De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:03

Dat is het precies.......

en daarom vind ik zoiets als de OP gewoon niet terecht...... het is een uithaal naar mensen die het gewoon niet kunnen helpen hoe het gaat......

Ik pak soms even een bakkie thee met iemand, even een peukie..... kan eigenlijk niet, weet ik wel, maar 't is net even dat contact..... mensen geven meer om menselijk contact dan om een 4 gangen menu......

Maar 't zou zo mooi zijn als je geen keus hoefde te maken.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:06

dat is ook zo....... echt.

tis vechten tegen de bierkaai als je op de werkvloer werkt......... echt

maar ik zie de OP niet als een uithaal naar de mensen op de werkvloer.......... wel als een uithaal naar de BV Nederland die het werken onmogelijk maakt..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:09

Zeker is het niet de schuld van mensen op de werkvloer, alhoewel sommigen in dit topic dat helaas wel zo voelen.
Laat bv nederland maar eens wat meer centen vrijmaken voor hun oudgedienden. Zorg voor aantrekkelijker lonen, zodat meer mensen in de zorg willen gaan werken en blijven werken. Zodat uiteindelijk meer personeel kan worden ingezet en idd vele handen maken dan lichter werk. Bezuinig maar op iets anders, maar iets minder geld de grenzen over of iets minder naar de publieke omroep voor de sportrechten. En vooral minder naar de directeuren van zorginstellingen die om 5 uur bij wijze van spreken met hun nieuwste mercedes naar huis rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:12

@ Kim: Is het ook, want je kan nooit alles doen, je kan niet én én........ en er is zoveel, zoveel......... wassen, aankleden, steunkousen, en daar heb je gewoon zo en zoveel tijd voor, en meer is er niet, want dan moet je naar de volgende...... moet je de kinderen vragen om het haar te wassen, want ik wil wel, maar ik kan niet....... vind ik soms best moeilijk hoor, wil best haren wassen.......

Dus doe ik aan het eind van mijn dag, dat kopje koffie (die 10 minuten kunnen er best bij) en dat peukie....... en dan de volgende dag komt gewoon weer hetzelfde..... en 't is altijd anders, dat dan weer wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:15

petje af hoor Yamcha.......... het is een zware baan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:27

Senks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:39

[quote="Yamcha
Dus doe ik aan het eind van mijn dag, dat kopje koffie (die 10 minuten kunnen er best bij) en dat peukie....... en dan de volgende dag komt gewoon weer hetzelfde..... en 't is altijd anders, dat dan weer wel.[/quote]

dat heb ik ook gedaan, nu niet meer. Alleen in 'speciale"gevallen zoals iemand die erg ziek is. want die 10 minuten werden elke dag een uurtje. Op een gegeven moment was ik om 17.00 klaar en zat ik er om 21.00 nog en dat ging echt ten koste van mijn priveleven. En daarbij kwam ook nog eens dat je daar echt aan onderdoor gaat! Toen werkte ik met bewoners die gewoon echt geen familie of vrienden hadden. Dat was trouwens in de ouderenzorg en nu werk ik in de gehandicaptenzorg en dat is wel wat meer een verademing zeg! Die mensen hebben vrienden en familie die regelmatig langskomen maar bij sommigen ook niet.

Ik moet zeggen dat ik ook wel hard ben geworden hoor, ik blijf niet meer langer op mijn werk dan nodig is. Als ik dat zou doen dan zou ik nooit meer thuis komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:05

vorame schreef:
Afbeelding
Een cel in nederland.
Niet groot, maar groot genoeg.

Nou ziet er hardstike goed en uit hoor zou er als moordenaar met plezier in gaan +:)+
in tegen stelling tot thailand ect...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:37

cile205 schreef:
Ik herken precies wat ts zegt. Absoluut.

Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.

Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.

Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!

Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..

Douchen?? 1x in de week..
Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..

Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..

En zo kan ik nog wel even door gaan..

Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..

En idd, daar betalen de mensen idd dik €1000,- voor in de maand.

Lekker geregeld he?!

Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..

Ik vind dit een negatieve toon hebben hoor, als de situatie werkelijk is zoals jij beschrijft dan moet je als de sodemieter een ander verzorgingshuis zoeken voor je oma. Enne ze werken niet met een puntensysteem hoor, 't is gewoon een wachtlijst; wie 't eerst komt, eerst maalt. Daarbij maakt het niet uit of je oma (beginnend) dementerend is of niet.

