Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 05:43

Ik zat eerst altijd op 60 in de week maar nu ongeveer nog maar 35 euro. De ene week kan het iets meer zijn (wasmiddel, shampoo, kattengrit en wc papier heb je niet elke week) en de andere keer is het wat minder. Maar omdat ik elke week mijn boodschappen pin en afhankelijk daarvan nog 10 of 20 euro erbij pin voor de verse groente en dergelijke heb ik geld genoeg elke week, ik zit nooit zonder. Ja, ik heb misschien op donderdag nog een euro maar op vrijdag doe ik alweer booschappen en ik kan 's avonds ook een broodje eten ofzo.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:14

Alwiene schreef:
Oh my gosh, 150 euro per week?! En dan alleen aan avondeten, drinken en tussendoortjes.. wow :=
Je kan het blijkbaar missen :D
Heb ik één vraag he, alleen als je die wil beantwoorden, maar ben gewoon nieuwsgierig. Zit je zo ruim bij kas dat je dingen die je graag wil hebben eigenlijk altijd gewoon kan kopen? Even geen giga dingen als een auto ofzo, maar gewone dingen. Zo ja, dan snap ik je :j Zo nee, besef je dan eigenlijk hoeveel geld je 'onnodig' uitgeeft aan boodschappen enzo?

Ik zou best van de helft (of nog minder) boodschappen kunnen doen maar ik vind gemak en lekker eten beide erg belangrijk. Ik kan het best missen en zoniet dan werk ik wat extra maar soms bedenk ik dat ik ook andere dingen van dat geld kan doen.
En voor je beeldvorming: er zijn jaren geweest dat ik 50 euro per week had om van te eten, leuke dingen te doen en kleding e.d. te kopen. Dus toen haalde ik voor 25 euro boodschappen.

Alwiene

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:27

@ Vudress, bedankt voor je antwoord! Voor de duidelijkheid het was helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo hoor :) Iedereen moet zijn geld uitgeven aan dat waar hij gelukkig van wordt en voor de een is dat een verzameling setjes (*kijkt naar kast*) en voor de ander is dat makkelijk en luxe eten. Dat is een keuze die ieder voor zich maakt en allemaal prima wat mij betreft hoor :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:31

M'n vriend en ik geven ong. tussen de 40, 50 euro per maand uit aan boodschappen.
Soms is 't wel 's wat meer , soms nog minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:05

40-50 euro per MAAND? Ik hoop dat je per week bedoelt. :oo

Ik heb deze week voor 55 euro boodschappen gedaan. Let wel, we eten elke dag vers fruit (minstens 2 stuks, vaak meer), groente waar we zin in hebben (maar ik let wel op aanbiedingen en pak gerust de euroshop-producten). Ook zorg ik dat er altijd melk en magere yoghurt in huis is, omdat mijn vriend daar nogal gek op is :)
Als ik hier hoor 40 euro voor 2 personen en een huisdier, sta ik echt versteld. Want ik heb eind september nog grote boodschappen voor de huisdieren gedaan, en dat was ook 30 euro. Dat is dan voor een maand kattegrit, voor een maand hooi en voer voor de cavia's. Nou koop ik wel duur voer (Royal Canin voor de katten, Beaphar voor de cavia's) dus daar zit veel geld in maar daarmee bespaar ik op den duur op de DA ;)
Maar goed, van 40 euro zou ik het echt nooit redden denk ik :o

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:18

ik heb van de week 4 kilo pupextra RC voer gekocht a 30 euro :+

Duur voer is toch vaak beter voer, en van goed voer heb je gezondere dieren!
Mijn pup kreeg flutvoer, nou dat was te zien ook! De vacht is in 1 week tijd voor lelijk&dof naar glanzend en mooi zonder schilfers gegaan!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:21

Ik zit op ongeveer 50 euro per week in mijn eentje en 2 keer per week een meeëter :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:41

Ffortuna schreef:
voor een maand hooi en voer voor de cavia's.

