En zo kan het ook; communicatie met je paard!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:29

ILoveMyHorse schreef:
Dat is je dan niet gelukt, haha :P

Jouw schuld! :+

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:35

Ik vind het er erg knap uitzien.
Ik zie erg kleine hulpen, en weinig onwil.
Ik zie, ondanks eerder commentaar, vooral tijdens het liggen ed een erg ontspannen paard met half dichte ogen, wat op een enkel licht duwtje "omvalt". Inderdaad, dat omrollen hoeft voor mij niet, maar op een enkel klein duwtje gaat het paard dan weer zitten, waarna er écht wel wederzijds vertrouwen moet zijn om zo onder je paard door te kruipen.
Ik zie een paard welke zó zijn best doet om op de man te letten, dat hij daarbij soms heel geconcentreerd kijkt.
Ik zie een ontspannen zittende man op een hard werkend, gefocust paard. Oké, de passage en piaffe zal hij vast niet zo graag doen als springen, maar da's logisch aangezien dat erg moeilijke oefeningen zijn, waarbij ik toch geen overdreven pressie zie, én een aai en rust als beloning... Ik zie niet in wat hier fout aan zou zijn... Petje af voor deze man en paard.

Binky_Zephyr

Re: En zo kan het ook; communicatie met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:20

dit vind ik zo mooi en tegelijker tijd ontroerend .. ik weet niet hoe het komt .. maar het ziet er zoooo mooi uit dat ik er ook tranen van in mn ogen krijg !! :)

heb hem al heeeel vaak gezien maar hij blijft mooi !

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:35

Vind het erg mooi en ook na mijn mening de beste van al die mensen bij elkaar. Je voelt gewoon de innerlijke rust tussen en in beide.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:19

zozo dit is echt knap! er straalt echt veel rust uit van zowel de trainer als het paard

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:11

Lante schreef:
Yucca schreef:
Ik vind het een heel mooi filmpje, de zweep zal hij waarschijnlijk gebruiken als verlengstuk van zijn arm? Valt me op dat het paard veel kauwbewegingen maakt, maar wellicht heeft ie stiekum een plukje gras naar binnen weten te werken :D

Kennen jullie ook een man die in films heeft meegespeeld met zijn paarden (door een 'muur' heen galloperen, over een steiger een boot in). Ben de naam van deze man vergeten helaas!

Wel eens het boek van Monty Roberts gelezen? Tip.
Het kauwen betekend namelijk dat het paard je als leider accepteert. ;)
Mooi filmpje.

Mijn paard kauwt ook veel. Maar die gaat echt niet al die dingen doen ahaha. Maarja ik train het hem er ook niet op