Maar eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels erover, of het echt zo slecht is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:44

@Beantsje bij ons kijken ze wel naar de urgentie....
Maar dat zou overal wel anders zijn. Mensen die wij bij de thuiszorg niet meer verantwoordelijk kunnen helpen zijn over het algemeen snel geplaatst bij ons in het werkgebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:55

DaanxBien schreef:
Nou ziet er hardstike goed en uit hoor zou er als moordenaar met plezier in gaan +:)+
in tegen stelling tot thailand ect...

Nou precies en wat dacht je van deze cel?

Afbeelding

En wat dacht je van deze cel?

Afbeelding(Gemaakt van een cel in Hasselt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:16

Geweldig..... echt heerlijk...... vooral als je totaal geen contact meer hebt met je familie en vrienden, hard moet werken voor haast niks, alles wat je doet wordt van boven geregeld, totaal geen zeggenschap over je leven....... echt super hoor.
Ook zo leuk zijn je medegevangenen, heel sympathieke mensen ook vaak, hebben echt het beste met je voor........

Nee geweldig, ik ruil vandaag nog.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:23

beantsje schreef:
cile205 schreef:
Ik herken precies wat ts zegt. Absoluut.

Ik zorg al jaren voor mijn 92 jarige oma samen met mijn broer, wij zijn de enige familie nog.

Het is onvoorstelbaar hoe het er af en toe aan toe gaan in t bejaarden tehuis. En 9 van de 10x komt dat door te weinig personeel.

Oude mensen die 3 kwartier moeten wachten tot ze boven de toilet gehesen worden, dat kan echt niet!!! oude mensen kunnen het gewoon niet ophouden en moeten direct kunnen klaar!!

Mijn oma heeft zo eens een uur op de grond gelegen toen ze uit bed was gevallen. Ze had op haar knopje gedrukt van het kastje wat op haar nek hing, maar ik kwam maar niemand..

Douchen?? 1x in de week..
Kleding wassen?? zorg maar dat, als er nog familie is, de familie het doet, anders ben je een vermoge kwijt aan de wasserette.. Ze rekenen hier namelijk per shirtje, onderbroekje..

Op stap, of een rondje wandelen in de rolstoel?? Wordt niet gedaan, geen personeel voor, kortom, weg slijten achter de eettafel de rest van de dag..

En zo kan ik nog wel even door gaan..

Kun je klagen en je beklag doen wat je wilt, maar het wordt er echt niet beter op..

En idd, daar betalen de mensen idd dik €1000,- voor in de maand.

Lekker geregeld he?!

Ik weet wel, als het mij mij zo moet gaan, als ik deze leeftijd ooit mocht bereiken, het van mij niet meer hoeft..

Ik vind dit een negatieve toon hebben hoor, als de situatie werkelijk is zoals jij beschrijft dan moet je als de sodemieter een ander verzorgingshuis zoeken voor je oma. Enne ze werken niet met een puntensysteem hoor, 't is gewoon een wachtlijst; wie 't eerst komt, eerst maalt. Daarbij maakt het niet uit of je oma (beginnend) dementerend is of niet.

Maar eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels erover, of het echt zo slecht is.

En toch verzin ik het niet.. :7 en zijn wij niet de enige die al meerdere malen een beklag hebben gedaan..
En heus niet alles is negatief, natuurlijk niet, er zijn ook positieve punten hoor, de meeste mensen die er werken zijn stik lieve mensen en kunnen er niets aan doen, nemen we ze ook zeker niet kwalijk, het is alleen gewoon jammer dat er ook voor hun niet meer personeel bij komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:25

cile205 schreef:
En toch verzin ik het niet.. :7

Zoals meerderen in dit topic blijkbaar vraag me af waarom Beantsje zich zo ontzettend aangesproken voelt als de ervaringen toch zwart op wit op je netvlies gebrand zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:34

Ik kan niets over Beantsje zeggen natuurlijk, maar ik kan soms wat geïrriteerd raken als er wordt geklaagd over de zorg, dat mensen hun haar niet gewassen wordt, terwijl de familie zelf eens in de maand 10 minuten komt kijken.......