Mag ik vragen waarom de cavia's niet gewoon mee-eten van een pak GOED hooi?
Je hebt ook van het zogenaamde ''kalver''hooi te koop. Dit is echt supermooi spul en echt wel goed voor cavia's. Aan paarden wordt het heel weinig gevoerd.
Anders is het ook nog een optie om een grote zak lucerne te kopen.
Is allemaal een stuk goedkoper als het ''hooi'' uit de dierenwinkel.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:47

Daar moet je wel de ruimte voor hebben. Ik zou best graag een mooi baaltje hooi of zo'n grote verpakking vlas willen, maar ik kan het nergens kwijt. Dus mijn geval krijgen mijn konijnen voorlopig nog steeds dierenwinkelspul.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:49

is het voor jou dan ook geen mogelijkheid een vuilniszak te vullen met mooi hooi?
Dat neemt net zo veel ruimte in beslag als zo'n gekochte zak.
Moet je natuurlijk wel iemand vinden die je een klein beetje wil verkopen..........

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:42

Mijn huisdieren (excl paarden) eten al voor een eurootje of 40 per maand :=
Dan heb ik de snacks en kattengrit en evt. vlooien- en wormenmiddelen niet meegerekend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:30

annastasia schreef:
is het voor jou dan ook geen mogelijkheid een vuilniszak te vullen met mooi hooi?
Dat neemt net zo veel ruimte in beslag als zo'n gekochte zak.
Moet je natuurlijk wel iemand vinden die je een klein beetje wil verkopen..........

Precies, want waar zou ik dat moeten doen? Stad en land afrijden op zoek naar een boerderij die dat wil? Overigens krijgen mijn cavia's af en toe wel via via via van het hooi dat jij noemt, maar dat is een paar keer per jaar, en dan krijg ik een boodschappentas vol. Dus ook niet oneindig veel.
Maar goed, dat is nog niet het duurste... het duurste is eigenlijk het voer, want ik voer kwaliteitsspul aan al m'n beesten. En dat is helaas ook vrij duur.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:57

Diervoeding is inderdaad prijzig, zeker als je meerdere beesten hebt (ik heb 1 kat, dat is nog wel te overzien :) )

Maar badkamerspullen (om het zo maar even te noemen) vind ik ook prijzig, zoals mijn zus laatst zei: het is duur om vrouw te zijn :+

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:03

Ffortuna schreef:
40-50 euro per MAAND? Ik hoop dat je per week bedoelt. :oo

Ik heb deze week voor 55 euro boodschappen gedaan. Let wel, we eten elke dag vers fruit (minstens 2 stuks, vaak meer), groente waar we zin in hebben (maar ik let wel op aanbiedingen en pak gerust de euroshop-producten). Ook zorg ik dat er altijd melk en magere yoghurt in huis is, omdat mijn vriend daar nogal gek op is :)
Als ik hier hoor 40 euro voor 2 personen en een huisdier, sta ik echt versteld. Want ik heb eind september nog grote boodschappen voor de huisdieren gedaan, en dat was ook 30 euro. Dat is dan voor een maand kattegrit, voor een maand hooi en voer voor de cavia's. Nou koop ik wel duur voer (Royal Canin voor de katten, Beaphar voor de cavia's) dus daar zit veel geld in maar daarmee bespaar ik op den duur op de DA ;)
Maar goed, van 40 euro zou ik het echt nooit redden denk ik :o

Hahahah ,ik bedoel ook 40,50 euro per week,sorry foutjuh :o

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:05

Marieke_K schreef:
Diervoeding is inderdaad prijzig, zeker als je meerdere beesten hebt (ik heb 1 kat, dat is nog wel te overzien :) )

Maar badkamerspullen (om het zo maar even te noemen) vind ik ook prijzig, zoals mijn zus laatst zei: het is duur om vrouw te zijn :+

