is :( hij krijgt nog hoop geld hij heeft er gewerkt.. en krijgt nog een afrekening... :S mja zit er niet in denk ik

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:51

Ik heb er een potje staan voor dierenartskosten. Laat ik nou net vandaag een rekening binnen krijgen en wat moeten betalen. :=

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:03

hoop t niet voor je.. in nederland wil niemand em overnemen...
dus zie et somber in

de 5 grote banken nemen t definitief niet over... :S

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:20

Balen. Een vriendin is ,zoals het nu lijkt, haar baan nu kwijt bij DSB. Met een beetje pech haar man ook aan het eind van het jaar. Werkt niet voor DSB maar wel voor Scheringa. Zit je dan met je twee kinderen.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:29

tja.. dat is mooi balen
maar volgens mij kan je wel een uitkering aanvragen zolang ze geen werk hebben??
mij vriend is gelukkig 4 weken geleden bij zn nieuwe baas begonnen

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:31

@kroelkip, een uitkering aanvragen kan vast wel, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:32

nee maar denk dat je helemaal niet wil is dat je gezin niks te eten heeft??