Dan denk ik: stop met klagen en kom helpen, dan steek je al die energie ook nog eens in nuttige dingen. Klagen schieten we gewoon niks mee op, het lost niets op en iedereen wordt er alleen maar chagrijnig van.

Oh, als je toch bezig bent, word ook lid van een politieke partij, en probeer zoveel als je kunt, mee te stemmen. Trek je mond open waar je maar bent.....
Het is wel makkelijk om te mopperen op BV Nederland, maar zolang de gemiddelde Nederlander zich drukker maakt over zijn salaris, dan over onderwijs en zorg, verandert er gewoon niets. Natuurlijk kunnen we er iets aan doen....... echt...... maar zolang families niks doen als klagen, zolang geld belangrijker is als onze ouderen en kinderen, zolang zal dit spelen.......

Als NL zich massaal in zou gaan zetten voor de zorg, praktisch en politiek, worden verzorgingshuizen paradijzen, echt. Maar blijkbaar mankeert er toch het een en ander.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:48

ik werk zelf in een verpleeghuis op een pg afdeling(mensen die dement zijn) en bij ons gaat het echt niet zo als in de tekst van de toppic starter staat.
bij ons mogen de mensen gewoon uitslapen en worden daarna of gewassen op de kamer of gedochd worden wat ze zelf wensen,daarna ontbijten ze ze kiezen zelf wat ze op brood willen we hebben beschuit ontbijtkoek krentenbrood witbrood bruin brood en pap en verschillende soorten beleg koffie thee melk of chocomel kunnen ze krijgen.
daarna mogen ze koffie of thee drinken of een sapje at ze willen.
dan lezen ze de krant gaan naar een activiteit enz.
daarna is hete eten ze hebben keuze uit 2 soorten groentes aardappelpuree of gekookte of gebakken aardappels vlees of vis.
als ze dorst of honger hebben kunnen ze wat krijgen
als ze naar bed willen smiddgs dan kan dat willen ze lekker naar buiten dan gaan we naar buiten met 6 bewoners gezellig wandelen of lekker een bakkie koffie doen in het restaurant
ze kunnen savonds naar bed hoelaat ze willen willen ze savonds nog douchen kan dat
het is bij ons klein schalig wonen dat elke bewoner heeft een grote kamer waar een bed een kledingkast een tafeltje met stoeltjes kan staan aansluiting voor tv en een badkamer.
ik heb jaren gewerkt dat je geen aandacht kon geven aan de bewoners alles snel snel snel moest.
mensen met ze 4e op een kamer sliepen met als eenige bezit een nachtkastje met hun persoonlijke bezittingen erin en erop en een kledingkast.
nee ik wil nooit meer terugzo als het vroeger was, kleinschaig wonen is heerlijk.
helaas gaat het nog vaak zoals de begin tekst!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:51

Yamcha schreef:
Geweldig..... echt heerlijk...... vooral als je totaal geen contact meer hebt met je familie en vrienden, hard moet werken voor haast niks, alles wat je doet wordt van boven geregeld, totaal geen zeggenschap over je leven....... echt super hoor.
Ook zo leuk zijn je medegevangenen, heel sympathieke mensen ook vaak, hebben echt het beste met je voor........

Als ik een gevangene was vond ik het zeker een fijne situatie om in vast te zitten ja
Je zit hier toch veel liever dan in thailand of china ect en de andere fotos zien er ook niet zo slecht uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:56

DaanxBien schreef:
Yamcha schreef:

Als ik een gevangene was vond ik het zeker een fijne situatie om in vast te zitten ja
Je zit hier toch veel liever dan in thailand of china ect en de andere fotos zien er ook niet zo slecht uit

Dan hoop ik echt dat jij ooit in de bak terecht komt, dan piep je wel anders en weet je niet meer wat je met jezelf aanmoet. Je kan het leven in de gevangenis je voorstellen maar je komt er nooit achter hoe het echt is als je er zelf hebt gezeten.

Ik hoop dat alle mensen die denken dat het in de bak zo leuk is er zelf eens terecht komen maar ooit komen jullie er wel achter en hebben jullie spijt van de dingen die jullie zeggen. karma kan echt een b*tch zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:11

breezy302 schreef:
Ik hoop dat alle mensen die denken dat het in de bak zo leuk is er zelf eens terecht komen maar ooit komen jullie er wel achter en hebben jullie spijt van de dingen die jullie zeggen. karma kan echt een b*tch zijn!