Badkamerspullen haal ik meestal bij de Action of andere winkels waar dit soort dingen goedkoper zijn dan bij de drogist...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:06

wij zitten ongeveer tussen de 60 a 80 euro per week
maar hebben er ook wel is een week tussen zitten van ongeveer €35 a €40 euries ligt er aan want hebben niet elke week kattengrit en broekjes nodig.
net zo als was/af middel wc / keukenroll enso

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:09

Ik deed een paar jaar geleden de gewone boodschappen bij de Albert heijn,of andere , wat duurdere winkels,maar sinds ik met mijn huidige vriend ga, en ik elke week of naar de Aldi of lidle ga,bespaar ik echt een hoop geld!
Ik heb sinds korte tijd eindelijk weer een lekker bedrag op mijn spaarrekening :D
Ik pin gewoon elke maandag 50 euro gewoon bij de bank, en daar moet ik de rest van de week mee doen,eerst pinde ik gewoon in de winkel zelf,maar dat doe ik ook niet meer,je hebt er gewoon geen overzicht meer over ..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:28

Ik ben gemiddeld 35 euro per week kwijt aan boodschappen, daar leven ik en dochter van 5 van.
Ik ga 1x in de week naar de aldi voor wc papier,afwasmiddel,aardappelen,frisdrank en pakjes drinken voor school etc, en 1x in de week naar de AH voor wasmiddel(vind die aldi wasmiddel niet fris ruiken) brood,vleeswaren eigenlijk voor de dingen die lekker moeten zijn koop ik bij AH of Dirk.

Soms maak ik extra eten(denk aan schotels,stampot,spaghetti),dek dit af en eet het de volgende dag weer, dit is ook omdat ik vaak tijdgebrek heb op bepaalde dagen, ook dat soort dingen bespaart geld. :D

Honden/katten/paarden voer kan ik met 20% korting kopen omdat mijn moeder werkt bij een tuincentrum incl. dierenafdeling.
Kuil/hooi/stro koop ik direct bij de boer vandaan.

Zo bespaar ik best lekker al zijn er bij mij ook weken waarin ik flink zondig en veel bankhangsnaaispul koop :o
Bovendien lukt het maar niet om te stoppen met roken(stress),al vind ik het echt erg als ik zie hoeveel geld ik zo de lucht in blaas :o

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:32

dat roken klinkt bekend hahaha.
ik vrees dat wij met zijn 2en net zoveel veroken als we per week eten. :o

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:35

voor mijn vriend en mij ben ik tussen de 35-45 euro per week kwijt, maar ik denk dat als ik minder met snoepjes en koekjes we ook wel met minder kunnen doen :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:39

Wij zijn voor een huishouden van 4 volwassenen (+ voer voor 5 stalkatten) per week zo'n beetje tussen de 100 en 120 euro kwijt.
Het gros van de boodschappen kopen we bij de Lidl en wat je daar niet kan kopen halen we bij de Jumbo. :j

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:23

mariska32 schreef:
dat roken klinkt bekend hahaha.
ik vrees dat wij met zijn 2en net zoveel veroken als we per week eten. :o

Ik vrees het niet alleen, ik weet het heel erg zeker :o

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:44

Nav dit topic heb ik met mezelf afgesproken dat ik nog maar 100 euro aan boodschappen in de week mag uitgeven. Nu ik er op let blijkt dat best te kunnen :j

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:39

Ik ben per maand in mijn eentje tussen de 75 a 100 euro kwijt.
Let wel op aanbiedingen, maar pak ook gerust iets wat niet in de aanbieding is, maar waar ik gewoon zin in heb.
Voor mijn 2 honden samen 35 euro per maand.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:43

Totaal max. 100 E boodschappen per week.
Dit is voor 2 volwassenen, 3 kids, 2 katten, 2 honden en 1 konijn.

Ik heb nog wel 20 Euro per week over voor andere "dingen" zoals cadeautjes, hoefsmid, benzine ed.