De mensen die ik ken die in de bak hebben gezeten (Heb ik het over het huis van bewaring) die doen er alles voor om daar weer zo snel mogelijk terecht te kunnen komen omdat ze het daar velen malen beter hebben dan thuis.
Dus zo slecht zal het er daar niet zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:12

Nou als ik een moord had gepleegt en ik zou daar terecht komen is het niet echt een straffende situatie vind ik . In vergelijking met andere andere landen lijd je hier veel minder.
Volges mij ben jij degene die een B!tch is hier breezy ;) erg gezellig om mensen een gevangenis verblijfje toe te wensen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:25

Toch hoor ik van de heren dat het HvB niet zo lekker is. ( jij had er toch ook gewerkt Chiqa, meen ik mij te herrineren uit een ander topic, of iig heb je voor justitie gewerkt toch?).
Niet alleen vanwege het feit dat er weinig aanbod is qua programma, omdat er immers nog geen gevangenisstraf/behandeling is ingezet. Maar ook simpelweg het feit dat je moet afwachten en afwachten en afwachten en afwachten. Ik heb er heren bij, die 1,5 jaar in het HvB hebben gezeten, in afwachting tot behandeling. ( het HvB is geen gevangenisstraf, maar ze zitten daar in afwachting tot... )

En als alles soberder moet, denkt er iemand over wat dat kan doen met mensen? En bijv. meer mensen op 1 cel?
Weet natuurlijk niet wat je functie was Chiqa, bewa/piw-er? Maar ik zou me er toch niet zo heel lekker bij voelen als ik er met dezelfde bezetting als nu, 2/3 ipv 1 moet uitsluiten... Mij hebben ze dan zo overmeesterd en mijn collega kan hetzelfde overkomen...
( niet per se alleen aan jou gericht hoor chiqa ;) maar zover ik gelezen heb, ben jij verder de enige met een achtergrond binnen justitie )

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:29

Mijn oma zich in een verzorgingsflat.. en ze heeft het echt heel erg goed!

ze wil eigenlijk naar een andere flat (maar die is erg populair en zit een wachttijd op).

maar er is hier echt ontzettend veel luxe en mogelijkheden.. niks om te klagen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:36

DaanxBien schreef:
Nou als ik een moord had gepleegt en ik zou daar terecht komen is het niet echt een straffende situatie vind ik . In vergelijking met andere andere landen lijd je hier veel minder.
Volges mij ben jij degene die een B!tch is hier breezy ;) erg gezellig om mensen een gevangenis verblijfje toe te wensen :')

Jij vindt dat toch helemaal niet erg?
Volgens jou is het een luxe hotel...... snap dan niet zo goed waarom je nu boos op breezy302 zou worden. Als het zo goed is als jij zegt, dan zie ik niets verkeerds aan de wens van breezy. Als al die mensen zó hun best doen om daar weer terecht te komen, móet het wel geweldig zijn, toch?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:49

Blijkbaar wel Yachma
De meeste criminelen vervallen weer terug in hun oude gewoonte.
Ondanks de reïntegratie projecten die ze krijgen.
Als het zo'n hel was in de gevangenis deden ze wel alles om er weg te blijven.

Maar ineens luisteren naar regeltjes is wel een zwaar iets voor vele die er zitten.
Natuurlijk klagen ze dan dat het er slecht is.
Maar die regeltjes zijn er zodat ze leren dat het bij de baas ook op tijd komen is en niet overal tegen aan te schoppen valt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:52

Yamcha schreef:
DaanxBien schreef:

Jij vindt dat toch helemaal niet erg?
Volgens jou is het een luxe hotel...... snap dan niet zo goed waarom je nu boos op breezy302 zou worden. Als het zo goed is als jij zegt, dan zie ik niets verkeerds aan de wens van breezy. Als al die mensen zó hun best doen om daar weer terecht te komen, móet het wel geweldig zijn, toch?

Mocht het idd voorkomen ik erheen moet zit ik liever hier dan in thailand ;)
Boos ? word nooit boos op iemand die niet voor me staat :(:)
Maar alsnog vind ik het niet fijn om dat iemand toe te wensen
:=
Laatst bijgewerkt door shilady op 11-08-09 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt